Dine Skrevet 4. desember 2012 #3201 Del Skrevet 4. desember 2012 Æsj, kjenner så altfor godt til det... Jeg tror vi er dårligere denne gangen enn forrige gang ligger mest i at vi faktisk har guttene å ta oss av i tillegg til alt annet. De er i en veldig krevende alder og jeg vet at Lilletassen tar mye energi fra meg hvertfall. På godt og vondt når det kommer til svangerskap Hvilke kvalmestillende tar du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #3202 Del Skrevet 4. desember 2012 Tror de heter Efipran eller noe.. Hjelper moderat. Ja det hjelper jo ikke akkurat å våkne kvart over seks. Men jeg har jo knapt sett Bolla i det siste, så her må jeg nok bare skylde på jobben. Nå er jeg faktisk på sofaen hjemme! Klarte ikke tenke på jobb, er så sinnsvakt trøtt. Så jeg skal prøve å gjøre litt jobb hjemmefra. Men først; drikke kakaoen og spise vaniljemuffin jeg kjøpte på vei hjem (her spiser jeg det jeg måtte få lyst på! ), sove og så hente Bolla! Deilig med stille leilighet! Går det greit på jobb Dine? Så kjipt at du må jobbe jul og nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. desember 2012 #3203 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg prøvde også Afipran (), men det hjalp ikke, så jeg fikk sterkere saker.. Synes du det funker? Det viktige er at man får noe som hjelper og jeg ser jo at kjære prinsesse (?) Kate har fått det samme som meg, så hipp hurra for kvalmen Det går greit på jobb i dag, bedre enn i går. Tror jeg bare hadde for høye forventninger og litt ekstra spent på hvordan det skulle gå. Forventet vel litt at de kanskje skulle bli litt mer happy for at jeg var tilbake, men sånn er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 4. desember 2012 #3204 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Hei! Tenk alt det du ikke trengte og ta hensyn til forrige gang,og sammenlign med hverdagen nå.. Så sjeldent man får hvilt seg. Jobb,henting i b.hage,middag,kvalitetstid,leggetid..alle de timene hadde du til egen disposisjon før Rart hva man må takle,og takler..,men jeg lover deg at ukene kommer til å gå fort! Prøv pærer i sukkerlake,sånn på boks Hang in there! Endret 4. desember 2012 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. desember 2012 #3205 Del Skrevet 4. desember 2012 Føler med deg :klemmer; Husker hvor fæl kvalmen var. Visste ikke at det fantes sterkere kvalme-nedsettende, Dine. Hvorfor fortalte ikke legen meg om det mon tro Hva heter de? Vet du om de er nye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #3206 Del Skrevet 4. desember 2012 Aprifan hjelper av og til litt, men nesten så de virker dårligere nå.. I dag hjalp det nesten ingenting. Lurer på å prøve postafen.. Jeg kan ikke bli sykemeldt nå. Det går bare ikke Påmeldt et svindyrt kurs neste uke og har ting som må gjøres. Kan kanskje få litt mer hjelp, men alt får jeg ikke delegert. Lurer på om jeg må stikke innom legen i morgen tidlig.. Fan ass.. Kvalm absolutt hele tiden nå. Får finne meg noen pærer.. Juice og farrris og salt kjeks nå. Middagen holdt seg med et nødskrik på plass I det minste får jeg i meg litt mat fortsatt. Men orker bare ligge.. Stakkars kjære Fra fraværende samboer pga jobb til totalt ubrukelig samboer pga kvalme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. desember 2012 #3207 Del Skrevet 5. desember 2012 Afipran funker sjeldent på graviditetskvalme sa overlegen til meg da jeg ble innlagd pga så mye oppkast og sprukket blodårer. Postafen er hva jeg fikk anbefalt da, tross at det står ikke rekommendert gravide. Mulig de har noe annet nå tilgjengelig.......but whatever you do, ikke ta noen stikkpiller, de jeg fikk sovnet jeg med ansiktet i maten nyttårsaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #3208 Del Skrevet 5. desember 2012 Har tatt en postafen og håper det virker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. desember 2012 Forfatter #3209 Del Skrevet 5. desember 2012 Statens legemiddelverk sier at postafen ikke gir økt risiko for misdannelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 5. desember 2012 #3210 Del Skrevet 5. desember 2012 Ingefærkapsler fungerer også til en viss grad. Afipran fungerer litt Postafen fungerer litt, men gjør deg søvning Seabands kan fungere Lakris kan fungere til noen Salt kjeks/ snacks kan fungere Håper kvalmen gir seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. desember 2012 #3211 Del Skrevet 5. desember 2012 Husker ikke nå hva det var jeg brukte for nå trenger jeg det ikke lenger, men det kan kun hentes på Ahus og koster 500 kr for 10 tabletter...! Svindyrt! Seabands fikk jeg aldri til å funke fordi jeg ikke fant de riktige punktene tror jeg.. Skjønner akkurat hvordan det er ift hjemme, men selv om det sikkert ikke er en trøst nå (det var det nemlig ikke for meg i den tiden...) så går det faktisk over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. desember 2012 #3212 Del Skrevet 5. desember 2012 Mener jeg leste det på pakka til postafen men en veninne mente det ikke var anbefalt lengre i dont know men tok jeg ikke det funket jeg ikke i det hele tatt, søvnig første uka jeg tok det så gikk det over. Pillene fra ahus Dine? Var ikke stikkpiller? For det var det jeg fikk der den gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. desember 2012 #3213 Del Skrevet 5. desember 2012 Huff, så ekkelt å være kvalm Kvalme er det værste altså, da er bekkenløsning tusen ganger bedre, spør du meg. Jeg slapp veldig lett unna på kvalmefronten da, var kvalm noen få dager bare, men det var grusomt. Da tok jeg Postafen, og det hjalp litt. Og så funket det å småspise salte kjeks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. desember 2012 #3214 Del Skrevet 6. desember 2012 Herregud, jeg skjønner nå at jeg led mye unødig da jeg var gravid! Jeg var ikke klar over at det fantes kvalmestillende midler, så jeg led meg gjennom alt, og kastet opp på diverse hotelrom og ute i søplekassene da vi var på ferie i Italia... Skal huske på dette hvis det noengang blir aktuelt igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #3215 Del Skrevet 6. desember 2012 Legen ble heller mindre fornøyd med at jeg spiser piller for å gå på jobb.. "100% sykemelding i to uker!" Men jeg fikk snakket meg ned til 50 foreløpig.. Hun ville ikke at jeg skulle spise piller og så helst at jeg heller var hjemme. Hun var nesten litt opprørt.. Men det er jo ikke så lett å bare si at nå jobber jeg ikke mer! Jeg har jo et svindyrt kurs neste uke bl a.. bah.. dette var litt slitsomt. Gruer meg til å slutte med pillene, selv om de bare virker litt. Postafen funket litt bedre, håper nesten at det ikke egentlig funker og at det ikke blir så mye verre uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #3216 Del Skrevet 6. desember 2012 Det blir jo aktuelt igjen Cypress.. Men det er mulig du bare må lide litt alikevel! I alle fall om du har samme lege som meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. desember 2012 #3217 Del Skrevet 6. desember 2012 Det er jo bedre å bli hjemme en å medisinere for å gå på jobb, men jeg forstår at du vil prøve komme deg på jobb når det er mye å gjøre. Håper du finner en balanse og at kvalmen går over etterhvert. Tipper du har en jente der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. desember 2012 #3218 Del Skrevet 6. desember 2012 Jo, det er stikkpiller Neytiri.. Og jeg blir veldig trøtt når jeg tar de Uff, jeg kan godt skjønne frustrasjonen din.. Men er det noen mulighet å ta kurset ved en senere anledning og fortelle det til sjefen hvordan ting er? Mener å huske at du fortalte at dere prøvde og da er det jo helt naturlig atr man blir sykemeldt ved mye kvalme. Bare se på Kate nå Etter at hun ble dårlig med hypermesis som meg, så har det blitt mer snakk (og forståelse) på jobben om det. Takk Kate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. desember 2012 #3219 Del Skrevet 6. desember 2012 De stikkpillene er helt forferdelig altså, ja ikke kvalm men sovnet i grøten liksom, folk trodde jeg var full fordi det var nyttårsaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. desember 2012 #3220 Del Skrevet 6. desember 2012 Hahaha, så ille var ikke jeg da.. Men jeg følte at jeg måtte virkelig jobbe hardt for ikke å sovne mens Lilletassen holdt på rundt meg, for han skjønte jo ingenting, hehe. Glad jeg ikke tar de nå, men jeg har de i tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå