Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise: nå roter jeg veldig her!!

:klem: til deg og Milla! Hyggelig å se deg her! :)

Skrevet

Jeg har fått en ekstravakt på lørdag kveld, som jeg er avhengig av å ta, fikk bare 16 000 utbetalt forrige lønning :daane: :daane: :sukk: Men kan på søndag :nigo: Da kan dessverre ikke Neytiri, så det blir bare oss to, med mindre noen andre vil være med :) Ingen krav om å kunne lage kakepynt altså ;) Klokkeslett spiller ingen rolle for meg. Mannen drar på besøk med Goffel i 13 tiden, og kommer hjem ca 17. Goffel legger seg 18.30 (men det fikser mannen), og vi legger oss 21.30 :roll::fnise:

Skrevet

Innom og leser litt! :)

Det er sant at det ikke blir mye tid med barna når man er på jobb!! Jeg har heldigvis kort vei til jobb, så jeg bruker ikke så mye tid på bussen. Men lille A er stuptrøtt kl 18, så jeg får bare omtrent 1-2 timer med henne hver dag.. Det går fort altså!! Triste greier.. Men det er vel bare noe vi må venne oss til, som working girls...

:klemmer:

Skrevet

Ikke enkelt å rekke over alt man vil med barn og jobb nei! Jeg er enig i at det blir veldig lite tid med de små mellom jobb og legging. Skulle ønske jeg kunne hente lillegutt i barnehagen i 14-tida :sjenert:

Jeg prøver forresten også å kutte ned på pc-bruk på kveldstid. Både kjære og jeg jobber med data, og vi blir fort sittende med dataen hele kvelden også, det er ikke bra... Så jeg har kutta ned på KG, men MÅ jo ta en dagbokrunde med noen ukers mellomrom hvertfall... ;)

:klem:

Skrevet

Hurra for Bolla som er 1år i dag!! :strix: :strix:

Min lille fine gutt har blitt så stor :rodmer: Rart å tenke på at for ett år og 1 t og 35 min kom han til verden.. :hjerte:

HIPP HURRA :strix:

Skrevet

Ååååh, gratulerer!! :rodmer::strix: Dette året har virkelig gått fort!

Skrevet (endret)

001.gif003.gif016.gif013.gif013.gif002.gif

Gratulerer så mye med den første bursdagen til søteste Bolla :hoppe:k012.gif

Endret av Pupsilure
Skrevet

Gratulerer så mye med dagen til lille skjønne Bolla :strix: Tenk at han er et helt år :rodmer:

Skrevet

Å, tenk at han var 1 år i går :rodmer: Det er utrolig at barna våre blir så store! Gratulerer med gårsdagen til Bolla og håper dere får en fin helg - det blir vel feiring da kanskje?

:klem:

Skrevet

For en utrolig stilig kake du lagde til Bolla!! Dødskul! :jepp: Lagde du pynten i marsipan? :)

Skrevet

GRATULERER med Bolla som fylte år!!! skjønner ikke at det har gått et helt år siden jeg sladret for deg :sjokkert: tiden går så allt for fort!

Håper dere fikk en superfeiring av etåringen, og gud så god kaka så ut da!!! :sikle:

:hug:

Skrevet

Innom og leser litt!

Det er sant at det ikke blir mye tid med barna når man er på jobb!! Jeg har heldigvis kort vei til jobb, så jeg bruker ikke så mye tid på bussen. Men lille A er stuptrøtt kl 18, så jeg får bare omtrent 1-2 timer med henne hver dag.. Det går fort altså!! Triste greier.. Men det er vel bare noe vi må venne oss til, som working girls...

Hei Cypress! Huff, ja.. og verre blir det vel når barnehagen begynner! :sukk: Men nå har vi blitt enige om at jeg skal gå ned i stillingsprosent. Samt investere i en ny superheftig iMac :nigo: så jeg får jobbet litt hjemme. Og det kommer til å hjelpe!

Håper dagene går greit hos dere og at helgen har vært fin! :klemmer: til deg!

Ikke enkelt å rekke over alt man vil med barn og jobb nei! Jeg er enig i at det blir veldig lite tid med de små mellom jobb og legging. Skulle ønske jeg kunne hente lillegutt i barnehagen i 14-tida

Jeg prøver forresten også å kutte ned på pc-bruk på kveldstid. Både kjære og jeg jobber med data, og vi blir fort sittende med dataen hele kvelden også, det er ikke bra... Så jeg har kutta ned på KG, men MÅ jo ta en dagbokrunde med noen ukers mellomrom hvertfall...

Henting klokka 14 hadde vært helt perfekt!! Jeg tror jeg skal prøve å begynne grytidlig og så gå tidlig for å hente så ofte jeg kan.

Jeg har rett og slett ikke tid til surfing lenger.. Jeg er innom kg på morgenen på trikken, men det blir så amputert føler jeg, så jeg får ikke til å skrive ordentlige innelgg i bøkene lenger.. Men jeg er innom og ser at alle har det bra!

:klemmer: til deg! Håper det har vært en fin helg i Honningboet!

Ååååh, gratulerer!! :Dette året har virkelig gått fort!

Takk! :strix: Jeg vet! Så UTROLIG fort! :daane:

Gratulerer så mye med den første bursdagen til søteste Bolla

Takk Pupsi!! Kaka ble kjempesuksess!! :klemmer:

Gratulerer så mye med dagen til lille skjønne Bolla. Tenk at han er et helt år

Ja han har blitt en skikkelig stor og fin gutt på 1 år. Mammas lille skatt :rodmer:

Å, tenk at han var 1 år i går Det er utrolig at barna våre blir så store! Gratulerer med gårsdagen til Bolla og håper dere får en fin helg - det blir vel feiring da kanskje?

Det ble feiring både på dagen og i går. :jepp: I går var det barnebursdag med pizza, frukt og kake. Bolla fikk (ikke helt planlagt) et helt kakestykke som han spiste (les: maltrakterte) helt selv. :roll: det ble mer sukker enn han har fått i sitt ett år gamle liv til sammen tenker jeg.. Det tok 2, TO, timer å legge han! :daane: Men han koste seg veldig i bursdagen i alle fall.

:klemmer: til deg!

For en utrolig stilig kake du lagde til Bolla!! Dødskul! Lagde du pynten i marsipan?

Takk! :nigo: Ja, med unntak av magen til Pingu som var i mmf var pynten av marsipan :jepp: Jeg kjøpte sort marsipan faktisk. Snille Pupsilure trykket bokstaver og lagde den lille pyntekaka og en av presangene! Hun har utrolig masse kult kakeutstyr! :nigo: Jeg måtte kjevle mmf-lokket hele tre ganger før jeg fikk det til.. Det finnes ingen snarveier men jeg MÅ jo alltid prøve meg på det.. :klaske: Det som funker er; tape en halv platpose stramt fast på benken, smøre den med olje og kjevle med oljet kjevle. Må kjøpe meg et egnet bakeunderlag..

Jeg skulle egentlig lage en iglo i sukkerbunn og krem med mmf-lokk, men gadd ikke.. Har ikke like mye tid til overs lenger..

Har du planlagt kake eller??

GRATULERER med Bolla som fylte år!!! skjønner ikke at det har gått et helt år siden jeg sladret for deg . tiden går så allt for fort!

Håper dere fikk en superfeiring av etåringen, og gud så god kaka så ut da!!!

Jaaaa, det er helt vilt å tenke på!! Jeg våknet omtrent presis på fødselsøyeblikket på onsdag. det var litt rart å tenke på. Litt bedre form enn for ett år siden! Men for et år.. Det har virkelig vært det beste og mest fantastiske året i mitt liv!

Vi har feiret og kost oss masse! :klem:

Og så har vi feiret farsdag! Kjære fikk frokost, pakke, kort og en kopp det står Pappa på. og Bolla sov til 08.30!! Skulle bare mangle etter to timers leggehelsike kvelden før.. Og en liten hylerunde i femtia. ;)

Skrevet

Takk! :nigo: Ja, med unntak av magen til Pingu som var i mmf var pynten av marsipan :jepp: Jeg kjøpte sort marsipan faktisk. Snille Pupsilure trykket bokstaver og lagde den lille pyntekaka og en av presangene! Hun har utrolig masse kult kakeutstyr! :nigo: Jeg måtte kjevle mmf-lokket hele tre ganger før jeg fikk det til.. Det finnes ingen snarveier men jeg MÅ jo alltid prøve meg på det.. :klaske: Det som funker er; tape en halv platpose stramt fast på benken, smøre den med olje og kjevle med oljet kjevle. Må kjøpe meg et egnet bakeunderlag..

Jeg skulle egentlig lage en iglo i sukkerbunn og krem med mmf-lokk, men gadd ikke.. Har ikke like mye tid til overs lenger..

Har du planlagt kake eller??

Okey, jeg er så i tvil om hva jeg skal lage pynten i, men det blir nok enten marsipan eller sukkerpasta.. :)

Har egentlig aldri hatt noen veldig problemer med å kjevle mmf, men det var et veldig lurt tips med plast på benken og oljete kjevle! :jepp: Det skal jeg ha i bakhodet når jeg skal lage kaka! :jepp:

Jeg har så vidt begynt å planlegge litt, det blir noe alà denne. Noe med dyr ihvertfall, og hun har noen giraffleker hun er så inmari glad i, så da må jeg få med en giraff :ler:

Det hørtes forresten veldig lurt ut å gå ned i stillingsprosent! :) Deilig å kunne få litt mer tid med Bolla! :)

Ha en fin mandag Siebaeo :klemmer:

Skrevet

Det var en utrolig søt kake Jesse!! :hjerter: Jeg har fått litt blod på tann og vurderer å lage en julenissekake :fnise: Men da må jeg finne en skikkelig saftig og deilig sjokoladekake først! Nesten så jeg tenker at miks av sukkerbunn og sjokoladekake som jeg gjorde sist er det beste.. Tips? Hva slags kake tenker du? Jeg har forresten aldri brukt sukkerpasta så jeg aner ikke. Er det lettere?

Ha en fin dag Jesse! :klem:

Nå planlegger jeg å bake makroner.. Må bare finne ut hvordan jeg skal male mandler først. Hadde passet meg perfekt om jeg kunne kjøpt ferdigmalt :fnise: Hm.. Dette vet nok Spatula!

Skrevet

Ferdigmalte mandler har de på alle vanlige butikker, har de ikke det?

Skrevet

Det var en utrolig søt kake Jesse!! :hjerter: Jeg har fått litt blod på tann og vurderer å lage en julenissekake :fnise: Men da må jeg finne en skikkelig saftig og deilig sjokoladekake først! Nesten så jeg tenker at miks av sukkerbunn og sjokoladekake som jeg gjorde sist er det beste.. Tips? Hva slags kake tenker du? Jeg har forresten aldri brukt sukkerpasta så jeg aner ikke. Er det lettere?

Ha en fin dag Jesse! :klem:

Nå planlegger jeg å bake makroner.. Må bare finne ut hvordan jeg skal male mandler først. Hadde passet meg perfekt om jeg kunne kjøpt ferdigmalt :fnise: Hm.. Dette vet nok Spatula!

Jeg aner ikke hvilken kake jeg skal lage, jeg fokuserer alltid mest på pynten, og glemmer innholdet litt :ler: Jeg har tidligere laget denne sjokoladekaken, med et lag med rørte bringebær (uten så mye sukker), og sjokoladesmørkrem inni. Det blir veldig godt, men jeg er ikke heeelt fornøyd med sjokoladekakeoppskriften. Er fortsatt på jakt etter den ultimate mørke sjokoladekake! :fnise: Jeg har en oppskrift på en veeeldig god og saftig kake som er en blanding mellom sjokoladekake og krydderkake, men er redd det blir altfor søtt med mmf eller noe sånn oppå den.

Også har jeg brukt denne bringebær kremen/moussen inni en kake før, som også ble veldig godt, så mulig jeg bruker den til bursdagskaka :)

Jeg syns sukkerpasta var ca likt å jobbe med som mmf, men det stivnet helt, noe jeg ikke har fått mmf´en til å gjøre. Og det er greit hvis man skal ha noe pynt som ikke må sige sammen :)

Jeg vil også tro du kan få tak i ferdig malte mandler på butikken :klo:

Skrevet

Hei Sibber'n! ;) Er stadig innom her og leser..

Grattis med bolla som fylte 1 år her forleden :bursdag: Det var jo kjempefin kake du lagde da! :jepp: Jeg hadde planer selv faktisk, om å lage dåpskaken selv (døpte A i helgen ;) ), men jeg måtte bare kaste inn håndkle jeg. så jeg bestilte fra en kakeblogger :ler: Jeg er ikke så god på pynten jeg, er mest opptatt av smaken :ler:

Og det knyter seg i hjertet mitt når jeg hører deg og mange her inne si at det er vanskelig med jobb og 1-åringer. 1-2 timer med skatten etter jobb - det er jo ingenting! :sukk:

Heldig du, som har mulighet til å gå ned i stillingsprosent :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...