siebaeo Skrevet 4. august 2011 Forfatter #2521 Del Skrevet 4. august 2011 Liggeammming er omtrent det eneste som funker her og Dine Og samme sits med nattamming her og. Slitsomt.. Har ikke lyst til å komme dødsliten tilbake på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. august 2011 #2522 Del Skrevet 4. august 2011 Ett eller annet er det om dagen.. Han klenger veldig på dagen og er hysterisk når vi forlater senga. Bare jeg går to skritt fra senga for å lukke den (og bli i rommet) begynner han å gråte. Halv to sovnet han i natt.. Våknet da kjære la seg ved midnatt. Jeg er så trøtt i dag Kjære måtte forlate rommet og jeg ammet og hadde han i min seng en stund. Helt helvete for å si det mildt.. Jeg trodde han hadde vondt og smurte med dentinox og ga paracet. Øynene rullet inn i hode på han da jeg gjorde det.. Men så var det i gang igjen. Fikk han omsider til å sovne. I senga si, det funker ofte best. Så kom han opp til meg ved amming og ble der. 07.50 var det dag. Shit det svir i øynene i dag.. Han sov fra halv ti til halv elleve tror jeg (inni vogna mens jeg trente bootcamp). Sovnet i bilen klokka 13.00. Nå har jeg parkert og sitter med bilen i gang så han ikke skal våkne.. Nå sitter jeg her til han våkner av seg selv. Tør ikke gå ut for å kjøpe en kaffe en gang.. Den puppevegringsperioden har vart veldig lenge nå så jeg tror det er mer enn bare en periode her. Heldigvis virker puppen bra igjen nå. Jeg bet tenna sammen (sånn som Bolla) og ammet og ammet Rutine, rutine, rutine.. Skal si til deg noe jeg har ALLTID sagt, tenk over ammingen.......gir den deg mer vondt en godt tilbake er det kanskje ikke noe å holde i......altså ikke misforstå meg, jeg synes det er veldig koselig at jeg ammer enda.......men det har alltid gitt meg så mye glede tilbake at de "små" problemene underveis var liksom ingeting i grunn. Så spør deg selv det her spm, er viktig tror jeg nå hvordan du beskriver ting. Du har ammet lenge, lenger en mange andre..........Bolla viser at han kan ta flaske så ville ikke vært problem å gi han et bra alternative hvis dere skulle finne ut at det var en bedre måte. Du kan evt forsøke å se om han tar flaske på dagen med mme, gjør han det vil det kanskje kunne lette litt på deg og du evt kunne ammet morgen og kveld hvis han ønsker det.......og da avenne natta Måten du beskriver han akkurat nå høres veeeeeldig ut som tenner da, og desverre kan det holde på LENGE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. august 2011 Forfatter #2523 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Vet du, jeg tror du har rett! Jeg tror ikke jeg skal kjempe så veldig med amminga! I dag tror jeg vi skjønte litt her.. Vi tror Bolla har vært sulten.. Med mye mindre amming og ikke nok økning i fast føde har det nok blitt for lite.. I dag ble han helt utrøstelig og jeg lagde litt grøt midt på dagen, han var så lei seg at han måtte ha pupp først (ville ha det! Trøst var kanskje det viktigste..) og så grøt. Så fikk han litt mer grøt til kvelds og så ga vi han en flaske (nestledrikl i mangel på mme) på senga. Og han sovnet som en Stein!! Våknet litt etter ca en time men slo seg til ro med litt trøst og smokk og har sovet siden.. La seg klokka sju. Stakkars liten.. Dumme mamma som ikke har skjønt det Så nå innfører vi mme til kvelds i alle fall og kanskje enda oftere. Om han ikke vil ha middag før jeg spe på med enda et grøtmåltid og sakte få det over på mer og mer annen mat. Han liker bananbiter og luftig brød med prim. Og biter av søtpotet og fiskekake. Men er ingen storspiser. Uten at det ser ut som han lider noen nød Jeg skal pumpe og gi via grøt eller annet. Pluss litt nattamming om han vil.. Det er litt trist at den tiden snart er over. Men det er nok der vi er nå.. Og alle tre er slitne.. Endret 4. august 2011 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 4. august 2011 #2524 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Offameg, ja det er vel det jeg har sagt mange ganger, ikke for å være bitch, men ofte griner de om natten( dag osv fordi de faktisk er sultne, men superbra at han er god og mett nå, og sover da Jeg forstår ikke at dere lar helsen gå løs når det finnes MME, går det ikke ann å svelge litt den delen at amming ikke alltid fungerer til de er 1 år...? Jeg mener, jeg blir jo bekymret når jeg leser hvor lite søvn dere får, og det er jo ikke så lenge til du skal ut i jobb heller.. Hiver over en god klem iallefall! Endret 4. august 2011 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. august 2011 #2525 Del Skrevet 4. august 2011 Ja uff, vettu jeg tror du er ikke alene der som inser at de får ikke nok mat, vi har også vært der så trøst deg med det. Ingen dum mamma fordi du ikke har skjønt det, er AKKURAT dette som er å være foreldre snuppa Hva hvis du gir han velling evt grøt etter dere forsøker middag( i samme middagsmåltid)? vi får ikke noen særlig middag i Bumba etter vi begynnte med mer en grønnsaker, så endten får hun grønnsaker og eggrøre, eller så får hun wrap med kjøtt/fisk og grønnsaker og velling til å drikke. Synes du skal rose deg selv og føle deg STOLT over det her, det positive er at du kommer nok til å få annet barn i fremtiden og da kan oppleve ammingen på nytt igjen Jeg tror det er et av tingene som får meg til å ønske flere barn, for ammingen for meg har vært PRECIOUS! Håper dere finner ut at dette hjelper endel, og ellers prøv å være mer konsikvent med legginga så vil dette gå bra fremover tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. august 2011 #2526 Del Skrevet 4. august 2011 Offameg, ja det er vel det jeg har sagt mange ganger, ikke for å være bitch, men ofte griner de om natten( dag osv fordi de faktisk er sultne, men superbra at han er god og mett nå, og sover da Jeg forstår ikke at dere lar helsen gå løs når det finnes MME, går det ikke ann å svelge litt den delen at amming ikke alltid fungerer til de er 1 år...? Jeg mener, jeg blir jo bekymret når jeg leser hvor lite søvn dere får, og det er jo ikke så lenge til du skal ut i jobb heller.. Hiver over en god klem iallefall! Jeg må bare få kommentere litt her. Når man har ammet en stund sånn som vi har gjort, og igjen om man får mer GODT tilbake så skjønner jeg ABSOLUT at folk godtar mindre søvn på natta! Det med amming er tricky, det kan faktisk være sånn at det går en liten periode, Bolla er i alderen hvor alt annet er mer interresant en ammingen på dagtid, er da ammendes barn tar igjen på natta...spesielt hvis de ikke får nok fast føde på dagen. Når det er sagt så tror jeg Siebaeo har jo skjønt at det her går heller ikke, men jeg skjønner absolut følelsene hennes rundt det med ammingen, og når man har en så stor erfaring med den er det ikke bare bare å ville gi den opp...........men selvfølgelig respekterer man jo barnet når det ikke vil ha mer, man tvinger det heller ikke ikke meningen om dette kommer bitchy tilbake da, og vet det her var ikke skrevet til meg men jeg måtte nå få sagt det snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. august 2011 #2527 Del Skrevet 4. august 2011 Dette er typisk separasjonsangst, det er et typisk stadie barna våre går igjennom på denne alderen. Det eneste som fungerer er nærhet, nærhet og nærhet. Og det blir bedre etter hver, selv om det er litt slit akkurat nå. Det som fungerer her ved legging er å kutte ut den siste duppen på dagtid, (nå er jenta vår eldre en bolla, og sover kun en dupp om dagen) De små liker gjerne å ligge litt trangt, du kan prøve å svøpe han inn i dyna, jeg kan prøve å forklare. Vi har ei dyne som er 100x140. Vi legger den utover og legger lillemor i det ene hjørnet, bretter den korteste delen av dyna over magen og legger den under føttene. Så tar vi den lange fliken og legger over henne og rundt ryggen (ser ut som en konvoluttåpning der hodet stikker ut. Også legger vi henne i sengen og sitter til hun sovner. Hun sovner som regel etter ti minutter. Litt mer fast føde, hjelper også på nattesøvnen - da lillemor var på bollas alder spiste hun nesten to skiver til kvelds. Han er i aktiv periode nå å trenger masse energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. august 2011 Forfatter #2528 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Nå er det jo bare de siste ukene han ikke har ammet flere ganger om dagen da.. Og jeg har jo fått ut 125ml i snitt på hvert bryst ved pumping senest forrige uke så jeg tror ikke han har vært så sulten hele tiden. Men i løpet av ferien har vi gått fra tre-fire til ingen amminger på dagen og da merkes det nok når vi ikke har fått økt måltidene nok samtidig. Som Neytiri sier, når man har fullammet så lenge som jeg har gjort, og i tillegg hatt MYE kos og nærhet av det, er det selvfølgelig litt vondt at det går mot slutten. Hadde Bolla ikke fått tenner enda hadde nok ting vært litt anderledes og. For når jeg ble redd begynte ting å ta tid og Bolla ble nok lei av å vente. Det er klart MME er supert, men jeg vil jo fortsette å gi mm med det som er av antistoffer og alt sånt når han vil ha. Men nå skal jeg basere meg på å pumpe litt og se om det er noe jeg vil fortsette med. Han har jo blitt mye mer aktiv nå og kravler, står og "går" hele tiden så det er klart han krever mer energi. Jeg må si jeg har fått så utrolig mye ut av ammingen fram til nå. Det har vært utrolig deilig å se at jeg har produsert masse melk og at babyen min har grodd seg stor og sterk nesten bare på den. Første en og en halve ukene la han på seg 1 kg og da var jeg så STOLT! Jeg har kunnet servere maten når som helst til riktig temperatur. Det er virkelig fantastisk at man kan gjøre det. Og det var først da han ble 8-9 mnd jeg begynte å bli trøtt og sliten her faktisk! Stort sett har jeg fått mer enn jeg har gitt føler jeg Bolla liker å ligge inntil noe så han vil helst ha en pute eller en klut foran ansiktet. Og han roer seg aller best om vi legger en eller to tunge hender på hofta og skuldra så han holdes litt fast. Jeg skal prøve dynetrikset en dag Spatula! Og i dag kuttet vi den siste duppen! Da sov han fra 13 til 14.15 som siste dupp og var mer enn klar for å sove før sju. (håper å skyve den litt lenger ut på dagen) Og nå har han akkurat fått litt pupp. I morra skal jeg gå systematisk til verks og sørge for at han er mett hele dagen! Og ja, lurt å gi grøten sist Neytiri! Det skal jeg prøve Føler jeg har fått motet litt tilbake her.. Roen har senket seg på nytt og vi ser at det er en (eller flere) naturlige forklaringer på dette. Jeg tror det er en blanding av separasjonsangst, sult og tenner. For i stad etter pupp (drakk seg mett og jeg pumpet ut enda mer så jeg viste det ikke var tomt) sutret han liksom flere ganger når han prøvde å sove så jeg tok på litt dentinox. Da ble han rolig.. Er vel ikke så greit å være liten gutt med store sprang på gang.. Og ikke å være mamma alltid heller.. Er så glad i dere KG-jenter som kommer med så mange gode råd og omtanke! Endret 4. august 2011 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. august 2011 Forfatter #2529 Del Skrevet 4. august 2011 Må forresten si at det er en litt positiv ting med denne separasjonsangsten.. Bolla liker så godt å sitte i fanget og det er litt deilig etter at han har blitt så propell. Han vil helst sitte på ankelen min når jeg sitter i lotusstilling. Kryper opp i fanget og snur seg så han kan sitte der. Så leker han med klossene sine der og er tøffing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. august 2011 #2530 Del Skrevet 5. august 2011 Kjekt med KG ja, for man ser jo at det er veldig mange som sliter med de samme tingene. Også får man masse gode råd Klenging her også de siste ukene ja, tror det er en vanlig fase når de er rundt den alderen. De harjo vært sammen med mammaen sin i mange måneder og vi er jo tryggheten deres. Har lest at rundt 9-10 mnd er det mange som er redd for at vi skal bli borte for alltid når vi går ut av rommet osv. Så ikke så rart at de klenger hvis det er tilfelle! Jeg har også klart å tenke positivt om den klenginga, for det er jo masse kos og, som du sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. august 2011 #2531 Del Skrevet 5. august 2011 Innom for å ønske deg en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2011 Forfatter #2532 Del Skrevet 6. august 2011 til Pusla og Snåkjekset! Og Tulla og Smulen selvfølgelig Nå går det så meget bedre her Ikke perfekt selvfølgelig, våkner innimellom, men legginga har gått kjempebra siden sist! Legger han ca halv sju og det er vist bra. I tillegg har vi klart å gjennomføre bare to lurer om dagen samt at pupp plutselig er litt interressant igjen! Men så har jeg en giga kink i ryggen.. Fikk det av å kikke ned i senga i går! Kunne ikke gå og måtte krype rundt. I dag kan jeg gå men helt skeivt. Kjære måtte droppe en bursdag han var bedt i og bli hjemme og ta seg av Bolla (og meg). Auu.. Skikkelig ekkelt.. Og litt sløv av piller Godt det er helg ellers hadde det blitt sykemelding på kjære! Nå skal jeg sove. Satser på 100% bedring til i morra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. august 2011 #2533 Del Skrevet 6. august 2011 til Pusla og Snåkjekset! Og Tulla og Smulen selvfølgelig Nå går det så meget bedre her Ikke perfekt selvfølgelig, våkner innimellom, men legginga har gått kjempebra siden sist! Legger han ca halv sju og det er vist bra. I tillegg har vi klart å gjennomføre bare to lurer om dagen samt at pupp plutselig er litt interressant igjen! Men så har jeg en giga kink i ryggen.. Fikk det av å kikke ned i senga i går! Kunne ikke gå og måtte krype rundt. I dag kan jeg gå men helt skeivt. Kjære måtte droppe en bursdag han var bedt i og bli hjemme og ta seg av Bolla (og meg). Auu.. Skikkelig ekkelt.. Og litt sløv av piller Godt det er helg ellers hadde det blitt sykemelding på kjære! Nå skal jeg sove. Satser på 100% bedring til i morra! Så bra å høre at det blir litt bedre, og at pupp er mer interresant.......som jeg sa så trenger det ikke alltid bety slutt heller, man må se det litt an. Halvsju er magiske tiden her, og som jeg har skjønt er det en veldig normal tid for mange av disse små. Finner man den beste tiden så er MYE av jobben gjort, så kan det finpusses litt etterhvert uff stakar deg da, ring manuell terapaut på mandag hvis du ikke er bedre, de kan få knekt det opp og sånn..........jeg bruker det alltid! Hvorfor tror du at du har fått det da? er dere hjemme neste fredag eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. august 2011 Forfatter #2534 Del Skrevet 7. august 2011 Halv sju funker supert! legger seg nesten uten motstand Veldig deilig. Og i dag har han bedt om pupp to ganger på dagen! Så rart.. Men fint Leste middagsrådene dine hos Dine og tenker å følge dem! Kjempelurt Ryggen er bare marginalt bedre i dag så det ser ut som kjære må være hjemme i morra Jeg har hatt det før noen ganger. Det kom nok av en lengre periode med veldig lite aktivitet og trening og mye løfting. I tillegg til litt styrketrening på en utrent kropp. Litt feil stilling og så gikk det galt. Skal prøve å få masasje i morra for det har hjulpet før! Jeg er usikker om jeg er hjemme på fredag men finner det snart ut! Er du i byen? Minitreff kanskje?? :D Noen fler som vil henge seg på i så fall?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. august 2011 #2535 Del Skrevet 7. august 2011 Tenkte muligens å kjøre tidlig til svigers på fredag istedenfor lørdag, men bare hvis noen ville treffes, ellers drar jeg ikke før lørdag veldig lyst til å skravle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 7. august 2011 #2536 Del Skrevet 7. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. august 2011 #2537 Del Skrevet 7. august 2011 Huff, det høres ikke godt ut!! Håper du får deilig massasje i morgen som hjelper. Manuellterapeuten min gir den beste massasjen jeg har fått noengang, hun vet akkurat hvor jeg har vondt Og så er det gratis, for jeg har fått frikot Jeg jobber dessverre på fredag, så får ikke vært med på noe minitreff, men kos dere hvis det blir noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 7. august 2011 #2538 Del Skrevet 7. august 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 7. august 2011 #2539 Del Skrevet 7. august 2011 Heihei Lenge siden sist. Føler med deg når det gjelder sove- og ammeproblemer. Husker alt for godt hvordan det var. Hadde det sånn i 3.5 mnd. Bare verre . Ikke at man skal sammenlikne, men du snakket om hvor lang tid han brukte på å sovne. Mener bare å si at jeg SKJØNNER. Vanskelig å skjønne før man er der selv. Forskjellen er bare at Bolla er tyngre enn enn det M var på den tiden. Slitsomt for dere hvis dere må bære og bysse på ham. Fint at dere fant ut hva som var problemet Jeg vil gjerne være med på treff om det skal være hjemme hos deg Sentrum blir for styrete for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 7. august 2011 #2540 Del Skrevet 7. august 2011 PS: Hermer du etter meg eller? Var jo kink jeg fikk da jeg ikke kunne komme til deg. Jaja, får ta det som en kompliment, om ikke annet :danne: Bare ta tiden til hjelp. Det går over. Er visst en krampe fikk jeg vite av en fysioterapeutvenninne. Hennes beste råd var å bevege seg det man klarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå