Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg moste ofte bitene litt ekstra i starten da vi gikk over til glass med litt større biter.. Det hender seg at jeg gjør dette enda også.. :sjenert:

God ferie :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader.. Det er så forferdelig :( Byen min har blitt voldtatt og masse unge mennesker er drept. Helt lamslått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg klarer nesten ikke tenke på noe annet.. Tenker hele tiden på hvor heldig jeg er som kan våkne uten å bli slått overende av en sorgbølge. Det henger liksom en mørk sky i brystet mitt hele tiden og jeg får nesten dårlig samvittighet av å hygge meg. Trivielle hverdagsting får jeg meg ikke til å skrive om en gang..

Hvil i fred alle stakkars unge og voksne som har blitt frarøvet livet av det ynkelige lille avfallet av et menneske. Det er helt ufattelig. Ondskapen finner ingen grenser.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg Sieabaeo, jeg har ikke klart å dra ut av huset i dag, heldigvis har Bumba vært flink å leke seg for er en utrolig trist dag altså, og ser man på forsiden av vg blir man skikkelig sinna!!!! det gliset på the devil himself! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg klarer nesten ikke tenke på noe annet.. Tenker hele tiden på hvor heldig jeg er som kan våkne uten å bli slått overende av en sorgbølge. Det henger liksom en mørk sky i brystet mitt hele tiden og jeg får nesten dårlig samvittighet av å hygge meg. Trivielle hverdagsting får jeg meg ikke til å skrive om en gang..

Hvil i fred alle stakkars unge og voksne som har blitt frarøvet livet av det ynkelige lille avfallet av et menneske. Det er helt ufattelig. Ondskapen finner ingen grenser.. :(

Hear! (bortsett fra at jeg slang på et par trivielle ting...)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake. Måtte ha en pause fra dagboka kjente jeg.

Oppdatering av ferien: har kost oss veldig hos svigers. Kunne vært litt bedre vær selvfølgelig, men vi fikk da noen fine dager. Og vi har slappet veldig av og pleid familieforhold og oss selv :) Og lagt på meg over ett kilo! :daane: Ikke så rart når man sitter inne i striregn med øya klistret på tvn mens svigermor lager karbohydratbomber an mass :daane: Deilig å komme hjem til eget kosthod og kjøkken.. ;)

Vi har hatt noen strie dager med legging og soving her. Det ble mye krøll i ferien. Litt dumt siden ting hadde gått seg veldig fint til før vi reiste.. Men vi får bare jobbe videre. Amminga er jeg redd går mot slutten siden det er så og si umulig å amme på dagen. Han er bare ikke interessert. Og biter og blåser om melka ikke kommer med EN gang.. Skal ringe og be om en sånn nesespray tror jeg. Da blir det letter å pumpe i full fart når jeg er ute og sånn også. Jeg tenker jeg holder produksjonen i gang en stund til. Vi har jo et par amminger om natta enda.. Men det lurer jeg på om vi skal slutte med snart.. Ikke klart å bestemme meg helt. Jeg har i alle fall masse melk om jeg vil. I dag har jeg min første tilstoppede melkegang tror jeg.. Litt vondt og hardt. Skal pumpe nå siden jeg ikke får noe hjelp av Bolla.

Navnedag er under planlegging og det blir faktisk 2 (3..). En for venner her hjemme (med kul kake forhåpentligvis :hoppe: ) og en hos svigers. Velsignelse.. Det er for deres skyld og er greit for meg.. Jeg slipper i alle fall dåp. Og det er VELDIG viktig for meg :) Og så blir det en liten greie hjemme hos min familie i høst :fnise: Sånn er det når vi kommer fra hver sin kant av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Velsignelse hadde jeg også gått med på, det synes jeg er helt fint og forstår at det kan være viktig for de som tror. Er svigersene dine i statskirken?

Fint å høre at dere har kost dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien til kjære er fordelt litt mellom statskirka og en menighet :jepp: Ja, sånn tenker jeg og! Og det har de forståelse for (noe annet hadde vært litt trangsynt..)

:klem:

**

Fytti katta! Leggehelvete om dagen! Han er helt UMULIG og hyler selv om vi sitter der. Vil BARE opp.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om han bare vil opp roer han seg da?

mener å huske du sa det roet han ikke :klo:

uff jeg vet hvordan det er å slite med legginga altså, alle har sine problemer på ulike måter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tar han opp vrir han seg og kikker mot døra. Vil ut. Roer seg litt men ikke helt. Evt roer seg nesten helt og kaver seg opp igjen så snart jeg viser tegn til å legge han tilbake. Han henger seg helt opp.. :sukk: Om vi går ut av rommet litt snur han seg i senga og ligger på magen og hyler mot døra. Ser helt desperat ut. Lurer på om det er en blanding av frustrasjon og separasjonsangst.. Får i alle fall IKKE lyst til å la han ligge der alene.. I kveld hadde vi besøk så jeg fikk ikke gjort loggen som planlagt.. Pån igjen i morra. Han la seg helt problemfritt men begynte å våkne igjen etter en stund, så var helvete løs. Han har aldri vært så umulig som nå.. Tror vi må få til dagsovingen bedre. Han sover tre ganger nå og jeg må få det ned til to. En på morgenen i halv ni-tia, en i tolvtia og en rundt fire. Je gmå forskyve nr 2 og droppe den siste tror jeg..

Var hos legen i dag forresten med den tette melkegangen. Det gjør jo vondt jo! :daane: Jeg fikk sånn nesespray og må pinadø inn på ultralyd/mamografi :daane: Bare rutine for alt som har med kuler i brystet å gjøre, men det var da voldsomt.. Blir nok innkalt i løpet av uka. Pumper og maserer, og det har blitt bittelitt bedre.. Men det hjelper jo ikke at Bolla biter.. Da stopper i alle fall utdrivningen opp. Jeg prøvde skjold men det ble bare tull. Dessuten gjør det vondt når han biter uansett. Å trykke han inn i puppen hjelper i alle fall ikke. Han bare blåser og lager prompelyder :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! kjapt innom. T hadde 3lurer før,men for 3uker siden begynte han med 2lengre.. tror d kommer automatisk. men når våkner han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg tar han opp vrir han seg og kikker mot døra. Vil ut. Roer seg litt men ikke helt. Evt roer seg nesten helt og kaver seg opp igjen så snart jeg viser tegn til å legge han tilbake. Han henger seg helt opp.. :sukk: Om vi går ut av rommet litt snur han seg i senga og ligger på magen og hyler mot døra. Ser helt desperat ut. Lurer på om det er en blanding av frustrasjon og separasjonsangst.. Får i alle fall IKKE lyst til å la han ligge der alene.. I kveld hadde vi besøk så jeg fikk ikke gjort loggen som planlagt.. Pån igjen i morra. Han la seg helt problemfritt men begynte å våkne igjen etter en stund, så var helvete løs. Han har aldri vært så umulig som nå.. Tror vi må få til dagsovingen bedre. Han sover tre ganger nå og jeg må få det ned til to. En på morgenen i halv ni-tia, en i tolvtia og en rundt fire. Je gmå forskyve nr 2 og droppe den siste tror jeg..

Var hos legen i dag forresten med den tette melkegangen. Det gjør jo vondt jo! :daane: Jeg fikk sånn nesespray og må pinadø inn på ultralyd/mamografi :daane: Bare rutine for alt som har med kuler i brystet å gjøre, men det var da voldsomt.. Blir nok innkalt i løpet av uka. Pumper og maserer, og det har blitt bittelitt bedre.. Men det hjelper jo ikke at Bolla biter.. Da stopper i alle fall utdrivningen opp. Jeg prøvde skjold men det ble bare tull. Dessuten gjør det vondt når han biter uansett. Å trykke han inn i puppen hjelper i alle fall ikke. Han bare blåser og lager prompelyder :roll:

ok, nå kan jeg bare si hva jeg hadde gjort, og du kjenner han jo bedre en jeg gjør, MEN jeg ville tatt han opp. Ikke ta han ut av rommet, forklar til han at nå skal Bolla sove og si shhhhh sove nu Bolla.........Barn kjenner veldig godt om det er noe annarledes(tenker på besøket deres), og i den alderen han er i nå vil han vel enda mer ut når han vet at folk er fremme i stua.

Ikke tenk på loggen i kveld, MEN bestem dere NÅ for key words, hva dere vil si til han for å gi han et signal at nå skal han sove, det må være noe som dere ikke sier ellers......derfor jeg bruker shhhhh sove nå Bumba..........og forsøk å IKKE si de mens han gråter, men når han roer seg eller slutter helt å gråte, da vil han skjønne at han får ikke oppmerksomhet i form av ord hvis han gråter ;)

WHAT? mammografi fordi du har en tett melkegang? teiteste jeg har hørt, sorry ass men det hadde jeg nekta sålenge du ikke har hatt det over en viss tid..........ta en varm dusj, masser brystvorta til du kjenner utdrivningen og håndmelk mens du bruker andre hånda og stryker med flat hånd over kulen og mot brystvorta.......når du ammer forsøk å amme Bolla med hans hake mot kulen, så bytt ammestilling om du trenger det....under amming ville jeg også massert med ene flate hånda.

Når han ikke vil drikke og du har så mye melk tar det kroppen en liten tid å trappe ned på hvor mye melk den produseres.

Det er nok bare du og Bolla som kan avgjøre hvor lenge dere vil amme, jeg er veldig for nattamming sålenge det ikke sliter man helt ut for det er en god måte å opprettholde produksjonen, jeg ammer enda kl5 på morningen, ellers får Bumba bare kvelden nå......men igjen dere finner vel ut av det :)

Når han biter drar du han inntil brystet? hva gjør du etter det? viktig er at du avslutter ammingen og forklarer til han at sånn gjør han ikke mot mamma, her funket det bra å legge henne bort fra meg, men ikke rundt leker.......da skjønte hun at biter man får man ikke melk og mamma blir lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med ammingen høres veldig ut sånn som det er med oss. Jeg ammer kanskje 1 gang i løpet av dagen nå, rett og slett fordi han ikke er interessert. Jeg har mistet masse melk i løpet av de siste ukene og må bruke nesesprayen dersom ikke Lilletassen skal bli for utålmodig hvis han skal ammes. Jeg har funnet ut at å liggeamme går bedre, men det vil han ikke hver gang heller, så det blir mye mindre enn jeg hadde ønsket.

På natten går det helt fint forresten, men det begynner jeg å bli litt sliten av, for jeg sover sjelden mer enn 2 timer i strekk.

Tar gjerne i mot tips dersom noen har ift det å nattavvenne amming :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd Dine, sånt kan gå i perioder og man trenger ikke tenke at ammingen er over, barna kan øke melka igjen om de vil ha mer plutselig. Husk han er i den alderen hvor alt annet er mer interresert en puppen, Bumba fikk en sånn liten periode også og hun har vært skikkelig puppeguri altså!

Nattavvenning: Jeg vet om mange som får mannen å ta nettene i noen dager for å avenne, men vet også om flere som vil oppleve tette melkeganger og risikere betennelse. Spørs hvor mye melk man har til og begynne med. Jeg ville hatt far med på å ta i første omgang første måltidet på natta(slutt med drømmemåltid også, det er undøvendig hvis han skal avennes uansett). Gjør det i en uke, for så å ta neste ammingen på natta vekk.......vet ikke hvor mange ganger du nattammer da Dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eller annet er det om dagen.. Han klenger veldig på dagen og er hysterisk når vi forlater senga. Bare jeg går to skritt fra senga for å lukke den (og bli i rommet) begynner han å gråte. Halv to sovnet han i natt.. Våknet da kjære la seg ved midnatt. Jeg er så trøtt i dag :Gjesp: Kjære måtte forlate rommet og jeg ammet og hadde han i min seng en stund. Helt helvete for å si det mildt.. Jeg trodde han hadde vondt og smurte med dentinox og ga paracet. Øynene rullet inn i hode på han da jeg gjorde det.. Men så var det i gang igjen. Fikk han omsider til å sovne. I senga si, det funker ofte best. Så kom han opp til meg ved amming og ble der. 07.50 var det dag. Shit det svir i øynene i dag.. Han sov fra halv ti til halv elleve tror jeg (inni vogna mens jeg trente bootcamp). Sovnet i bilen klokka 13.00. Nå har jeg parkert og sitter med bilen i gang så han ikke skal våkne.. Nå sitter jeg her til han våkner av seg selv. Tør ikke gå ut for å kjøpe en kaffe en gang..

Den puppevegringsperioden har vart veldig lenge nå så jeg tror det er mer enn bare en periode her. Heldigvis virker puppen bra igjen nå. Jeg bet tenna sammen (sånn som Bolla) og ammet og ammet :roll:

Rutine, rutine, rutine..

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...