Dine Skrevet 8. juli 2011 #2481 Del Skrevet 8. juli 2011 Ikke snakk om trening da dere... Aaaaltfor lenge siden jeg har vært der.. Men kanskje vi kan ta en tur til uken Pupsilure? Nå som det blir nevnt her mener jeg.. Mitt medlemskap går jo ut 16.juli.. *Sorry for litt kupping av kakepratet her* Synes den lille kaken var helt fantastisk fin!!!! SÅNN har jeg lyst å kunne lage en dag.. Men sikkert veldig vanskelig å spise da . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. juli 2011 #2482 Del Skrevet 8. juli 2011 Ja, trening til uken Hva med pilates tirsdag kveld? Det er nok ikke så lett å spise opp så mange kaker nei Og hver kake er jo så høy også, at man bruker 2-3 kaker i hver etasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #2483 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg har ikke trent på flere uker.. Har ikke hatt verken lyst eller energi Men denne bootcampen er faktisk veldig gøy. Og så er det ute. Vi var 7 mammaer med vogn og så løper vi litt rundt og tar styrkeøvelser på bakken og på benker osv. En kjempehyggelig intruktør som pisker og motiverer Alt på en veldig lite stressende måte. I går var det jo så fint vær også. Bolla lå på et teppe og hjalp meg med sit ups Blæ.. synes mye er litt ugreit om dagen.. Sliter med maten (hva, når, hvor mye osv.. ) Bolla har blitt en hai i løpet av natta og hugger omtrent etter puppen! Ville ha puppen men bare beit og dro flere ganger. Så ut som han gjorde det med vilje nesten! Tror han er sint på meg Jeg var på kafe i går kveld og kjære hadde han over natta. Han våkner og krever pupp hver tredje time nå.. Så kjære var framme med flaske så jeg skulle få sove. Må jo være at han ikke får nok om dagen Men jeg får ikke i han så mye heller. Han kan jo ikke leve på grøt! Han bruker jo så mye mer energi også sånn som han freser rundt. Begynner å bli skikkelig kjapp! Jeg er litt sliten nå tror jeg.. Har ikke tålmodighet og blir så oppgitt over hyling når han skal legge seg Her om dagen fant kjære meg sittende på gulvet ved senga mens Bolla raste "Du orker jo ikke mer du.." sa han bare og sendte meg ut på stua. Satte meg rett ned og begynte på boka.. Men jeg har jo ikke fått fortsatt. Så i dag går jeg tur med Bolla og når han sovner skal jeg sitte med en kaffe og boka og lese.. Over til noe hyggelig; kaka! Jeg gleder meg til å komme i gang med planlegging! Neste uke skal vi bare være hjemme og kjære har ferie. Så da skal jeg få gjort litt sånt. Fikser en del bilder jeg skal printe og sånn også. Jeg burde vel øve litt kanskje? Lurer på om jeg skal lage mmf eller marsipan.. Mest lyst til å prøve mmf. Hva tror du pupsilure? Vi har forresten tenkt å ha det 20 august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. juli 2011 #2484 Del Skrevet 8. juli 2011 Høres slitsomt ut ja Vi en inne i en sånn periode nå vi også, han våkner om natta, skal stå opp 5 osv Men det er en fase. det går over MMF er spesielt fint å bruke hvis du vil ha kaken hvit. Det er mer jobb å lage den, men den er lett å jobbe med (lage figurer osv) og det smaker godt man får også kjøpt helt hvit marsipan på Pals. Du bør nok øve på å bake og trekke kaken ja Det beste tipset er at lokket du kjevler ut må være MYE større enn det du skal bruke, det må bli masse rundt kantene som skjæres bort, for at det skal bli fint, og for å unngå "rumpesprekker" (Mannen. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. juli 2011 #2485 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg skal nok ha bursdagsfesten til Goffel 20. august også, så kanskje jeg kan komme til deg en kveld uten barn, tidligere den uken, så kan vi lage pynt sammen? Har tre skuffer med utstyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #2486 Del Skrevet 8. juli 2011 Jaa, det hadde vært kjempekoselig!! Det er fare for at jeg blir hekta er er jeg redd.. :gjeiper: Da setter vi kjære på Bollepass og har bakekveld! Om du synes det er lettere for deg kan jeg komme til deg også altså. Åååh, må finne ut hva som skal være inni kaka også! Jeg har lyst til å gå for mmf, for jeg er ikke noe glad i marsipan heller. Jeg får øve på å ikke lage rumpesprekker! Hm, jeg bør faktisk starte i helga! har du en bra mmfoppskrift jeg kan få..? Jeg har sånne farger så kan jeg jo prøve meg litt fram på de også. Kakefest i helga! Og ja, det er jo bare en fase dette med Bolla.. Håper vi får orden på det før jeg begynner å jobbe igjen for jeg har ikke noe lyst til å avslutte permen med å være sur og kjip.. Heldigvis over 2,5 mnd igjen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 8. juli 2011 #2487 Del Skrevet 8. juli 2011 Hei Det ordner seg etterhvert, de begynner å få temperament og egen vilje vet du. Det er en nav grunnene til at jeg la han på eget rom. Forstår at du ammer om natten, men har du tenkt på at det kanskje kan være sunnere for han å ha litt space? Eget rom? Håper på en bedre natt da! Kanskje det er denne helgen ndu virkelig trenger for deg selv ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. juli 2011 #2488 Del Skrevet 8. juli 2011 Ja, jeg sitter nå her og leser om store planer på kakefronten, så gøy da Det blir sikkert kjemepbra! Jeg merker at jeg absolutt ikke deler den interessen med kakepynting altså, men jeg liker å bake og spises da Skjønner godt at du er sliten, det må jo være slitsomt å fortsatt mate hver 3. time på natta. Husker at vi styra på endel sånn vi også, med to matinger hver natt en god stund etter at hun begynte med fast føde. Men det løsner og når du er sikker på at han får nok mat på dagen, kan du jo tenke over om du bør kjøre avvenning på natta. Her er det jo ingen fasit da, men jeg er rimelig sikker på at tulla spiste på vane den siste tida hun spiste på natta. Men da fikk hun jo fire, gode måltider på dagen. Uansett, det er en fase som Pupsilure sier! Og godt å lese at du får hjelp av mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. juli 2011 #2489 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg bruker ikke noen oppskrift på MMF. Jeg tar en bolle med noen marshmellows og smelter litt i mikroen, knar deretter inn siktet melis til den ikke er klissete lenger, og så bruker jeg litt smør også, noen ganger. Tror man også skal ha litt vann i sammen med marshmellowsene i mikroen, men tror jeg har droppet det Jeg føler aldri oppskrifter, og tar aldri tiden på noe som helst Hvis du skal stable to kaker må du også ha pinner nedi den nederste kaken, og et lite brett/pappplate mellom kakene, slik at den nederste skal tåle vekten. Det finnes egne pinner, men du kan også bruke sugerør. MacDonalds sine er store, tykke og harde, egner seg veldig godt Sugerørene er nedi kaka hele tiden og fjernes av den som spiser MMF er godt! Men veldig søtt. Jeg pleier ikke å spise det... Blir for søtt sammen med kaka. Litt Hubba Bubba smak på det. Vi kan se an hvem som kommer til hvem da Gleder meg til du får planlagt litt mer, så kan jeg begynne å tenke jeg også Hvor mange kommer i dåpen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #2490 Del Skrevet 9. juli 2011 Luremegpå; ja vi har tenkt på det. Så nå er planen at når vi er hjemme fra ferie prøver vi det. Forhåpentligvis skal jeg få malt neste uke så det dunster av seg i noen uker før vi begynner. Pusla; vet du, i kveld har det gått SÅ bra! Kjære tok over showet litt (litt nederlag for min det må jeg ærlig innrømme.. ) og kjøpte inn noen glass med grønnsaksblanding for 4 mnd, yoghurt for 6 mnd og så kjøpte vi prim og et brød. Og der var det gutten sin som virkelig kastet innpå! En stor skål grøt (som vanlig egentlig), masse yoghurt, litt grønnsaker (1/2 glass, resten hadde han spist tidligere i dag) og så begynte han med skive. Men da var det stopp.. Og bolla brakk seg stakkar siden han nok fikk en bit for mye i munnen.. så han kastet opp! Bare bittelitt, og fordi han brakk seg, men jeg ble litt sint.. Klarte å holde det inni meg og sa at vi måtte ta det litt forsiktig for å holde styr på hva han spiste og om han reagerte på noe og spesielt at han må passe på at han svelger bitene før man gir mer, for ellers samler han litt. Men så la vi han prikk 7. Og han sov 4 1/2 time i strekk! Det har han ikke gjort på så lenge jeg kan huske!! Han har nok vært litt sulten stakkars.. Middag er vi ikke helt på gang med enda, men nå går vi som planlagt litt tilbake og gjør det enkelt. Og enten purè eller biter. Ikke en mellomting for det er vist ikke så greit. Jeg hadde akkurat pumpet siden det siste døgnet med bytur og tannskrekk har gjort at det har blitt litt lite amming og produksjoene har gått ned. Så da han våknet fikk han tom pupp.. Flaska stod klar men han suttet en stund og var fornøyd med det. Så det er nok ikke sult han våkner av. Ikke i dag i alle fall. Men nå skjønner jeg at jeg må fortsette med nattamming ellers mister jeg nok melka.. Forresten Pusla, Bolla digger bilen han fikk av dere! Spesielt nå når han kan krype etter den! Pupsilure; jeg liker stilen din! Jeg klarer aldri å følge oppskrifter selv. Jeg prøver, men skjener ut av oppskriften nesten hver gang Så utrolig lurt med sugerør! Det hadde jeg ALDRI kommer til å tenke på og kaka hadde kollapset Jeg synes forresten mmf er mye bedre enn marsipan. Tror jeg.. for jeg tror jeg har spist det en gang Sukkerpasta kalte hun det. Det er sikkert omtrent det samme? Åh, det blir så kult!! Jeg er ikke helt sikker enda, men jeg tipper vi blir mellom 20 og 30.. Og så er det "bare" navnefest. Jeg er jo hedning.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. juli 2011 #2491 Del Skrevet 9. juli 2011 Sukkerpasta er frykelig søtt. Ikkeno godt synes jeg. mmf er utrolig godt synes jeg. Får ikke skrevet så mye. m'en virker ikke. må klippe og lime... Her skal det handles inn ny pc! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. juli 2011 Forfatter #2492 Del Skrevet 9. juli 2011 Utrolig irriterende når en bokstav ikke virker! mmf blir jo et problem da.. Mulig du må gå for sukkerpasta på kaka di i stede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. juli 2011 #2493 Del Skrevet 10. juli 2011 Så bra med fremgang på mat-og sovefronten Tulla spiser masse til kveldsmat; hun får banan og avokado, grøt og MME tilslutt. Når hun begynte å spise fire faste måltider hver dag, løsna det på natta også. Og selvom du fortsatt ammer på natta, så er det jo fint om det første sove-strekke hans kan være litt lengre. Vi forsøkte oss på brød rundt alderen Bolla er nå og da skjønte ikke tulla så veldig mye. Rart hvordan de ikke helt er klare for noe og så vips, så skjønner de det Så hyggelig at Bolla liker bilen Det er morsomt med leker de kan åle etter, ja! Her har tulla en hund som går litt framover på gulvet og står og bjeffer etter henne Den er kjempemorsom, men utrolig irriterende for oss foreldre da Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 10. juli 2011 #2494 Del Skrevet 10. juli 2011 Utrolig irriterende når en bokstav ikke virker! mmf blir jo et problem da.. Mulig du må gå for sukkerpasta på kaka di i stede! mmmmmoroklumpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 13. juli 2011 Forfatter #2495 Del Skrevet 13. juli 2011 Nå har vi vært på fjellet en tur og kjære har begynt ferien I øyeblikket er jeg og Bolla hjemme alene og jeg nyter stillheten Vi har kjøpt maling og jeg håper å få malt snart! Veldig usikker på om det blir bra men jeg må bare prøve.. det er så UTROLIG vanskelig å velge farger fra sånne bittesmå lapper! Kjære er on-board på dekorplanen og det er litt gøy Nå fabler jeg om å lage gardiner av By nord-sengetøy eller aller helst trykke noe selv og sy blackout stoff bakpå. Kommer nok aldri til å bli noe av men tenk så kult da! Har i alle fall lyst til å klare å lage et putevar med et morsomt bilde av Bolla på.. Hvitt stoff og sort/hvitt bilde. Fortsatt utrolig trøtt om dagen Selv med bedre netter og mer mat.. Lurer på om jeg er allergisk, har jernmangel eller er på tjukka Sistnevnte hadde ikke passet meg så veldig bra.. Men det er jeg ganske sikker på jeg ikke er altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. juli 2011 #2496 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg var på Åhlens i stad og der hadde de en krakk som lignet veldig på sopp-lampen, utifra hva jeg husker Er spent på å se rommet når det blir ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. juli 2011 #2497 Del Skrevet 14. juli 2011 Ja, trening til uken Hva med pilates tirsdag kveld? Det er nok ikke så lett å spise opp så mange kaker nei Og hver kake er jo så høy også, at man bruker 2-3 kaker i hver etasje. Å herlighet, dette har jo ikke jeg fått sett før nå.. Og det verste er at jeg ikke rekker trene før det går ut i overimorgen.. Så får nok melde meg inn i noe nærmere her tenker jeg - når jeg får tilbake overskuddet etter flytting osv. Har forresten også blitt litt forkjølt, så formen har vært på bånn denne uka - blæ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 14. juli 2011 #2498 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg er og fryktelig slapp og trøtt om dagen. Får heller i meg nok mat. Så nå veier jeg og mindre enn før jeg ble gravid. Ser at jeg har mistet endel muskelmasse. Gleder meg til jeg får begynt å trene ordentlig igjen, men rygg og bekken er fortsatt ikke helt med på det. merker at jeg blir daff av å gjøre de samme tingene om og om igjen. samtidig så var jeg på en kjøretur i går og det var skilleig skummelt. Følte ikke at jeg var konsentrert nok til å kjøre. Sånn har jeg hatt det ofte etter at m ble født. Du er ikke slapp fordi du har høy melkeproduksjon? Da må du jo få i deg endel væske. Jeg må det siden jeg pumper meg så mye. Har hatt et par haiangrep her nå. AU!! Hvordan går bitinga hos dere? Her skjedde det da mannen mente at m var sulten, mens hun egentlig bare klødde i tenna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. juli 2011 #2499 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Innom og oppdaterer meg litt De kakene du linket til har jeg også sett på før, de er vanvittig stilige!! Jeg liker også mmf bedre enn marsipan. Lagde sukkerpasta sist gang jeg lagde kake, og det smakte ikke så godt syns jeg, men fordelen var at det stivner fortere og bedre enn mmf hvis man skal ha noe pynt som skal stå oppe. Blir spennende å høre om hva slags kake du ender opp med Det høres veldig ut som at dere gjør veldig riktig med øke fast føde til Bolla nå ja, her spiser J en porsjon grøt til frokost, brødskive+frukt til lunsj, grønnsaker+kjøtt eller fisk til middag, og en porsjon grøt til kvelds. I tillegg til melk. Og de dagene hun har spist lite merker jeg det veldig godt om natta. Ha en goood helg Siebaeo Endret 15. juli 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #2500 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg var på Åhlens i stad og der hadde de en krakk som lignet veldig på sopp-lampen, utifra hva jeg husker Er spent på å se rommet når det blir ferdig Å, den må jeg sjekke ut! Takk for tips! Fargene ble ikke så bra forresten.. Den lysegrå ble lyseblå og den mørke grå ble liksom litt lilla.. Damn.. farger er så vanskelig Jeg er og fryktelig slapp og trøtt om dagen. Får heller i meg nok mat. Så nå veier jeg og mindre enn før jeg ble gravid. Ser at jeg har mistet endel muskelmasse. Gleder meg til jeg får begynt å trene ordentlig igjen, men rygg og bekken er fortsatt ikke helt med på det. merker at jeg blir daff av å gjøre de samme tingene om og om igjen. samtidig så var jeg på en kjøretur i går og det var skilleig skummelt. Følte ikke at jeg var konsentrert nok til å kjøre. Sånn har jeg hatt det ofte etter at m ble født. Du er ikke slapp fordi du har høy melkeproduksjon? Da må du jo få i deg endel væske. Jeg må det siden jeg pumper meg så mye. Har hatt et par haiangrep her nå. AU!! Hvordan går bitinga hos dere? Her skjedde det da mannen mente at m var sulten, mens hun egentlig bare klødde i tenna... Åh, det er som å lese om meg selv.. Ukonsentrer, sulten og dvask uten muskler Jeg har nok drukket alt for lite i det siste! Takk for at du minnet meg på det! Tror jeg har relativt stor produksjon ja. Jeg hadde forøvrig en episode der jeg trodde jeg mistet melka sist helg!En rekke situasjoner ledet til alt for lite amming og for lite veske. Plutselig var puppene mye mindre og jeg pumpet og pumpet og fikk ut usle 60 mm på BEGGE pupper! Men etter intensiv pumping, amming og masse mat og drikke har jeg heldigvis overflod igjen.. Litt ekkelt.. Og kjenner at jeg gruer meg litt til å ikke ha mye melk mer.. Haiangrep ja! Det har heldigvis vært rolige farvann de siste dagene Om han er utålmodig eller bare ikke interressert og jeg insisterer kan han hugge til. Og noen episoder i søvne omtrent. Om jeg legger meg på et stille rom og ammer går alt mye bedre. Eller om han er litt slapp som i dag da han har vært syk.. Kastet opp og var skikkelig slapp og pjusk. Kjempeekkelt og jeg var på vei til legen. men så ble han bedre og nå tror jeg han er så og si bra. Innom og oppdaterer meg litt De kakene du linket til har jeg også sett på før, de er vanvittig stilige!! Jeg liker også mmf bedre enn marsipan. Lagde sukkerpasta sist gang jeg lagde kake, og det smakte ikke så godt syns jeg, men fordelen var at det stivner fortere og bedre enn mmf hvis man skal ha noe pynt som skal stå oppe. Blir spennende å høre om hva slags kake du ender opp med Det høres veldig ut som at dere gjør veldig riktig med øke fast føde til Bolla nå ja, her spiser J en porsjon grøt til frokost, brødskive+frukt til lunsj, grønnsaker+kjøtt eller fisk til middag, og en porsjon grøt til kvelds. I tillegg til melk. Og de dagene hun har spist lite merker jeg det veldig godt om natta. Ha en goood helg Siebaeo Hei Jesse! Gleder meg til å begynne planlegginga ordentlig! Håper jeg (og Pupsilure ) klarer å lage en sånn fin kake.. Eller noe lignende i alle fall. På babyverden er det kakekonkurranse om dagen så der bør vi jo alle melde oss på om vi har noen fine barnebursdagskaker! Hvor mye skive spiser J? Og hvor mye middag..? Jeg har begynt å ty til 6mnd glass.. Jeg må innse at han ikke er klar for for mye biter enda. Utenom brødbiter da. Og mammas mat har vært æsj i det siste! *** Nå må jeg hoppe til køys Vi reiser til kjæres hjemtrakter og blir der de neste to ukene. Reiser tiidlig i morra og jeg MÅ ikke være treig igjen.. Sov godt mine søte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå