Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

Fremhevede innlegg

Skrevet

ok, men hva hvis jeg tar litt "godis" til babisene som får lov til det da?? kan ta med Majs Krokar.

uff tenner er ikke morro nei, jeg pleier å forklare Bumba hvorfor hun har vondt, og sier at når det er ferdig å være vondt vil hun ha søte hvite tenner :fnise: hun blir faktisk roligere bare jeg forklarer, og jeg har tro på at hun skjønner meg litt hehe....

vognproblemer her ser jeg, hmmm jeg har faktisk vært såå fornøyd med den vi falt for at det er først nå jeg ser en liiiiten ulempe og det er når jeg skal en tur på senter at den både tar mye plass i bagasjerommet og er tung å løfte opp ditt. Så side vi skal på sommer ferie i august blir det en lettere trille og jeg bruker den vel på sjopping da. Men emmaljunga er fortsatt favoritten her!

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

ok, men hva hvis jeg tar litt "godis" til babisene som får lov til det da?? kan ta med Majs Krokar.

Hvor mye koster de? Jeg har ikke funnet dem der vi er i Sverige, men jeg har så lyst å prøve, hadde vært fint å ha noe som Murmel kan få når jeg spiser ting han ikke skal ha. Han kan ikke spise enorme mengder riskjeks, heller.. :fnise: Kan du kjøpe med en pakke til meg?

Skrevet

Hvor mye koster de? Jeg har ikke funnet dem der vi er i Sverige, men jeg har så lyst å prøve, hadde vært fint å ha noe som Murmel kan få når jeg spiser ting han ikke skal ha. Han kan ikke spise enorme mengder riskjeks, heller.. :fnise: Kan du kjøpe med en pakke til meg?

Jeg vet ikke om det er helt det samme, men så at Småfolk har noen poser med noe som het maispuffer samt gulrotsticks, kanskje det er det samme? :) Det lå i chipshylla på Meny.. :)

Skrevet

Babygodis er toppers! :) Tenkte jeg skulle foreslå noe sånt faktisk. :jepp: Litt nysgjerrig på de maisgreiene jeg og.. Første riskake ble servert her i dag. Det var suksess det.

Å herligheet! jEG eksploderer!! Nå må jeg bare pumpe her.. Det klør jo på huden til og med! Det gjør ofte det nå rjeg er sprengt.. Kanskje fordi et er stor blodtilstrømning? :klo:

Skrevet

Nå har jeg pumpet det ene brystet, 140 ml.. Hva skal jeg gjøre med den mon tro? :klo: Jeg har sluttet å fryse melk fordi Bolla nektet å drikke det. Men jeg kan kanskje bruke det i annen mat.. Ser ingen grunn til å spare den om jeg ikke fryser for han vil nok ikke ha den. Jeg fikk han til å drikke nypumpet melk en dag til grøten, men det er eneste gang siden jul at det har gått. Og nå sover han jo. Bør vel fryse den.. Den andre puppen er tung men ikke hard enda. Så den får jeg vel spare i tilfelle han vil ha noe snart.. Eller, han bør jo egentlig klare seg uten :daane: What to do?? Skal jeg pumpe den andre og?? SÅ ubehagelig å bli så sprengt..

Skrevet

Jeg har og overproduksjon av melk og pumper ofte. Neytiri har limt inn litt fra ammehjelpen om emnet. Selv kan jeg pumpe meg "tom" og fortsatt amme videre. Veldig ubehagelig å være så sprengt. M klarer ikke å spise da heller. Bare svelger luft. Det gjlr tydeligvis ikke din lille M. Han virker jo så harmonisk og rolig :)

Skrevet

Jeg donerer til sykehuset.

Greit å få brukt det overskytende :)

Dere... Riskaker? Hvilke riskaker gir dere disse små? Jeg vet jo det finnes vanlige fra f.eks Wasa, men de er jo tilsatt salt? Gir dere disse til disse små, eller finnes det noen andre uten salt/sukker?

Skrevet

hmm usikker på hva pakka koster, sjekker når jeg er i butikken etterpå så sier jeg ifra, den ligger nemlig hos potetgullene i butikken, er en stor pose, men i babyhyllene ved glassene kan du få småpakker som er vel dyrere.

kan godt kjøpe en pose til deg vettu ;)

Jeg vet ikke om det er helt det samme, men så at Småfolk har noen poser med noe som het maispuffer samt gulrotsticks, kanskje det er det samme? :) Det lå i chipshylla på Meny.. :)

småfolk ettersom jeg forstår er samme som svenske merket Sempers som lager babymat....så godt mulig at maispuffer er det samme som Majs krokar, men posene er nok mindre og dyrere.

Babygodis er toppers! :) Tenkte jeg skulle foreslå noe sånt faktisk. :jepp: Litt nysgjerrig på de maisgreiene jeg og.. Første riskake ble servert her i dag. Det var suksess det.

Å herligheet! jEG eksploderer!! Nå må jeg bare pumpe her.. Det klør jo på huden til og med! Det gjør ofte det nå rjeg er sprengt.. Kanskje fordi et er stor blodtilstrømning? :klo:

ja da tar jeg Babygodisen jeg da :)

Du, hvor ofte ammer du nå om dagen/natta???? Har du prøvd triks for å redusere melka? for pumper man seg som du gjør så vil ikke produksjonen gå ned heller.........og er du ofte sprengt sånn kan du risikere tette melkeganger og betennelse!

er flere ting du kan forsøke, bare gi lyd hvis du ønkser tipsene ;)

Nå har jeg pumpet det ene brystet, 140 ml.. Hva skal jeg gjøre med den mon tro? :klo: Jeg har sluttet å fryse melk fordi Bolla nektet å drikke det. Men jeg kan kanskje bruke det i annen mat.. Ser ingen grunn til å spare den om jeg ikke fryser for han vil nok ikke ha den. Jeg fikk han til å drikke nypumpet melk en dag til grøten, men det er eneste gang siden jul at det har gått. Og nå sover han jo. Bør vel fryse den.. Den andre puppen er tung men ikke hard enda. Så den får jeg vel spare i tilfelle han vil ha noe snart.. Eller, han bør jo egentlig klare seg uten :daane: What to do?? Skal jeg pumpe den andre og?? SÅ ubehagelig å bli så sprengt..

du kan jo fryse melka i isbitposer/isbitboks og blande med mat, siden dere begynner med fast føde kan du blande det i søt potetmos eller avokado blanding, med litt banan....altså vil han få næringen og en god tilvenning av fast føde.

Jeg donerer til sykehuset.

Greit å få brukt det overskytende :)

Dere... Riskaker? Hvilke riskaker gir dere disse små? Jeg vet jo det finnes vanlige fra f.eks Wasa, men de er jo tilsatt salt? Gir dere disse til disse små, eller finnes det noen andre uten salt/sukker?

Kan man donere melk etter 6mnd amming??? tror det er noen regler da melken forandrer seg litt etter så lang amming, blandt annet er den ikke like sterk i jern lenger.........får rette meg hvis jeg tar feil :)

Vi gir riskaker, den jeg kjøper er jo her i sverige da men er økologisk riskake som er puffet BRUN ris og ikke noe salt tilsatt :) Min knasker den ganske så bra og er god hvis de klør i gommene!

Gjest Marmot
Skrevet

Vi gir sikkert samme riskakene som Neytiri, kjøper i Sverige vi også.

Det er jo veldig strenge regler for å donere melk, kan ikke bare troppe opp med overskuddet. :fnise:

Skrevet

Vi gir sikkert samme riskakene som Neytiri, kjøper i Sverige vi også.

Det er jo veldig strenge regler for å donere melk, kan ikke bare troppe opp med overskuddet. :fnise:

ja de er i en sånn hvit pakke, veldig fine og puffet brunris er bedre en hvit leste jeg.

ja mener det var ganske strenge regler på donor melk, man må jo ta masse blodprøver og slikt og de er strengerer en for de som donerer blod, dette var noe jeg hørte på nyfødtintensive.

Skrevet

Riksen ville ikke ha melka mi, siden de ikke gadd å registrere noen nye for bare 3 mnd. Følte meg nesten litt snurt :roll:

Skrevet

Her fikk jeg beskjed om at er man godkjent blodgiver så blir man som regel godkjent melkeku også :)

Så, jeg ble godkjent, og det er riktig at melken endrer seg ved rundt 6 måneders alder. De ønsker derfor helst at man begynner tidlig, men alt er velkommen og man kan ikke gi for lenge, slik jeg har skjønt det.

Skrevet

Nå har jeg lest gjennom de siste sidene, puh! :sukk:

Så spennende med tenner, men det må jo være utrolig slitsomt når det står på og de er på vei ut.. Gruer meg litt til det kjenner jeg..

Er det forresten noen tid på når én først begynner å komme, så kommer de fleste på rekke og rad? Eller kan noen dukke opp og så tar det et halvt år til de neste..? :klo:

Har ikke avansert til tenner her enda :fnise:

Gleder meg masse til treff - ny eller gammel sofa duger uansett ;)

Skrevet

Jeg kan jo bare ta med meg en halvliter og rusle bort og levere.. :fnise: Neida, jeg pumper når jeg må og så lager jeg mat av det. Kjempelurt å fryse melka i isbitbrett også! Det virker som det har stabilisert seg litt nå heldigvis.

Tenner kan vist komme i rykk og napp tror jeg. Noen får mange på en gang, noen en og en, eller to og to er vel ganke vanlig? De to første kom hakk i hæl her. De er så søte :fnise:

Nå sitter Bolla og ser på barnetv :flau: mens jeg prøver å få skikke på kåken. Jeg får faktisk besøk i kveld også så jeg må bare bli ferdig! Shit.. lots to do!! :daane: Og nå ringte sofamannen og sier at han kommer I DAG! Så da ble det ny sofa alikevel! Oh,, nå ble jeg nervøs for at jeg ikke skal like den.. :daane: Vi har måttet lage en litt spesiell løsning.. Vi får bare se, blir det helt feil må vi levere den tilbake. er litt lei meg for at det går så sinnsykt seint her (pga min stadig reisende mann + ferier osv). Hyllene står klare men er ikke hengt opp, esker her og der, Bollas rom som ikke er påbegynt osv.

Men men..

Gleder meg til å se dere!! :nigo::hoppe: Blir utrolig spennende å se nye babyer og "gamle" som har blitt større! :hjerte:

Jeg var forresten på sommerfest på jobb i går. GLEDER MEG TIL Å JOBBE IGJEN! :nigo: Er så mye nytt på gang som er spennende! :hoppe:

I dag skal jeg altså rydde og vaske, handle, vise vogna til reparatør for å se om den kan reddes eller ikke, lage mat, henge opp en hylle og få ny sofa og så få besøk :daane: Har ikke tid til å sitte her! :klaske: er innom ganske ofte da ;)

Tror forresten vi kjøper en brukt Teutonia S3 som mellomvogn.. :) Trolig en MB etterpå :fnise:

Neytiri! Jeg har ikke glemt deg!

Skrevet

gleder oss til i morra :klem: er vi fortsatt 9 mammaer og babyer eller??

skjønner du blir stressa, men du det her er jo ikke som du venter dronningen og kongen, vi tåler vel litt esker eller ikke hengt opp hyller :fnise: kult at du får sofaen akkurat i tide og!

Noe jeg har gått glipp av, hva skjedde med vogna di da??? :klo: MB er det mountain buggy???

Nei vi kan nok snakke om ditt og datt i morra....tips mot ammingen kan du få hvis du trenger det og.

:klem:

Skrevet (endret)

Huff, tulla har 39,5 i feber i dag :tristbla: Hun virker i fin form ellers og vi har vært ute i dag og det gikkf int. Så jeg ser det an i morra, men vi skaljo farte endel med buss og sånt også, så jeg gjør ikke det med henne om hun har like høy feber i morra tror jeg. Men håper det går seg til!!

:klemmer:

Endret av pusla
Skrevet (endret)

Huff, Tulla har 39,5 i feber i dag :tristbla: Hun virker i fin form ellers og vi har vært ute i dag og det gikkf int. Så jeg ser det an i morra, men vi skaljo farte endel med buss og sånt også, så jeg gjør ikke det med henne om hun har like høy feber i morra tror jeg. Men håper det går seg til!!

:klemmer:

Uffameg, feber er ikke noe gøy.. Håper hun blir bedre så dere kan komme :klem:

edit: :)

Endret av Dine
Gjest Marmot
Skrevet

Kan se ut som vi må bli hjemme vi også, babyen har fått noen prikker rundt om på kroppen som ser ut som vannkopper. :tristbla:

Skrevet

Og her hadde mannen "glemt" å fortelle meg at moren hans skal ha en operasjon og trenger å bli hentet midt på dagen i morgen - og overvåket etterpå pga medisiner. Og selv skal han på sommerfest med jobben, så gjett hvem som blir stuck med svigermor!!!??!! :balltre::balltre::balltre::kjefte::nei: Uansett; jeg får dessverre ikke kommet i morgen allikevel! :trist: Og jeg som gledet meg sånn! :sukk:

Skrevet

Ånei, så mange som ikke kommer :( Hadde gleda meg sånn til å treffe dere :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...