Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Ja jeg er jo litt enig i det.. Men igjen, hvis man blir obs på at de lyver om en ting, så kan man jo begynne å tvile på andre ting de sier. Men men, sikkerheten til babyene er jo det viktigste. Men jeg synes helt klart du skal ha god samvittighet! :jepp: Det er det som blir så teit.. at sånne som du skal ha vondt i magen over noe som ikke stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er enig i at jeg på en måte skjønner hvorfor de lyver om det, fordi det ikke er alle som er like fornuftige og skjønner at selv om det er greit å drikke ift alkohol og opptak i melken, og det er sikkert vanskelig for de å bedømme hvem man skal si det til og ikke. Men da er det jo litt teit at sånn som fysion hos hs vår sa det til meg og gjør meg usikker. Jeg har fortsatt holdt meg unna alkohol og ikke drukket mer enn et halvt glass og latt det gå 3 timer, men nå i kveld tror jeg jaggu meg vi skal åpen en flaske og så kan vi ta et glass hver uten at jeg må regne nøye på når jeg kan ta det og ikke.

For som Jesse sier, plutselig våkner de små og roer seg kun ved puppen (som har vært mitt argument tidligere for å ikke drikke) og da blir det vanskelig ift drikking. Men nå synes jeg vi kan kose oss med noen glass uten å tenke mer på det. Og selvfølgelig ikke drikke oss sanseløse av den grunn.

Når det er snakk om Italia her så blir mannen og jeg inspirerte igjen da vettu.. Så nå tenker vi å reise i august :nigo: Men hvor? Vi har aldri vært der før og har lyst å reise et sted som ikke nødvendigvis er veldig turistifisert, men samtidig litt å se :) Tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det høres ut som en fantastisk tur :) Jeg er veldig glad i Italia, men har ikke vært der med samboeren. Vi har liksom hengt oss litt opp i Tallinn og glemt å reise andre steder de siste åra :fnise:

Det med amming og alkohol har jeg også hørt, at det skal mye, mye til før babyen blir påvirket. Det er ganske synd at helsestasjonen skal fortelle oss feil, for da blir man jo bare forvirra når man hører forskjellige ting. Og hvorfor kan de ikke bare si at man ikke anbefaler det pga endret adferd hos mammaen og den skade det kan gjøre på babyen??? Det er jo litt det samme med amming og flaske også; all informasjonen som finnes om flaskemating og som man bør ha tilgang på, blir ikke gitt på helsestasjonen fordi man skal fremheve ammingen. Men dette kunne jeg bablet om i timesvis, nå puttet du en femti-øring på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en flott tur :strix: Nyttig info om amming! Gleder meg til å se dere 16. juni :hoppe: :hoppe:

Har du funnet dato for dåp? Skal jeg lage noe pynt til deg som jeg kan ta med 16. juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig! Hvis de hadde sagt på helsestasjonen at de ikke anbefaler alkohol pga endret adferd hos mor, så hadde jeg passet like nøye på! Men det er jo ikke alle som tenker over det like mye sikkert. Men NÅ vet vi det hvertfall! :nigo:

Tror dere det går greit om jeg tar 1-2 glass vin en kveld (og slutter før kl.22) og samsover med Lilletassen fra 2-3 tiden om natten? For det er det jeg tenker på nå i såfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg glatt gjort, Dine. Da har det jo gått fire-fem timer og et-to glass er jo ikke så mye heller (selvom jeg blir svimmel av et glass nå :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kanskje jeg skal gjøre det i kveld.. Ta meg et glass rødvin ... :sjenert:

Det blir jo i såfall rett etter han har lagt seg kl.19, så får han drømmemåltid ca 22:30 og jeg tar han stort sett ikke opp før rundt 2:30. Og da har jeg vel ikke drukket på ganske lang tid..

Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Jeg får jo aldri skrevet her mer.. Borte, besøk, kjære synes jeg bruker for mye tid på nett, 1000 ting som skal gjøres osv.. Godt dere skal hit snart så jeg får oppdatert meg litt. ;)

Må skrive litt mer siden. Men bare så dere ikke tror jeg har forduftet :fnise:

Hei, ohh gleder meg til treff nå altså! men du, har du plass til så mange barnevogner i hus da??? har du plass hvis jeg tar vogn i tilfelle Bumba må sove(tviler på det men)??? Så synes jeg vi alle kan ta med en ting til å spise sånn at du ikke sitter opp med å gi alle lunsj liksom ;)

Vet ikke om jeg svarte på denne!

Jeg har jo ikke plass til 10 barnevogner nei :fnise: Jeg har plass til 2-3 i gangen utenfor leiligheten, så kan vi sikkert få plass til et par eller fler på balkongen. Ellers må de nesten låses ute i sykkelstativet. Men det er veldig sikkert altså! Tror det er særdeles lite kriminalitet her, spesielt på dagen :fnise:

Ang lunsj. Hva synes dere da? :sjenert: Jeg kan lage en kyllingsalat f eks? Om noen får lyst til å ta med kake eller brød eller noe mer er det jo veldig hyggelig. Åpen for alle forslag! (mener Jesse skrev noe om kokosboller.. :lur: )

Jeg rekker ikke skrive mer akkurat nå. Vi må ut og kjøpe gardiner og jeg må dusje først. Trøtt som en strømpe.. :sovne: Har hatt besøk, vært på tur hos svigers osv.. Nå SKAL jeg ta det mer med ro! :daane: Da blir det mer tid til å skrive også :)

LineG; jeg svarer deg i kveld tenker jeg! ;)

:klem: til alle som er innom!! :hoppe: Håper dere har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte også på det med vogna. Tulla sover bare i vogna på dagen og da bør jeg ha mulighet til å legge henne i den om hun blir trøtt :sjenert: Men hvis det er plass til noen vogner går det vel greit, alle skal sikkert ikke sove samtidig ;)

Hvis vi blir ca 10 stk som det så ut som her nylig, så er det jo hyggelig om noen har med seg litt. Jeg kan godt ta med hjemmebakte kjeks :)

Samboeren min synes også jeg sitter for mye på nett. Skjønner IKKE hva han prater om :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Vi skal ta toget, så jeg MÅ ha med vogna. Kunne nok brukt bæresele, men da må jeg ha ham på fanget de nesten to timene toget tar, og det orker jeg ikke.. :sjenert: Men den kan jo slåes sammen, og da blir den ganske liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket klokkeslett skal folk komme til deg? Vi har fått time til manuelterapeuten kl 13.30, så jeg lurer litt på om jeg rekker begge deler?? :klo: Kan evt prøve å flytte timen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ti pers er jo en del.. :jepp: Kjempefint om dere har lyst til å ta med litt :jepp::sjenert:

Jeg tenker sånn her; ta med vogna alle som vil! Vi får det til på en eller annen måte. Er det tørt kan jo noen stå i gangen inne og som er ganske stor. Så får dere tures om Å ha vogn på balkongen :jepp: Om vi sitter inne (som vi veldig trolig gjør) er det plass til ganske mange vogner der når jeg tenker på det. (18 m2) I tillegg har vi jo tre soverom. Vi får det til! :)

Når passer det for dere da? 12? 13? Cypress; kanskje best å flytte timen om det er mulig..? Ellers mÅ du bare komme slik det passer deg! :jepp:

Vær forberedt på at vi har esker her og der og mangler garderobeskap osv.. :sjenert: Vi er jo så mye borte at vi aldri får gjort noe her.. Hyllene er pakket ut, men jeg får ikke hengt de opp alene og nå skal kjære ut og reise igjen.

Jeg fikk forresten "fri" helt plutselig i dag :fnise: Nå kan du få være litt alene! sa kjære og sendte meg ut etter at vi hadde handlet på salg på ROOM (!) :hoppe: Så da dro jeg en tur på IKEA og så på trening :fnise: Deilig! Men måtte trå til med puppen da jeg kom hjem til en umulig bolle og utslitt mann :fnise: Vi har to måltider om dagen nå og det har gitt bedre netter!

Kjære planlegger forøvrig at jeg skal ha en alenehelg i ferien.. :sjenert: hjelp.. Han mener jeg har hatt alt for lite tid uten Bolla. Og han har rett.. Skjerpings!

Nå må jeg sove! Skal på bootcamp i morra :daane: Nekter å tro at jeg rekker det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, så flink mann du har da som tar tak i din alene-kosetid og legger frem forslag sånn! Mannen min er ikke helt der enda.. Han synes det er veldig alright å ta seg av Lilletassen alene og sier gjerne at jeg kan ha noen timer alene, men en helg.. Nei det synes han er for mye :fnise:

Ikke det at jeg er klar for såpass mye tid uten han allerede altså.. Men jeg har bestilt fly til Stockholm med kusinen min (1 overnatting) i oktober, så da blir det en liten jentetur ;)

Men merker mannen gruer seg til det allerede.. :sjenert:

Hvordan er det med mating og Bolla på natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når klokka begynner det hos deg? Vi tar ikke med vogn. Kan godt ha med noe mat :jepp:

Så snill mannen din er og så herlig ferien deres hørtes ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger i utgangspunktet ikke ha med vogna, hvis jeg kan få låne et sted å legge snuppa når hun skal sove? Hun har sikkert behov for en dupp når vi er der..

Du vet ikke tilfeldigvis hvor lang tid det tar før de berømte kokosbollene smelter? :fnise: Har lyst til å kjøpe med, men er redd de bare skal bli klæsj før jeg kommer frem.. :ler:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til treff! :nigo: Tror jeg må ha med vogn, men er ikke helt sikker.

Skal vi skrive en liste over hvem som tar med hva?

Jeg har ikke så mye tid til å lage noe, men kan godt kjøpe med et par kartonger med juice :)

Vet ikke om du har svart, for jeg er så fraværende, men skal jeg lage dåpskakepynt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg kan låne bort vogna mi til babyer som trenger å sove, så lenge min egen er våken i hvert fall. Og jeg kan ta med noe, men det må tåle en togtur.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å gjøre det sånn at alle tar med noe! :Nikke:

Vet ikke helt hva jeg kan ta med, men kan evt kjøpe med noe, for jeg får nok ikke så god tid til å lage no jeg heller egentlig..

Jeg trenger også vognen, men virker jo som du har god plass, så det går sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink mann du har da som tar tak i din alene-kosetid og legger frem forslag sånn! Mannen min er ikke helt der enda.. Han synes det er veldig alright å ta seg av Lilletassen alene og sier gjerne at jeg kan ha noen timer alene, men en helg.. Nei det synes han er for mye

Ikke det at jeg er klar for såpass mye tid uten han allerede altså.. Men jeg har bestilt fly til Stockholm med kusinen min (1 overnatting) i oktober, så da blir det en liten jentetur

Men merker mannen gruer seg til det allerede..

Hvordan er det med mating og Bolla på natten?

Ja, han glimter til av og til! Eller, han er ganske så flink hele tiden. Er veldig på å ta skift og legging og sånn. jeg føler at han ønsker å delta mest mulig fordi han ser på det som kvalitetstid med Bolla. Han er virkelig en god pappa :hjerte:

Lurer på hvordan han takler en hel helg alene.. Tror det blir litt mer slitsomt enn han aner! :blink: Så kult med jentetur! Jeg synes en natt høres litt bedre ut jeg da.. :sjenert: Lurer på om jeg klarer å være borte en hel helg..

Bolla har den siste uka (men formiddagsgrøt og kveldsgrøt + frukt og svisker) sovnet rundt 20-21 (vi rotet litt med leggetidspunktet på ferie..) og så våknet for pupp igjen i 3-tia. For så å våkne i sjutia og fått mat igjen. Virker ikke supersulten da. Så har han villet stå opp mellom sju og åtte. Men det vil ikke jeg.. :fnise:

Når klokka begynner det hos deg? Vi tar ikke med vogn. Kan godt ha med noe mat

Så snill mannen din er og så herlig ferien deres hørtes ut

Jeg tenkte kanskje 12? Det er litt opp til dere også :jepp:

Ja, du har så rett i begge deler!

Jeg trenger i utgangspunktet ikke ha med vogna, hvis jeg kan få låne et sted å legge snuppa når hun skal sove? Hun har sikkert behov for en dupp når vi er der..

Du vet ikke tilfeldigvis hvor lang tid det tar før de berømte kokosbollene smelter? Har lyst til å kjøpe med, men er redd de bare skal bli klæsj før jeg kommer frem..

Det går helt fint å legge henne i en seng her!

hm.. nei.. jeg vet ikke helt. Jeg rekker aldri finne det ut før jeg har spist dem opp!! :lol: De smelter fort mellom fingrene. Neida, jeg tror nok de holder seg en biltur i alle fall. Man får jo sånne esker der også, den isolerer jo litt. Kommer jo helt an på temperaturen selvfølgelig.

Gleder meg til treff! Tror jeg må ha med vogn, men er ikke helt sikker.

Skal vi skrive en liste over hvem som tar med hva?

Jeg har ikke så mye tid til å lage noe, men kan godt kjøpe med et par kartonger med juice

Vet ikke om du har svart, for jeg er så fraværende, men skal jeg lage dåpskakepynt?

Bare ta med deg vognen du :)

Veldig lurt å ta med liste! :jepp: Kan ikke dere komme med forslag/ønsker så skriver jeg opp?

Juice er kjempefint :jepp: Jeg tenker at jeg lager en kyllingsalat og kaaanskje en pai. Noen som er allergiske mot noe?

Du, det er jeg som er treg til å svare om dagen! :klaske::sjenert: Vi får nok ikke til å ha navnedag før uti august tror jeg. Det går helt rundt for meg om dagen. Men er det sånn at man kan fryse pynten? Jeg har ikke helt klart å tenke på design eller noen ting enda.. Kanskje jeg heller må komme å hente/møtes senere i sommer eller noe? Utrolig snilt av deg å lage pynt! :klem:

Jeg kan låne bort vogna mi til babyer som trenger å sove, så lenge min egen er våken i hvert fall. Og jeg kan ta med noe, men det må tåle en togtur..

Det var jo lurt :jepp:

:fnise: Det hadde ikke kokosbollene til Jesse gjort om det var meg og jeg skulle på togtur..

Veldig lurt å gjøre det sånn at alle tar med noe!

Vet ikke helt hva jeg kan ta med, men kan evt kjøpe med noe, for jeg får nok ikke så god tid til å lage no jeg heller egentlig..

Jeg trenger også vognen, men virker jo som du har god plass, så det går sikkert fint

Det går helt fint om du tar med vogna! :jepp:

Da lager jeg en kyllingsalat (og kanskje en pai)

Pupsilure tar med to pk juice

Jesse tar kanskje med kokosboller (eller noe annet snacks om det blir stress?)

Skulle vi hatt noen rundstykker og litt pålegg kanskje? Noen som føler seg kallet til å bake eller kjøpe halvstekt eller noe sånt?

Jeg merker at jeg ikke helt klarer å tenkte hvor mye mat vi trenger :blink: Jeg tror alltid det blir alt for lite..

Vi har forresten en vippestol samt en babystol som jeg kjøpte på Ikea i går :hoppe: (Bolla digger den!) Så da får vi bare dele på dem. Oi, hvor skal mammaene sitte da..? :fnise: Vi må sitte litt her og der, eller så lager jeg picnick på gulvet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...