Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Hvor kjøpte du de wallstickersene? Mener du la ut lenke til en sånn sjiraff med målebånd liksom, for en stund tilbake, men å finner jeg ikke det innlegget igjen. VI vil gjerne ha en sånn sak for å måle tulla framover, men har ikke funnet noe enda.

Måtte sjekke første kakeforsøket på facebook nå, den var morsom da :fnise:

Her kjøpte jeg wallstickeren. Hvor var det jeg fant giraffen.. :klo: Jeg må lete litt! Jeg bestilte aldri den og nå synes jeg ikke det blir plass heller. Men den var kjempefin! :jepp:

Kakemonsteret :fnise:

Bortsett fra kakeforsøk 1 (selv om den var fryktelig sjarmerende :fnise: ) så ser de jo helt proffe ut! :jepp: Kjempefine ble de :biggrin:

Takk for det :sjenert: Jeg ble ganske fornøyd selv.. Og det var veldig gøy så jeg lager nok noe flere morsomme kaker til bursdager i heimen her! :jepp:

Kjapt innom bare for jeg må få gjort litt og nytt siste mnd i perm.. :daane: Tiden går så FORT! :grine:

Vi har hatt barnevelsignelse og det gikk fint! Masse familie og mat og kaker. Og utrolig mange fine gaver! Det fineste var egentlig en vimpelrekke mamma hadde sydd til Bolla :rodmer: Kjempefine farger som passer supert på rommet hans! Henger over senga hans nå. Det er så hyggelig med sånne ting. Det ligger så mye kjærlighet i dem :hjerte:

Rommet han begynner å bli så fint! :hoppe: Og han sover fint alene der inne. I natt sov han fra 22.45 (smokkoppvåkning) og til 06.50!!! :strix: Jeg våknet jo 05.30 og fikk ikke sove igjen.. :roll: Sjekket han og lå og halvsov til han våknet. Da fikk han pupp og jeg la han. Ha lå helt fint og slappet av så jeg skulle bare gått.. Men i håp om at han skulle sove lengre av det to jeg han inn til oss. Tabbe.. :roll: Jeg må enten ta han med og amme i senga, eller legge han i egen seng igjen. ellers blir han for våken til å sove videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei liten tur innnom deg her, gud så kul kaka ble da! SKikkelig missunnelig at dere damer klarer sånt, min med krem er liksom ingeting i forhold :sjenert:

håper ellers alt er bra, ikke lett å oppdatere seg når man er borte en liten stund :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine wallstickers! :jepp: Jeg ble litt inspirert og kjøpte høydemåler selv, men i jungeldyr og litt rimeligere.. :sjenert: Blir spennende å få det opp! Håper bare det sitter på glassfiberstrie, for det er det vi har.. Dumt at vi ikke fikk satt opp slette flater, men ok.. Det får vi gjøre ved neste kjøp ;)

Bra at feiringen gikk fint og at dere koste dere. Det er så viktig.

Når begynner du å jobbe igjen? Det blir treff hos meg 28.september om dere får mulighet og lyst til å være med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Neytiri! :klem:

Alt bra her! Og takk :fnise: Gøy med kake! Tipper kaka di er ganske så flott den og ;) Du er jo så flink med mat og alt annet husmoraktig :daane:

Kort oppsummert i Siebaeoheimen; Bolla er på eget rom, sover mye bedre og legging er myyye enklere! :bolledeig: permisjonslutt nærmer seg og ellers er alt bra :)

Hei Dine! :klem:

Jeg begynner egentlig å jobbe i starten av oktober. Men jeg og kjære skal trolig bytte litt på i to uker for å få en myk overgang, så da blir det nok litt jobb siste uka i september. jeg vet ikke helt hvilke dager enda men håper jeg får til å komme! :jepp:

Jeg venter fortsatt på stickersene mine! :kjefte: Vil ha dem snart... :sukk: Så mangler det bare nytt skap og kommode fra IKEA samt henge opp noen bilder og et par hyller så er rommet komplett! :hoppe:

Usikker på hva jeg gjør i forhold til bokhylle men jeg har et par ideer.. :)

Litt lyst på en sånn målesticker jeg og men jeg får vente til vi har fått det andre på plass.. Han har strengt tatt fått en i tre som skal henge på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at leggingen går bedre på eget rom! Vi har jo også flyttet han over til eget rom, men merker ikke forskjell enda helt ærlig.. Men så har han jo nettopp fått en liten tann også, som vi ser såvidt kommer opp, så det kan jo forklare saken litt kanskje. Han våkner flere ganger pga smokken + han er sulten, for han fortsetter å gråte etter å ha fått vann..

Vi er ikke helt ferdige med rommet hans vi heller. Det tar tid! Men så er det jo et morsomt prosjekt å ha fremover også da :) Er skikkelig fornøyd med wallstickersen jeg har på døren hans på utsiden. Tenker jeg må ta bilde og legge ut på FB :fnise:

Håper dere får til å komme, men du kan jo bare se det an. Dere er begge hjertelig velkomne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, det er ikke sikkert han er sulten selv om han gråter etter vann.. Det er jo vane og melk er melk (les; kos) og vann er IKKE melk.. :fnise: Vi har ikke gitt vann, bare trøstet. Og det var et par tre netter med en del grining, men nå går det mye bedre. I natt var det en gang han skulle ha trøst og smokk. Så sovner han igjen. Har lært meg at ingenting varer så jeg nyter det så lenge jeg kan :lol:

Legg ut bilde da! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lurer litt på de jeg også! :jepp: Giraffen blir for stor ser jeg men de andre er ikke like store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo mer kos.. Og jeg må bare ta meg sammen og skjønne at jeg må jobbe litt på natten for at det skal bli bedre.. Jeg er så trøtt på natten og da faller jeg for fristelsen med å gi melk (både amme og flaske, alt ettersom egentlig..)

Hvordan trøster dere? Tar dere han opp eller lar han ligge i sengen?

Skal ta bilde i morgen - nå orker jeg ikke styre med kamera og alt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser av situasjonen. Først prøver jeg med 1: smokken, stryke litt over håret, legge til rette (pakke dyna rundt, snu han i sovestilling), 2: holde han litt fast, stryke bestemt over låret og rumpa (han liker å ligge på siden), 3: synger bittelitt av og til men prøver å ikke si noe om natta. Er han helt umulig, dvs hisser seg opp, ligger som en stjerne med beina ut når jeg prøver å snu han :lol: osv lar jeg han 4: rase litt mens jeg sitter sammen med han og snakker bare veldig stille og forsiktig, shhh-lyd osv. 5: tar han opp og holder han mens jeg kanskje snakker litt rolig, knebøy, svinger litt fram og tilbake for å få han i godt humør, 6: legger tilbake og begynner på 1. ;) Som oftest er pkt 1 og 2 nok.

Ofte hjelper det å la han rase fra seg, han har vel litt frustrasjon som må ut da. Når han sovner etter å ha vært litt urolig sitter jeg der en stund for å forsikre meg om at han har sovnet. Har jeg sitte og holdt på han som jeg ofte gjør slipper jeg sakte opp før jeg ikke holder mer.

Er han superenkel å legge går jeg ut så fort han lukker øynene. Han kan gjerne se meg gå for da blir han vant til å legge seg selv.

Jeg har en liten krakk ved siden av senga og kan senke sengekanten når jeg holder på. MÅ huske å ta den opp hver eneste gang! Redd for å glemme det.. :sjenert: Jeg må gjøre det sånn for det er for hardt for ryggen å stå bøyd lenge.

Jeg tar han ikke opp før jeg føler det er helt nødvendig forresten. Som oftest slipper jeg det.

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kaka di :nigo: Kanskje du bør prøve deg på modellering? De fleste fine kaker er så fine som de er pga fine/morsomme/kule figurer :jepp: Med unntak av normal_jb-w.jpg denne da :daane:

Når er det? Og hvor mange kommer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen Siebaeo!

Du, jeg lurte på... passbilder av baby - til pass? :roll: Har du noen tips til hvordan løse det på best mulig måte. Vet jo at du ordnet pass til bolla når han bare var noen måneder gammel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang kaka di :nigo: Kanskje du bør prøve deg på modellering? De fleste fine kaker er så fine som de er pga fine/morsomme/kule figurer :jepp: Med unntak av normal_jb-w.jpg denne da :daane:

Når er det? Og hvor mange kommer? :)

Wohoo! Den var jævlig! :lol: Kanskje jeg skal lage et tog..? Hm.. Samtidig tenke jeg at det skulle være en litt enklere kake enn sist. Men det kan jo være et liggende tog! Ellers tenkte jeg kanskje bare lage blomster og pynte med. Jeg har ikke fått tenkt så mye på det.. :sjenert: Det blir 13 voksne og 4 barn + Bolla.

Det blir ikke neste helg med den etter der. Evt rett før den helga.

Hallaisen Siebaeo!

Du, jeg lurte på... passbilder av baby - til pass? :roll: Har du noen tips til hvordan løse det på best mulig måte. Vet jo at du ordnet pass til bolla når han bare var noen måneder gammel... :)

Hei Line! :)

Jeg gikk til en fotobutikk (helt vanlig) og fikk hjelp. Det var jo egentlig bare at en som jobbet der tok bilde med et vanlig digitalkamera mens jeg hadde bolla på fanget foran en hvit bakgrunn. Eller, jeg var jo ikke med på bildet så han satt liksom 90 grader vendt fra meg. Han så ut som en liten skalla forbryter! :ler: Det tok en halvtime og så hadde jeg 4 passbilder. Det er nok litt lettere å få det bra til enn i automat tror jeg..

Nærmer ferien seg? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line! :)

Jeg gikk til en fotobutikk (helt vanlig) og fikk hjelp. Det var jo egentlig bare at en som jobbet der tok bilde med et vanlig digitalkamera mens jeg hadde bolla på fanget foran en hvit bakgrunn. Eller, jeg var jo ikke med på bildet så han satt liksom 90 grader vendt fra meg. Han så ut som en liten skalla forbryter! :ler: Det tok en halvtime og så hadde jeg 4 passbilder. Det er nok litt lettere å få det bra til enn i automat tror jeg..

Nærmer ferien seg? :hoppe:

Ja, jeg har googlet litt og konkluderer med at fotobutikken er den beste løsningen :ler:

Ferie nærmer seg med stormskritt faktisk - bare 3 uker og noen dager til! Gleder oss masse :hoppe: , men jeg er veldig spent også.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Da skal jeg prøve det tenker jeg.. Vi har ikke prøvd å avvenne om natten, men jeg har gitt flaske faktisk.. Har liksom ikke orket nå som den første tannen hans har dukket opp. Man trenger jo litt søvn også liksom :gjeiper:

Men jeg skal ha det i bakhodet (tipsene dine) og bruke det hvis det oppstår.

Vi gjorde det forresten likt med passbildene. Gikk veldig enkelt å ta bilder og så kostet det kun 139kr for 4 bilder (og da får du jo fine bilder som du vet du får brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :hallo:

Takk for svar i boka mi og takk for sist :klemmer: Gøy å se at min M ble så sjarmert av din M da dere kom :rodmer:

Du, jeg tenkte på en ting? Skrev du meldingene til meg mens du kjørte? :fy_fy: Derfor jeg ikke svarte på den siste. Fikk mistanke om det skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har googlet litt og konkluderer med at fotobutikken er den beste løsningen

Ferie nærmer seg med stormskritt faktisk - bare 3 uker og noen dager til! Gleder oss masse , men jeg er veldig spent også....

Det kommer til å gå kjempefint! Det er en veldig enkle alder å reise med baby med! :jepp: Litt misunnelig kjenner jeg.. :fnise: Håper dere får fint og varmt vær! :sol:

Tusen takk for tips! Da skal jeg prøve det tenker jeg.. Vi har ikke prøvd å avvenne om natten, men jeg har gitt flaske faktisk.. Har liksom ikke orket nå som den første tannen hans har dukket opp. Man trenger jo litt søvn også liksom

Men jeg skal ha det i bakhodet (tipsene dine) og bruke det hvis det oppstår.

Vi gjorde det forresten likt med passbildene. Gikk veldig enkelt å ta bilder og så kostet det kun 139kr for 4 bilder (og da får du jo fine bilder som du vet du får brukt)

Håper dere finner ut av det. Det er kjempeslitsomt i lengden dette her.. I natt var første natt HELT uten mat her! :hoppe: Han våknet klokka fire (som er en time senere enn vanlig smokkvåkning og en time før morrapupp) og jeg ga smokk og trodde han skulle sove.. så ropte han etter ti minutter igjen og jeg ORKET ikke gå.. Tenkte jo jeg måtte opp igjen en time senere. Så jeg sendte kjære! Han ga smokk og satt der en liten stund så sovnet Bolla. Og så våknet jeg klokka sju! :daane: Og fikk jo ikke sove lenger for jeg lå og funderte på om alt var bra der inne og om jeg skulle sjekke eller ikke for å ikke vekke han :fnise: Halv åtte våknet han! Håper dette er starten på noe varig..

Heisann

Takk for svar i boka mi og takk for sistGøy å se at min M ble så sjarmert av din M da dere kom

Du, jeg tenkte på en ting? Skrev du meldingene til meg mens du kjørte? :fy_fy: Derfor jeg ikke svarte på den siste. Fikk mistanke om det skjønner du.

Jaa! Takk for sist! :klem: Kjempekoselig! :jepp: Veldig hyggelig å se hvor du bor :) Og veldig gøy at barna trivdes så godt i hverandres selskap :rodmer:

Å nei! :nei: Jeg hadde ikke startet enda! Satt på en bensinstasjon og skrev mens jeg lot han sove litt før jeg kjørte så han skulle være utsovet når vi kom fram. Men jeg regnet ikke med å få noe svar siden vi skulle sees ganske snart. Men godt du passer på! :fnise::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så mye skriving her om dagen. Bolla er så aktiv at jeg må følge med stort sett hele tiden. Og alikevel har han blåveiser både her og der.. :roll: I dag brant han seg på en panelovn! :haar: Tror ikke det ble noe mer enn at han fikk vondt der og da, men vi "lekte" med vann i vasken leeeenge.. Virker som det gikk bra. Men det var da en blå kul på siden av hodet og nesten brannskade på en dag.. Han vil bare opp å stå hele tiden. Og helst gå! Dytter en puff foran seg og kommer seg hit og dit. Når vi går rundt i stua er det bare så vidt han støtter seg på hendene mine. Jeg tror han kommer til å gå om ikke lenge! Det går utrolig fort framover nå. Jeg gikk da jeg var 10 mnd så det kan jo være det er "arvelig". Men da tror jeg faktisk ikke han kommer til å krabbe før han går.. Han åler seg jo som G.I.Joe i en utrolig fart. Og da ser han nok ikke behovet..

Vi var hos manuellterapeut i går for en sjekk og hun friskmelder han nok en gang. Og hun tok det med krypinga ganske piano. Hun skrøt sånn av Bolla at jeg ble helt ør.. :rodmer: Sa at han hadde et eksepsjonelt fint lynne og var veldig god å jobbe med. DA må det være lov til å nestensprekke innvendig av stolthet! (forøvrig er dette min bok og jeg kan skryte så mye jeg vil :fnise: )

I dag hadde vi besøk av fire mammaer og babyer som er omtrent like gamle som Bolla. Utrolig hyggelig! De leker jo ikke sammen egentlig, men ser ut til å trives veldig i hverandres selskap. Bestekompisen til Bolla var der og og de tuller og krangler alltid :fnise: SKAL ha den samme leken :roll: Bolla legger breisia til og dytter kompisen bort.. :roll:

Fytterakkern for et vær.. Bare en ting å gjøre, KOSE SEG INNE! :nigo:

For ordens skyld må jeg si at det ble litt action her i går (alt for skjelden om dagen..) :lur: Og fy faaader så godt jeg har blitt "betalt" for å tyne meg igjennom en fødsel. :lur::nigo: Får man flere nerver i ehm.. området av å det..? Vi tulla litt om det og fant ut at om det ble tilsvarende reaksjon ved neste fødsel kom jeg til å ha problemer med å gå, eller sykle :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi :hoppe: Så fantastisk at en fødsel er godt for noe da. Eller det er jo godt for noe, nemlig Bolla, som er noe veldig viktig, men at det er godt for noe som gjør deg godt :fnise: Du får si til mannen at det er han som er ekstra flink og, ikke bare pga fødsel ;) Selv har jeg merket at jeg faktisk ser bedre ut der nede :sjokkert: Det hadde jeg aldri trodd. Var ikke helt fornøyd før, men så synes jeg at jeg er riktig så fin ;) Men godt er nå det, nå som puppene har blitt strekt til alle kanter :daane::ler: Gruer meg fortsatt til å se resultatet den dagen jeg er ferdig med amming. Men forhåpentligvis kommer litt av brystvevet tilbake. De sier så, at det ser fælt ut med en gang, men så bygges brystvevet opp igjen etterhvert.

Hva med å kjøpe en lekegrind, så du får fri innimellom? Det virker ganske slitsomt med en baby som krabber og går. Jeg har hatt en starålende måned nå. M kan fortsatt ikke krappe/gå og koser seg med å ligge stille. Hun har stort sett vært blid og fornøyd. Hun har bare spist mm, så bleie trenger vi kun å skifte 3 ganger i døgnet og hun har heller ikke hatt vondt i magen. I tilegg har hun sovet 10-12 timer sammenhengende. Tror dette er den roligste tiden vi kommer til å oppleve.

Herlig med skryt. Jeg fikk og mye skryt av barnelegen sist om at M var så snill. Gøy når det er sånn. Første gang vi var der HYLTE hun bare :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...