siebaeo Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #2421 Del Skrevet 1. juli 2011 Åh Så søtt (og slitsomt) FØler det er veldig beskrivende for småbarnslivet.. Søtt og slitsomt *** I dag har jeg første møte med en litt mer aktiv hverdag her. Nå har jeg måttet flytte div stasj ut av nederste hylla, skrevet liste over bl a stikkontaktplugger og kantbeskyttere og Bolla ligger bak spisebordet og leser en bok om Italia Han sov forøvrig bare halve formiddagsluren sin i dag... Føler meg litt snytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. juli 2011 #2422 Del Skrevet 1. juli 2011 Burde leid inn Dine og mannen tror jeg! Vi tar gjerne oppdrag! Så fort kåken vår er ferdig.. hihi Skjønner godt du er lei netter. Det er jeg innimellom også, for det går så opp og ned med sovingen til de små! Må bare legge til at jeg synes jeg ser nydelige Bolla ligge og lese om Italia og lengter tilbake.. :gjeiper: Han er en fantastisk nydelig liten gutt! Ps. Takk for svaret ang helsestasjonen forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. juli 2011 #2423 Del Skrevet 1. juli 2011 Morro at kokke-urge'n har kommet frem igjen! Laksen hørtes veldig god ut, men er redd den blir for "jentete" for kjære Desserten hørtes også spennende ut - skulle ønske det fantes bilde :gjeiper: Men, seriosuly: pose-foccacia? Why??? Ferdigblandet mel, gjær og salt Ønsker deg lykke til med søvnen til bolla og knekking av koder og mønster Og kos deg på eget rom i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #2424 Del Skrevet 1. juli 2011 Vi tar gjerne oppdrag! Så fort kåken vår er ferdig.. hihi Skjønner godt du er lei netter. Det er jeg innimellom også, for det går så opp og ned med sovingen til de små! Må bare legge til at jeg synes jeg ser nydelige Bolla ligge og lese om Italia og lengter tilbake.. Han er en fantastisk nydelig liten gutt! Ps. Takk for svaret ang helsestasjonen forresten Ja da venter vi til dere kommer! Åhh Takk! Så stolt jeg blir! Han er en liten sjarmør. Tror han blir en humørfylt liten tass også. Han ler nesten alltid når han ser andre babyer. Tror han egentlig snakker med dem "hei! Her er jeg! " Morro at kokke-urge'n har kommet frem igjen! Laksen hørtes veldig god ut, men er redd den blir for "jentete" for kjære. Desserten hørtes også spennende ut - skulle ønske det fantes bilde Men, seriosuly: pose-foccacia? Why??? Ferdigblandet mel, gjær og salt Ønsker deg lykke til med søvnen til bolla og knekking av koder og mønster Og kos deg på eget rom i helga Det er bare å dose på med chili og si "det blir ikke for sterkt for deg?".. Jeg vurderer å lage mer av desserten i dag siden vi har så mye av ingrediensene igjen Da skal jeg få tatt et bilde! Seriøst.. jeg ble helt overrasket over hvor god den ble Ohh! Må sjekke om jeg husket å skrive at det skal være kanel i sprøgreiene!! VELDIG viktig!! Og kanel er jo et kjerringråd for å få fart på fødings.. Foccacia.. Eller fokaaasia som min svigermor sier jo du.. det kalles tidsklemme og mangel på kunskap Den er ferdig krydret og ganske god på smak. Og de gangene jeg har laget før så har det vært runde på runde med heving.. Har du en god oppskrift?? takk! Jeg skal kose meg maksimalt! Og håper jeg får sove når jeg først får muligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. juli 2011 #2425 Del Skrevet 1. juli 2011 Og de gangene jeg har laget før så har det vært runde på runde med heving.. Har du en god oppskrift?? Ja, det har jeg! Jeg tager ca 5-6 dl lunka vann med en klunk olje (ca 0,5 dl), blander i halv pakke fersk gjær. Blandes med passe mengde hvetemel og 2 ts salt til du har løs deig/veldig tykk vaffelrøre. (jeg har ikke noe bakemaskiner og sånt og bruker bare noe å røre med til den er fint seig, ikke noe behov for elting og sånn). Sleng det rett i langpannen for heving (på bakepapir). Ca 1 time så er den ferdig hevet. Slå "hull" på deigen sånn at den synker sammen. Hell på litt olje (ikke for mye! ca 3-4 spiseskjeer tilsammen kanskje.. ) som legger seg i fordypningene du har lagd. Strø over med maldonsalt for naturell foccacia eller tilsatt andre krydderier for andre varianter. Etterheves ca 20 min til ovnen er varm. Stekes ca 25 min på 220 C grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 1. juli 2011 #2426 Del Skrevet 1. juli 2011 Hello du! Ser du er logget på, gå å legg deg !! Angående bilsete, så fant jeg et i Britax i dag, så det skal testes i morgen, det er 25% avslag nå, så da koster det 2300, også kan han bruke det allerede nå..Det er 0-25kg Men jeg kan gi deg mer info når vi har testet det! Skal si han er aktiv småen din, han minner veldig om T altså. Han er jo skikkelig bestemt og..som du sier..slitsomt til tider Ha en fin natt, stikker innom i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #2427 Del Skrevet 2. juli 2011 Gourmis; takk! det var jo utrolig enkelt da.. Det skal jeg gjøre neste gang! Og tilsette litt urter og sånn. SYnes det er supergodt med fetaost på. Stekt fetaost er digg! Kan jo ikke fortsette å bruke poseprodukter.. (ikke avsløre at det kommer noen vaffelposer i hus her av og til.. ) Luremegpå; ja, det ble litt sent her i går Vi monterte en ny (foto)printer og måtte jo teste den. har nå en fin fotovegg på kjøkkenet med minstemann som suveren vinner Så hang jeg opp en ledning og fikset litt hist og pist. Vi leter etter Den kule lampa som skal henge over spisebordet. Tror jeg er på sporet.. Det blir muligens denne: http://www.lyseideer.no/belysning/taklamper-hengelamper/secto/secto-octo-4240 Dog til prisen jeg fant på eBay! :gjeiper: Inkl frakt blir det ca 800,- fra Kina! Det må jo være fake..? *** Tanta er på besøk igjen!! Er det en mnd siden sist? Nå har det altså da gått en MND uten at jeg har skjønt det?? Permen går så fooort nå!! Ja ja.. i dag skal vi prøvekjøre bil. Det blir jo spennende da. Nå må jeg iverksette så jeg er klar til avmars når kjære kommer hjem fra en liten fikserunde og Bolla våkner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #2428 Del Skrevet 2. juli 2011 Luremegpå; hører gjerne om deres erfaringer med bilsetet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #2429 Del Skrevet 2. juli 2011 Glemte å fortelle at jeg har sovet på gjesterommet i natt. Alene! Såååå deilig !! Kunvekket en gang av far og Bolle som skulle ha mat i sekstia. Så henter han han så jeg får sove videre. Og det beste av alt; jeg skal ligge der i natt og!! Skal passe på å legge meg litt tidligere så jeg får maksimalt ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 2. juli 2011 #2430 Del Skrevet 2. juli 2011 Du har regemessig mens med hormonspiralen eller hadde du kobbarspiral jeg har hatt den engang i januar og etter det har jeg ikke sett noe særlig til den........men kobbarspiral kan man blø mer en man gjør ellers så ..... åå så godt du får hentet deg litt in når mannen er hjemme da, er så deilig å få sove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #2431 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg har kobberspiral Jeg blør noen ganger mer og noen ganger mindre enn før.. Merkelig nok. Men det er faktisk mye mindre vondt! I dag har vi kjøpt bil! Skal blir nyyyydelig å slippe å lirke vogna inn og ut av bilen! Og nå vil jeg planlegge rommet til Bolla ferdig.. Klar*ferdig*GÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. juli 2011 #2432 Del Skrevet 3. juli 2011 Gratulerer med ny bil Hvilken farge?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 3. juli 2011 #2433 Del Skrevet 3. juli 2011 Gratulerer med ny bil!! Vi har passat, og det er deilig med så stor plass:)! Har du forresten lest i boken min? Der står det om nettene med T på eget rom so far... Håper du blir inspirert! Sovet lenge i helgen da? Vi har kjøpt bilsete, ble jo syk så fikk ikke dratt ut å prøvd det, men vi kjøpte det, for jeg har vært å sett på det, også var det siste dagen i går med 25% E skal feste det i bilen, så skal jeg si hvordan vi synes det er. Vi kjøpte forresten Britax Hi-way! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #2434 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Pupsilure; den er mørk blå Jentespørsmål! Forøvrig ikke helt den fargen jeg hadde plukket om det var ny bil, men den var så godt kjøp at det var greit. Helt fin altså, men ikke koksgrå som jeg egentlig ville hatt Luremegpå; takk! Den var en av de vi så på faktisk Men så ble det A6 i stede. Kjære er sykt letta over at det ikke ble en Mondeo som jeg hadde fått han til å gå med på i et svakt øyeblikk Ja jeg har lest i boka di! Og jeg ble inspirert! Så bra at det går så bra! Jeg SKAL ut og kjøpe maling denne uka så vi får malt og luftet ordentlig og laget eget rom til han! Jeg begynner å nærme meg fargevalg tror jeg.. Tenker en gråfarge (bittelitt blåskjær i) nesten som betong, og så gul sjiraff. Og muligens en vegg i mørkere gråbrun.. Men det er jeg ikke sikker på enda. Men det kan bli kult! Og så ha lyse gule og blå stickers eller bilder på den. og den røde sopplampa. Må huske at et er Bolla og ikke jeg som skal trives der inne Denne på den hvite veggen! http://hviit.no/ds_product_info.php/products_id/474 Skal bare finne den litt billigere for jeg vet jeg har sett den et sted.. Og der fikk dere interiørsammensuriumet på kjøpet Dere, jeg klarer ikke bestemme meg! Har kjære på laget med synes det er litt dyrt.. Tenker disse i sort på hvit bakgrunn mellom benk og overskap på kjøkkenet. Skal, skal ikke?? https://wallstickers.ie/floral/a/1/561-grass-balls/ Må ha tre stk etter hverandre (har funnet dem bittelitt billigere.. Men blir 118 euro totalt) Endret 3. juli 2011 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 3. juli 2011 #2435 Del Skrevet 3. juli 2011 Linken din funker ikke? Grattis med ny bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #2436 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) Se på hjorten et stykke ned på siden! (på blågrå bakgrunn) Kuuuul!! hm.. http://www.yourdecoshop.no/Shop/?typeGroup[]=WallTattoo&offset=5 Funker ikke linken sier du? Må se.. Endret 3. juli 2011 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #2437 Del Skrevet 3. juli 2011 Nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. juli 2011 #2438 Del Skrevet 3. juli 2011 grattis med ny bil da, A6 ja....hehe når jeg spurte mannen åssen bil han trodde dere hadde kjøpt, da sa han "sikkert audi".....måtte le for han kjenner dere i grunn ikke da, men han gjettet det da! Hvilken årsmodel er det? du man ser at du får brukt din kreativitet her med planlegging av rommet til Bolla, blir sikkert lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 3. juli 2011 #2439 Del Skrevet 3. juli 2011 Grattis med bil Og kult med wall stickers. Det kjipe med å være i din bransje er at du nok bruker lengre tid enn mange på å finne ut hvordan du vil ha det. På den andre siden så blir det sikkert kjempefint. Vanskelig å svare på om jeg synes dere bør kjøpe de til kjøkkenet eller ikke, siden jeg ikke vet noen ting om økonomien deres (ikke det at jeg er fasiten på om dere skal kjøpe eller ikke ). Men du tjener vel ikke så halvgærent, så bør da kunne at deg råd til det? Når vi flytter nå er det noen ting vi skal bruke mye penger på og noen ting vi skal vente med. Vi må f.eks punge ut ganske mye for en branndør, en glassdør, badekar o.l. Det er ting vi ikke kan vente med. Spisebord, utegrill og andre ting vi vil ha, venter vi heller med til vi er sikker på at vi har råd. Vet ikke om det hjalp noe, men har dere råd, hvorfor ikke? Hvis ikke, vent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #2440 Del Skrevet 3. juli 2011 Neytiri; nå ble jeg nesten flau! At man er så stereotype mener jeg.. Jeg har mest lyst på en tøff og litt "sint" bil Men fornuft over følelser når man kjøper familiebil. Og kjæres forfengelighet Holdt på å daue da jeg ville ha Mondeo. Ikke kult nok.. Det er forresten en 2008 modell som vi har fått for en kanonpris! Becky; ja, det er en av "ulempene".. Jeg liker å ha kontroll på hele prosjektet før jeg setter i sving. Selv om det meste skjer litt på slump og på veien når jeg ser bakover. Prestasjonsangsten henger tungt over meg Jeg får bare begynne og så se hvor det går. Føler jeg har en slags start i alle fall. Ang stickersene. Ja, det er det med penga.. Vi har jo så utrolig mye vil trenger i større eller mindre grad i den nye leiligheten. Noe har vi måttet sette på vent, sånn som ny garderobe på soverommet og fliser på balkongen. Men så har jeg så lyst til å få det skikkelig kult i oppholdsrommene for en gangs skyld.. Litt sånn ferdig og gjennomtenkt om du skjønner? Litt dårlig forklart. Om vi kjøper stickersene så merker vi det nok ikke egentlig så veldig, men så fikk jeg litt hetta da jeg tenkte på summen jeg skal overføre for bilen i morra Selv om den er med i budsjettet. Tror jeg må sove på det Jeg prioriterer i alle fall stickers til Bolla om jeg skal velge bort noe Skulle bare ønske jeg fant dem litt billigere ett eller annet sted.. Det hjalp litt forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå