Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

For min del er det fordi jeg endelig har fritid da. Nyter at M sover litt tidligere. Klarer ikke sovne så tidlig, siden M har snudd døgnet mitt.

Siebaeo: Jeg har mang en gang opplevd å ikke få sove igjen etter å ha blitt vekket. Utrolig frustrerende! Tror faktisk jeg har blitt overtrøtt, så skjønner at babyene skriker når de er det ;) Dette er spesielt når jeg har blitt vekket ut av dyp søvn eller at jeg ikke har hatt mulighet til å sove når jeg har vært kjempetrøtt. Da er det akkurat som man kommer over i en ny fase der man ikke får sove. Mitt råd til deg er å legge deg når du kjenner deg trøtt, hvis du har mulighet selvsagt. Ikke tenk at du må ordne noe først, for da er det lett å komme i den neste fasen. Men noen ganger trenger man virkelig å få spist, så får man heller forte seg å spise. Jeg merket at hvis jeg hadde vært overtrøtt flere dager på rad, så kom jeg inn i en dårlig sirkel. Så, viktig å lege deg når du er trøtt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neytiri; jeg loggfører fortsatt :jepp: I natt var det litt flere oppvåkninger.. men det tror jeg var pga bråk ute og litt forskjellig.. Igjen var det jeg som ikke sov så godt :roll: Det blir nok bedre.. Men nå MÅ jeg ut og kjøpe den boka. For jeg vil lære meg soveteknikken!

Becky; ja det er kjempefrustrerende! :daane: Jeg sovner vanligvis ganske lett, og etter ammings, enda lettere. Men jeg tror nok jeg blir overtrøtt av og til fordi jeg har medfødt lakenskrekk.. :roll: Og som deg, jeg nyter å ha litt fri på kvelden! Skal prøve å bli flinkere til å sove når jeg kan. Nå for eksempel.. :sjenert:

Kjære har kommet hjem! :hoppe: Med intet mindre enn 4 par sko til meg!! :nigo: To par joggesko, et par Uggs flip flops og et par Toms i olivengrønn. Sistnevnte er som å ha på seg tøfler :daane:

I går hadde jeg overnattingsbesøk av en venninne og det var kjempekoselig :) Så film og laget middag. Vi så The next thre days. Anbefales med Russel Crowe! Veldig spennende og bra! :jepp:

Og i dag skal jeg på fest! :nigo: ALEEENEE!!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olalalala! Snille kjæresten din da :rodmer:

Så bra at du føler det går litt bedre:) Leste akkurat i Gro Nylander bøkene, hun er dyktig altså! Men skal du på party...wuhuuu :ler:

Gratulerer med nye sko :digge:

Forresten så lurte jeg på noe...Har du funnet ut hvilket bilsete du skal ha next... :) ??

Ha en super dag!

Vet du forresten hvor lang tid det vil ta å få wallstickers sendt i posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 par sko, for en mann :pls: !! Den dagen kjæresten min kommer hjem med fire par sko, har han dårlig samvittighet for noe altså :ler:

Kos deg masse på fest, det fortjener du virkelig nå!

:klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, 4 par sko, det var ikke dårlig! ;) Heldige du! :nigo:

Kos deg masse på fest idag! :hoppe:

Skulle forresten hilse fra mannen og si at kyllingsalaten din var knallgod, jeg laget den nå ikveld :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 par sko, jeg hadde daua hvis mannen min hadde vært så snill!!!!

Hvorfor tror du at du har lakenskrekk??hva er det som får deg ikke til å sove? De sier faktisk i boka at vi voksne også trenger litt ro før vi legger oss, derfor å lese en bok er å anbefale, roer hjertet litt :)

Håper du koser deg på fest :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olalalala! Snille kjæresten din da

Så bra at du føler det går litt bedre Leste akkurat i Gro Nylander bøkene, hun er dyktig altså! Men skal du på party...wuhuuu

Gratulerer med nye sko

Forresten så lurte jeg på noe...Har du funnet ut hvilket bilsete du skal ha next... ??

Ha en super dag!

Vet du forresten hvor lang tid det vil ta å få wallstickers sendt i posten?

Heia :)

Ja han er snill altså! :hjerte: Tenker alltid på meg når har er ute og reiser og kommer hjem med ansiktskrem i riktig merke og sånn uten at jeg har fått med meg selv at jeg har fortalt hva jeg ønsker meg :fnise: Får dårlig samvittighet av meg selv som ikke er like flink..

Gro Nylander ja! Den boka har jo jeg og.. kanskje jeg skal finne den fram og lese litt. Men den er jo i en kasse ett eller annet sted.. :daane:

Ikke tenkt på bilsete enda nei, hva med dere?

Har du fått deg wallstickers enda? Jeg har strandet litt her for det har vært så mye annet (og jeg nesten føler for å lage en prosjektbeskrivelse for rommet før jeg setter igang her.. :fnise:

:klem: til deg! Håper du har sovet godt i den nye senga di i natt!

4 par sko, for en mann!! Den dagen kjæresten min kommer hjem med fire par sko, har han dårlig samvittighet for noe altså

Kos deg masse på fest, det fortjener du virkelig nå!

Ja, altså, han HAR jo dårlig samvittihet også da! :ler: Så pass at jeg tror jeg har fått igjennom mitt bilønske over hans! :daane: Det gjelder å spørre på riktig tidspunkt! :ler:

Oj, 4 par sko, det var ikke dårlig! Heldige du!

Kos deg masse på fest idag!

Skulle forresten hilse fra mannen og si at kyllingsalaten din var knallgod, jeg laget den nå ikveld

Åå, så gøy at han likte den! :rodmer:

Koste meg veldig på fest! :skaal: Ble til og med en tur ut, tur i sykkeltaxi :lol: og nattmat med x antall fniseanfall sammen med bestevenninna. Sistnevnte var morsomst! Taxituren endte i et flott blåmerke på armen. :ler: Hvem sa at jeg hadde blitt voksen??

4 par sko, jeg hadde daua hvis mannen min hadde vært så snill!!!!

Hvorfor tror du at du har lakenskrekk??hva er det som får deg ikke til å sove? De sier faktisk i boka at vi voksne også trenger litt ro før vi legger oss, derfor å lese en bok er å anbefale, roer hjertet litt

Håper du koser deg på fest

Jeg har hatt lakenskrekk side jeg ble født sier min mor.. Så det er vel der Bolla har det fra :roll: Men jeg er fæl til å surfe og sånn rett før jeg skal legge meg. Det burde jeg slutte med! Jeg er nok ikke flink nok til å roe meg selv ned før leggetid. Gleder meg til jeg kan lese litt bok på senga igjen..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå var det noen dager siden sist. Jeg synes jeg har så lite egentid om dagen at jeg ikke får meg til å sette meg og skrive lange innlegg im in egen bok. Skrive litt kortere da eller..? :ler:

Status er i alle fall: Bolla sover fortsatt lett om kvelden og våkner ofte om natta. Og jeg er sliten.. :Gjesp: De siste to nettene har kjære ligget på gjesterommet så en av oss skal få sovet rdentlig i alle fall. Jeg fikk ligge der etter jeg hadde vært på fest! Han kom inn en gang klokka seks med Bolla for pupp og så en gang i ni-tia før de gikk ut. Sååå deilig!! I helga skal jeg ha to netter der! :hoppe: Forøvrig drakk ikke Bolla mme eller noe mellom kveldsgrøt og pupp i sju-tia og til pupp klokka seks den natta.. :daane: Så han kan hvis han må!

Nå venter jeg bare på den boka her.. Og logger og logger. Litt greit egentlig for jeg kan se tilbake på de andre dagene og ane et mønster. Leggetia har vært litt over sju de siste dagene faktisk. Men han våkner hver time de første tre timene.. Ser fram tilå finne ut hvordan vi får bukt med det.. Og tenker mye på at han skal inn på eget rom snart. Kanskje han våkner mindre da..

Jeg spiser sjokolade HVER dag nå! :daane: Jo trøttere jeg er jo mer sjokolade.. :roll: Men vekta viste faktisk 54,9 her om dagen, så det er vel ikke der jeg sliter mest.. Men har ikke overskudd til å trene om dagen og det er ikke bra for rygg, nakke og hjerne!

Nå er heldigvis kjæres reisemaraton over :hjerte: Så snart jeg blir litt mer uthvilt (les; i helga) og "blir litt mer forelska igjen" som min kjære sa her om dagen, så skal vi kose oss og bare stulle i kåken her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hvordan gjorde du det med helsestasjon da dere flyttet? Jeg vet ikke om man bytte ved flytting eller om det er mer praktisk. Trives godt der jeg er nå egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54kg??? iforhold til hva du har vært før er det normalt eller? for det er jo ikke akkurat mye.......for lav vekt kan også dra krefter fra man....

Håper boka kommer snart og dere finner ut av hva passer han best. Vi er på tanken å sette Bumba på eget rom, men tror ikke det blir før mannen kommer hjem fra neste tur, har nemlig lyst å gjøre det ordnlig før hun flytter.....vi får se....men da håper jeg at hun ikke har noen våkninger ved midnatt, hender hun får det fordi jeg kommer og legger meg, DET er irriterendes!

sjokolade er alltid en god trøst da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hvordan gjorde du det med helsestasjon da dere flyttet? Jeg vet ikke om man bytte ved flytting eller om det er mer praktisk. Trives godt der jeg er nå egentlig...

Jeg orienterte dem om det med en gang (siden jeg skulle prøve å få meg barselgruppe her). Jeg tror vel egentlig det skjer automatisk når man omregistrere adresse..? :klo: Nei, du, jeg aner ikke siden jeg ga beskjed selv i forveien. Papirene ble ikke oversendt før vi faktisk flyttet, noe jeg forstod var måten å gjøre det på. Jeg tror kanskje man må det, men jeg vet ikke.. :) Jeg trivdes godt, men den nye helsestasjonen er faktisk finere enn den gamle. Og legen vår er superhyggelig. HS også men ikke sånn "deg vil jeg klemme" hyggelig :fnise:

54kg??? iforhold til hva du har vært før er det normalt eller? for det er jo ikke akkurat mye.......for lav vekt kan også dra krefter fra man....

Håper boka kommer snart og dere finner ut av hva passer han best. Vi er på tanken å sette Bumba på eget rom, men tror ikke det blir før mannen kommer hjem fra neste tur, har nemlig lyst å gjøre det ordnlig før hun flytter.....vi får se....men da håper jeg at hun ikke har noen våkninger ved midnatt, hender hun får det fordi jeg kommer og legger meg, DET er irriterendes!

sjokolade er alltid en god trøst da :)

Ja, normalt og normalt.. Jeg har de siste to-tre årene ligget rundt 56-57, men før der var jeg nok mer omtrent det jeg er nå, og litt letter. Vanligvis er jeg litt mer trent enn nå, og da har jeg jo mer muskler som veier litt mer. Jeg tror det er søvnmønsteret over lengre tid, samt at jeg ikke alltid får i meg mat til rett tidspunkt som drar kreftene. Så blir det et stort måltid på kvelden i stede for et ekstra tidligere på dagen. Skal begynne å lage for mye til middag igjen så jeg har lunsj ferdig dagen etterpå! Litt lengre til butikken enn før merker jeg.. :sjenert:

Ja, det håper jeg og.. Jeg tror nemlig vi forstyrre han vi også! Men jeg vil også gjøre rommet fint før vi gjør det :jepp: Og jeg vil male litt osv så da må vi jo vente litt. + at jeg må finne ut hvilke farger :daane: Og det er DER bremsen ligger :ler:

Jeg lagde borg i sofaen til Bolla så jeg fikk gjort litt her! :hoppe: Har ommøblert litt og rydder og støvsuger siden vi skal ha grillgjester i dag. Men nå skal jeg ikke holde på så lenge for jeg skal ut og sole meg! :sol: Lurer på om jeg skal kjøpe meg noen vafler og bare ligger rett ut ved vannet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vært en deilig dag! Men det ble lite soling.. :fnise: Ble så oppslukt av å få orden på kåken at jeg brukte store deler av dagen på det. Men SÅ deilig å få det litt på plass! Det må nesten kalles museskritt men det går da framover.. ;) Burde leid inn Dine og mannen tror jeg! :fnise:

Vi hadde besøk av en av mine barselvenninner med mann og barn på grillings. Kjempekoselig! Og nå kjenner jeg at matlagingsdelen av hjernen min har våknet igjen! :hoppe: På vei til butikken planla jeg menyen og det ble ganske bra! Laks toppet med en slags koriander-rukkola-ingefær-hvitløk-chili røre, kald saus av mango-koriander-chili og sitron, grønsaker i folie, grillet aubergine og foccacia (posemix) til. Ja, og noen gode pølser, bratwurst og en annen jeg ikke husker i farta. Sausen ble knallbra! :hoppe:

Men desserten ble best. Den var superenkel og må prøves! :jepp: Og er min nye vri på tilslørte bondepiker. Jeg kaller den...

tam-tara-tam...

Tilslørte nordlandspiker :fnise: (for 4 pers)

Friske jordbær skåret i to eller fire

2 pasjonsfrukt

Vaniljekesam (søtet med melis)

Bittelitt fløte

Mørk sjokoade (70% f eks)

"Sprøtt og godt" av 2-3 ss havrekli, 2 ts hvitt sukker, 2-3 ts brunt sukker, 1 ts kanel, hakkede mandler (jeg hadde noen som var litt kandiserte) ristes i panna til sukkeret er smeltet og det blir litt brunt. Avkjøles.

Serveres i drikkeglass med lagvis ca en ss (eller to) jordbær i bunn, en kvart pasjonsfrukt, litt fløte over, sprømix, kesam, så et lag til med jordbær og pasjonsfrukt. Toppes med sprømix og skavet mørk sjokolade :gjeiper:

Det må hands down være den beste desserten jeg har laget. :daane: Om jeg får si det selv.. :sjenert:

Og nå har jeg sett Precious. Alene. Kjære gikk og la seg. Og Bolla sover på eget rom! :blink: Egentlig fordi vi la han på gjesterommet så vi ikke skulle forstyrre han (vinduet til soverommet er ut mot balkongen). Og jeg skal jo hente han inn når jeg har pusset tenner osv. Men jeg lurte et øyeblikk på å la han ligge der.. :fnise:

Nei, nå får frøken Lakenskrekk gå og legge seg. :Gjesp:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva bruker du til å logge soning/spising med? De appene jeg har prøvd syns jeg er litt crappy... Kanskje penn og papir er tingen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Marmot

Soning. I hvert fall min baby opplever det nok litt som soning når han må legge seg uten å ha lyst. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh.. jeg er lei av netter kjenner jeg :natti: Han våknet som vanlig i ett-tia, firetia og så i seks-sjutia. tror jeg.. Det blir en grøt av sutring, drømmer, irritasjon, frustrasjon og pupp. ;)

I går sovnet han i sjutia og så våknet han sedvanlig hver time for smokk, og en gang fikk han pupp (den gangen jeg måtte inn, da lukter det nok mat). Men jeg tror vi har gitt litt lite mat pr måltid. Jeg målte opp frokostgrøten i dag, og ikke på slump slik ting har for vane å være her i gården, og da var det litt mer enn vi bruker å gi. Og alt gikk ned med unntak av den aller siste skjeen.. Og nå tenker jeg at det er på tide med fire måltider. Så da blir det frokost (grøt), lunsj (frukt og litt brød), middag (hva jeg måtte finne på) og så grøt til kvelds.

Logging har så langt foregått i notatprogrammet på telefonen. Planen er at jeg skal maile den til meg selv og sette i system.. Enten bare en linje for hvert døgn over hverandre i tekstprogram, evt excell om jeg får ånden over meg. :lol: Nå følte jeg meg litt lite oppdatert her! "Så tar eg edb'en og tastar inn bokstavane." :briller2: Kom aldri i gang med appen og så er det greit å kunne notere evt adferdsel som er verd å merke seg.

Hva med deg? Får du noe system på det? Jeg begynner å se et mønser altså, men det er hvordan jeg får han til å bryte det som er spørsmålet.. Venter i spenning på den boka!

I helga er det min tur å ligge på eget rom! Å du heilage som jeg gleder meg! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Bolla soner en del han også! Og nå må han bare finne seg i å bli plassert behind bars altså.. Jeg la han på gjesterommet innenfor en borg av dyne og puter nå i dag. Så skulle jeg bare sjekke om han sov siden det ble stille. Men neida, han hang ut av senga og ut i vugga som står ved siden av med en fin fly-uro!! :daane: Superhappy med å ha kommet seg bort dit!

Roen i heimen er herved over.. Han kommer seg dit han vil nå! Han kryper/åler seg kjempebra nå. Så nå må det sikres her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan det der er :sukk: Her har lillemor funnet ut at det godt kan ta tre timer å sovne om kvelden for så å våkne flere ganger om natten for å lete etter smokken sin, og hun er som en blind muldvarp som falmer i mørket kryper rundt i sengen sin, før hun reiser seg opp å bare står der å klasker meg på kinnet (litt søtt) men man blir sliten av det :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...