Luremegpå Skrevet 23. juni 2011 #2381 Del Skrevet 23. juni 2011 ler meg ihjel av de videoene luremegpå!!! Det er godt jeg kan spre glede og humor!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. juni 2011 #2382 Del Skrevet 23. juni 2011 Du jeg tenkte på den ting som jeg glemte å si i sta. Når man er trøtt og ikke får til å sove så er det lov å klage ikke sant, så er nok helt greit at Bolla klager litt når han er så sint at han ikke får sovnet......du kjenner jo forskjell på gråtene...... jeg er ikke for skrikekurer men jeg klarer å høre litt gråt når jeg er inn i rommet så roer jeg henne så godt jeg kan. det du sier Pusla er akkurat det jeg gjør, ser det an, ofte klarer de faktisk å roe seg igjen selv sålenge de får lov til det av oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #2383 Del Skrevet 23. juni 2011 Pusla; ja det har vært litt slitsomt.. Men jeg venter med avvenninga ja! Nå har vi akkurat innført tredje måltid (jeg har virkelig dratt fullamminga lengre enn jeg trodde jeg skulle) så jeg tenker at vi må ta det litt rolig. Og så lenge det ikke er så mye mas på kvelden gjør det meg ikke noe å amme en gang eller to.. Jesse; jeg sender PM! Helt enig! Synes du tenker HELT riktig! Jeg hadde satt pris på om alle frisører hadde tenkt sånn.. Altså det her for MEG ville vært det jeg nesten forsøker først, grunnen er at det har vært hennes største søvnassosiasjon, men nå går jeg og fjerner henne fortere fra brystet, lar henne ikke sovne helt på det igjen. Men grunnen her er at min tar ikke smokk, gjør din det??? vi jobber jo med det å lære henne å roe seg uten sugebehovet, det er blitt bedre men ja er der enda litt. hvordan du finner magiske tidspunktet er akkurat hva du har gjort, så trapper du ned hverandre dag med 15min....du vil fort se hva er beste tiden for din baby, da er det bra å ha en logg. Det står også i boka når man logger faktisk(noe jeg glemte) at man bør skrive ned hvordna barnet våknet(bevegelse, lyd, gråting, hyling).....for ofte er det foreldrene om vekker barnet mer med å gå in for fort....noe jeg har gjort FLERE ganger! synes du skal være glad han roet seg igjen når du gikk in, da har du hjulpet han å sovne igjen hehe det er en mamma det, nettopp vært hos frisøren og håret allerede i strikk Grunn til at jeg ikke er framme med puppen med en gang er at jeg har tenkt at jeg ikke burde ta han vekk i fra senga for å roe han.. Heller vise at han kan roe seg i senga si, for der er det trygt om du skjønner. Og ja, jeg har en skikkelig smokkegutt! Så den er jo det aller første jeg prøver. Igjen og igjen og igjen.. Jeg tror jeg gikk for tidlig inn på en av lurene i dag! For da ropte han bare litt. Og gned seg i øynene og virket litt utilpass. Mens den andre gangen lå han og smilte stort til meg når jeg hørte han. Da tror jeg han er klar Fokuset er ikke akkurat på seg selv lenger nei.. Hos frisøren (som er tobarnsmamma) var vi veldig enige om at jeg måtte kunne ha hestehale og tok hensyn til det Holder pusten her omtrent, men han har ikke våknet enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. juni 2011 #2384 Del Skrevet 23. juni 2011 Pusla; ja det har vært litt slitsomt.. Men jeg venter med avvenninga ja! Nå har vi akkurat innført tredje måltid (jeg har virkelig dratt fullamminga lengre enn jeg trodde jeg skulle) så jeg tenker at vi må ta det litt rolig. Og så lenge det ikke er så mye mas på kvelden gjør det meg ikke noe å amme en gang eller to.. Jesse; jeg sender PM! Helt enig! Synes du tenker HELT riktig! Jeg hadde satt pris på om alle frisører hadde tenkt sånn.. Grunn til at jeg ikke er framme med puppen med en gang er at jeg har tenkt at jeg ikke burde ta han vekk i fra senga for å roe han.. Heller vise at han kan roe seg i senga si, for der er det trygt om du skjønner. Og ja, jeg har en skikkelig smokkegutt! Så den er jo det aller første jeg prøver. Igjen og igjen og igjen.. Jeg tror jeg gikk for tidlig inn på en av lurene i dag! For da ropte han bare litt. Og gned seg i øynene og virket litt utilpass. Mens den andre gangen lå han og smilte stort til meg når jeg hørte han. Da tror jeg han er klar Fokuset er ikke akkurat på seg selv lenger nei.. Hos frisøren (som er tobarnsmamma) var vi veldig enige om at jeg måtte kunne ha hestehale og tok hensyn til det Holder pusten her omtrent, men han har ikke våknet enda.. og det er DER denne boka vi skylle....er ulike råd og teknikker etter hva DITT barn har behov for. Jeg har ikke smokkbaby og dermed er det mer naturlig for meg å løfte henne opp, for meg vil de ti grunn være vanskeligere....men det går nok mye bedre og jeg klarer å legge henne ned igjen når hun er døsig. Du vil finne flere råd i boka for smokkbaby, det er nok litt anarledes, og sålenge han roer seg i senga er det jo bare flott og unødvendig å ta han opp. ja jeg tror Bumba var rundt 6-7 mnd når jeg inså at jeg ofte forstirret henne før hun evt kunne roe seg selv..... hehe jeg anbefalte ALLTID mammaer å ikke klippe så kort at de kunne ikke ha det i en strykk, fikk alltid en stor takk neste gang de kom tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #2385 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei! Gleder meg til å se sveisen!! Du, legger ved denne jeg: http://www.klikk.no/...ticle447224.ece Er litt i tate humøret, men ja, synes du er veldig flink. Jeg hørte et genialt intervju om småbarnsforeldre og intervju på radioen i dag, men prøver å finne ut hvilken kanal det var. Var hos mamma og de ser du! (skrev i feil bok, jisses) Men så må jeg få lov til å legge ved denne linken, du skal se at snart er dette M: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article427988.ece Hva mener du? skriver du i feil bok nå?? Så søøøte de er! Jeg lurer på å legge ut en lik film av Bolla som tygger på en leke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 23. juni 2011 #2386 Del Skrevet 23. juni 2011 Hva mener du? skriver du i feil bok nå?? Så søøøte de er! Jeg lurer på å legge ut en lik film av Bolla som tygger på en leke.. Jeg skrev i feil bok først, var jo i din jeg skulle skrive dette innlegget!! Hehehe, ja legg den ut, er så søtt og morsomt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #2387 Del Skrevet 23. juni 2011 Når man er trøtt og ikke får til å sove så er det lov å klage ikke sant, så er nok helt greit at Bolla klager litt når han er så sint at han ikke får sovnet......du kjenner jo forskjell på gråtene...... jeg er ikke for skrikekurer men jeg klarer å høre litt gråt når jeg er inn i rommet så roer jeg henne så godt jeg kan. det du sier Pusla er akkurat det jeg gjør, ser det an, ofte klarer de faktisk å roe seg igjen selv sålenge de får lov til det av oss Ja, jeg vet! Og jeg synes jo så synd på han når jeg ser så godt at han prøver men ikke får til.. Det er forøvrig lettere å synes synd på han når jeg selv ikke er så innmari sliten.. Det som er tricky er å vite når man skal gi opp å roe ned i senga og ta han opp.. I går måtte jeg jo til slutt ta han inn i stua. Det tror jeg ikke var SÅ dumt egentlig.. Vi tok en pause fra legginga rett og slett. For da var han så oppkavet at han var helt i fistel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. juni 2011 #2388 Del Skrevet 23. juni 2011 jeg tror heller ikke det var såå feil at du tok han ut i stua, er noe annet når det er en gang i blandt når du hadde en sånn kveld, han kjenner jo energien til mamma sin og at hun er trøtt hun også........det der har jeg måttet gjøre en gang, da var jeg alene og det funket bra å amme i stua litt og så prøvde vi legginga igjen. er noe annet hvis man har det som en vane å ta barnet ut hvis det ikke vil sove, da vil de jo lære at gråter de lenge nok så får de vilja si. Ja ikke alltid godt å vite emd de små, men man gjør sitt beste ikke sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #2389 Del Skrevet 23. juni 2011 Ja, man gjør jo det Nå våknet han igjen, men det ser ut som han klarte å sovne igjen ved litt trørt, lav synging/hvisking og en 180grader (dvs snu fra ene sia til den andre) Føler at jeg lister meg rundt i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 23. juni 2011 #2390 Del Skrevet 23. juni 2011 Du Jesse, må bare si det.........drit i hva folk mener om en "dårlig vane"......man gjør ting for sin baby der og da fordi det funker, og når det ikke funker lenger finner man en ny og bedre måte å gjøre det på. hadde jeg gått rundt og tenkt hele tiden på hva vil evt bli en dårlig vane, tror jeg hadde gått gærn jeg! Ja, nei jeg bryr meg ikke om hva som kan bli "dårlige vaner" egentlig.. Selv om man får høre det titt og ofte.. Fikk høre senest igår at "Du skjemmer henne bort ved å gi mat om natten, hun er altfor stor til å måtte spise om natten nå" Blablabla... Jeg setter grenser på visse ting (eks. soverommet skal kun brukes til soving om natta osv..), Jeg velger ikke lettvinte løsninger automatisk, og gjør de tingene som jeg føler blir best i det lange løp, men hvis det eneste som funker til å roe J er å amme eller bysse eller samsove eller hva det måtte være, så gjør jeg det! Og skulle det bli noe problem så får man ta det som det kommer! Det er så godt vi er flere som tenker sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #2391 Del Skrevet 23. juni 2011 Nå ligger filmen ute! Men den blir ikke så lenge tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 23. juni 2011 #2392 Del Skrevet 23. juni 2011 Vi har og tatt pauser og det har funka fint. Vi har til og med tatt lekepauser, for et par mnd siden. Ikke riktig etter boka, men M har da roet seg ned og blitt ordentlig trøtt. Hvor ligger filmen? fb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #2393 Del Skrevet 23. juni 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 23. juni 2011 #2394 Del Skrevet 23. juni 2011 Haha, så søtt Kanskje nøkler kan bli hans søvnassosiasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 24. juni 2011 #2395 Del Skrevet 24. juni 2011 Søt film! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. juni 2011 #2396 Del Skrevet 24. juni 2011 Kjempesøt video Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. juni 2011 #2397 Del Skrevet 24. juni 2011 Som dere skravler etter at jeg har lagt meg om kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #2398 Del Skrevet 24. juni 2011 Ja vi burde kanskje lagt oss samtidig med deg! Bolla våknet ikke før 01.20. Da har han altså ikke spist på nesten 5,5 timer. Så om vi nå kan klare å slutte med de oppvåkningene så er mye gjort! Men jeg fikk jo ikke sove! :rull: SÅ jeg er like trøtt i dag.. Men men, humøret er bedre Bolla var helt utrolig søt den dagen! Han var helt i svime lenge men jeg fikk jo ikke rotet meg til å ta opp telefonen for å filme.. Skal bli flinkere til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 24. juni 2011 #2399 Del Skrevet 24. juni 2011 Ja, nei jeg bryr meg ikke om hva som kan bli "dårlige vaner" egentlig.. Selv om man får høre det titt og ofte.. Fikk høre senest igår at "Du skjemmer henne bort ved å gi mat om natten, hun er altfor stor til å måtte spise om natten nå" Blablabla... Jeg setter grenser på visse ting (eks. soverommet skal kun brukes til soving om natta osv..), Jeg velger ikke lettvinte løsninger automatisk, og gjør de tingene som jeg føler blir best i det lange løp, men hvis det eneste som funker til å roe J er å amme eller bysse eller samsove eller hva det måtte være, så gjør jeg det! Og skulle det bli noe problem så får man ta det som det kommer! Det er så godt vi er flere som tenker sånn LIker deg JEsse!!! og sier folk det der igjen til deg så får du vise dem til meg.....for jeg gir enda "mat på natta"....er mellom 4-5 om morran og helsesøster sa at det i grunn er tidlig morgen for snuppa som legger seg 18:30.......og en studie jeg leste en stund tilbake sier at ammendes kvinner får sovet lengre på morningen i gjennomsnitt...........nå husker jeg selvfølgelig ikke hvor på nettet jeg leste det..... jeg tror jeg har ALDRI bysset faktisk når jeg tenker meg om Ja vi burde kanskje lagt oss samtidig med deg! Bolla våknet ikke før 01.20. Da har han altså ikke spist på nesten 5,5 timer. Så om vi nå kan klare å slutte med de oppvåkningene så er mye gjort! Men jeg fikk jo ikke sove! :rull: SÅ jeg er like trøtt i dag.. Men men, humøret er bedre Bolla var helt utrolig søt den dagen! Han var helt i svime lenge men jeg fikk jo ikke rotet meg til å ta opp telefonen for å filme.. Skal bli flinkere til det! dette var positivt da Siebaeo! Når du begynner med teknikkene så vil du se at du får lengre og lengre strekk med søvn på Bolla, vi gikk fra kl23 amming(hjelp til å sovne igjen) til 04ish!!! så sover nå ca 7.5-8 timer i strekk......og DET kan man leve med......jeg regner med at når jeg setter Bumba til slutt på eget rom at hun mulig sover helt over......men det her for meg funker bra. men er jo litt avhengig at DU også får søvn da.....hvorfor tror du at du ikke fikk sove? husk at barn kan faktisk lage lyd i søvn, så den lille gråten/knirken og sånt kan fullt mulig bare være i søvn. den videoen er såå søt, ser ut som han klødde litt i gommene for så å gnage litt og så sovne da det sluttet å klø.....PRICELESS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. juni 2011 #2400 Del Skrevet 24. juni 2011 Som dere skravler etter at jeg har lagt meg om kvelden Var akkurat det jeg tenkte.. hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå