Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Kule wall stickers ja!! Jeg har jo pøsa på med stickers til As rom, både skyer ig et stort tre med ugler og blomster og greier. Jeg klarte ikke legge bånd på meg, så et veldig ryddig inntrykk gir det ikke. Men jeg syns det bare er kos på er barnerom. Men du med ditt yrke har sikkert litt strengere preferanser. Ref sofaen som vi måtte bli forklart hva var galt med.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes ut som en digg middag. du er så god på å lage spennende mat altså! Fant du oppskriften på salaten forresten?

Grattis med ny vogn! Føler jeg er den eneste her i verden som har tenkt til å holde ut med samme vogn så lenge hun må ha vogn.. Men, man skal aldri si aldri

Kjempekule wallstickers! Jeg er generelt veldig glad i alt med giraffer jeg, så J har allerede veldig mye ting med giraffer på Jeg har også handlet noen wallstickers til rommet som J skal få når vi flytter, har kjøpt fler enn jeg kommer til å bruke

Takk for det :sjenert: Den ble faktisk veldig god! Salmalaks er jo en utrolig bra råvare da. Men jeg ble ganske fornøyd med stekinga altså.. Smeltet på tunga. Spot on for en gangs skyld! :hoppe:

Jeg fikk ikke til å søke så jeg skriver bare opp på nytt. Oppskriften er (som alt annet jeg lager) på slump og endrer seg litt av og til ut i fra hva jeg har tilgjengelig. Dette er omtrent det jeg serverte:

Kyllingsalat a la Siebaeo

Kyllingbryst skjæres i terninger og legges i ildfast form i en saus av kokosmelk og Pangengkrydder

Bakes i ovn på ca 200 grader i ja,, en god stund ;)

Hjertesalat (og annen salat man måtte ha tilgjengelig)

Perletomater

Sukkererter el lignende

Søt paprika

Cous cous (ca 1 porsjonsjon pr kyllingbryst)

Grønne linser

Pekannøtter (viktig!)

Fetaost

og en vinagrette av balsamicoeddik, olivenolje, honning og balsamicodijon-sennep (evt vanlig dijon + sukker eller honning), salt og pepper.

Jeg må snart lage meg en scrapbook (på nett..?) for å planlegge rommene her! :hoppe: Blogg..? hm, hmm..

Jeg har litt inntrykk av at mange som har kjøpt Emaljunga klarer seg med en vogn.. ;) Lurt kjøp sikkert :jepp:

Kule wall stickers ja!! Jeg har jo pøsa på med stickers til As rom, både skyer ig et stort tre med ugler og blomster og greier. Jeg klarte ikke legge bånd på meg, så et veldig ryddig inntrykk gir det ikke. Men jeg syns det bare er kos på er barnerom. Men du med ditt yrke har sikkert litt strengere preferanser. Ref sofaen som vi måtte bli forklart hva var galt med..

Jeg har sett det treet! Det er skikkelig kult! :jepp: Men litt for jentete for tøffe-Bolla :fnise:

:ler: Jeg må le litt av den sofakrisen. Nå er jeg faktisk veldig fornøyd med sofaen! :lol: (med unntak av den biten som var feil, den er fortsatt veeeldig feil og got to go ;) )

Men ja, jeg er nok litt preget av yrket. :sjenert: Nå har jeg totalt falt for dette!: http://www.hviit.no/ds_product_info.php/products_id/315

Lurer på om jeg må kjøpe det.. :lur: Det er litt for dyrt synes jeg, men jeg kan evt bruke det som sengeteppe. Da føltes det plutselig litt mer lov :ler:

Og jeg merker at den blåfargen jeg har tenkt skulle dominere rommet begynner å bevege seg mot en varm grå.. Gult (wallsticker) og varmt grått pluss denne tror jeg kan bli kult! Og så er det rom for litt farger. Han må jo nesten få lov til å ha leker med litt farger.. :fnise:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den salaten skal prøves her, var kjempegod!!!

Må le også over sofakrisen......og jeg vet så allt for godt hvordan det er når man har et yrke som preger litt......jeg klarer ikke se annet på tv en hår, farge.....er jeg ute på senter SER jeg de som gjør håret sitt selv og jeg klør i fingra å endre det :ler:

ohh babyrom planlegging er så morro, her begynner jeg å tenke litt...men iom vi leier må jeg bruke fantasien på gardiner, og pynting på rommet uten å male vegger eller lime på wallstickers.......men nå skal vi skifte ut sovesofaen som er der inne med sånn DAYBED og den skal pyntes med fargerike puter og sånn. litt morro da at i hele leiligheten er tapet og i det soverommet er flotteste tapeten, hadde sikkert ikke valgt mye anarledes selv....er lys beige med hvite blomstermotiv(veldig dusete).........men skulle ønske jeg kunne brukt wallstickers!

haha den siste linken din :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går ikke wallstickers av da, Neytiri? Det trodde jeg.. Da kunne du jo brukt det.

Daybed er så koselig! :hoppe: Jeg burde nok laget noe sånt på rommet til Bolla og, for nå om dagen er det vist bare liggeamming som funker.. :klo:

Det er forresten et lite helvete å legge Bolla for tiden.. :sukk: Masse trass (føles det som), gråting og opp og ned. Det virker som han er trøtt og prøver å legge seg til, men gir opp med en gang og lager masse leven. og jeg er for trøtt og sliten til å klare å tenke klart.. Jeg blir faktisk litt sint.. :sjenert: Får lyst til å lukke døra og holde for ørene.. Det er blitt helt kaos i alle rutiner! Jeg aner ikke når jeg skal legge han verken på dagen eller kvelden. TIdligere har det vært kjempetydelig når han skulle legges på dagen men nå har jeg ikke peiling :klo: Jeg prøvde en time etter han våknet. Da ville han IKKE, så tenkte jeg han kanksje var mer sulten (fikk pupp i morrest) og ga han grøt. Så ble det bråk igjen. Skyter rygg og synes at det bare er tull å legge seg. Så da la jeg han i senga mi og lot han klage litt. Til sist ble jeg så irritert at jeg snudde han bestemt på siden (sovestillingen hans) og sa: Nå skal du sove! Og sang for han mens jeg lå der. 2 sekunder og han sov... :roll: Skjønner ingenting om dagen. Og det virker ikke som det er tenner eller noe sånt. Eneste jeg kan forklare det med er utviklingssprang og ny meny.

Dette er hva jeg vurderer nå (ca klokkeslett) ut i fra litt erfaringer og desperasjon etter å finne et mønster..:

07: mm

08.30: grøt med fruktmos/sviskemos, vann (prøver.. vil jo ikke drikke)

(09.30-11: søvn)

11: mm

(14-15 søvn?)

15: mm + middag, (grønnsaker og fisk f eks), vann

(15.30-16.30: søvn)

17.30: mm

18.30: grøt og sviskemos

19:

Så bade/stelle og legge seg. Mm på senga (pupper ikke i søvn)

Litt usikker på om jeg får han i seng så tidlig.. Vi har lagt han rundt 20-21 tidligere, men har prøvd i sjutia siden jeg har trodd at han begynte å bli trøtt da.

Nå har han våknet etter en time ca så en gang til.. Og så i tolv-ett-totia. Neste gang i fem-sekstia. I natt fikk han mm ca 01.00. Da han våknet 04.45 bestemte jeg meg for å være hard og strøk bare på han for å roe han. Tok sikkert nesten en time før han sovnet.. SÅ sov han kanskje en halvtime før det var pån igjen.. da følte jeg at jeg holdt hele huset våken og ga han mm. :roll:

Aahhhh... jeg er så trøtt!! :kjefte:

Og mitt siste (største?) problem: redd det skal bli slutt på ordentlig amming.. Han biter relativt ofte! Når han blir lei eller ferdig og er trøtt. Og jeg blir nervøs av det. Og om dagen er puppen så lite interessant virker det som, at om jeg prøver å tilby (tvinge..?) kan han bite. Prøver å gi før han får noe annet for å ikke ødelegge apetitten. Drit.. Jeg er lei av å være alenemamma :roll: Etter to dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er veldig fordomsfull og forutinntatt altså, men jeg blir faktisk litt bekymret når folk med disse skriveferdighetene har barn :overrasket::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Enig! Antar at det meste i denne tråden er tull, men ikke rent skjelden jeg blir litt skremt inne på babyforumene..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

:ler:

Må le også over sofakrisen......og jeg vet så allt for godt hvordan det er når man har et yrke som preger litt......jeg klarer ikke se annet på tv en hår, farge.....er jeg ute på senter SER jeg de som gjør håret sitt selv og jeg klør i fingra å endre det :ler:

Du må jo ha dødd litt av håret mitt da... :sjenert: Jeg gjør ikke annet med det en å klippe det av og til. Burde sikkert gjort noe, for jeg har verdens kjipeste hårfarge, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt også.. :sjenert: Det er så slitt at jeg blir helt flau. Men fikk frisørtime i morra og de sa jeg bare kunne ta med meg Bolla! :hoppe: Håååper jeg blir fornøyd denne gangen.. Det er min gamle frisør og hun brukte å være veldig flink.

Mitt rutineprosjekt gikk i dass allerede nå.. :roll:

I dag fikk han mm i halv åtte-tia, grøt klokka 10 ca, sov i 20 minutt (maks) oppe og lekte fikk så mm igjen halv tolv og sovnet klokka tolv og sov i 45 minutter. Nå er han våken og ser på tegnefilm.. :flau: Jeg må ha litt fri! Han er utrolig krevende om dagen.. I forhold til hva jeg er vant til da. Og så er det ikke så gøy å gå tur når han ikke ser meg.. Han blir fort lei. Så jeg gleder meg STADIG mer til den nye vogna kommer! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se det ikke bare er jeg som trenger mannen hjemme når gullet er krevende. Må si det du forteller minner veldig om hverdagene våre, bortsett fra at det her har blitt mye bedre. Å bare kunne liggeamme + at det er vanskelig å si når hun egentlig vil sove. Klarer ikke få faste sovetider pga det. Dessuten våkner hun ofte fordi hun må rapee/gulpe og da får hun ofte ikke sove igjen. Dette er selv om vi har prøvd å få henne til å rape en halvtime-time.

Det som hjalp her var pumping, kiropraktor (?) og at hun måtte sovne på egenhånd.

Nå våknet divaen her ;) Kan skrive mer senere om du tror jeg kan være til hjelp. Føler med deg. Du er flink :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:opplyser: Wallstickers kan man ta ned av veggen, når man ikke vil ha dem der lengre.

For en diskusjon :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppskriften :klemmer: Gleder meg til å prøve den ut i helga! :jepp:

Her er det også mye "vil ikke" hyling på kveldene for tiden når hun skal legge seg.. Har alltid pleid å ha en litt rolig avslutning på dagen før stelling og leggetid, men det eneste som funker nå er at hun får herje fra seg skikkelig før hun legger seg, da sovner hun som regel ganske fort..

Håper det går seg til med rutinene deres, har desverre ikke så mange tips å komme med, for føler at vi følger de rutinene hun har laget selv her..

Skjønner godt at du er lei av å være "alenemor", hadde det sånn i en måneds tid jeg også, da mannen bare var hjemme for å sove omtrent i eksamensperioden.. Det er veldig slitsomt, og jeg syns ihvertfall ikke du skal ha dårlig samvittighet for at Bolla fikk se på litt tegnefilm fordi du måtte ha litt fri! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Du må jo ha dødd litt av håret mitt da... :sjenert: Jeg gjør ikke annet med det en å klippe det av og til. Burde sikkert gjort noe, for jeg har verdens kjipeste hårfarge, men..

hehe neida, jeg var for opptatt med baby og babyprat.....men vil man freshe opp litt kunne du jo alltid bare lagt i litt striper, trenger ikke farge hele håret for å føle seg litt friskere :)

Siebaeo: har sikkert skrytet om det her eller andre bøker men boken min FUNKER altså, the no-cry sleep solution........og et av de første tinga du gjør FØR du leser om tips/råd for å finne beste måten å få barnet ditt å sove er jo å lage en logg......loggen bør være fylt ut av et helt døgn, logg dagsoving hvor lang tid fra og til....du logger også hvordna barnet fikk det til å sove(amming, byssing, vugging).........du gjør det samme med nattsovinga.

Da vil du se en oversikt over hvor mye søvn barnet ditt faktisk får, om den får nok søvn i forhold til alder, og om det er noe sammenheng i hvordan barnet sovner til slutt.

Boken handler jo om å finne den beste leggetid for akkurat ditt barn, og som regel er 20-21 alt for sent for et så stort barn som Bolla er nå.......mange er redde å legge barn så tidlig i fare for at de skal våkne midt på natta, men her er erfaringen(og dama som skrev boka som har 4 barn, og nok mange flere) at de faktisk får til å sove lenger på morran en om de legges for sent.

sikker at han ikke er overtrøtt og ikke finner roen?

Den følelsen du fikk når du ville bare lukke døra, ja den kjenner jeg til, og den får jeg nok mer når jeg ikke har noen annen som kan steppe in om jeg misser meg helt! Viktig her at du kanskje tar deg et par minutter frem i stua, ha et glas vann(uansett om Bolla kanskje gråter) og så går du inn igjen og forsøker på nytt...........VIKTIG når man er alene at man ikke mister seg helt in the moment of anger, hvis du skjønner hva jeg mener.

Hvorfor får Bolla ikke lunsj annet en MM?? kanskje ikke gammel nok enda som har begynnt med 4 måltidet? husker ikke helt når vi begynnte med det sorry hodet er litt i surr......men sikker på at han er god og mett over dagen?

ang biting: Har du forsøkt tipset mitt??? det ligger i signaturen min under ammetipsene, akkurat la det in da jeg så jeg ikke hadde skrevet det der, men for oss og mange jeg har rådet har dette funket BRA!

men du, hvis man kan ta ned sånne wallstickers, blir det noe merke på tapeten?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Vel, jeg kan bare signere at jeg blir også tullette i hodet, men min venn, gutta begynner å bli store, og det er kjedelig å sove skal du da vite :fnise::rodmer:

Men han sover mye mindre her og, og fra han står opp og frem til kvelden sover han ca 2-3 timer maks, så det sier seg jo selv.

Barne tv...handy mandy..vi samarbeider nå :romeo: ..

Joda, her kan jeg allerede tegnefilm sanger :rodmer: De kan fint se på tv når de er så små, det er faktisk så viktig at du får fem minutter til å slappe av du også. Jeg gjør det hver dag, og det er bra stimuli med tv, men ikke for lenge da!

Dette med mat, kan du ikke avvenne helt natten nå da? Du trenger søvn kjære deg, og av og til må man bare bite i det sure eplet.Du ammer jo fremdeles på dagen..!

Kan gi tips til hvordan vi gjør det med maten. Her sover jo T fra 19 -07 som regel..

Take care, så håper jeg du har fått slengt beina på sofaen litt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hallo damer.. Her går det jo strålende :roll: Jeg begynte legginga klokka kvart over sju.. Da hadde han ammet, spist grøt, badet og lagt seg SÅ fint uten en lyd! :daane: Kan det være at vi er på G i gjen lurte jeg på.. Men neida. En time etter våkner han og gråter. Raser faktisk. Så klarer jeg å roe han ned igjen etter ca en halv time og han sovner. Så en liten time etter der igjen våkner han på nytt.. Prøver selv å sovne igjen, han er trøtt og viser tydelig at han VIL sove! Men så blir det bare tull.. han forsøker og forsøker men det er noe som plager han. Skikkelig ulykkelig :( Så til slutt beslutter jeg å gi 60mg paracet for jeg tenker at det kanskje er tenner. Han hikster og hyler og er skikkelig lei seg. Så da tok jeg han ut på stua for å se om det var noen endring. Da roet han seg på fanget mitt til jeg prøver senga på nytt. Samme runden.. Prøver å sove men får ikke til. Så da ammet jeg han igjen og nå sover han. enn så lenge.. Hva er dette for noe?? :klo:

Kom gjerne med deres beste tips Becky, Jesse, Neytiri og Luremegpå! Og ja, logg må skrives.. jeg skjønner ikke hvorfor jeg aldri får gjort det :klaske: Begynner NÅ!

Han får tre måltider nå. Vi har nettopp begynt med 3 måltidet. Frokostgrøt, middag og så kveldsgrøt. Ispedd fruktmos, sviskemos, grlnnsaker til å tygge på samt mm. Jeg vet ikke om det er nok.. Han takker titt og ofte nei til puppen så da tenker jeg at han er mett..

Vi har aldri fått til å legge han tidligere enn dette.

Fy f.. at det går an.. :sukk:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja hallo damer.. Her går det jo strålende :roll: Jeg begynte legginga klokka kvart over sju.. Da hadde han ammet, spist grøt, badet og lagt seg SÅ fint uten en lyd! :daane: Kan det være at vi er på G i gjen lurte jeg på.. Men neida. En time etter våkner han og gråter. Raser faktisk. Så klarer jeg å roe han ned igjen etter ca en halv time og han sovner. Så en liten time etter der igjen våkner han på nytt.. Prøver selv å sovne igjen, han er trøtt og viser tydelig at han VIL sove! Men så blir det bare tull.. han forsøker og forsøker men det er noe som plager han. Skikkelig ulykkelig :( Så til slutt beslutter jeg å gi 60mg paracet for jeg tenker at det kanskje er tenner. Han hikster og hyler og er skikkelig lei seg. Så da tok jeg han ut på stua for å se om det var noen endring. Da roet han seg på fanget mitt til jeg prøver senga på nytt. Samme runden.. Prøver å sove men får ikke til. Så da ammet jeg han igjen og nå sover han. enn så lenge.. Hva er dette for noe?? :klo:

Kom gjerne med deres beste tips Becky, Jesse, Neytiri og Luremegpå! Og ja, logg må skrives.. jeg skjønner ikke hvorfor jeg aldri får gjort det :klaske: Begynner NÅ!

Han får tre måltider nå. Vi har nettopp begynt med 3 måltidet. Frokostgrøt, middag og så kveldsgrøt. Ispedd fruktmos, sviskemos, grlnnsaker til å tygge på samt mm. Jeg vet ikke om det er nok.. Han takker titt og ofte nei til puppen så da tenker jeg at han er mett..

Vi har aldri fått til å legge han tidligere enn dette.

Fy f.. at det går an.. :sukk:

Off, men hvor mye mater du om natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har det vært pupp mellom midnatt og to en gang, så en gang til i 5-6tia for så å stå opp og litt pupp i åttetia. Jeg tror det er vane og ikke sult jeg..

Usikker på hva jeg skal gjøre, for nå er han mindre tent på pupp allerede. Og om jeg begynner med enda mer mat vilhan kanskje droppe amminga totalt..? Bortsett fra på natta da :roll:

Jeg synes det er greit med et måltid om natta. Han spiste i 20-21tia for ikke så lenge siden, for så å ta neste måltid i 3 tia og så sjutia. Det var ok egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uka har det vært pupp mellom midnatt og to en gang, så en gang til i 5-6tia for så å stå opp og litt pupp i åttetia. Jeg tror det er vane og ikke sult jeg..

Usikker på hva jeg skal gjøre, for nå er han mindre tent på pupp allerede. Og om jeg begynner med enda mer mat vilhan kanskje droppe amminga totalt..? Bortsett fra på natta da :roll:

Jeg synes det er greit med et måltid om natta. Han spiste i 20-21tia for ikke så lenge siden, for så å ta neste måltid i 3 tia og så sjutia. Det var ok egentlig.

Vel, for å si det sånn, jeg ammer ikke, så det er helt annerledes her, MEN her sover T rundt ja nesten hver natt, og hvis det er det du ønsker så må man kanskje ofre puppen litt altså..

Men ja jeg forstår jo at det ikke er lett. men for å si det sånn, her er melk ikke noe populært i det hele tatt lengre, drikker mindre og mindre hver dag, jeg må bare gi meg :fnise::rodmer:

JO mettere han er i løpet av en dag jo bedre sover han, men jeg kan sende over det T spiser om du vil altså!

Take care :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan rett å slett være at søvnmønsteret har forandret seg, eller han har et utviklingssprang,eller det er tennene som plager han, bare fortsett med rutinene, en dag så går alt så meget bedre.

Vi sliter litt selv for tiden, ingen tenner enda, men hun har tydelige smerter, samt at utviklingen hennes har rast i vei, nå går hun med gåvogna foran, og hun er så tøff at hun slipper seg litt også.

Neytiri: På tapet ville jeg ha vært litt forsiktig, fordi enkelte wallstikkers sitter ordentlig godt, men hvis du har panelvegg uten tapet så skal det gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...