Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Jasså....synes du er dårlig i boken min :nei:

Men altså..hvordan funker sprialen på deg? Er du i svingende humør osv? Jeg vurderer sterkt å fjerne min u see... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry ;) Dårlig i alle bøker om dagen! :sjenert: Hjemme alene denne uka så da blir det kanksje litt oppdaterings! :)

Jeg har jo kobberspiral så jeg blir vel ikke påvirket av annet enn mine egne hormoner.. Men jeg har jo gått på p-piller i 12 år så det er forsåvidt litt nytt. Jeg blir litt irritabel rundt tantebesøk f eks.. Som er akkurat nå! :kjefte: Du minner meg på at jeg må gå og få den kontrollert forresten :)

Men har du hormonspiral? Da skjønner jeg hvorfor min var så mye billigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ;) Dårlig i alle bøker om dagen! :sjenert: Hjemme alene denne uka så da blir det kanksje litt oppdaterings! :)

Jeg har jo kobberspiral så jeg blir vel ikke påvirket av annet enn mine egne hormoner.. Men jeg har jo gått på p-piller i 12 år så det er forsåvidt litt nytt. Jeg blir litt irritabel rundt tantebesøk f eks.. Som er akkurat nå! :kjefte: Du minner meg på at jeg må gå og få den kontrollert forresten :)

Men har du hormonspiral? Da skjønner jeg hvorfor min var så mye billigere!

Oh jess, dritthormoner, tenk at jeg har betalt for å bli sur og litt deppa :fnise: :fnise:

Skal være glad du ikke har den, E kjenne meg jo ikke igjen stakkars, oghan får så kjeft, jeg blir skremt selv, og tror jeg har fått skjeve tenner, for jeg skjærer de så mye..Aldri gått på noe før jeg, så aner ikke jeg...

Krabber M eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. napp den ut og få en annen! Du kan jo ikke ha det sånn der.. Det er vel ikke noe som bruker å forandre seg er det?

M krabber ikke enda nei. Men han har begynt å åle seg litt framover om det er noe som er svææært spennende! :fnise: Men han har ikke satt seg i krabbestilling heller... Hadde besøk av to babyer som var yngre i dag og begge var kommet et stykke lengre på det.. Hva med T?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. napp den ut og få en annen! Du kan jo ikke ha det sånn der.. Det er vel ikke noe som bruker å forandre seg er det?

M krabber ikke enda nei. Men han har begynt å åle seg litt framover om det er noe som er svææært spennende! :fnise: Men han har ikke satt seg i krabbestilling heller... Hadde besøk av to babyer som var yngre i dag og begge var kommet et stykke lengre på det.. Hva med T?

Ja, kan ikke gjøre det selv, men tro meg jeg skal få den ut fort så f, så får jeg heller bare tåle TR smerter Fra H....... :kjefte:

Nei, T han vil bare sitte da, eller stå, ikke av seg selv selvsagt, men ja, det kommer nok. Ei i barselgruppen, hun sa at gutten hennes kunne ikke rulle seg når han va 6 mnd, men nå kryper han så bare det, og han er en uke eldre enn M !!!

:rope: Watch out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: kinnom å hilser på,ser deg i alle bøkene jeg følger og har smuglest litt :sjenert:

Hei HopsiDeisi! :vinke: Og velkommen til boka mi! :velkommen:

Har sett deg rundt omkring jeg og ;) Hyggelig at du stikker innom! Får komme og hilse på jeg og :fnise:

Ja, kan ikke gjøre det selv, men tro meg jeg skal få den ut fort så f, så får jeg heller bare tåle TR smerter Fra H....... :kjefte:

Nei, T han vil bare sitte da, eller stå, ikke av seg selv selvsagt, men ja, det kommer nok. Ei i barselgruppen, hun sa at gutten hennes kunne ikke rulle seg når han va 6 mnd, men nå kryper han så bare det, og han er en uke eldre enn M !!!

:rope: Watch out

Jeg trodde jeg skulle få TRsmerter an mass siden jeg hadde MYE smerter før jeg begynte på pillen PLUSS at jeg hørte man kunne få ekstra vondt av spiralen. Men.. her er det mye MINDRE vondt enn før! Så kanskje fødselen har noe med det å gjøre..? :klo:

Her sittes og ståes (og hoppes det masse også. Men det er vel som du sier; plutselig knekkes en kode og de er i gang! Vi får nye roen mens vi kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sånn som min som plutselig knakk koden krabbe(uten å vise tegn til det engang) og krabbet ut av storsenga mens mamma sin sov "bare 5min til".....uff :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fXXXX! :kjefte: klarte å slette alt! ja ja..

Neytiri: den er vanskelig å forutse!! :daane:

Jeg planlegger rommet til bolla! Tenker at den ene langveggen skal males dueblå (lys gråblå) og kortveggen med døra i i en mørkere gråblå. Lurer da på å ha disse wallstickersene:

https://wallstickers.ie/for-kids/a/3/517-centimeter-giraffe/

evt denne: http://www.trendystickers.no/no/wallstickers/wallstickers_til_barn/maaleband/

og kanskje denne?:

http://www.wallstickershop.com/style/kids/kids-wall-stickers/train-wall-sticker.html

Eller noen litt pussige retrodyr.. Hm.. tenke tenke.

Vil helst ikke ha et veldig rotete inntrykk om det er mulig på et barnerom.. :fnise:

Tenkte denne kunne være kul over kjøkkenbenken.. åh! Så vanskelig å bestemme seg!! :daane:

https://wallstickers.ie/floral/a/1/561-grass-balls/

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi har forresten kjøpt ny vogn! :hoppe: Eller, avtalt å kjøpe heter det egentlig. Usett faktisk.. Det er en sort Teutonia Spirit S3 2010-modell. Med hardbag.. så da har vi til nestemann evt selger den om vi ikke liker vogna superbra ;) Fikk tilsendt nærbilder og den ser kjempefin ut! Ubrukt så og si. Hun som solgte den virket veldig ordentlig og beskrev hvordan hun hadde gjort ekstra tiltak for å holde den så fin. Så magefølelsen er bra :) Blir så fint å få lilleBollen min mot meg igjen når vi er ute og går! :) Sånn som det er nå er det ikke noe hyggelig.. Får den på torsdag eller fredag! :hoppe: Håper vi blir fornøyde.

Nå er jeg alene hjemme ut uka.. Siste gang på LENGE!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som er alene hjemme så lenge. Får du noe hjelp når du er alene? Selv flyr jeg fort hjem til foreldrene mine, men de liker det jo bare. Mamma sier hun kunne vært sammen med M i tiiimesvis (vel, det er hun jo ofte og ;) )

Likte veldig godt det toget :jepp: . Var en jeg ikke fikk opp. Glemte du legge ved link til den du ville ha på kjøkkenet?

Hurra for ny vogn. Jeg kjøpte faktisk to her om dagen :daane: . Tenkte være litt tidlig ute med kjøp av barnehagevogn. Like greit å få nytte av den nå og. Tenkte den kunne stå hos mamma og pappa siden vi er der så ofte. De som solgte vogna, solgte to vogner, så da fikk jeg pruta det ned til 2000 kr for begge to. Så nå har svigers en og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fått høre en del i det siste hvor "snill" jeg er som har orket å være så mye alene.. Men da tenker jeg på sånne som Neytiri som er alene mye lengre.. Og så får jeg litt :haar: av å bli referert til som "snill" som lar mannen gjøre ditt og datt. Som om jeg egentlig skulle være meggete eller noe.. vet ikke helt om du skjønner.

Men flink, det kan man godt si! :nigo: Det går egentlig forbausende greit. Noen ganger litt for greit.. ;) Pui! Må blåse liv i romantikken her tror jeg når kjære kommer tilbake! :roll: Glemmer liksom bort den delen av livet innimellom.. Spesielt når jeg er alene.

Fikset linken og la til den andre :)

lurt å ha vogn begge steder! :jepp:

Bolla roper.. sov godt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg har heller aldri holdt mannen hjemme, men nå har måttet være litt megge. Jeg har hatt både et tøft svangerskap og en diva, så det har egentlig ikke vært rom for noe sosialt liv utenom divaen i ganske lang tid. Dette har han vært dårlig på å skjønne. Han trodde jeg gjorde det for å være kjip og prinsippfast. Plutselig klarte han ikke å roe henne ned, var bare jeg og mamma som fikk det til. Da måtte han skjerpe seg litt, selv om han ikke var helt håpløs til å begynne med, men vi hadde jo en Diva med stor D. Nå er de bestekompiser og alt er fryd og gammen. Da er det "lov" til å få mer "fri".

Det er fint å være litt borte fra hverandre og da. Jeg blir ihvertfall lei når vi er for mye sammen. Mannen er ikke lagd for å være mye inne, så han blir skikkelig grinete.

Det målebåndet med hunden var skikkelig kult. Hadde vært kult med sjiraffen hvis du kjører sjiraff-tema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe ja jeg kunne ikke holdt min hjemme om jeg ønsket det, han gjør det jo pga penga ikke sant.....men ja alt er en vanesak.

tror faktisk man har godt av å være fra hverandre, mannen min og jeg har det veldig godt sammen og blir ikke lei, verdsetter tiden vi har og kjærlighetsfronten er bedre nå en før han begynnt eå jobbe sånn.

Er ikke det litt deilig jenter når man er alene at man ser at man faktisk KAN gjøre det selv??!! det synes jeg ihvertfall, gir meg styrke å vite at jeg ikke er avhengig av noen, uansett om tiden han er hjemme er fantastisk deilig....avlastning er jo godt det og misforstå meg ikke :)

Men hva er dette med at menn ikke forstår at det er faktisk tid fra barnet sitt de går glipp av?? altså en ting om man må jobbe mye, men skulle tro de ville brukt all sin tid på barna sine når de først har sjanse........vet om flere som opplever det til slutt som du sier Becky at barnet roer seg ikke engang hos mannen, og det er litt synd for han da.....så bra han forsto og tar litt tak i det nå :)

Her sitter jeg, våknet sent, da var Bumba allerede ut i vogna si og sov, fikk så lunsj og pappaen har stukket ut med henne på tur mens jeg får bare gjøre det jeg vil.........bruker nok tiden til litt data og hus da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Så kult med ny vogn. Håper du blir fornøyd! Jeg har hørt at den velter litt lett, men kjenner også flere som er veldig fornøyd med den! :jepp:

Jeg synes det er en stor forskjell på om mannen er borte pga. jobb eller om han stadig reiser på hytteturer eller fylleturer med kompiser, er ute på byen osv. Hadde aldri giddet å være sammen med en som ofte lot meg sitte igjen alene mens han selv var ute og moret seg, men når min mann begynner å studere i Oslo til høsten, blir vi nok en del alene hjemme, og det er helt greit. Men mannen og jeg planlegger jo at han skal få til en helgetur til hjembyen sin i mnd. etterhvert, og jeg får ofte høre at jeg er sååååå snill som lar ham gjøre det, så man har nok veldig forskjellige terskler for hva som er "for mye" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har måttet gjøre meg litt meggete en gang eller to jeg og. Men det var for en stund siden når han ikke innså omfanget av sine reiseavtaler.. Da var det dessverre for sent å avlyse, men han har ikke sagt ja til EN ENESTE TING fra nå og utover høsten! :hoppe: Det er en blanding av dårlig samvittighet overfor meg, for Bolla, savn av oss begge og ønsket om å være til stede. Han tar Bolla nesten hele dagen når jeg er hjemme (bleier osv) men når han kjeder seg eller vil noe annet "glemmer" han noen ganger at noen MÅ passe på til en hver tid.. :roll:. Så sa må jeg megge litt (les; minne på) og da tar han det heldigvis til seg med en gang. Han har fått skikkelig fokus på at jeg trenger alenetid nå og legger opp til at jeg skal få kvelder fri og reise på en liten ferietur alene. Det er utrolig fint! Jeg føler at han setter pris på hva jeg har gjort :hjerte: Og at han synes jeg har gjort en god jobb med Bolla. Jeg ser at han higer etter å være 50% av oppdragelsen og er heldigvis ikke av typen som kunne vært tilskuer og ikke til stede. Utrolig godt å se/vite.. Og så er han så STOLT av gutten sin! :rodmer: Jeg må nesten le litt innimellom når han skal bære Bolla når vi er på butikken osv Han paraderer rett og slett med sin lille skatt :fnise: Og heldigvis går det fint for pappa og roe Bolla. Stort sett.. Bedre om jeg rett og slett ikke er til stede ;)

Men jo, Neytiri! Det er KJEMPEGODT å vite at jeg KAN! :jepp: Selvstendighet er viktig for meg, også nå. Men ja.. man blir jo sliten innimellom.. TØff natt her :daane: Jeg lukter på nattavvenning.. Eller kanskje først og fremst Bolla på eget rom og bare en nattamming i det minste. Lurer på om det er et utviklingssprang på gang her.. Skikkelig trøtt og sliten i dag. Tror jeg må tusle meg en tur på kafe og kjøpe en blings, bolla og kaffe! Med lillekjæresten min :fnise:

Og venter og venter på den nye vogna! Håper å få den på torsdag så vi kan kose oss på tur i stede for sånn halvkjip tur i den dumme vogna vi har nå..

Sitter og soler meg på balkongen mens Bolla sover :sol: Burde egentlig sovet.. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marmot; ja, men det sies jo om alle 3-hjulinger som jeg har fått med meg. Vi får bare være obs! Vi er jo vant til bare 3-hjuling så det går sikkert greit. Men litt spent på vi blir fornøyd. MER enn hva vi er i dag blir vi nok uansett! Gleder meg til å få han ansikt til ansikt igjen! :hoppe: Jeg skal forøvrig ut og trille med en venninne som har samme vogna og er kjempefornøyd om noen dager. Veldig fornøyd med å ha fått kjøpt en så ny og fin vogn så billig i alle fall! (2900,-) Det er ikke ille for en vogn som ser ny ut og koster nesten tregangern ny. Og sort! Vi har endt opp med vogna jeg egentlig ville ha men droppa fordi den ikke har lufthjul.. Og nå får man kjøpt lufthjul til den :hoppe:

Helt enig i at det er forskjell på jobb og fritidsreiser! :jepp: Bare en av 7 reiser (tror jeg det er) har vært fritid, og det var en årlig tur som han har reist på de siste 12 åra.. Så da han kom krypende og fortalte at han hadde blitt bedt på en helgeturnering i sporten sin på slutten av sommeren sa jeg at det var greit.. :fnise: Følte meg litt meggete som måtte "gi han lov" :roll: Men sånn er det jo når man deler ansvar for et barn. Han er VELDIG klar over at min frikonto vokser og vokser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som du skriver når du først er i siget :fnise: Jeg leste litt sånn kjapt gjennom her. Synes du først og fremst har vært kjemepflink som har vært så mye alene med Bolla og gjort en så god jobb :) Og så er det sikkert verst for mannen din da, at han har gått glipp av så mye. Den tida får man jo aldri igjen.

:hoppe: for ny vogn! Den sikla jeg også på når jeg gikk gravid. Håper den kommer snart da!

Kjempekule wallstickers! En sånn målebåndsak er tøff da, har litt lyst på noe sånt jeg og. Og kanskje et eller annet over senga til tulla, det finnes jo så mye fint.

Kos dere alene, du og bolla :klemmer: Jeg er også alene innimellom når sambo er inne i den verste delen av turnusen med kvelder og helger, men jeg koser meg for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, jeg kan hamre ned en del når jeg er i gang! Jeg er veldig dårlig til å fatte meg i korthet.. ;)

Takk :sjenert: Og ja, det er jo verst for kjære, og det er han så smertelig klar over. Han måtte lære det på den harde måten. Eller, han lærte det når vi fikk Bolla, og da var mye avgjort allerede. tror kanskje det er litt typisk at mannfolka kommer mer på banen når barna begynner å bli "morsommere"..? Dvs babler og sjarmerer og er litt lettere å håndtere, dvs ikke så tandre.

Jaa :nigo: Jeg venter og venter! Bare litt synd at jeg ikke får brukt bagen (tror jeg). men men, enten sparer vi den eller selger den.

Det verste med wallstickers er at det er så mange fine :ler: Vanskelig å velge.. Jeg er på nippet til å bestille litt og så se hva som passer.. Neste uke SKAL jeg male rommet til Bolla! Det må jo få luftes godt førhan flytter inn der også,

:klem: til deg og!

Nå skal jeg lage stekt salmalaks og byggris med mango, chili og koriander! Oppskriften får jeg lage mens jeg lager den.. Håper det blir godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en digg middag :sikle: du er så god på å lage spennende mat altså! Fant du oppskriften på salaten forresten?

Grattis med ny vogn! :hoppe: Føler jeg er den eneste her i verden som har tenkt til å holde ut med samme vogn så lenge hun må ha vogn.. :fnise: Men, man skal aldri si aldri :lur:

Kjempekule wallstickers! :jepp: Jeg er generelt veldig glad i alt med giraffer jeg, så J har allerede veldig mye ting med giraffer på ;) Jeg har også handlet noen wallstickers til rommet som J skal få når vi flytter, har kjøpt fler enn jeg kommer til å bruke :roll:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...