Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Ja, beskjed av manuellterapeuten ja! Til og fra bilen var greit men ikke gå tur på en halvtime f eks.. :sukk: Han har sagt det til hun vi begge kjenner også.

Så rart, skjønner ikke helt hvorfor det skal være så ille, men er vel fordi de kan bli veldig slitne av å måtte holde hodet oppe så lenge av gangen. Men når de er så store som det våre begynner å bli nå ser jeg ikke helt at det kan være en så veldig stor belastning egentlig. Jeg fikk bare beskjed om at hun skulle belaste nakken minst mulig det første døgnet etter behandling.. Men han har nok peiling, så det er jo lurt å følge det han sier! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du...

altså hvis han allerede har KISS, er det iallefall ikke smart å bruke stol før han kan sitte selv..de skal bli sterke nok i magen, før de skal bruke ryggen til å sitte...

De skal ikke bruke sittestol osv før de kan sitte!! Streng nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er den store smile og sovedagen i morra! :jepp:

:fnise: Ekspert. Jeg liker! :nigo: Vi hadde med softbagen på flyet til Nice. Vi fikk ikke bruk for den da, men jeg ser at den kan være fin om vi skulle reist noe lenger. For da hadde han fått ligge strak. Det tror jeg hadde funket bra! :jepp: Det er uansett fint å ha den til før og etter om babyen er trøtt når man venter på bagasje osv. Vi har bl a nå fått beskjed om å begrense bæretøy så mye som mulig inntil han er litt større.. :sukk: Så nå er det enda viktigere.

Håper også han blir bra snart! :klem:

beklager men hva er grunnen til det????? Har han noe problemer med kroppen som sier at han ikke kan bæres i ergonomisk korrekt bæretøy???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fin bolla var på FB bildene!! Helt skjønn!

Vet du hvor lenge man kan ha fryst avokado i fryseren..? Tenker på til de små altså :fnise: Lagde to isbitbrett og foreløpig har jeg bare introdusert såvidt en teskje, så tar nok sin tid før han får spist opp de bitene.. Kjekt å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart, skjønner ikke helt hvorfor det skal være så ille, men er vel fordi de kan bli veldig slitne av å måtte holde hodet oppe så lenge av gangen. Men når de er så store som det våre begynner å bli nå ser jeg ikke helt at det kan være en så veldig stor belastning egentlig. Jeg fikk bare beskjed om at hun skulle belaste nakken minst mulig det første døgnet etter behandling.. Men han har nok peiling, så det er jo lurt å følge det han sier!

Nei ikke jeg heller.. Han sa noe om at de "hang" eller noe om jeg ikke husker helt feil. Og gjorde en kroppsbevegelse som jeg antar skulle vise at de satt litt sånn potetsekkaktig.. :sjenert: Jeg har en mistanke om at han tenker på Baby Björn jeg.. Mulig han ikke er oppdatert på bæretøy. Men barnet blir jo tvunget til å sitte og se til siden når det vil se noe, og det vil de jo nå som de begynner å bli så store. Så kan kanskje han noe med det å gjøre?

du...

altså hvis han allerede har KISS, er det iallefall ikke smart å bruke stol før han kan sitte selv..de skal bli sterke nok i magen, før de skal bruke ryggen til å sitte...

De skal ikke bruke sittestol osv før de kan sitte!! Streng nå!

Nei, det er det sikkert ikke. Men i 5 minutter er det kanskje ikke så farlig..? Han sitter jo i fanget mitt ofte. jeg kan bare glemme å prøve å få han til å ligge.. ;)

beklager men hva er grunnen til det????? Har han noe problemer med kroppen som sier at han ikke kan bæres i ergonomisk korrekt bæretøy???

Men hva er ergonomisk korrekt egentlig..? Jeg vet for lite om dette kjenner jeg. Og jeg vet ikke om han vet mye eller lite og hvilken av grunnene han har for å komme med den uttalelsen :vetikke:

Variasjon er vel det lureste ville jeg trodd da. Å bære i timesvis (dvs sitte i akkurat samme stilling) kan jeg ikke skjønne er sunt, men i kortere perioder kan jeg ikke skjønne at det skal være så farlig.

Håper dere får en flott dag :flagg:

takk det gjorde vi! :klem: Så fin Poppel var!!

så fin bolla var på FB bildene!! Helt skjønn!

Vet du hvor lenge man kan ha fryst avokado i fryseren..? Tenker på til de små altså :fnise: Lagde to isbitbrett og foreløpig har jeg bare introdusert såvidt en teskje, så tar nok sin tid før han får spist opp de bitene.. Kjekt å vite :)

Takk! :rodmer: Han var supersøt med skinnlapp i rumpa og nikkersbukse.

Hm.. godt spørsmål. det må jeg finne ut. Men jeg antar vi bruker dem lenge før det er noe å lure på. Jeg skal prøve å finne ut. Jeg moste en banan og en avokado og fordelte på ett brett (fra IKEA). Det er sånn myk gummi, så lar jeg bare varmt vann renne over gummian på den biten jeg skal ha så den blir lett å få ut og gir den som en porsjon. Det blir noen t-skjeer det. Det er 11 hjerter på brettet jeg bruker og jeg ga en liten porsjon frisk blanding og frøs resten.

Når han blir større skal jeg lage samme blandingen i sånne pinneisformer og ha i stede for vanlig is! :hoppe: Det er jo kjempegodt! Tipper det blir servert banan- og avokadois med bær i 1-årsdagen hans ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke jeg heller.. Han sa noe om at de "hang" eller noe om jeg ikke husker helt feil. Og gjorde en kroppsbevegelse som jeg antar skulle vise at de satt litt sånn potetsekkaktig.. :sjenert: Jeg har en mistanke om at han tenker på Baby Björn jeg.. Mulig han ikke er oppdatert på bæretøy. Men barnet blir jo tvunget til å sitte og se til siden når det vil se noe, og det vil de jo nå som de begynner å bli så store. Så kan kanskje han noe med det å gjøre?

Nei, det er det sikkert ikke. Men i 5 minutter er det kanskje ikke så farlig..? Han sitter jo i fanget mitt ofte. jeg kan bare glemme å prøve å få han til å ligge.. ;)

Men hva er ergonomisk korrekt egentlig..? Jeg vet for lite om dette kjenner jeg. Og jeg vet ikke om han vet mye eller lite og hvilken av grunnene han har for å komme med den uttalelsen :vetikke:

Variasjon er vel det lureste ville jeg trodd da. Å bære i timesvis (dvs sitte i akkurat samme stilling) kan jeg ikke skjønne er sunt, men i kortere perioder kan jeg ikke skjønne at det skal være så farlig.

takk det gjorde vi! :klem: Så fin Poppel var!!

Takk! :rodmer: Han var supersøt med skinnlapp i rumpa og nikkersbukse.

Hm.. godt spørsmål. det må jeg finne ut. Men jeg antar vi bruker dem lenge før det er noe å lure på. Jeg skal prøve å finne ut. Jeg moste en banan og en avokado og fordelte på ett brett (fra IKEA). Det er sånn myk gummi, så lar jeg bare varmt vann renne over gummian på den biten jeg skal ha så den blir lett å få ut og gir den som en porsjon. Det blir noen t-skjeer det. Det er 11 hjerter på brettet jeg bruker og jeg ga en liten porsjon frisk blanding og frøs resten.

Når han blir større skal jeg lage samme blandingen i sånne pinneisformer og ha i stede for vanlig is! :hoppe: Det er jo kjempegodt! Tipper det blir servert banan- og avokadois med bær i 1-årsdagen hans ;)

Flink du er! Hehe, off, jeg er sliten i øynene, jeg leste at du skulle gi i penisformer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må oppdatere trefflista.. :sjenert: Jeg har syndet litt der.. I morra! ;) Er så trøtt nå..

Skal bare fortelle at vi har vært hos legen på 6mndkontroll i dag. Første legebesøk etter at vi byttet helsestasjon. Hun var kjempehyggelig! :hoppe: Hadde skikkelig god kontakt med Bolla. Og han var i storform og smilte fra han kom inn til vi gikk. Hun skrøt masse av han og jeg må innrømme at jeg ble utrolig stolt :rodmer: Sa at han var så sterk og var så våken, blid og kommuniserte så bra. Jeg holdt på å sprekke der jeg satt :fnise: Hun sa "så hyggelig det var å få DEG på besøk, Bolla!" mange ganger. Han roterte på bordet når hun skulle sjekke han og så klinka han seg selv flere ganger i hodet med en litt hard leke :ler: Tipper hun tenkte "Barnegeni!" da :fnise:

Han er 8,1 kg og 68,5 cm lang nå! :) Hodeomkrets 46 cm.

Ellers lurer jeg på å begynne å pakke men er så trøtt.. :natti: Bolla var lysvåken i 5tia i natt! Og i dag innrømte kjære at det nok var hans feil for han hadde kost med han siden han syntes det var så kos at han lå sammen med oss og så våknet han av det.. :fnise:

Jeg sjekket Yr og ser at det ikke er meldt superbra vær der vi skal være neste uke.. :glare: Litt sånn halvt om halt. Da tenker jeg at vi får planlegge shopping og spising evt :sengekos::fnise: de dagene det er meldt regn!

Klarer ikke helt å bli enig med meg selv ang vogna på reise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Ja,det er deilig å se at det man jobber hardt med blir så perfekt! Ligger han midt på kurven da? T er jo sement,jeg sliter med å løfte han lenge..hehe.. har du kjøpt ny vogn? Blir det babyjogger? legg deg og sov,viktigt det og! NATTAKLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Ja,det er deilig å se at det man jobber hardt med blir så perfekt! Ligger han midt på kurven da? T er jo sement,jeg sliter med å løfte han lenge..hehe.. har du kjøpt ny vogn? Blir det babyjogger? legg deg og sov,viktigt det og! NATTAKLEM!

Ja, ikke sant :) Det er jo vårt livsverk rett og slett. Både jeg og kjære blir bare mer og mer forelska i lillemann :) Han blir jo mer og mer deltakende i hverdagen når han begynner å komunisere mer. Rett og slett en liten person og ikke en liten baby.

Han ligger midt på kurven ja. Høyden hadde en liten dipp på 5mndkontrollen men er oppe på kurven igjen, og vekta ligger jamt midt på. Hodet er fortsatt i nest høyeste kurve :fnise: Men ja, han begynner å bli TUNG! :daane: Godt at han er lettere å holde siden han er sterkere i kroppen.

Vi har ikke kjøpt ny vogn.. Har sett på babyjoggeren og den er jo helt super! Men kjære vil ikke at vi skal kjøpe noe før vi vet hva vi skal gjøre på vognfronten i det hele her.. Vi er jo litt misfornøyd med vogna og lurer på om vi skal kjøpe en annen. Har da sett på Mountain Buggy som er helt utrolig lett å manøvrere! Den skal være lett å bruke på skogsveiene i marka også. Samtidig kjenner jeg at den vi har er utrolig mye mer stabil enn noen av de andre 3-hjulingene vi har kjent på.. Det skal den faktisk ha. Men vi venter på en nytt forhjul som vi ikke egentlig tror vil være noe bedre, og vognbagen som gjøres om til sittedel er egentlig litt liten allerede så vi må trolig over på sportsvogn. og da må han sitte vendt fra oss uansett, som var grunnen til at vi tok denne vogna. Altså slippe å snu han med en gang. Da kan vi faktisk bare bytte ut hele vogna.. Da lurte vi på å kjøpe en brukt MB og ta den med på ferie, men så er det bare de nyeste versjonene som har full liggestilling og da blir det ikke superbillig. Vogn altså.. ahh.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg oppdatert trefflista! :hoppe: Jeg har skrevet opp Luremegpå og Pusla selv om begge har et lite usikkerhetsmoment tilstede.. Samme med Cypress som jeg troooor skal være med men ikke vet om datoen passet for?

Jeg kom fram til at 16 var den datoen som passet for flest. Er det ok damer? Vi blir faktisk 10 mammaer og 10 babyer om alle kommer! :daane::fnise: Det er godt vi har flyttet for å si det sånn! Hvis det er veldig varmt den dagen tror jeg at jeg prøver å dekke balkongen med tepper så vi kan ha picnik der ute i tillegg til i stua :jepp: Det blir som en slags prøvebursdag egentlig :ler: Kanskje jeg skal lage babydessertis :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du sende meg adressen din på pm, så jeg kan sjekke ut hvor du bor i forhold til ting og sånn? Er ikke så kjent i Oslo, så det må planlegges litt når jeg skal besøke folk. Kanskje vi kan ta toget, men vet ikke helt.. Bor du i nærheten av t-bane eller buss-stopp? Har de sånn at de sier buss-stoppene i Oslo? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke du sende meg adressen din på pm, så jeg kan sjekke ut hvor du bor i forhold til ting og sånn? Er ikke så kjent i Oslo, så det må planlegges litt når jeg skal besøke folk. Kanskje vi kan ta toget, men vet ikke helt.. Bor du i nærheten av t-bane eller buss-stopp? Har de sånn at de sier buss-stoppene i Oslo? :sjenert:

Will do! Det er siste stopp på to trikkelinjer i alle fall. T-bane stopper ikke så veldig nært men er absolutt ikke umulig. Buss stopper i nærheten også, men jeg vil tro at trikken er det enkleste for deg :jepp: PM kommer!

Pupsilure + baby kommer hvertfall :hoppe:

Jippi!! :hoppe: Dere er allerede oppført på lista! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg oppdatert trefflista! :hoppe: Jeg har skrevet opp Luremegpå og Pusla selv om begge har et lite usikkerhetsmoment tilstede.. Samme med Cypress som jeg troooor skal være med men ikke vet om datoen passet for?

Jeg kom fram til at 16 var den datoen som passet for flest. Er det ok damer? Vi blir faktisk 10 mammaer og 10 babyer om alle kommer! :daane::fnise: Det er godt vi har flyttet for å si det sånn! Hvis det er veldig varmt den dagen tror jeg at jeg prøver å dekke balkongen med tepper så vi kan ha picnik der ute i tillegg til i stua :jepp: Det blir som en slags prøvebursdag egentlig :ler: Kanskje jeg skal lage babydessertis :lur:

Hei, ohh gleder meg til treff nå altså! men du, har du plass til så mange barnevogner i hus da??? har du plass hvis jeg tar vogn i tilfelle Bumba må sove(tviler på det men)??? Så synes jeg vi alle kan ta med en ting til å spise sånn at du ikke sitter opp med å gi alle lunsj liksom ;)

sånn babyis har vi jo allerede begynnt med. Har forskjellig smoothier oppi sånn tupperware isform......banan/avokado er jo såklart favoritten as always her i hus :fnise:

og forresten for optimal kvalitet og næring som er i maten bør babymat som fryses spises innen 3 måneder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer :) Jobbmøte både 1. og 16. juni, men jeg gidder ikke dra begge dagene, for jeg har jo tross alt permisjon :sjarmor: Så da blir det 1. juni, sånn at jeg kan møte en haug KG-mammaer og babyer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...