Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Var på BR leker på Oslo City i stad og så at de hadde billige babygymmer der. En til 200 kr og en til 550 (eller var det 450? :klø: ) og de var helt greie :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bestilt og betalt en litt for dyr babygym jeg... :sjenert: Og nå angrer jeg litt på at jeg ikke kjøpte den foreldrevennlige gymen :fnise: Men jeg tror Bolla blir fornøyd i alle fall. Jeg hadde lagt inn bestillingen på eBay og fikk ikke vite hva portoen ble før det var for sent :klaske: Burde jo spurt om det først. Så det ble ikke verdens billigste akkurat. Alt for Bolla.. ;)

Takk for sist forresten! :klem: Det var veldig hyggelig! Og dyrt.. :ler: Riktige leker burde ha advarsel på utsiden. "Farlig for småbarnsmødre uten anstand" :ler:

Bolla syntes den leken med lyd i var veldig fin! :jepp:

Her holder vi på å gjøre i stand til visning.. Huff, jeg gruer meg litt jeg. :sukk: Håper det går fort og at det blir DYRT for en eller annen! :lur:

Bolla er fortsatt tett i nesen om natta og jeg har så smått begynt å bekymre meg for at det skal gå til ørene.. Så nå hever jeg senga enda litt til i toppen. 10-15 cm leste jeg.. Det betyr at han ender opp i bunnen av senga.. Men jeg får fiske han opp da.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ikke f.eks. sove på sofaen på kvelden da? Kanskje han bare vil være i nærheten av dere, men ikke nødvendigvis kose og sånn?

Det funker ikke så veldig bra.. Har prøvd. Han bare våkner av oss og får ikke sovet ordentlig. Det virker som vi forstyrrer han. Vi har også hatt han i vugga i stua men det samme skjer der. Han er tydelig trøtt og vil legge seg, så i kveld har han egentlig gjort begge deler. Ligget i vugga og på soverommet. Han sovner fint begge steder, men våkner etter en halvtime-time. Men jeg la merke til at han kvekker litt av lyder fra stua da jeg lå sammen med han noen minutter på soverommet. Så vi skal prøve babycallen en kveld og se hva som skjer når vi kan lukke døra. Men det er mulig han bare ikke vil sove lengre perioder før det er blitt midnatt, da får det bare være sånn. :) Vi finner nok ut av det snart!

Han sover i alle fall veldig godt på natta! Det er utrolig greit. :jepp: For alle mann.

Du får ferie med en sjokolade:

Tusen takk for svar på de mange spørsmålene mine :jepp: . Tror ikke jeg kommer til å gå ned så fort nei, men har ikke så mye å gå ned som du hadde, siden jeg var tyngre enn deg til å begynne med og du hadde mye vann. Begynte på 58. Er nok litt mer baktung enn det du var :fnise:

Jeg har begynt å feire allerede.. :sjenert: Så nå er det skjerpings! Sukker er noe herk altså! Jeg som ikke spiste godteri før.. :roll:

Det er tid for en torsdagskniiiiiiib :klemmer::yvonne:

Da får du en fredagskniiiib tilbake! :klemmer:

Nå hører jeg det skravles fra soverommet. Må inn med puppen snart :) Sov godt alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :sol:

Her er vi friske og uthvilte alle mann! :) Bolla har sovet 5 1/2 - 6 +3 timer hver natt nå og det er DEILIG! Må jo dryppe nese og suge snørr i sekstia og han blir så fornærmet! :dåne: Stakar, han synes ikke det er noe kult.. :sukk: Men når vi er ferdige og puppen kommer er han fornøyd igjen. Og så sovner han. Som jeg sa, han har natt han og! Heldigvis! :) Når vi prøver å få han til å sove på kvelden er det jo ikke bare for at vi skal få fri.. Vi prøver jo først og fremst å finne ut hva som er best for han. Han virker så fornøyd og blid så jeg tror han har det ganske bra :hjerte:

I dag er det siste finpuss før visning i morra. Prøver å ikke tenke på at det skal være masse ukjente folk her inne i morra og snoke.. :tristbla: blæææ.. synes ikke dette er så kult. Håper vi får en bra pris som gjør at det blir litt mer gøy enn det er nå.. :jepp:

Er det forresten litt urovekkende at jeg har begynt å synes bæsjen lukter blæh? :eeeh: Full utblåsning på stellebordet og det blir ganske heftig surlukt. Frøken fisefin har kommet hjem igjen.. :dåne: Eller fisefin og fisefin.. jeg vasker da gulgrønn gugge ut av nesesugeren uten å tenke meg om lenger :ler:

Tips til alle forresten, det er fullt mulig å gjenbruke engangstutene på Otribabyen. Men det viste dere sikkert :ler:

Vi kjøpte Philips Avent-babycallen i går! Men jeg er fortsatt usikker på dette med avstand fra babyen :klø: Det står ettertrykkelig at man ikke skal ha den nærmere enn 1 meter. Jeg tror jeg må skrive en mail til Philips og spørre hva som er årsaken.. er det bare ledningen er det jo ikke noe problem, for når vi skal ha den i vogna går den jo på batteri. Men om det er pga signalene er det en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga. strålingen at man ikke skal ha den nærmere. ;)

Jeg prøvde å koke de der tutene, men det funket ikke, for de krympet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. ja da funker de nok ikke så bra :fnise: Jeg må innrømme at jeg bare vasker dem. Og de er jo ikke inni nesa så jeg tenkte det var ok.. Men det er kanskje ikke det? :klø:

:sukk: Jeg som tenkte jeg skulle ha den i vogna.. Vi har ikke mulighet for utesoving på dagen utenom trilling, så jeg tenkte det hadde vært lurt å kunne gå på kafe og ha han i vogna utenfor vinduet. Men jeg vil ikke det uten å høre han.. Kan nesten ikke sette den en meter unna. Da blir den nok borte tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare lagt den i fotenden av vogna, jeg. Men jeg er ikke så redd for stråling og sånne ting, så jeg er nok litt uansvarlig mamma. :fnise:

Det jeg derimot er redd for er bakterier, så jeg bytter ut de tutene. Men nå kjøper vi dem i Sverige, de er en del billigere der. I Norge er de jo grisedyre. Men jeg bytter ikke hver gang, bruker den samme en natt, og så bytter jeg. Så jeg kunne sikkert likegodt bare vasket dem mellom hver gang. Om man bruker veldig varmt vann, går det sikkert helt fint. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang stråling. Vi er jo omgitt av det hele tiden så jeg tror vi mister litt gangsyn av og til :jepp: Er nok mange barn som ligger på gulv med varmekabler og det stråler ganske greit det og! Jeg har faktisk undersøkt litt rundt dette i forbindelse med jobb. Tror jeg skal bruke den i vogna de få gangene vi trenger det.

Jeg tenker at vi bruker jo nesesprayen om og om igjen så jeg vasker godt og satser på at det er ok :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa mi er forresten ødelagt så i natt stod jeg opp og håndmelket 100 ml for å lette på trykket.. :dåne: Noen som har tips om god pumpe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den elektriske til Avent og er fornøyd med den :Nikke:

Jeg kommer nok også til å legge den i fotenden på bagen tenker jeg (når jeg får kjøpt inn) Det er jo så mye stråling over alt ja, så det skal sikkert gå bra..

Så heldige dere er som har en så fin baby som sover om natten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Philips Avent-babycallen i går! Men jeg er fortsatt usikker på dette med avstand fra babyen :klø: Det står ettertrykkelig at man ikke skal ha den nærmere enn 1 meter. Jeg tror jeg må skrive en mail til Philips og spørre hva som er årsaken.. er det bare ledningen er det jo ikke noe problem, for når vi skal ha den i vogna går den jo på batteri. Men om det er pga signalene er det en annen sak.

Det som står i bruksanvisningen vår sier at den skal stå ca 1m avstand, men det står ikke noe om hvorfor......jeg tenkte det var pga at barnet ikke skulle få tak i ledningen og slikt......her sover Bumba ute i vogna 2xper dag og den står i på siden og lenger mot fotenden fra henne..........jeg er absolut ikke stresset av stråling og slikt........hadde jo pcn på gravidmagen hele tiden, noe som var skikkelig fy fy........men men........de sier jo å snakke i telefon er jo kjempedårlig og.....

Pumpa mi er forresten ødelagt så i natt stod jeg opp og håndmelket 100 ml for å lette på trykket.. :dåne: Noen som har tips om god pumpe..?

her har jeg Medela Swing, den er helt fin men jeg er da ikke noe særlig pumper.......tror faktisk Devilina kjøpte den samma men hun ammer ikke lenger........mulig å kjøpe "nesten ny" hvis hun har den enda :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som står i bruksanvisningen vår sier at den skal stå ca 1m avstand, men det står ikke noe om hvorfor......jeg tenkte det var pga at barnet ikke skulle få tak i ledningen og slikt......her sover Bumba ute i vogna 2xper dag og den står i på siden og lenger mot fotenden fra henne..........jeg er absolut ikke stresset av stråling og slikt........hadde jo pcn på gravidmagen hele tiden, noe som var skikkelig fy fy........men men........de sier jo å snakke i telefon er jo kjempedårlig og.....

her har jeg Medela Swing, den er helt fin men jeg er da ikke noe særlig pumper.......tror faktisk Devilina kjøpte den samma men hun ammer ikke lenger........mulig å kjøpe "nesten ny" hvis hun har den enda :vetikke:

Ja, uklart det der med den metern altså.. :klø: Jeg satt en del med laptopen i nærheten av magen og og.. :sjenert: Huff og huff..

Hm! Kanskje hun vil selge den? Jeg har ikke noe i mot "nesten ny". Den jeg har er ganske uny for å si det sånn. Og nå kapotski. Kanskje jeg ska høre med henne? Er den sånn at den både kan være elektrisk og manuell..? Jeg hadde manuell nå og det funket greit, men tenker at elektrisk sikkert er ganske greit det og.

Det gikk ganske bra på visnin i dag! :hoppe: Det var vist 15 intresenter på besøk (til sammen mer enn 15 pers men det var jo par og sånn) og 10 skrev seg på liste! Det var vist ganske bra. Megleren sa at det var veldig mange som likte leiligheten :hoppe: Ble litt mer gira nå. OG mer nervøs! :dåne: Ny visning i morra og så braker det forhåpentligvis løs.. Føler meg plutselig ikke klar for dette.. :sjenert: Men nå er det bare å henge med.. En har faktisk lagt inn besøk på 1,- :ler: Men det er bare for å slippe å fakse bud om han bestemmer seg for å by ordentlig siden han skulle ut og reise. Det betyr i alle fall at han vurderer det.. :)

Ellers er det nok Norovirus i heimen eller noe sånt.. :dåne: Min kjære ligger på sofaen og er ganske slapp.. Måtte lufte badet ekstra i dag før visning! :fise: Håper ikke jeg får det.. Og er enda mer redd for at Bolla skal få det.. :( er skikkelig redd for dehydrering.. Håper han er litt beskyttet av morsmelka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipern med sykdom... Håper du slipper unna!! :)

Og spennende med visning - utrolig bra at så mange skrev seg på lista!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uklart det der med den metern altså.. :klø: Jeg satt en del med laptopen i nærheten av magen og og.. :sjenert: Huff og huff..

Hm! Kanskje hun vil selge den? Jeg har ikke noe i mot "nesten ny". Den jeg har er ganske uny for å si det sånn. Og nå kapotski. Kanskje jeg ska høre med henne? Er den sånn at den både kan være elektrisk og manuell..? Jeg hadde manuell nå og det funket greit, men tenker at elektrisk sikkert er ganske greit det og.

Ellers er det nok Norovirus i heimen eller noe sånt.. :dåne: Min kjære ligger på sofaen og er ganske slapp.. Måtte lufte badet ekstra i dag før visning! :fise: Håper ikke jeg får det.. Og er enda mer redd for at Bolla skal få det.. :( er skikkelig redd for dehydrering.. Håper han er litt beskyttet av morsmelka.

ja vettu jeg velger å ikke stresse da vi er rundt stråling hele dagen altså......

ja er jo bare å høre med henne, vet som sagt ikke om hun har solgt den eller ikke enda. Men den er ikke sånn at du kan bruke manuell, men du kan velge styrke på den, den stimulerer først og så pumper hvis du skjønner, og så går den også på batterier hvis man skal noe sted man ikke kan ha i stikkkontakt :)

uff ikke godt med sykdom, men stort sett blir ammendes barn beskyttet.......i tilfelle du skulle bli syk(bank i bordet det ikke skjer), da anbefaler jeg fortsatt at du ammer, for da er det mindre sannsynlig at lille Bolla får det da han får antistoffene fra deg ;)

Håper dere får solgt til prisen dere har lyst på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Cypress føder i dag!! :strix:

I did!!! :strix:

Bare innom og oppdaterer meg. Har en del å ta igjen etter noen dager uten nett... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...