Gjest Iril Skrevet 16. januar 2011 #1541 Del Skrevet 16. januar 2011 Vi fikk forresten babygym til jul, men den var så kjip. Uten matte, i plast og med tre leker på. Murmel viser ingen interesse for den, men han er kanskje for liten? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. januar 2011 #1542 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg har tenkt å kjøpe bursdagsgave til meg selv - treningsabonnement på Elixia. Er egentlig ikke glad i Elixia i det hele tatt, men så har de jo barnepass der og da får jeg kanskje trent i løpet av dagen, mens mannen er på jobb, sånn at vi kan være sammen når han kommer hjem. Men det blir først om en måneds tid tenker jeg, for før jeg må jeg nok ta det litt rolig og heller gå turer. Greit å passe på stingene også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. januar 2011 #1543 Del Skrevet 16. januar 2011 Kanskje Lilletassen og Goffel møtes på barnepassen da, Dine, for jeg er medlem på Elixia hos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. januar 2011 #1544 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja - det kan de gjøre vettu Vi kan jo trene sammen der en dag feks Må bare bli medlem først og at det går litt lenger tid fra fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #1545 Del Skrevet 16. januar 2011 Murmel er nok litt liten for babygym enda ja. Tror jeg da. Jeg klarer jo ikke bestemme meg for babygym nå! :dåne: Det blir Pingu eller den som hadde så mye greier på.. I dag har jeg vært på en time spinn og så en halvtime Shape-up (mage-ryggtrening) :dåne: Magemuskler, hva var nå det igjen?? Gleder meg villt til de er på plass igjen.. HATER å ha sånne slappe magemuskler.. Gleder meg i det hele tatt til å få en normal kropp igjen. Nå har puppene begynt å bli litt midre og så jeg kan ikke skjule magen for mye under dem heller Håper jeg klarer å bli kvitt fettet og få litt muskler igjen.. I øyeblikket føler jeg meg ikke klar for Birken i år akkurat! Har jo ikke muskler i beina lenger.. Og Bolla vil ikke legge seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. januar 2011 #1546 Del Skrevet 16. januar 2011 Husk at de sier magemusklene er ikke helt på plass etter en graviditet før 6mnd etter fødsel.......for de flyttes jo så langt på siden pga magen i graviditeten........først nå jeg føler de er på plass.....men jeg er da laaaaaaaaaangt ifra så fit som deg da :dåne: føler meg bare slask i forhold liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. januar 2011 #1547 Del Skrevet 17. januar 2011 Sinerer Neytiri! Først nå de er på plass, og jeg føler meg svært lite sprek samenlignet med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. januar 2011 #1548 Del Skrevet 17. januar 2011 Magemuskler ja.. Følte som om magen var ikke-eksisterende rett etter fødsel, for jeg hostet endel og kjente ikke magemusklene i det hele tatt Nå kjenner jeg de, men med et godt og mykt lag utenpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #1549 Del Skrevet 17. januar 2011 Takk for det jenter.. Og Dine, BOLLEDEIG er liksom rette ordet! Noe så mykt og "deilig" skal man lete lenge etter Men tror jeg skal ta det litt forsiktig.. Jeg ble litt usikker på om det var riktig å starte så hardt i går. Jeg har jo gjort litt mageøvelser fram til nå også, men som dere sier, det tar jo tid før magen rekker å komme på plass igjen. Lurer på om det kan ha noe med treninga å gjøre at Bolla var urolig i går? :klø: Ellers har jeg bitt meg merke i at han nok sover litt lite om dagen for tiden. Det er så dumt å ikke kunne legge han ute for å sove.. Kan jo ikke stå i bakgården. Tror jeg skal komme meg ut nå og trille litt. Det er ute og jeg TRENGER det! Jeg er skikkelig trøtt om dagen og får liksom ikke hentet meg inn. Nå sov vi litt begge to på sofaen, men så ringte min svigerfar (ringte feil..) og vekte oss. Typisk.. Er så vanskelig å sove på dagen synes jeg. Håret min er ren katastrofe om dagen! :dåne: Så utrolig slitt i endene og nå begynner jeg å røyte merker jeg. Er Stimuliste fra Kerastase, Neytiri? Jeg kjøpte en håravfallsjampo i Kerastase og, men frisøren mente det nok ikke kom til å virke.. Han sa forøvrig; "Ja, du har VELDIG bleket hår?" !! Eh.. nei!! Det er solbleket fra en uke i syden i sommer, thats it. Ble nesten litt fornærma jeg.. . Jeg vil jo ikke se ut som jeg er bleika.. Det er jo bare sånn jo.. Men jeg skal gå og få meg en frisørtime i dag. Håper det er ledig snart for jeg føler meg helt forferdelig.. Lurer på om jeg har fått mørkere hår av graviditeten jeg. For det ser ut som jeghar ettervekst faktisk. Natta i natt var ok. Han sliter fortsatt med nesen og vi måtte ta en opprensking rundt fire. Lurer på hvor lenge han skal være sånn før jeg evt spør legen :klø: Han nyser litt og hoster litt av og til, men er bare tett om natta. I går kveld var han sutrete og ville IKKE være alene på soverommet. Men var veldig urolig og tydelig trøtt i stua så ingenting var helt som han ville. Han sovnet ved midnatt og sov til 3, fikk mat, nesegreiene og litt mer mat i femtia, så sov han til rundt åtte og fikk mat. Våknet og ville ikke sove mer klokka halv ti. Etter det har han hatt en liten blund som ble avbrutt. Spiste og gulpet MASSE over hele meg! :dåne: Jeg skjønte ikke at han jobbet med en kjemperap før det var for seint.. Nå sover han på rommet igjen, og jeg hører han "ler" litt i søvne av og til. Vi lurer nå på om vi skal fortsette å legge han på rommet fra 7-8 og gå inn og ut, eller om vi skal avvente til nærmere det som nå virker som leggetid og SÅ legge han. Det gikk mye bedre når jeg var alene.. Tror han hører stemmene våre og vil være med kanskje? :klø: Vi skal kjøpe babycall i alle fall så kan vi lukke døra. Noen som vil anbefale en babycall? Bollas nye utvikling: Sikler plutselig :klø: Blåser litt bobler og sånn Spiser masse på hendene Smiler masse. Også litt når han er litt utilpass men ser mamma, og da blir det litt forvirring "Ler" - mer som begeistrede hikst egentlig Prater masse og lenge og virker veldig seriøs Spreller masse og sperrer armer og bein ut som en sjøstjerne mens han holder pusten og ser litt olm ut Blir kjempebegeistret over uroen sin og er helt hypnotisert av klikkingen når vi vrir på Manhattanleken hans. Trekker opp beina Holder hodet ganske bra og er mye sterkere og stivere i kroppen Kan uroligheten være at han har et sånn utviklingstrinn på gang..? Han er jo 12 uker fra termin i morra. 10 uker fra fødsel. Mammas utvikling... Fortsatt 61,3.. Var 60,9 en morra men det henger vel sammen med hvor fulle puppene er, hvor mye veske som er i kroppen osv. Så lenge har ikke vekta stått i ro siden fødsel så lurer på om det ikke er her det skal stoppe opp Har spist masse godteri og kakao i helga så nå er det skjerpings her.. Sukker er ikke min venn! Mat er bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. januar 2011 #1550 Del Skrevet 17. januar 2011 Kan jo være han var urolig hvis du fikk for mye melkesyre derfor jeg ikke anbefaler for kraftig trening mens man ammer. Sover han mindre plutselig kan det være øking av matintak eller utviklingsprang. Nybakte mødrer har godt av en god klipp etter fødsel mener nå jeg. Stimuliste er fra Kerastase ja og hva var det for noe å si av frisøren da....herrigud Den sjampoen pleier jeg alltid å anbefale de som vil ha en mild sjampo som føler håret er "litt dødt" for tiden. og ja mørkere hår får man ofte etter graviditet, er noe med hormoner å gjøre hmmm når vår var så liten tenkte jeg ikke klokkeslett på legginga, var ikke før 3mnd jeg gjorde det. Kan være en ide å få prøve, se hva som funker for seg selv best Babycall ville jeg absolut anbefalt Philips Avent, den dyrere versjonen...den går an å ha på lyd eller vibrasjon(når man støvsuger og ikke hører gråt feks.), viser tempen i rommet/vogna, og den delen in hos baret har en spilledåse og litt lys etter ønske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 17. januar 2011 #1551 Del Skrevet 17. januar 2011 Så flink du er til å trene . Er du redd for at det påvirker melka kan du nøye deg med turer da. Tror ikke det er noen fare for at jeg får melkesyre med det første. Tror turer og lett aerobic/styrke, samt yoga blir min venn i begynnelsen. Lurer sånn på hvordan kroppen kommer til å se ut etter fødsel jeg. Er egentlig ganske fornøyd med at jeg ikke har gått opp for mye. Nå har jeg nok ikke så mye vann, så kommer nok ikke til å rase ned sånn som du gjorde. Rart å være på 70-tallet for øvrig. Veide 70 sist jeg var til kontroll. Husker ikke om det jeg har spurt deg om det før, men hvilken str bruker M i bleier og klær nå? Vet ikke hvor mye vi trenger. Hvis min M blir samme str som din, hvor mange bodyer og slik vil du anbefale å ha i hus? Vi har ikke så mye i de minste str nettopp for å ikke ha for mye, men kjedelig om vi har alt for lite og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. januar 2011 #1552 Del Skrevet 17. januar 2011 Babycall ville jeg absolut anbefalt Philips Avent, den dyrere versjonen...den går an å ha på lyd eller vibrasjon(når man støvsuger og ikke hører gråt feks.), viser tempen i rommet/vogna, og den delen in hos baret har en spilledåse og litt lys etter ønske Vi kommer også å gå til innkjøp av denne babycallen når vi skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #1553 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) hmmm når vår var så liten tenkte jeg ikke klokkeslett på legginga, var ikke før 3mnd jeg gjorde det. Kan være en ide å få prøve, se hva som funker for seg selv best Babycall ville jeg absolut anbefalt Philips Avent, den dyrere versjonen...den går an å ha på lyd eller vibrasjon(når man støvsuger og ikke hører gråt feks.), viser tempen i rommet/vogna, og den delen in hos baret har en spilledåse og litt lys etter ønske Vi klarer jo ikke helt innse at han er for liten tydeligvis.. Kjære er så oppgitt og jeg er SÅ lei av å fortelle han at det ikke er fordi Bolla forstår noe og holder på å bli bortskjemt, men at det er fordi han er for liten.. Jeg måtte si fra i går at jeg orker ikke spørsmålene konstant: "Hvorfor er han sånn? Han la seg da tidligere før?" osv. Det er jo bare spørsmål ut i lufta vet jeg, og ikke egentlig til meg, men jeg som har lært meg å løse Bollas problemer der og da og ikke tenke for mye på rutine blir så utrolig lei av å høre det.. Og orker ikke svare... Føler at jeg må svare når noen spør meg om noe og når det ikke er nye svar å komme med blir jeg litt irritert :gjeiper: Er det den DYRE versjonen, eller den dyre versjonen du mener..? Kan dere fortelle hvilken det er dere mener? http://www.usa.philips.com/c/avent-baby-monitor/21776/cat/#filterState=MCC_BABY_MONITORS_SU_US_CONSUMER%3Dtrue Og kan den ligge i vogna eller er det for nært babyen? :klø: Jeg skal klippe meg i dag! Så flink du er til å trene. Er du redd for at det påvirker melka kan du nøye deg med turer da. Tror ikke det er noen fare for at jeg får melkesyre med det første. Tror turer og lett aerobic/styrke, samt yoga blir min venn i begynnelsen. Lurer sånn på hvordan kroppen kommer til å se ut etter fødsel jeg. Er egentlig ganske fornøyd med at jeg ikke har gått opp for mye. Nå har jeg nok ikke så mye vann, så kommer nok ikke til å rase ned sånn som du gjorde. Rart å være på 70-tallet for øvrig. Veide 70 sist jeg var til kontroll. Husker ikke om det jeg har spurt deg om det før, men hvilken str bruker M i bleier og klær nå? Vet ikke hvor mye vi trenger. Hvis min M blir samme str som din, hvor mange bodyer og slik vil du anbefale å ha i hus? Vi har ikke så mye i de minste str nettopp for å ikke ha for mye, men kjedelig om vi har alt for lite og. Ja, jeg skal teste litt ang melkesyra.. Men skal heller prøve å trene på dagen så det ikke blir plagsomt på kvelden i alle fall. I dag skulle jeg egentlig på spinn, men jeg dropper det. er litt sånn småforkjøla igjen og litt tung i hodet. Får heller gå en tur. Jeg lurte også veldig på det. Og den så ikke ut! :dåne: Men jeg hadde masse vann i flere dager etterpå, litt gul av blodtap, en GOD del feitere enn normalt, fortsatt stor mage og konstant hoven i ansiktet av tårer, vann og søvnmangel. Beautiful Men magen gikk ganske fort ned altså. I løpet av noen få uker var den VELDIG mye mindre, og vekta har jo rast jevnt og trutt. Så jeg har holdt fatningen og nå begynner jeg å se at jeg blir helt normal igjen. Det er jo tross alt bare litt over 2 mnd siden så jeg er greit fornøyd ut i fra hvor mye jeg veide på slutten. Du kommer til å være deg selv igjen sikkert enda fortere! Jeg var sikkert nesten 80 :dåne: Jeg forstår det nesten ikke.. Jeg har aldri vært over 60. Bare de siste to årene jeg har vært over 55. Bolla bruker faktisk mye i 62 nå og har brukt det i et par uker kanskje. Han passer også det meste i 56 og noen få ting i 50. For størrelsene variere så utrolig. Ullfrottépysjen fra Nøstebarn i 50 er nå AKKURAT passe siden den er bittelitt tøyelig og stor i størrelsen. Han er nok over 60 cm også uten at jeg har målt nøyaktig. Men av ulltøyet er det bare et par bodyer i 50 vi ikke bruker lenger. Vi har fått brukt det meste av de små størrelsene ganske lenge. Han var jo 50 cm og 3200 da han ble født. Bolla har ikke vært en gulper eller sikler (fram til nå..) så det har stort sett holdt med 4-5 bodyer dersom man vasker jevnt og trutt. Jeg er ikke helt hysterisk på å skifte, så om han ikke har tisset, bæsjet, gulpet eller svettet veldig har en body blitt brukt både en og to dager uten vask. Spesielt ullklærne. De har jo ikke godt av å vaskes for mye heller. I perioder har det vært greit å hatt flere skift pga lekkasjer i bleier osv. Nå kommer det gjerne en gigabæsj i løpet av dagen i stede for 211 småbæsjebleier så da kan det flyte over og vi må skifte. Men husk at du får nok ganske mye i gaver også! Og så får man fort favoritter som bruker igjen og igjen.. Stort sett i ullkategorien her. Ullklærne er mye mer tøyelige enn bommulla og så de miste størrelsene holder lenger. Vi kommer også å gå til innkjøp av denne babycallen når vi skal ha Du som jobber med disse tingene.. Jeg leser at man ikke kan ha denne i vogna fordi DECT-teknologien krever at den står minst 1 m fra barnet pga stråling. Jeg tenkte jeg skulle ha en som kunne være i vogna mens jeg f eks sitter inne på en kafe og ser gjennom vinduet. Men da går jo ikke det vel? *** I natt sov han fra 23.30 til i fire-halv femtia og spiste, sov til halv sju, våknet av tett nese fikk renset nesen og litt mer pupp som trøst og sov så til halv ti og var kjempevåken og blid. Nå våkner han tydeligvis halv ti hver morgen så noe har han vist fått som rutine.. egentlig er jo nettene ganske like. Jeg dusjet han i dag, da ligger han på et håndkle og jeg dusjer og vasker han. Det synes han er kjempedeilig! Og blir litt sur når det er over.. Så sov han fra 10.45 til 11.30. Vi har sett Greys på opptak og kost oss og lekt og snakket. Og han hadde dagens gigabæsj. kooos Han har sittet en stund i vippestolen sin og snakket med figurene + at han hadde en ny heklarangle på armen som lager sånn fin lyd. Han var kjempefornøy lenge og sjarmerte og smilte og snakket masse med meg og lekene. Så ble han trøtt og jeg la han klokka litt over ett. Burde nok spist litt siden det nå er 3 timer siden sist men han var så trøtt så jeg la han.. Men da våkner han nok snart. Da skal han få mat og så en trilletur. I dag var jeg 60,8 på vekta! Når jeg ser et 5-tall først igjen skal jeg feire! Og lillegutt er ca 6,1 Snart er jeg bare 10 ganger så tung som han Endret 18. januar 2011 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #1554 Del Skrevet 18. januar 2011 Må bare legge til ang legginga på kvelden. Jeg legger han når han ser ut til å bli trøtt, ikke fordi klokka er sånn eller sånn. Bare at pysjen kommer på på kveldinga og jeg har prøvd å mate han på soverommet. Når jeg har tatt han inn på stua for mating virker det som han bare blir mer våken og overtrøtt. Jeg ser jo at han er kjempetrøtt.. Hm.. ikke lett å vite hva som er riktig for han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. januar 2011 #1555 Del Skrevet 18. januar 2011 Vi møtes i morgen på aker brygge kl 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #1556 Del Skrevet 18. januar 2011 Gleder meg Pupsilure! *** Tenkte på en ting.. Burde jeg se på klokka og tenke at Bolla skulle hatt mat nå og SÅ sovet selv om han tydeligvis var mer opptatt av å sove enn å spise :klø: Jeg vet ikke om han sover nok på dagen jeg.. :klø: Nå bestemmer han jo egentlig helt selv, men det er mulig han trenger hjelp av meg for å få lange nok blunder? :dåne: The complicated life of a mom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #1557 Del Skrevet 18. januar 2011 Og i dag ble leiligheten lagt ut på Finn! :dåne: Jeg er så spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. januar 2011 #1558 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg tror jeg fant leiligheten din! Bor du i nr 28? Den var veldig fin Håper dere får solgt fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. januar 2011 #1559 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg tror kanskje du bare burde stresse helt ned og tenke at to mndr kanskje er litt tidlig for masse rutiner i forhold til leggin? Virker som du lager mer hodebry for deg selv enn nødvendig. Så små babyer er ganske enkle, så lenge de får nok mat og stell, sover de når de trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #1560 Del Skrevet 18. januar 2011 Pupsilure: Yes That´s us! Håper også vi får solgt fort og DYRT! Iril: Jo, jeg burde nok det. men vi er ikke helt enige her hjemme om hva som er riktig.. Kjære har kompiser som sier at det aldri er for tidlig. Tror det er litt "kult" å si at man har full kontroll Men så er jo babyer forskjellige! Og selv om deres baby har lagt seg klokka åtte, betyr ikke det at andre er sånn. Jeg tror han er redd for at tidspunktet når det er mulig å "forme" babyens søvnmønster skal komme og så hopper vi ikke på det før gutten er "bortskjemt".. Jeg er jo hjemme med Bolla hele dagen og kjenner han mye bedre. Og jeg merker jeg også blir litt irritert når min kjære er litt uforsiktig/uvøren, f eks triller litt for fort over humper, bærer på en arm litt sånn ut i lufta. Jeg tror det er litt for at han forsøker å se ut som han er skikkelig erfaren overfor andre.. Og så blir det litt misforstått med at han skal være kjapp og "dette har jeg gjort tusen ganger før". Om dere skjønner.. Det som er litt forvirrende er at på dagen så blir han (Bolla) trøtt og så legger jeg han på rommet og da sover han og koser seg. Men om jeg gjør det samme på kvelden blir det ikke like enkelt. Og jeg skjønner ikke hvorfor.. Eller hva han vil :klø: Han er trøtt men finner ikke ro, sånn leser jeg det.. Mulig han bare er sulten. Jeg skal herved ikke gruble så mye over det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå