Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Jeg blir faktisk litt lei av å dulle og kose innimellom.. :sjenert: Eller, ikke lei, men ja hva skal jeg si. Jeg har lyst til å gjøre annet enn å dulle med babyen min hele tiden om du skjønner. Selv om han er det fineste på denne jord :hjerte: Får helt dårlig samvittighet når jeg tenker sånn, men noe annet hadde egentlig vært litt rart.. Eller? Nå på kvelden f eks har jeg mest lyst til å være våken og kose meg alene. Men i dag har jeg ikke turt å ha lyden ordentlig på på tvn en gang for å høre han når det er noe. Det går seg vel til.. :) Leggingen går foreløpig ganske greit i dag synes jeg. Tør nesten ikke si det.. :fnise:

Folk er forskjellige. Noen synes sikkert det er toppen å kose med babyen hele tiden. At du ikke gjør det, betyr vel heller at du har et liv utenom babyen. Ikke det at man ikke har det hvis man vil kose 24/7. Ja, du skjønner vel ;)

Apropos kosing: Må du og mannen gå rett på samleie med en gang da? Kan dere ikke starte med nærhet og evt andre ting? Så får selve samleiet komme når det kommer. Sånn tenker jeg ihvertfall å gjøre det. Har egentlig tenkt å noen ganger der det er avtalt at vi ikke skal ha samleie, så slipper jeg det presset/barieren. Så får vi ta den hele veien etterhvert. Fikk råd av jordmor om å bare gjøre det med en gang etter 6 ukerskontrollen (for å komme over barrieren), men tror faktisk ikke jeg skal gjøre det helt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Ble det babygym på dere eller?

Evnt hvilken?

T var jo så forkjølet en periode, og da dryppte vi han med saltvannsdråper, MEN det som gjorde susen( dette er litt ekkerlt) var å ta sugerør i nesen hans, og trekk pusten din og dra til!,..Det er jo umulig for han å få den ut. Tro meg du vil ikke få snørren hanns i munnen din altså! Kall meg ekkel, men alt får de små!

Vel vel..ang sexliv, her et det jo snart sahara...ikke lysst jeg heller..har fått skikkelig angst, siden jeg ikke går på noe, så er jeg redd jeg blir gravid igjen, og med tvillinger...kall meg ko ko!

Håper kvelden er super, superduper damå!

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker akkurat det samme som deg ang kosingen med babyen Siebaeo! Har også fått skikkelig dårlig samvittighet når jeg ikke duller og koser med han hele tiden, selv om jeg til tider kan se på han ustanselig og kjenne sommerfugler i magen fordi jeg vet han er min for alltid.

Det er rart man skal føle sånn på det, men samtidig så er det så mange som fremstiller svangerskap og babyer (nybakte mødre) som 100% fantastisk og vidunderlig og at man ikke har andre behov enn å kose med babyen. Men så får man så dårlig samvittighet når man tenker sånn da, for man er jo utrolig glad man har fått denne babyen og man vil jo ikke ha det annerledes heller. Jeg tar meg selv veldig i å glede meg til mannen og jeg skal ha barnevakt og gå ut og spise middag sammen (målet er når han er rundt 1 måned), men så har både svigermor og mamma tilbudt seg å ta han noen timer så vi kan gjøre noe eller sove eller noe, men så klarer jeg ikke å la de gjøre det heller.. Så dette er ikke lett altså!

Men godt å vite at andre tenker som meg og derfor måtte jeg si fra at jeg også føler det sånn som du skrev :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir fryktelig lei av å kose og dulle, trøste å bære. Av og til vil man bare sitte i soffakroken, eller gjøre noe helt annet.

Den følelsen er det nok flere som har, meg selv inkludert.

Nå skal det sies at våre tre første måneder var svært tøffe, men det er de nok til de fleste prematur eller ei. Uansett - det blir bedre, bare vent til Bolla blir litt større og aktiviserer seg selv.

Jeg synder nok bigtime i enkelte sine øyne, men av og til trenger jeg en timeout :sjenert:

Poppel elsker å ligge på lekematta, og så lenge playhouse disney står på for hun glatt ligge på gulvet i en time å høre på musikken fra tegnefilmene. Jeg trenger litt alenetid på dagtid, spise frokost/lunsj lese nyheter og ellers planlegge dagen. Jo jeg kunne ha gjort dette når hun sover, men da er det husarbeid som prioriteres :Nikke:

Så disse følelsene er helt normale :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu ang kosing.....jeg synes faktisk det å amme var kosen hun fikk da, og pappaen hadde mye kos med å ha henne hud mot hud på brystkassa. Men når jeg tenker meg om så følte jeg koset mye mer med henne når hun begynnte å være veldig stødig i nakken og sånt......var liksom litt "mindre forsiktig" hvis du skjønner, og da kan man kose uten at det blir hele tiden, men ta vare på de lille stundene man har.

Er helt normalt at man vil gjøre andre ting en å kose med babyen hele tiden, jeg følte at hvis jeg ikke brukte tilbudet på helsestasjonen de 3 gangene i uken, plus å møte venner og sånt at man bare gjorde ikke annet en å holde babyen liksom.

Nå fikk vi også litt annen start en dere, og har prøvd å gi Bumba veldig mye nærhet.....derfor jeg også digger sjalet, kunne gi henne nærhet, men kunne til og med støvsuge huset mens hun sov oppi det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T var jo så forkjølet en periode, og da dryppte vi han med saltvannsdråper, MEN det som gjorde susen( dette er litt ekkerlt) var å ta sugerør i nesen hans, og trekk pusten din og dra til!,..Det er jo umulig for han å få den ut. Tro meg du vil ikke få snørren hanns i munnen din altså! Kall meg ekkel, men alt får de små!

Det finnes jo egne "greier" å få kjøpt til å gjøre akkurat det der, så du trenger ikke bruke sugerør. Jeg er veldig fornøyd med den fra Otrivin, tror den heter OtriBaby og kjøpes på apoteket.

Jeg blir også "lei" av å kose med babyen innimellom, jeg tror egentlig ingen opplever noe annet, det er kanskje bare noe man ikke innrømmer så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes jo egne "greier" å få kjøpt til å gjøre akkurat det der, så du trenger ikke bruke sugerør. Jeg er veldig fornøyd med den fra Otrivin, tror den heter OtriBaby og kjøpes på apoteket.

Jeg blir også "lei" av å kose med babyen innimellom, jeg tror egentlig ingen opplever noe annet, det er kanskje bare noe man ikke innrømmer så lett.

joda,men jg har den og.., men sugerør er enda mer effektivt, er tynnere rør! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han sover super bra for å være så ung og brystbarn altså

---

MEn etter 3mnd ble det fast men da alt fra 20-22....og da blir hun IKKE tatt ut av rommet hvis hun våkner(for da vinner hun )

Ja, jeg synes også han sover ganske bra! :jepp: Rocketfuel i dysene. Da blir det fornøyd (og litt rund) baby som sover greit :lol:

Start med nærhet, plutselig kommer det av seg selv - det er da det blir best også. Ikke når det skal gjøres bare for å ha gjort det :opplyser:

Mvh

Dr Løøøøøøøvgood

Dette har du nok veeeldig rett i, doktor :jepp: (arti bilde jeg fikk av deg i hodet nå :ler: ) Må nok gjøre det sånn. Bare mr Sprengkåt klarer å styre seg stakar.. Han er så flink så, men tipper det blir vanskelig når vi skal gå et stykke men kanskje ikke lenger. :sexy:

Apropos kosing: Må du og mannen gå rett på samleie med en gang da? Kan dere ikke starte med nærhet og evt andre ting? Så får selve samleiet komme når det kommer.

Neida.. men det er egentlig ikke det jeg gruer meg mest til. Det er berøring generelt i de områder.. :sjenert: Tenk om han synes jeg er rar.. :dåne: Det er litt tullete av meg.. for jeg tror ikke han egentlig kommer til å tenke noe spesielt over det, (håper jeg da) i den tilstanden han er i nå kunne jeg nok hatt hår på ryggen og laaange tånegler uten at det hadde heftet han nevneverdig :fnise:

Jeg utsetter det nok litt fordi det føles så fjernt enda. Men det beste er nok å gå sakte og rolig fram. :)

Hei hei!

Ble det babygym på dere eller?

Evnt hvilken?

Vel vel..ang sexliv, her et det jo snart sahara...ikke lysst jeg heller..har fått skikkelig angst, siden jeg ikke går på noe, så er jeg redd jeg blir gravid igjen, og med tvillinger...kall meg ko ko!

Håper kvelden er super, superduper damå!

Det ble ikke gym! Den siste var akkurat solgt da jeg kom :kjefte: Da tenkte vi på denne:

http://www.sprell.no/index.asp?side=produkt&cid=395&sok=0&snr=1&fa=0&fk=0&fp=0&fm=0&us=&soktekst=&pid=2182&x=Baby/Babygym---Pingu

Men etter et søk på nett lurte vi på denne:

http://www.skiphop.com/product/treetopactivitygym.html

Den var litt foreldrevennlig føler jeg.. Kanskje litt kjedelig for Bolla? Mht farger? Hva tror dere?

Men jeg tror faktisk det blir denne nå:

http://www.hellobabydirect.co.uk/products/87007-taf-toys-newborn-gym.html

Har forresten også tenkt tanken at jeg kan bli gravid igjen. Og det står ikke på agendaen i 2011 for å si det sånn! :opplyser:

er det coctailsugerør du bruker? :klø: Nesesugeren er jo ganske tynn..

:klem:

Men godt å vite at andre tenker som meg og derfor måtte jeg si fra at jeg også føler det sånn som du skrev :klem:

tror vi opplever ganske mye av de samme følelsene og problemene ja. Men da kan vi jo se at man kommer igjennom dem også siden vi har andre å sammenligne med og spørre om alt mulig rart :klem:

Man blir fryktelig lei av å kose og dulle, trøste å bære. Av og til vil man bare sitte i soffakroken, eller gjøre noe helt annet.

----

Så disse følelsene er helt normale

Godt å høre! :klemmer:

Men når jeg tenker meg om så følte jeg koset mye mer med henne når hun begynnte å være veldig stødig i nakken og sånt......var liksom litt "mindre forsiktig" hvis du skjønner, og da kan man kose uten at det blir hele tiden, men ta vare på de lille stundene man har.

Ja, bolle har begynt å bli mye sterkere i nakken og da er det lettere! Han står mer oppreist i fanget og koser meg i ansiktet og sånn. :rødme: Og bedre blir det vel også :) Yndligskosen er når han ligger på magen med beina trukket opp under seg, eller på siden med ansiktet helt oppe ved mitt og så ser vi på tv. Koooos!

Det er denne vi bruker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i natt bytta jeg og kjære plass. Han skulle ta smokkdytting og opphenting for mat osv så jeg kunne sove mest mulig. Jeg våknet jo som oftest først da :roll: Men tror det var en som lærte ett og annet om å være mamma :lol: Og terskelen for å ta han opp var nok litt lavere.. Så det ble mat i tretia og sekstia og så ca halv ti. Han sovnet i ellevetia i natt og. Men samme opplegget før der da. Trodde han skulle ta natta i sjuti da han tydelig viste at han ville sove. Men det ble mat igjen etter en time. Ja ja.. :) Virker nesten som vi har en rutine på gang.. But who knows :ler:

Kjøpte vippestol i går! Baby bjørn Air. sort. veldig fin :) Og sånn lekebar på. Den likte han! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goffels venninne har den pingu-babygymmen, og den er veldig godt polstret :jepp: Den andre du vurderer er litt tynnere, men det kan du lett løse ved å legge saueskinn eller teppe under, det gjør vi :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Pinguen morsom eller kjedelig for småttisene..? Tror du den siste der blir for bråkete..? :klø: Pinguen og den andre jeg linket til er på en måte mye søtere. Men den siste er ganske fin også synes jeg :) Bolla er litt knapp i sine kommentarer enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine babygymer :) Pinguen så finest ut faktisk synes jeg.. Selv har jeg kjøpt en fra Babyshop, men kommer til å legge noe ekstra på selve matten, for den er ganske tynn. Gleder meg til Lilletassen finner den interessant, for foreløpig har han nok med å spise, sove og bæsje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er viktig at stengene ikke er for høye, slik det er på min, og der er pinguen veldig fin :jepp: Lekene byttes ut hele tiden, hvertfall hos oss, så jeg hadde ikke brydd meg så innmari mye om hva slags leker som henger på den. Men hvis dere ikke har noe særlig leker fra før er det jo viktig :jepp: Speil er også veldig fint!

Jeg hadde nok gått for den siste, hvis du ikke får tak i pingu, for den er nok mer spennende enn den med ugler (selv om jeg syns den er finest å se på! ) :)

Hvorfor skulle den være for bråkete? Eller mener du at det er for mye å se på? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er denne vi bruker :jepp:

Ja, og den er jo ikke noe tykkere enn et vanlig sugerør helt på enden? Det skal jo ikke INN i nesa uansett.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte at det var så mye å se på at det gikk i surr.. Men synes det er veldig morsom også. Pinguen har så lite å se på på matta, og jeg synes det er litt viktig at det er noe der å se på også så mageligging blir morsommere. uten å ha noe som helst erfaring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg får tak i Pingu om jeg bare bestiller den på nett. Hm.. dette ble vanskelig! Avgjørelser, avgjørelser.. Hvordan fikk jeg utrettet noe på jobb lurer nå jeg på! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt spinningtime i dag. Kanskje det vekker meg.. Er så trøtt om dagen! Jeg har ikke vært noe trøtt omtrent siden bolla ble født, men den siste uka har jeg følt meg uopplagt rett og slett.. :klø: Holder hormonene på å svikte meg eller?

Må komme meg ut. Sovner jo snart.. Selv om soving kanksje hadde vært det lure.. :roll: Jeg liker ikke sove på dagen.. Fikk en time ekstra i morrest da. Det var deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...