Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Her funker det å sette noe varmt oppå magen til Bumba for å stoppe hikkinga!

Ellers husker jeg hun ble stressa om vi var mye og lenge på sjoppingsenter med sterke lys eller kafe/restaurant med mye stau.

Det må jeg prøve en gang! Nå ser det ut til at det stoppet og han sover.. for nå. :roll:

Ja, det blir mange inntrykk for de små hodene.. Huff, jeg får helt vondt i meg av det. Kjære vil at vi skal reise på fjellet i morra helt på sparket, men jeg kjenner at jeg har lyst til å ha Bolla hjemme i helga og bare ta det rolig..

3 februar passer forresten for meg og! Er vel ikke helt sannsynlig at Cypress får vært med da.. Håper jeg for hennes del i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har dere tenkt å gjøre på fjellet??? gåing eller?

du får gjøre det du føler er best for Bolla synes jeg.......man må også inse at livet blir ikke akkurat det samme med barn, uansett om jeg vet dere er utrolig flinke å komme dere ut. Er vel ikke så lenge dem er så små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpint.. :) Hver sine turer da. Den andre blir med lillegutt på hotellet/leiligheten. Det kommer vi nok til å gjøre noen ganger i løpet av vinteren. Når vi bor i en leilighet er det nesten som å være hjemme. Så jeg tror ikke han tar skade av en tur eller to. Men nå synes jeg det er litt greit å være hjemme siden vi prøver å gjøre kveldene like en stund. Og så ble det litt stress for han i dag tror jeg.. Jeg synes også det blir litt stress denne helga.. Også for min del.. :sjenert: Jeg har jo vært alene hjemme hele uka. Kjære har så veldig lyst, men det finnes nok av helger. :)

Skikkelig trøtt nå! Har vært en innholdsrik dag i dag. Skal ta det roligere i morra. Bare kose med M og kaaaaanskje dra ut og kjøpe babygym. Jeg må jo ut og lufte oss litt så da kan det hende jeg går innom Sprell og ser hva de har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov fra 23 ca. Til 05.15. Ammet til nå, ser ut som han sovner i senga si igjen. Tror jeg skal pumpe litt av bryst mr 2... :snork:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har en som sover hele natten! :sjenert:

Når begynte han med det? Eller, når begynte han å sove lenger økter om natten?

Skal ikke klage altfor mye altså, for Lilletassen er stort sett en fornøyd gutt som sover, spiser og bæsjer, men noen ganger slår han seg vrang og blir litt vanskelig å ha med å gjøre.

Og den hikkingen holder han på med her også, så kanskje legge noe varmt på magen hans ja.. Hva da feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi våkne :) Det gikk sånn passe. Våknet av at M sleit med ett eller annet. Han ville sove (øynene igjen, la seg slik ham vil sove) men rørte på seg innimellom og var litt urolig. Som om han la seg til rette igjen og igjen. Byttet bleie i senga og prøvde gi litt pupp, men han ville bare ha litt og ville sove. Sovnet igjen. Våknet enda en gang klokka åtte av tett nese. Dryppet og vi sov videre til ti. Eller, sånn av og på. Han plages litt. Så litt dumt at han gjerne ville sove men ble plaget av andre ting. Men det betyr at dette kan funke også. Nå er han kjempepratsom. Men er nok litt trøtt.. Jeg og ;) Ble litt mange oppvåkninger og mye drømming. Og hva gjorde Angelina Jolie i drømmen min? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: angelina jolie ja...hva drev dere med???

Så flink han var å sove så lenge.......husk at de har en "våken" periode akkurat som oss hver time på natta.....dette er oftest da vi beveger oss i senga, og i begynnelsen trodde jeg snuppa hadde våkna, men var bare hun som skulle finne ny stilling å sove i :fnise: da ofte vekket jeg henne uten å skjønne.

Jeg har en rispose som varmes i micro......viktig å bare varme den litt og så pakke den in i håndkler så holder jeg den på magen mens hun hikker..........funker også med varmeflaske, man må bare passe på at man ikke legger den direkt på de da det kan bli for varmt.

Har man tørketrommel kan man sette varmt håndkle over magen også, de gjorde det på nyfødtintensive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkentime har ikke jeg tenkt på.. Kanskje det er da han klynker og styrer litt, og så tror jeg det er fordi han er sulten..? Eller er dette for tidlig for meg kanskje?

Har varmeflaske, så da kan vi jo prøve det.. Ligger Bumba på ryggen når du tar på den eller hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Dine : vinke:

vi har egentlig hatt det ganske greit hele veien. Med en del unntak selvfølgelig.. :roll: Dvs vi har sovet hver natt med 3-4-5 og opp i 6 timers strekk avbrutt av mating og så rett i seng igjen uten mukking. Men natta har jo ofte startet seint da... Husker ikke når de virkelig lange periodene startet. Men han var over måneden i alle fall. Hikke hadde han MASSE av før. Men nå som raping er så mye enklere skjer det skjelden. Det blir enklere Dine! Merker det er mye som er lettere nå som han er større. Og jeg forstår mer også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir enklere Dine! Merker det er mye som er lettere nå som han er større. Og jeg forstår mer også.. :)

Jeg tror jeg glemmer at han bare er 12 dager gammel (i dag), og så ønsker jeg at alt skal skje på en gang.. Og det gjør det jo ikke, hehe. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og håpe det går bedre etterhvert - noe jeg er dårlig på ... (tålmodighet that is..) Jeg får se på det hele som en trening for personligheten min, bli mer tålmodig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig god plan, Dine! Husk at han er helt ny i livet, han kjenner ikke til noe annet enn å ligge inni magen din og ha det trygt og godt hele tiden. Det føles tungt nå, men jeg lover deg at om noen uker, når ting er mer stabilisert, har du glemt disse tunge dagene. :klemmer:

Når Murmel har vondt i magen, legger jeg ham på siden med en brusflaske med varmt vann inntill magen hans. Ser ut som om han liker det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart :) Skal prøve varmeflaske etterpå hvis han har problemer med å få ut luft og så skal jeg gå til innkjøp av ammete! :Nikke:

Gleder meg masse til å ha disse tunge dagene bak meg og til dager hvor jeg føler ting går lettere og lettere - det skal bli godt! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket god morgen til deg og Neytiri! :klem: Og Iril :klem:

Så ikke at du hadde skrevet Neytiri.. :) Angelina prøvde en kjole foran en mann og ålte seg noe innmari :ler: Hva skjera?? Er det hjernen min som prøver å bli sexy eller??

Mange gode råd i forhold til varme omslag på magen! Vihar ikke mikro eller tørketrommel (enda) så jeg må heller ty til varmeflaske tror jeg. Det ga seg heldigvis :)

Jeg viste ikke om den våkenperioden Neytiri! Det er jo sikkert det det er! Så bra, da vet jeg det. :) Jeg er av en eller annen grunn mer våken når jeg våkner om natta for tiden, sikkert derfor jeg får med meg alt sånt som skjer. Men jeg håper den nesen hans klarner helt opp snart.. Får ta en skikkelig opprensking i dag.. yuk.. Det er egentlig bare på natta det skjer. Og jeg har hevet sengeenden så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. I går var det helt fint.

Nå har jeg laget tidenes høyeste omelett! :dåne: Satte dem på veldig svak varme og gjorde noen andre ting i mellomtiden, da jeg tok av lokket var den sikkert 7 cm høy på enkelte steder! :ler: Falt jo sammen da jeg tok den ut da.

Hm.. what to do today? :) Fjellturen er avlyst. Jeg vil slappe av hjemme. Så nå blir fokuset å finne gymmatte, babygym og kanskje et par sko til meg? :lur: Og i kveld kommer kjære hjem så jeg bør vel innom apoteket og kjøpe noen glatte remedier.. :sjenert::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går så bra så :lur:

:fnise: Takk, vi får håpe det.. Hvis ikke kommer jeg nok stormende inn hit for terapi! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 februar passer forresten for meg og! Er vel ikke helt sannsynlig at Cypress får vært med da.. Håper jeg for hennes del i alle fall!

Nei, det er nok veldig, veldig usannsynlig at jeg får blitt med da.... :sjenert: Så hvis det blir til at treffet flyttes, får dere bare ha det hyggelig uten meg! :) Hvis noen er up for å treffes begge dagene får dere heller si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt sov han fra 23.15/23.30 og spiste klokka 05.00 og 08.25. Så stod vi opp nå. Legginga ble litt mer gråt enn dagene før siden kjære kom hjem og vi tok Bolla inn på stua for mating på kvelden. Eller, jeg tror det var derfor.. Litt usikker. Mulig det er litt fånyttes å la han ligge på soverommet på kvelden når han spiser omtrent hver time. Men han sover jo så innbiller meg at han får mer ro

av det. Vi fortsetter som før og ser hva som skjer :)

I dag skal vi kjøpe babygym! :)

ingen hanky panky enda.. :sjenert: Har jo ikke lyst jo. Håper den kommer snart! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han sover super bra for å være så ung og brystbarn altså :jepp:

Vi gjorde det ikke av rutine i starten å legge in på soverommet en bestemt tid, jeg så når hun hadde tatt natta og så tok henne in på soverommet. MEn etter 3mnd ble det fast men da alt fra 20-22....og da blir hun IKKE tatt ut av rommet hvis hun våkner(for da vinner hun :lur: )

Babygym er jo et must, stimulerer dem masse :)

Håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med nærhet, plutselig kommer det av seg selv - det er da det blir best også. Ikke når det skal gjøres bare for å ha gjort det :opplyser:

Mvh

Dr Løøøøøøøvgood :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...