siebaeo Skrevet 25. november 2010 Forfatter #1261 Del Skrevet 25. november 2010 Han sover forresten enda.. Hvorfor sa jeg det..? Håper der varer Ehm.. det gjorde det ikke.. I spoke to soon. Her var en som hadde vondt i magen og fortsatt bare har prompebæsja i bleien. Dvs bittelitt. Han har prompet masse og har vært litt frustrert så jeg tror det er et hint av løk som havnet i middagen her om dagen.. Gjør ikke det igjen! Ja, den har visst fått gode kritikker! Derfor trodde jeg at den var bra. Samme med "hjem til jul"... Er med på cafebesøk og jeg supert! Jeg har ikke lest noe om Hjem til jul jeg.. Er med på hva som helst egentlig. Jeg kan vel alle dager nest uke utenom tirsdag. Likte dere ikke Hjem til jul?? Den har jeg planer om å se, siden alle sier den er så bra.. Jeg vil også være med på cafe og kino... Dumme jobben... Neida, jeg får vel være glad for at jeg er frisk og rask fortsatt! Når er det du går ut i perm? Er det i jula...? Det er så kos å lese her inne om dagen! Alt ser ut til å gå kjempe bra! Og supert med vektoppgangen. Håper dere får en fin dag i dag. Takk, samme til deg! Det går stort sett veldig greit. At vi får en natt som i natt innimellom må vi vel bare regne med. Håper det ikke blir en trend bare.. Babykino neste uke høres veldig koselig ut synes jeg. Så bra du også vil være med Pupsilure Jeg kan nok de fleste dagene tror jeg, så dere må bare si fra hva som passer dere best, så finner vi ut av det FLottings! Som jeg skrev lenger opp, alle dager utenom tirsdag er ok for meg! *** Hver gang jeg forteller om hvor greit det går så skjer det noe sånt her M sov i bagen mellom ammeslagene, men jeg måtte gå ut av soverommet med han en gang da han virkelig begynte å skrike. Det skjer heldigvis ganske skjelden.. Tror han hadde vondt.. Og så kom det en kjemperap og promp da vi reiste oss. Så satt vi i sofaen og ammet litt og så sloknet han endelig. Så var det oppi bagen med litt klynking og smokkputting gjennom natta.. Litt slitsomt, men ikke krise må jeg vel innse. Nå buldrer det i magen hans støtt og stadig så det kan vel være tegn på at det slipper snart. Vi har blitt så vant til en som bare lager lyd når han er sulten så vi blir litt rådville når han er urolig.. Jeg kom fram til at vi må nok opp og bysse litt av og til vi også. Og liggeamming fører til en del luft og gulp har jeg funnet ut. Det er ikke så lett å få han til å rape. Mine triks er så langt at når han mot slutten tar en pause. reiserjeg han opp i ganske oppreist stilling og prøve å få han til å rape. Så litt mer mat så han blir søvnig (nådestøtet) og så opp i bagen. Nå sover han ved puppen igjen.. Tror jeg skal prøve å følge hans eksempel denne gangen.. Vi får vaskehjelp i dag (vår luxusgreie) så jeg må ut å trille i tretia. Og det er Jeg har forresten laget meg en ammekurv, hvor jeg legger telefonen, fjernkontroller, knekkebrødsnaks, en gulpeklut, noen ammeinnlegg, pastiller, en bok, vannflaska osv. Det er så greit å ha den rett ved stolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 25. november 2010 #1262 Del Skrevet 25. november 2010 Ammekurv har jeg hørt er lurt Regner med du har vært på ammehjelpen.no? Der har de tips på alt mtp amming Jeg leste i boken vi fikk, eller var det på filmen vi leide, at man tar de opp for å rape underveis i matingen også. Men, hva vet vel jeg? Jeg bare later som jeg er ekspert... Koselig å høre fra deg! Nyt dagen i solskinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. november 2010 #1263 Del Skrevet 25. november 2010 Heia söta! Awww så koselige dager dere har da :rødme: ammekurv har jeg og, kjempelurt når man er alene eller ikke gidder å spørre om alt fra mannen. Anbefaler babymassasje for luft i magen, helt genialt! Ellers høres det godt ut med vaskehjelp, her bestiller jeg ikke, hun kom å gjorde det gratis :nick: ( mamma) fra island Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. november 2010 #1264 Del Skrevet 25. november 2010 Ja, hjem til jul var tragisk altså :dåne: Men er en bitteliten mulighet for at den ville vært bedre hvis jeg hadde sett den uten baby og venninner, for jeg fulgte ikke kjempegodt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 26. november 2010 Forfatter #1265 Del Skrevet 26. november 2010 Regner med du har vært på ammehjelpen.no? Der har de tips på alt mtp amming Jeg leste i boken vi fikk, eller var det på filmen vi leide, at man tar de opp for å rape underveis i matingen også. Men, hva vet vel jeg? Jeg bare later som jeg er ekspert... Koselig å høre fra deg! Nyt dagen i solskinn Jepp, ammehjelpen har jeg blitt tipset om av Neytiti Genial side! Man kan jo være ekspert i teorien. Godt utgangspunkt før man skal ut i ilden! Håper du er opptatt med regelmessige sammentrekninger eller noe.. Heia söta! Awww så koselige dager dere har da. ammekurv har jeg og, kjempelurt når man er alene eller ikke gidder å spørre om alt fra mannen. Anbefaler babymassasje for luft i magen, helt genialt! Ellers høres det godt ut med vaskehjelp, her bestiller jeg ikke, hun kom å gjorde det gratis ( mamma) fra island Hei der borte! Håper du koser deg! Klemmur fra meg Vi har masert magen hans litt, og nå funker den igjen. Jeg tror det var løken.. Evt at vi ikke har fått til å rape og at det har laget litt krøll :klø: Tror vel egentlig mest på det første. Vaskehjelp er digg Ja, hjem til jul var tragisk altså. Men er en bitteliten mulighet for at den ville vært bedre hvis jeg hadde sett den uten baby og venninner, for jeg fulgte ikke kjempegodt med hehe, det er vel en mulighet for at filmopplevelsen blir litt preget av det ja.. Lurer på om det er derfor de bare setter opp sånne lamme filmer på babykinoen? Det er mulig vi reiser bort fra onsdag kveld forresten, så da kan jeg egentlig bare mandag og onsdag. Reiser vi torsdag kan jeg da og. Vi skal hjem til svigers og vise fram gullet til slekta *** Ganske bra natt! Jeg sier ganske fordi det var en liten time der med litt krøll.. Kvelden går stort sett med til å mate, mate og mate. Men jeg fikk han i seng i 21-tia (tror jeg.. evt en time senere), så ville han ha mat i ettia og opp i bagen igjen (jippi!). Våknet i firetia og fikk mat. Prøvde å rape og da ble han sinna.. Skiftet bleie og han var lysvåken.. Kjemperap! Så måtte jeg ha han på brystet en liten stund til han sovnet og la han i bagen igjen (asleeeep!!! ) Så sov han til min kjære skulle stå opp klokka åtte. Og lå til halv ni. Da var det ny runde med mat og så sove litt til til han ikke ville mer klokka 10.15. Og nå sover han i fanget mitt igjen.. Sovegrisen Nå skal jeg prøve å dusje.. :dåne: Får besøk om en time og tre kvarter så får se hvordan det går.. Nå spiser han igjen. Ikke rart han legger på seg Må fortelle om gårdagens meny! Jeg satt og ammet og dirigerte og min kjære kokkelerte. Funker bra! Jeg gikk for å møte han på vei hjem fra jobb og så svingte vi innom en fiskehandler. De kunne tipse oss om å gni et par stykker kveite med salt, pepper og timian, brune i panne og bake i ovnen på 180 grader med steketermometer til kjernetempen var 52 grader. Som tilbehør hadde vi risotto med søtpotet, jordskokk og stangselleri + grønnsaksbuljong, litt fløte, parmesan og en bitteliten dråpe hvit trøffelolje. Naaaam!! Det ble dødsgodt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. november 2010 #1266 Del Skrevet 26. november 2010 De kunne tipse oss om å gni et par stykker kveite med salt, pepper og timian, brune i panne og bake i ovnen på 180 grader med steketermometer til kjernetempen var 52 grader. Som tilbehør hadde vi risotto med søtpotet, jordskokk og stangselleri + grønnsaksbuljong, litt fløte, parmesan og en bitteliten dråpe hvit trøffelolje. Naaaam!! Det ble dødsgodt!! Å! Det tror jeg på! Kongemåltid! Fikk du vin da? Jeg har også pleid å koke opp H-melk med hvitløk og timian. Legger kveita oppi, slår av varmen og lar den stå 30 min.. supert Steketermometer er uansett det beste som fins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 26. november 2010 #1267 Del Skrevet 26. november 2010 mmmmm høres ut som om dere koste dere skikkelig i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. november 2010 #1268 Del Skrevet 26. november 2010 Så koselig med besøk til familien! De gleder seg sikkert vilt til å se dere alle og spesielt lille M Ang kino og cafè, så passer det best på onsdag for min del.. Hvis Pupsilure kan da? Hadde vært koselig med cafè også - men vet ikke om det blir for mye for de små kanskje? (og ikke minst de flinke mammaene deres;) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. november 2010 #1269 Del Skrevet 26. november 2010 Jeg kan på onsdag Det er Harry Potter som går da, og jeg har ikke sett noen Harry Potter filmer fra før Vet ikke om man må det for å skjønne noe. Skulle egentlig på babykino med ei venninne av mannen i går, men siden det var Harry Potter droppet vi det, for hun har sett alle og mente at jeg ikke burde se den, til tross for at hun selv hadde kjempelyst Men dersom dere vil se den så er jeg med allikevel for selskapets skyld Kan forresten alle dagene neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. november 2010 Forfatter #1270 Del Skrevet 27. november 2010 Så koselig med besøk til familien! De gleder seg sikkert vilt til å se dere alle og spesielt lille M Ang kino og cafè, så passer det best på onsdag for min del.. Hvis Pupsilure kan da? Hadde vært koselig med cafè også - men vet ikke om det blir for mye for de små kanskje? (og ikke minst de flinke mammaene deres ) Åh, de står nok klare noen timer før vi kommer fram tipper jeg Onsdag passer veldig greit for meg. Og jeg tror ikke det er noe problem både med kafe og kino for Bollas del.. Tipper han skal sove store deler av tiden uansett. Eller favorittsysselen hans; spise. Han bryr seg ikke så mye om andre da.. Jeg kan på onsdag. Det er Harry Potter som går da, og jeg har ikke sett noen Harry Potter filmer fra før. Vet ikke om man må det for å skjønne noe. Skulle egentlig på babykino med ei venninne av mannen i går, men siden det var Harry Potter droppet vi det, for hun har sett alle og mente at jeg ikke burde se den, til tross for at hun selv hadde kjempelyst. Men dersom dere vil se den så er jeg med allikevel for selskapets skyld Kan forresten alle dagene neste uke Jeg har sett noen men ikke alle filmene. Og det har for min del gått fint å se HP-film uten å se forløperen. Men det må du føle på selv Pupsilure. Om du har lyst til å se de andre først, så tar vi en annen kino! Det er overhode ikke noe stress. Men hvis du har lyst har jeg og lyst Du kan jo f eks ta en Harry Potterhelg *** I går var vi på julebord! Ms første party kan man vel si Det var julebord hjemme hos sjefen og gikk helt rolig for seg altså. Et slags dinnerparty egentlig. Og M storkoste seg på fangene til alle småbarnsmødrene som fikk ekstra babykløe i fingrene Han gjorde stor suksess Det var kjempekoselig. God mat og ehm.. vann. Og så var det første møte med alle på jobb. M fikk en sånn body fra Ugly Milk (?) med kløver på. Det tok en time å kjøre hjem så jeg var GANSKE trøtt da vi kom hjem! Heldigvis var Bolla trøtt og ikke overstimulert, så han har sovet, kun med matpauser, i bagen sin. Jeg er dødstrøtt fortsatt alikevel og litt sur på min kjære.. Han fortalte meg da vi la oss i natt at han skulle være hos en kompis klokka ti for å hjelpe med å flytte noe greier. Og det er jo en selvfølge at han skal! Mener jeg og altså. Men klokka ti..?? Det er en av to dager i uka der jeg kan sove litt ekstra, da kunne han sagt at det passet en time senere.. Eller, grunn til at jeg ble litt sur er at jeg vil bli spurt om det er greit. Så kan jeg si ja og være trøtt på egen kappe. Det er når jeg bare blir fortalt hvordan ting skal være at jeg blir 3 år og trassig.. Og nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke var blid og sånn da han dro.. Men jeg var så trøtt og da blir jeg bare mer irritert og da er det ikke så lett å tenke rasjonelt! Nå sover M igjen så jeg tror jeg skal lure meg opp i senga.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. november 2010 Forfatter #1271 Del Skrevet 27. november 2010 mmmmm høres ut som om dere koste dere skikkelig i går! Du, det er vi flinke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. november 2010 Forfatter #1272 Del Skrevet 27. november 2010 Å! Det tror jeg på! Kongemåltid! Fikk du vin da? Jeg har også pleid å koke opp H-melk med hvitløk og timian. Legger kveita oppi, slår av varmen og lar den stå 30 min.. supert Steketermometer er uansett det beste som fins Ingen vin... iom at puppen må være klar at all times har jeg ikke kommet helt dit enda. Men jeg tror nok jeg skal smake litt i kveld Bare bittebittelitt og da er det så lite som kommer i melka at det ikke har noe å si. Mmm, jeg skal prøve den kveiteoppskrifta di! Hørtes utrolig godt ut Jeg var så fornøyd med risottoen som ble så bra til tross for at vi måtte unngå løk. (det har vi funnet ut at bolla reagerer litt på tror vi) jeg har alltid løk som grunnlag i risottoen så det var kanskje greit å finne ut at det ikke nødvendigvis er et must Steketermometer er gull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 27. november 2010 #1273 Del Skrevet 27. november 2010 Risotto uten løk? Det sliter jeg med å se for meg, men jeg elsker jo løk i alle former, og kan nesten ikke se for meg noe uten løk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. november 2010 Forfatter #1274 Del Skrevet 27. november 2010 Ja, det var helt overraskende at det ble så godt! Det kan jo være lurt å forberede seg på en tid uten for mye løk om ikke så lenge.. Det er en ganke typisk greie disse småttisene får vondt i magen av.. Sad but true! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. november 2010 Forfatter #1275 Del Skrevet 27. november 2010 *** Five days until baby arrives?? *løpe inn i boka di* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 27. november 2010 #1276 Del Skrevet 27. november 2010 Ja, det var helt overraskende at det ble så godt! Det kan jo være lurt å forberede seg på en tid uten for mye løk om ikke så lenge.. Det er en ganke typisk greie disse småttisene får vondt i magen av.. Sad but true! Ja, jeg vet.. Nå har jeg fått lov å spise akkurat hva jeg vil av diabetessykepleieren, så nå skal jeg spise mye løk og drikke julebrus i fem dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. november 2010 #1277 Del Skrevet 27. november 2010 Ja, det var helt overraskende at det ble så godt! Det kan jo være lurt å forberede seg på en tid uten for mye løk om ikke så lenge.. Det er en ganke typisk greie disse småttisene får vondt i magen av.. Sad but true! Huff, gruer meg allerede. Har jo løk i alt jeg lager omtrendt.. Hva med hvitløk da? enda verre kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. november 2010 Forfatter #1278 Del Skrevet 27. november 2010 Nei hvitløk tror jeg det er mindre farlig med! Og rå løk er vist det aller verste. Jeg spiste nok en del hvitløk her i går og ingen tegn til problemer. Men det er nok ikke alle babyer som reagerer.. men mange dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. november 2010 #1279 Del Skrevet 27. november 2010 <stikker innom igjen siden jeg har tid.....raa lök her er fortsatt ikke lov, men stekt lök eller i gryter eller stekt ris type ting er fint! men hvitlök derimot er det aldri reaksjon paa. men det sies at om man spiser mye av noe i graviditeten saa taaler barnet det naar det er födt.... fikk brus for förste gang et par dager siden, og INGEN magevondt men endel prumping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. november 2010 #1280 Del Skrevet 27. november 2010 Når er det du går ut i perm? Er det i jula...? Ja, fra midt i romjula egentlig, men tenker å ta ferie fra julaften. Det blir jo bare tull å skulle jobbe to dager i romjula. Det er antagelig ingen andre på jobb da uansett. Så etter det er jeg med på kino og cafe og alt som kan få tiden til å gå fort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå