Dine Skrevet 4. januar 2013 #3241 Del Skrevet 4. januar 2013 Har du fått brev fra abc forresten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 4. januar 2013 #3242 Del Skrevet 4. januar 2013 Godt å høre at vi er flere som har problemer med legging! Vi har må kutte ned på soving i bhg nå, har vært skikkelig trøbbel de siste dagene på kvelden.. Lys våken, sint jente som prøver alle triks for å få komme opp igjen.. Det er veldig, veldig gøy med 2-åring, men veldig slitsomt til tider, spesielt når alt bare er protester! Så det er lov til å være sliten (Men det er utrolig hva Ben&Jerrys fikser ) Jeg har blåst støv av dagboka mi og har et håp om at jeg klarer å være litt mer aktiv her igjen, gøy å følge dere som er gravide igjen! Håper du får føde på ABC denne gangen! (I tilfellet håper jeg du får den jordmoren jeg gikk til, hun var helt fantastisk!! ) Ha en fin helg Siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 4. januar 2013 #3243 Del Skrevet 4. januar 2013 ** Jeg er nok litt pregzilla om dagen ja Og ja, det er bra! Men jeg føler meg litt i limbo nå. Gleder meg til ul, da får jeg det liksom befestet. Nå er jeg jo bare kvalm liksom! ** Hei! Jeg kjenner meg igjen... Jeg og går bare og (gru)gleder meg til UL neste uke. Tror jeg trenger den ekstra sjekken for å klare å slappe av videre, til tross for at jeg straks er over den magiske grensen. Akkurat nå er jeg, som deg, bare kvalm uten helt å skjønne hvorfor innimellom.. Krysser fingrene for at alt står bra til hos oss begge!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #3244 Del Skrevet 4. januar 2013 Skjønner deg utrolig godt, med alt ift kvalmen, dårlig rålmodighet, pregzillahormoner og gutt som ikke vil sove... Jeg har hatt det sånn lenge og på søndag sprakk jeg og nesten kastet brødskiven i veggen Følte meg helt presset i et hjørne og ikke kunne puste. Tassen er ekstremt trassete om dagen, så jeg får ikke gjort annet enn å sende en stor Takk Dine! Ja, jeg kjenner følelsen av å være presset i et hjørne.. Vi er ikke kommet så langt i trassperioden her enda, så jeg har liksom ikke helt funnet metoder som funker. Hvis det finnes da.. Men det er jo litt "godt" å høre at det er flere av oss. Ohh som jeg kjenner dette igjen !! Sender en god klem og vit at jeg vet ikke om en mamma som ikke har hatt sånne dager/perioder Takk Neytiri! Har du fått brev fra abc forresten?? Vet du, i dag har jeg faktisk ikke fått sjekket posten! Det var ikke kommet noe i går i alle fall.. Må se om jeg får sneket med ned i postkassen før jeg legger meg. Litt spent.. Godt å høre at vi er flere som har problemer med legging! Vi har må kutte ned på soving i bhg nå, har vært skikkelig trøbbel de siste dagene på kvelden.. Lys våken, sint jente som prøver alle triks for å få komme opp igjen.. Det er veldig, veldig gøy med 2-åring, men veldig slitsomt til tider, spesielt når alt bare er protester! Så det er lov til å være sliten (Men det er utrolig hva Ben&Jerrys fikser ) Jeg har blåst støv av dagboka mi og har et håp om at jeg klarer å være litt mer aktiv her igjen, gøy å følge dere som er gravide igjen! Håper du får føde på ABC denne gangen! (I tilfellet håper jeg du får den jordmoren jeg gikk til, hun var helt fantastisk!! ) Ha en fin helg Siebaeo Det er kanskje typisk i denne alderen?? Det er jammen en prøvelse inni mellom.. I går gikk han fra intens HYLING, til "mamman miiiin", til Bybester Bååb!! om og om igjen, og "jeg er våååken", "vil i stua!" Etter over to timer tok kjære han opp, og jeg lagde grøt for å få han mett og trøtt. Da pratet han som en FOSS om alt han kunne komme på! De er nå søte også da.. Men i dag var det ingen bønn og heldigvis sovnet han! B& J hjelper mot det utroligste! Jeg skal komme og besøke den støvtørkede boka di! Jeg holder jo på med litt rengjøring her så smått jeg også Nå er endelig det intense arbeidspresset over og jeg kan leve mer som normalt Jeg håper også jeg får plass på ABC! Håper jeg ikke var for sein.. Hva het hun du hadde? Hyggelig å se deg her igjen! Hei! Jeg kjenner meg igjen... Jeg og går bare og (gru)gleder meg til UL neste uke. Tror jeg trenger den ekstra sjekken for å klare å slappe av videre, til tross for at jeg straks er over den magiske grensen. Akkurat nå er jeg, som deg, bare kvalm uten helt å skjønne hvorfor innimellom.. Krysser fingrene for at alt står bra til hos oss begge!! Ja, er det ikke nervepirrende..?? Sist jeg var gravid mener jeg at det var litt anderledes også.. Voldsomt ømme pupper, murringer men ikke like kvalm. Nå går jeg og klemmer på puppene innimellom og de er jo bittelitt øme, men ikke sånn som da.. Og nesten ingen murringer. Men det begynner jo å tyte i bhn, og magen har blitt større. Håper det ikke er bare jula som har skylda. Innimellom tenker jeg at jeg bare er syk med tidenes lengste omgangssyke! Og på første kontroll i går ble det jo bare tatt blod og urin, og skrevet helsekort. Men det er jo ingen som tar prøver eller beviser at man ER gravid liksom. De tar meg jo bare på ordet. Tenk om jeg lyver Nå er vi jo begge veldig nært "den magiske grensa" da. Og siden vi er kvalme og ikke har tegn på at noe er galt må man jo nesten bare tro at alt er i orden! Jeg har UL (på tirsdag) neste uke jeg også. Gru/gleding her og! Det skal bli godt å få status avklart.. Vi får krysse fingrene og håpe på det som er mest sannsynlig; nemlig at vi er pregzillas en god stund framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 4. januar 2013 #3245 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Det er kanskje typisk i denne alderen?? Det er jammen en prøvelse inni mellom.. I går gikk han fra intens HYLING, til "mamman miiiin", til Bybester Bååb!! om og om igjen, og "jeg er våååken", "vil i stua!" Etter over to timer tok kjære han opp, og jeg lagde grøt for å få han mett og trøtt. Da pratet han som en FOSS om alt han kunne komme på! De er nå søte også da.. Men i dag var det ingen bønn og heldigvis sovnet han! B& J hjelper mot det utroligste! Jeg skal komme og besøke den støvtørkede boka di! Jeg holder jo på med litt rengjøring her så smått jeg også Nå er endelig det intense arbeidspresset over og jeg kan leve mer som normalt Jeg håper også jeg får plass på ABC! Håper jeg ikke var for sein.. Hva het hun du hadde? Hyggelig å se deg her igjen! Ja, jeg tror det er ganske typisk den alderen.. Har ihvertfall snakket med flere som sliter med det samme.. Egentlig er det ganske morsomt å høre på alt de snakker om når de holder på, men når alt man ønsker er å synke ned i sofaen og bare koble ut blir det liksom ikke like festlig lenger J prøver seg med absolutt alt for å få lov til å komme opp; "uhuhuh...suuuulten"..."mammaaaa..bæsj i bleia!" osv.. Gjerne akkompagnert av et skikkelig "lyve-ansikt" Gry Hove het hun jeg hadde Godt voksen dame, veldig rolig og avslappet, og jeg følte meg så vanvittig trygg på henne både under svangerskapet og under fødsel (Også var hun grei med å prøve å "sette igang" med nåler og stripping når det nærmet seg termin, og det kan jo være greit for deg som gikk over sist ) Det er skikkelig vedmodig å vite at ved å bo her jeg bor nå, kommer jeg ikke til å føde på ABC neste gang Endret 4. januar 2013 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 4. januar 2013 Forfatter #3246 Del Skrevet 4. januar 2013 Kjenner det der "lyve-ansiktet"! For ikke å snakke om "late som jeg gråååter" ansiktet. Kipe igjen øynene, furteleppe og gaaaape mens han gråter og går litt sånn dramatisk opp i høyt og sårt toneleie innimellom. Jeg tror vi har bilde av "jordmortavla" et sted! Jeg snakket jo med et lass av jm etter fødselen, men jeg husker jo ikke hva de heter.. Bare hvordan de så ut. Ja, jeg vil veldig gjerne har en "modningsvillig" jm! Fy fader jeg har SÅ lite lyst til å bli igangsatt igjen! Selv om jeg nå vet at det er en realitet (mer enn hva jeg så for meg sist) kommer jeg til å bli like skuffa igjen om det må til.. Ikke for det da, jeg ble jo strippet to ganger og hadde flere runder med igangsettingsakupunktur sist også.. Men ikke f om han ville ut! Men jeg tror ikke akupunktøren min var så flink egentlig.. går et annet sted neste gang! Det blir kanskje litt vanskelig å være fødselspendler ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. januar 2013 #3247 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Jeg var innom og leste. Høres ut som trassige toåringen er helt normalt, må si at vår ikke er så ille men den derre stille furtinga er det endel av. Tenk, snart 12 uker Endret 5. januar 2013 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. januar 2013 #3248 Del Skrevet 5. januar 2013 Her går Tassen og furter når han ikke får viljen sin.. Han har ikke begynt å lyve enda annet enn hvis du spør om han har gjort noe og han sier nei og du skjønner godt han faktisk har gjort det, men han sutrer og "uler" på en litt morsom måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 5. januar 2013 #3249 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Kjenner det der "lyve-ansiktet"! For ikke å snakke om "late som jeg gråååter" ansiktet. Kipe igjen øynene, furteleppe og gaaaape mens han gråter og går litt sånn dramatisk opp i høyt og sårt toneleie innimellom. Jeg tror vi har bilde av "jordmortavla" et sted! Jeg snakket jo med et lass av jm etter fødselen, men jeg husker jo ikke hva de heter.. Bare hvordan de så ut. Ja, jeg vil veldig gjerne har en "modningsvillig" jm! Fy fader jeg har SÅ lite lyst til å bli igangsatt igjen! Selv om jeg nå vet at det er en realitet (mer enn hva jeg så for meg sist) kommer jeg til å bli like skuffa igjen om det må til.. Ikke for det da, jeg ble jo strippet to ganger og hadde flere runder med igangsettingsakupunktur sist også.. Men ikke f om han ville ut! Men jeg tror ikke akupunktøren min var så flink egentlig.. går et annet sted neste gang! Det blir kanskje litt vanskelig å være fødselspendler ja.. Ja, det er fryktelig morsomt med alle de forskjellige ansiktsuttrykkene. Jeg har på følelse av at J kommer til å bli en skikkelig dramaqueen når hun blir fjortiss, sånn som hun holder på allerede nå Blir litt tungvindt å være fødselspendler ja Fødselen min begynte jo av seg selv den dagen det var planlagt å skulle sette nåler og strippe, så jeg vet ikke om det hadde funket, men likte ihvertfall veldig godt at hun kom med forslaget når jeg uansett egentlig var fødeklar Og nålene hun satt på meg under fødsel, både for å berolige og for å få ting igang igjen når det stoppet litt opp var supereffektive ihvertfall! Veldig fascinerende det med nåler egentlig, for da riene mine nesten stoppet helt fikk jeg en nål mellom to av tærne, og vips så var de igang igjen Krysser fingre og tær for at du slipper overtid denne gangen! Endret 5. januar 2013 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 5. januar 2013 #3250 Del Skrevet 5. januar 2013 Jeg var heldigvis enda mer kvalm denne gangen enn sist, så det er forsåvidt et beroligende tegn. Nå har kvalmen mer eller mindre forsvunnet, uroer meg litt over det, men bør vel heller bare være overlykkelig for at jeg fungerer igjen. Jeg har gått ned 4-5 kg pga kvalmen, men har likevel fått en liten kosemage! Ser jo bare oppblåst/ekstra polstret ut, men jeg ser en forskjell selv, iallefall! Sambo tør som oftest ikke kommentere det når jeg spør om han ser forskjell på magen min... Tror han er skeptisk til hormontrollet han innimellom bor sammen med! Med rette, kanskje? Stakkar mann... Men puppene er behørig kommentert, da! Der begynner det å bli stor forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 5. januar 2013 #3251 Del Skrevet 5. januar 2013 Hei hei, Oioioi,det er herlig å være mamma! Alle blir sinte,sure,leie osv. De får mer og mer vilje og personlighet,men kan jeg si en ting? Prøv og nyt det litt og,for jeg griner av og til om kveldene når jeg har hevet stemmen litt til T,for nå er det ikke kun han lengre,og det merkes. Nyt at du kan ligge i sengen med han,synge for han,for det er ingen som egentlig venter i andre enden..(bortsett fra mammatid).. God helgeknib! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. januar 2013 Forfatter #3252 Del Skrevet 6. januar 2013 Hvis noen lurer på hvor jeg er så er jeg på trening! Jeg skryter i d minste ikke på FB. Men i min egen bok skryter jeg uhemmet! Skriver mer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. januar 2013 #3253 Del Skrevet 6. januar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 6. januar 2013 #3254 Del Skrevet 6. januar 2013 Hvis noen lurer på hvor jeg er så er jeg på trening! Jeg skryter i d minste ikke på FB. Men i min egen bok skryter jeg uhemmet! Skriver mer senere! LIKER her inne da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #3255 Del Skrevet 8. januar 2013 Tenk, snart 12 uker Jaa! Fire dager igjen nå! Her går Tassen og furter når han ikke får viljen sin.. Han har ikke begynt å lyve enda annet enn hvis du spør om han har gjort noe og han sier nei og du skjønner godt han faktisk har gjort det, men han sutrer og "uler" på en litt morsom måte Søting Krysser fingre og tær for at du slipper overtid denne gangen! Jeg og!! Jeg var heldigvis enda mer kvalm denne gangen enn sist, så det er forsåvidt et beroligende tegn. Nå har kvalmen mer eller mindre forsvunnet, uroer meg litt over det, men bør vel heller bare være overlykkelig for at jeg fungerer igjen. Jeg har gått ned 4-5 kg pga kvalmen, men har likevel fått en liten kosemage! Ser jo bare oppblåst/ekstra polstret ut, men jeg ser en forskjell selv, iallefall! Sambo tør som oftest ikke kommentere det når jeg spør om han ser forskjell på magen min... Tror han er skeptisk til hormontrollet han innimellom bor sammen med! Med rette, kanskje? Stakkar mann... Men puppene er behørig kommentert, da! Der begynner det å bli stor forskjell Huff, har du gått ned så mye! Håper du får i deg litt mer mat snart. Så du kan utligne kosemagen litt Nå er det liksom ingen tvil her lenger.. Kommer til å bli stor som et HUS Og hormonas. Oh yes! Jeg var faktisk verre sist. Stakkars mennene våre Det er godt de har de økende boobsa å trøste seg med Eller.. trøste og trøste.. Ikke røre bare se! Hei hei, Oioioi,det er herlig å være mamma! Alle blir sinte,sure,leie osv. De får mer og mer vilje og personlighet,men kan jeg si en ting? Prøv og nyt det litt og,for jeg griner av og til om kveldene når jeg har hevet stemmen litt til T,for nå er det ikke kun han lengre,og det merkes. Nyt at du kan ligge i sengen med han,synge for han,for det er ingen som egentlig venter i andre enden..(bortsett fra mammatid).. God helgeknib! Du, det var veldig gode råd! Jeg har tenkt på det mer i det siste, at jeg nå må nyte alenetiden med Bollagullet mitt Jeg fikk for øvrig nyte natten sammen med han i natt. Det er mye snøfting og sutting på smokken veeeldig nært øret! takk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #3256 Del Skrevet 8. januar 2013 Ja, i dag har jeg vært på UL! Og alt var bra! Der lå det en liten sprellemann og viftet med armer og bein. Ingen nakkefold, phu.. Gynekologen skrev nytt helsekort til meg fordi hun syntes legen min hadde skrevet så mangelfullt et.. Hun målte mini til å være 11+2 i dag. Stor og fin mao. Det er jo ganske riktig i forhold til hva jeg har trodd. Jeg hadda lagt på en dag for sikkerhetsskyld siden el var så veldig tidlig.. Men da kjenner jeg kroppen min ganske bra virker det som. Ikke for det. H*n kommer vel to uker etter termin uansett sikkert Ny termin er 30 juli. Jeg har gått opp ca 1,5-2 kg siden før svangerskapet. Det er jo greit. (fra 55 - 56,7ish) Har ikke lyst til å legge på meg like mye som sist.. Ellers er jeg litt bekymret for Bolla! Han har blødd neseblod uten åpenbar grunn et par ganger i løpet av de siste mnd. I natt måtte vi ta han inn til oss fordi han gråt sånn og hadde vondt ett eller annet sted. Tok seg til kinnet så jeg viste ikke om det var tann, bihule eller øre. Vi ga nesedråper som han klikket av.. og til slutt en paracet. Så sovnet han på armen min. Ikke antydning til varm. I dag virket han helt fin, men så har han blødd neseblod med jevne mellomrom fra ene neseboret sa de i bhg. Han blødde da jeg kom Hadde det ikke vært for at han hadde vondt i natt hadde jeg ikke tenkt så mye over det.. men hm.. noen som har vært borti noe sånt? Tenker bihuler eller huff.. jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 8. januar 2013 #3257 Del Skrevet 8. januar 2013 Murmel blør neseblod stadig vekk. Han har vært hos lege, men det er visst ganske normalt. Slimhinnene i nesen blir skjørere om vinteren, og ofte går de fra tett til rennende nese mange ganger om dagen. Noen barn blør lettere neseblod enn andre, og det var visst ingenting å bekymre seg for. Så fint at alt var bra på UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. januar 2013 #3258 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg blør ofte etter å ha brukt nesespray. Goffel piller så fælt, så han blør neseblod innimellom han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. januar 2013 #3259 Del Skrevet 9. januar 2013 Så bra at alt stod bra til på UL Godt å få det bekreftet at alt er ok. Fin vektoppgang da, det er ikke verst Jeg har heller ikke lyst å gå opp like mye som sist... 30 kg.. Jeg ville fulgt med på det med Bolla fremover, det kan være at det er så harmløst at han tilfeldigvis blør pga. skjøre slimhinner, det er så fort gjort. Og så er de vel ganske nysgjerrige mtp hva nesa har å tilby også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #3260 Del Skrevet 10. januar 2013 Ja, jeg får følge med litt.. Han har ikke blødd mer nå heldigvis. Takk jenter! Jeg har fått plass på ABC!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå