Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

En vakker dag skal jeg besøke ditt fødested og prøve!! :jepp:

Ahh.. jeg har sånn hodepine i dag! Skikkelig tung ekkel hodepine. Det bruker jeg heldig vis veldig skjelden ha. Tror kanskje det er noe oppi nesa (forkjølelse?) eller at jeg er litt anspent i kjeven pga anderledes forhold etter at jeg trakk tanna. Vanligvis ville jeg tatt et par ibux, men det kan jeg jo ikke nå som jeg er prøver.. Så da tyr jeg til sjokolade, lakris og vann :fnise:

Og nå ser jeg nyheter om ordføreren i Vågå. Fy FADER for en rotte!! (antakeligvis..) Jeg synes bare alt han sier vitner om at han ikke skjønner at jenta er(var) et barn! :kvalm: Jeg vil spy... Og nekte å trekke seg som ordfører viser bare enda mer av hvor lite han skjønner av hva som skjer! Og evt hva han har gjort.. Når man er godt voksen har man uansett plikt til å fjerne seg om en jente ser ut til å være forvirret i sin sexualitet!! Så uansett om han har eller ikke har forgrepet seg på henne, er han skyldig i å bryte en hel haug med grenser! Jeg har lyst til å skrive enda styggere ting, men man er jo ikke skyldig til det motsatte er bevist..

Og den stakkars kona hans.. Er det mulig å være mer kuet og hjernevasket..? Det hadde jo vært utrolig fint om jeg (og alle andre) tok feil. Men jeg tror ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at det han beviselig har gjort (delt seng med henne, grisepratet på Skype osv.) er mer enn nok. Fy fader for en ekkel fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant!! :rasende: Og jeg synes han gliser på alt av bilder og film av han... Hadde han vært uskyldig hadde han gremtes så det syntes tror nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh jeg drømmer om en jentetur hjem, og være litt turist i sitt eget hjemland er litt morro.........kanskje vi skulle hatt en sånn langweekend med KG jentene :fnise:

Han ordføreren gjør meg kvalm, og han burde denges ut i nordsjøen med det gliset.......mener det vi allerede vet er nok som Murmel sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :)

Ja helga var fantastisk fin! Skikkelig venninnekvalitetstid :)

Nå er vi halvferdig med nye bokhyller i stua! Blir fiiint! :nigo: Og så praktisk! :daane: Boden skal tømmes for bøker og alt av krystall ol. skal ut av kjøkkenet! Vi setter på noen dører så finservise og sånt kan stå der også.

Kjære reiser bort en uke og jeg og Bolla er alene.. :sukk: Litt slitsomt, men jeg skal ikke klage ;) Vet det er andre her som har det sånn hele tiden..

I dag er jeg 6 dpo (tror jeg) og INGEN symptomer. Like greit for da tenker jeg ikke så mye på det. ;) Har to morsomme fester denne mnd som jeg gjerne vil være med på. Det er gode plaster på såret :fnise: Det og my boys :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg vet Neytiri.. :klem:

Ok. Jeg prøver å ikke lage oppstuss, bare notere så jeg vet hva jeg ikke skal ta som "symptomer" i eventuelle påfølgende runder.. :sjenert: Jeg er 8 dpo og har smått småverk i brystvortene. Normal murring, som jeg vet jeg har hver gang på denne tiden. Jeg har begynt å sjekke livmortappen hver dag for å "bli litt kjent med den" :fnise: Den var ganske myk ved eggløsning, slimete eller glatt på en måte. I går og dagen før har den vært hardere men liksom et tynt løst lag, som om den har løs hud på en måte :flau: Men i dag er den ganske myk. Skal sjekke igjen i kveld for å se at jeg ikke inbiller meg det, men tuppen er altså helt myk nå.. og det jeg tror er bakovervendt. Jeg tror denskal være hard ved graviditet. Eller myk.. :ler: Jeg vet vist ikke! Jeg vet jeg sikkert ikke burde gjøre sånt, men jeg har lyst til å vite hvordan den oppfører seg gjennom syklusen for å kjenne når jeg har el.

Sånn da er det dokumentert og jeg og Bolla kan gå på shopping :nigo:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med her!! Mannen på jobbreise eller?

Kos med deg å bolla tid da, hva er planene?

Jeg kjøpte inn sånn: http://www.pandurohobby.no/Catalogue/80-Barn-Junior/8030-Perler/803005-Rorperler/2/451464-Maxi-stick-Hama-boks-250-stk til T i dag, det er litt stas merker jeg. Øve litt på motorikken og farger :))

Hvordan er Bolla på pratingen,ordforråd osv?

Hørtes fantastisk ut med spa oppholdet dit, så misunnelig altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lure :)

Jepp, mannen er på jobbreise en ukes tid. Vet ikke hvor spennende det er egenltlig.. :sjenert: Jeg har veldig følelsen av at dette ikke heller er vår mnd.. All the more akevitt og rakfisk på meg neste helg i det minste! :lol:

I morra får vi besøk av bestemor/oldemor! Så nå vasker og rydder jeg som bare det til hun skal komme :roll: Ellers tenker jeg vi skal ha rolige dager så langt vi kan :) Dagen har vært kjempefin og Bolla er bare så utrolig kosete og sjarmerende :rodmer: Koser og ler og tuller masse. Han har bæsjet to ganger de tre siste dagene og det merkes på humøret! Nå fokuserer jeg på å få i han så mye veske som mulig og har kjøpt en ny flaske/kopp som han er superfornøyde med. Så i dag har han drukket 600mm++ i tillegg til litt havremelk! Flink! Jeg vet ikke om andre synes det er mye, men her er det det.. :sjenert:

Vi har tilsvarende perler :jepp: Men jeg har lyst til å kjøpe sånne jumbosize "vanlige" perler, sånne som vi lagde bilder av og strøk med strykjern så de hang sammen. De har sånne i bhg og det er vist veldig populært. Ellers vil Bolla tegne mange ganger om dagen. HELST vil han at jeg skal tegne bil (sagt med amerikansk aksent :fnise: ) og sol og bl-oster (blomster). Og hhæsht! Han kan utrolig mange ord nå! Han er en papegøye om dagen og gjentar omtrent alt vi sier til han. Ofte er det sånn: "bilen garaschen!" dvs det er mange setninger som mangler en hel det ord. Og tynn L er vanskelig :fnise: Og R.. "lull mamma, lulll!!" :lol: Og så kan han mange tegn (for tale). Babler T mye eller? :)

Ja det spaoppholdet burde du hatt også! :jepp: Det hadde nok vært godt for deg ;) De hadde mamma-massasje også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så kos med beøk da! Alltid en god grunn til å vaske synes jeg da :)

Ja, de er kjekke de store perlene også, er helt enig i det altså, jeg bare så han lekte med de jeg kjøpte i barnehagen her en dag, de er mye ute banehagen hans, så kjekt med inneaktiviteter også, og kjekt å se hva han liker allerede nå, så han har noe å syssle med når mini og kommer til verden, og jeg ikke har fjorten armer :)

Væske i seg seg er viktig ja, og det er viktig å få magen litt i gang.

Jeg har jo dilla på plommer, norske epler, og spiser druer, og T er ikke vanskelig han altså, og det er jo litt lakserende også..ti hiii.

Han er ikke flink på annen mat da dessverre, så de er forskjellige disse guttene gitt!

Ja, han sier mye, er veldig opptatt av mamma og pappa hele tiden..mamma kom her, pappa kom her, osv, mamma hgh five, pappa high five, så ja..

Men han sier mange ord da..i dag stod han utfor når vi kom hjem fra IKEA og så sier han kra kra kra, fordi han hørte kråkene sa det. Men han sier ikke l f.eks: okke istedenfor lukke, og det morsomste av alt er at i dag så tok han fram skoene mine, trer de på og speiler seg i gangen, vi fikk nylig speil, gjør bolla og det? Hva enn vi tar på T , eller tar av, pusser tenner, tar på ytterklær hvis vi skal i barnehagen så skal han speile seg... Lord!

Angående denne prøveperioden din så synes jeg jo du takler det veldig bra da! Merker du mer og mer at du vil at bolla skal få søsken, eller er det mer savn etter mer barn, babytid osv osv? Eller begge deler??

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit at de blir litt mer selvgående. Bolla blir litt mammadalt når vi er alene og vil kose og sitte på fanget veldig mye.. Det er jo kjempekos selvfølgelig! Og så teller han hver gang han ser bokstaver eller tall! :lol: Stoppet foran døra til bakeriet (som han insisterte på å besøke) og kikket på dørmatta før han høyt og tydelig proklamerte: En, tooo, tje!! (eller Velkommen som det egentlig stod.. :lol: ) Å handle med han er en opplevelse :lol: Han masjerer rundt med den lille handlevogna og roper: "jeg er FART!!" før han sprinter avgårde. Litt Lynet-inspirert ja.. Og så handler han beie, gjøt, kjækjj og havvemelk :rodmer: Kul type. Brøler litt og er løve. Kan si det sånn at han vekker litt oppsikt.. Det er gøy da. Blir litt stolt av den lille brølapa mi (selv om sikkert noen dumminger synes han bråker.. ;) )

Han speiler seg også ja! :jepp: Og så rapper han og har blitt skikkelig god til å danse. Utrolig hvor fort de utvikler seg nå :hjerte: Han har jo ikke vært noen storspiser.. men nå digger han indisk! Og jeg har tydd til fjordlandindisk av forskjellige varianter et par ganger, i tillegg til noen glass vi har kjøpt som er ganske "ordentlig" indiske. og han gafler innpå! Så i morra skal jeg faktisk prøve meg på indisk restaurant med han.. :) (får snike med fløte i veska jeg kan spe maten litt med..)

Jeg merker at jeg gleder meg til Bolla skal få søsken ja :jepp: Og så gleder jeg meg til å ha en hemmelighet i magen.. :rodmer: Og alt som følger med. Så nå er jeg helt oppi det :fnise: fra å ikke være klar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gu, så herlig han er da! Snakker jo mye han da synes jeg, og det er alltid noen som ikke liker barn, synes de er bråkette. Jeg går alltid til kassen og betaler for f.eks en banan og noe å drikke, slik at jeg ikke må springe etter han, får jo kynnere bare av tanken..hehehe

Dette pga av at han en periode sprang bort til smågodtet å tok neven oppi et par ganger....flaut!! For jeg har aldri plukket smågodt med meg, og han har aldri fått smågodt heller...sikkert fargene og fasongen eller noe..? Familiar?

Men nå i går fikk han litt lysst til å plukke div ting han ville ha,leverpostei osv glemmer at de blir større! Tall ja. Det er ikke noe T legger så mye merke til han er mer opptatt av alle slags biler, uansett hvor vi er..

Men som du nevnt, det er veldig kjekt når vi tegner biler, synger om biler, eller toget på stasjonen, da tar han hånden i været og sveiver på et håndtak..hehe, er veldig spent på 2-års kontrollen, synes de skal kunne så ,mye...!

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare prøvd å nyte litt prøvetiden, for det er himla tøft å gå gravid nå, og ha den dårlige samvittigheten for at T akkurat er to når hun kommer, kunne ønskt han var litt eldre og forstod mer, og kunne uttrykkt seg. Ja, det er jo alltid masse julebord, og ting som skjer fremover, så det er jo ikke verste tiden. Ikke være gravid på, men forstår jo at når man endelig er klar, så hadde det jo vært kjekt om det bare klaffte litt fort!

T liker og sånn indisk nanbrød, og sånne små risengrøt poser som de har begynt å selge, som er til en porsjon, tar fem kjappe min, den er safe. Så flink han er hvis han faktisk klarer å sitte i ro på restauranten da! Får han ikke sånn nysgjerrighets, hva befinner seg i restauranten behov? T skal nemlig si hei til ALLE og hadet!

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøretøy av alle slag er voldsomt stas her også! :jepp: TIl og med dumper.. Så vidt jeg viste hva det var jo :ler:

Ang maten, jeg har følelsen av at vi har kommet til et slags veiskille nå. Han interesserer seg MYE mer for det og vil teste og smake mye mer enn før. Det er rett og slett fantastisk! Jeg hadde liksom ikke helt sett for meg at det skulle skje noen gang :roll:

Og ja, jeg prøver å nyte den lille gutten min alene nå som jeg kan :) Men viktig å bli minnet på! :jepp:

:fnise: T høres ut som en sjarmør han og. Jeg har inntrykk av at de fleste synes glade små barn er hyggelig! Skrikende barn er det vel få somliker så godt... ;) Bolla er faktisk en ganske flink kafeløve. Så lenge han har en bil eller spiser går det stort sett veldig greit. må bare ikke b li for lenge.. Men i morra tro rjeg vi satser på å ta det med oss hjem. :)

Nei nå må jeg legge meg! Tidlig morra om dagen.. ;) I morrest drlyde han til 06.50!! Hadde han bare gjort det i morratidlig og... :pls:

Snakkes videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Tappregistrering" 9 dpo:

I går kveld var tappen høy og myk foran og hardt lukket. Hard inni på en måte med et mykt lag av varierende tykkelse. Foran helt som lepper (som jeg nå skjønner beskrivelsen av fra nett) men ellers et tynnere "løst" mykt hudlag.

I morrest var den lengre fortsatt myk på "tuppen" og hard og lukket i åpningen. Ganske så lang vil jeg egentlig si. Eller lavt plassert heter det vel.

Murr i morrest men resten av dagen har jeg ikke kjent et snev av murr eller noe. Overhod ikke såre pupper. Virkelig ingen følelse av at det skal klaffe denne mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola in the morning :)

Ikke sovet siden 04:30..og tenkte jeg kunne oppdatere meg litt! Ble det indisk på deg og Bolla elr? Kan du anbefale et mildt glass jeg kan lage??

Dette med livmortapp..sorry,der kan jeg nada..men fikk du festeblødning sist :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var tidlig.. :haar: Hvorfor det?

Jeg husker ikke hva glasset het, men jeg skal sjekke nesten gang jeg er i butikken! Det var på ICA forøvrig.

Jeg fikk festeblødning sist ja. Liten stripe rødt blod i noe som minnet om elslim.. Og ved el hadde jeg noe av det samme (elblødning). Ikke noe av det nå, og rett og slett helt normal kropp. Ikke et murr en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle enda en ting om Bolla :rodmer: Jeg ryddet i boden her om dagen, og sjauet og løftet noen tunge kasser der inne. I døra stod min lille godgutt og ropte: Fosikti, mamma! Fosikti! :lol: Så søøøt!

Og fortalte jeg hva som skjedde med kosen hans som vi har passet på som en SMED ute på tur!? Som har blitt mindre og mindre fordi vi har delt den i to.. Jo. Han har skylt den ned i do!! :daane::roll: Tok litt tid før jeg skjønte det. Lette som en gal og spurte han mer og mer stressa om han kunne finne den. Han virket så rar og unngikk liksom det hele, i stede for å lete og snakke om den som han bruker gjøre vanligvis i den situasjonen. "har du putta kosen i do..?" spurte jeg da jeg la sammen hans ivrige spyling når jeg vasket på badet og tidspunkt for sist jeg så den.. "ja" svarte han :daane: Og plutselig var "vikarkosen" vi forgjeves har prøvd å introdusere heeeelt i orden :roll: Synderen er funnet... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...