Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med vel overstått til Bolla! :bursdag:

Jeg fikk skikkelig lyst på kake av å lese her nå :fnise:

Håper du får til å nyte dagene mer nå som du går ned i stilling, det høres veldig bra ut.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Hei alle! Tuuuuusen takk for alle bursdagshilsner og julehilsener. Jeg har litt vondt i meg for at jeg ikke har fulgt opp her.. Setter veldig pris på at dere husker meg!! :hug: Nå har jeg vært borte leeenge.. :sjenert: Tiden flyr utrolig fort.. Men her er en liten oppdatering om noen fortsatt leser litt:

Nå jobber jeg 90% og det hjelper masse! Jeg kan jo til og med opparbeide meg mertid og avspasering.. Det er forresten merkelig hva man venner seg til.. Selv om jeg ser Bolla mye mindre får jeg på en måte mer ut av tiden siden han har blitt så stor. Men jeg er litt misunnelig på bhgtantene som ser han og alt han driver med hver dag.. :sukk: Nå sier han "tatt" (takk) og mamma og pappa, og diverse dyrelyder. Og så prøver han å løpe og jeg skal liksom ta han og da er han så søøøt! Barnehagestarten gikk utrolig fint! Han digger å være der. Men han fikk jo omgangssyke etter en uke, og mykoplasma uka etter.. Det varte leeenge og han var skikkelig pjusk stakkars. Men nå er han (enn så lenge) frisk og kjempeblid. Han skal jo absolutt spise middag og grøt selv.. vi snakker mat OVERALT! Trikset nå er at han har en skje og jeg har en, og så putter jeg inn mat, og han får bittelitt i seg selv og griser mest :fnise:

Bolla er jo straks 14 mnd og begynner å bli en skikkelig fin fyr. Han har jo alltdi vært det men det er så morsomt med alle de nye faktene og ideene han får. Og så har han jo blitt skikkelig mammadalt etter bhgstart og sykdom. Litt kos egentlig.. han har ikke egentlig vært det før.

Jula feiret vi med min kjæres familie. Litt rart først, men så var det helt greit. Bolla var jo syk, men så ble han heldigvis bedre og kunne sjarmere og lure farmora og alle andre i senk :fnise: Nyttårsmiddagen spiste vi hos en venninne som hadde fest og så dro vi hjem kl.23 og så rakettene hjemmefra. Bolla sov i reiseseng og så fniste han seg hjem i taxien før vi la han og avsluttet for oss selv. Kjempekoselig!

Nå planlegger vi reise hjem til familien min i 60årsdag, div hytteturer, alpetur og litt forskjellig så vi skal nok få rørt litt på oss i år også.. Må si jeg koser meg veldig med å være hjemme om dagen også. Og så har jeg fått meg kjøkkenmaskin! :nigo: Så nå henger jeg bl a på Passionforbaking.com for inspirasjon og venter på at det skal bli helg så jeg skal lage Lemon Marengue Cupcakes tror jeg :sikle: Må lage lemoncurd også så jeg lurer på om dette blir et voldsomt prosjekt..

Trening har jeg hørt om. Men jeg vet ikke om jeg husker hva det var.. SKJERPINGS!!

Må prøve å få meg en runde i bøkene nå. Føler jeg ikke har tid til noe på kveldene lenger..

I alle fall; en SVÆÆÆÆÆÆÆR KLEM til dere alle!!

(skulle multisitere og svare alle men det ble heller en fellesmelding ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å "se" deg her inne igjen Siebaeo :klemmer: Så godt å høre at du trives med å jobbe 90%, syns det var lurt av deg sånn at du får litt mer tid med Bolla :jepp:

Bolla høres ut som en skikkelig sjarmør :rodmer:

Nå fikk jeg forresten lyst til å bake noe, etter å ha lest her :sikle::ler:

Ha en fortsatt fin torsdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme Jesse! :klem: Tenkte på deg da jeg var på dine breddegrader :) Jeg har lest i boka di i det siste så jeg vet at det har vært litt opp og ned.. 2012 blir et bra år tror jeg! :klem:

Altså jeg burde jo ikke skrevet at han var frisk nå.. :roll: 20 min etterpå hørte jeg en rar lyd. Så et hyl og fant Bolla i sitt eget oppkast... blææææ... Stakkars liten. SÅ lei seg og etter det har det vært 3-4 runder med mer oppkast. Drikker og kaster opp, og så om igjen.. Endelig sovnet han i senga si som vi har flyttet inn til oss. Jeg spiser litt nå og forbereder meg på en hard natt og trolig omgangssyke på meg og.. Og tannlegetime i morra tidlig! :daane: Kan det bli bedre?? On the bright side; blir jeg syk slipper jeg tannlegen.. :lur: Men det tristeste med dette er: De skal ha Bollas livrett i bhg i morra! :kjefte: Fiskeboller... Han som hadde gledet seg så... (eller var det meg? :fnise: )

Får prøve å sove litt inntil neste runde.. :natti:

Sov godt Jesse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Alltid så gøy å lese innleggene dine :popcorn: Nei, vi får bli gravide igjen så vi får tid til å henge her mye igjen :fnise: Så den kjekke mannen din på tv for litt siden. Fikk han beskjed om å si det han sa, eller fant han på det selv? De spurte jo hva han var opptatt av.

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Marmot, Pupsilure, Dine og Becky! :klemmer: Synes det er så hyggelig at dere er innom spøkelsesboka mi.. ;)

Becky; ja, vi får sette i gang snart. I følge våre planer er det jo ikke lenge til faktisk! :daane: Vi har snakket om at jeg skal ta ut spiralen til sommeren.. Og det er jo snart!! :rodmer: Jeg innbiller meg støtt og stadig at jeg er det, og har drømt at jeg har vært det en del ganger i det siste. Men det har nok med en litt urolig mage å gjøre tror jeg.. og :sengekos: er det liiiite av for tiden.. Til min kjæres store fortvilelse..

Jeg har hatt det litt tøft i det siste. Vært utrolig stresset pga en vanskelig sak på jobb som har vart siden starten av desember egentlig. Nå har det løst seg foreløpig men jeg har blitt konstant nervøs og stressa av det. Har til tider veldig tydelige stress-symptomer. Dårlig hukommelse, tørr i munnen, sliten, deppa, VELDIG nervøs, null sexlyst og anspent. Blitt ganske tynn.. Hos frisøren måtte jeg svare litt beskjemmet "ehm.. jeg husker ikke..?" da hun spurte hvilken siden jeg hadde skillen på :fnise:

Og her for noen uker siden fikk jeg et anfall av noe som enten er magesår eller katarr... Var utrolig vondt og skremmende. Jeg ble fikk medisiner og har vært ganske bra etter nesten to uker på medisin, men nå kjenner jeg det litt igjen.. Kommer det tilbake må jeg til ett eller annet-skopi :sprettoy:

Gleder meg til å komme ovenpå igjen.. :)

Bolla er fortsatt min store kjærlighet og lyspunkt! Han småløper nå og er utrolig stabil. Leker med toget sitt "tåee!" og bilene "bvvvv!", hesten "iaaaa" :fnise: peker på alle "lyshh" og roper oiii og heii hele tiden. Han sier mee-mee når han vil ha mer (meir som jeg sier) og øver stadig på å si ord og herme. Fra bhg har han fått noen "morsomheter" bla a å riste på hodet som er kjempegøy, men ikke minst å gape med munnen full av mat.. :roll: Han har blitt en skikkelig kosegutt og liker å klemme og sitte og kose. Spesielt på meg, men det er kanskje naturlig. Og ja, hvis jeg synger Bob-bob-dædi-dædi MÅ han bare stoppe og danse, uansett hva har holder på med :fnise: Kjempesøt!! Og SÅ glad! :rodmer:

Han fikk ny jakke her om dagen og han er så fiiin i den: http://www.littlebou.co.uk/mini-a-ture-wen-coat-ombre-blue?category_id=21 Jeg bare digger den. Og så er det veldig praktisk med glidelås i ryggen og hette som sitter ganske tett rundt ansiktet hans så når jeg henter og leverer har han bare hetta på (inn og ut av bilen). Stor er den og, så jeg håper den varer neste sesong også. Fant den på salg forøvrig.. den er jo utrolig dyr. Så kan vi selge den til samme pris også tenker jeg.

Tiden går så fort.. Jeg synes ukene raser forbi, spesielt nå som jeg er litt forklemt med meg selv.. Oversikten forsvinner litt. Glad jeg har en del ting å glede meg til. Om noen få uker drar vi på skiferie, første ferie uten Bolla.. gruer meg litt også..

Snart er det jo vår og sommer og da skal liksom vi begynne å tenke på nr 2.. :daane: Lurer på om det går fort eller om vi skal bli slitere denne gangen. og om jeg blir 211 kg denne gangen og..

I helga er vi (jeg og Bolla) alene hjemme og det går ganske greit (bortsett fra at jeg sliter med søvnen pga nervøsitet og ehm.. wordfeude :ler: ) Der kom jeg på en ting jeg glemte å kjøpe i dag.. B-vitaminer, det hjelper mot stress og på søvnvansker. Men jeg fikk kjøpt bilstol, ny dyne, 2 sett sengetøy, ny bhg-lue, noen klesplagg til begge og gått på kafe med Bolla. Så litt fikk jeg da gjort. Vi er litt seint ute med bilstolkjøp, men i dag ble det altså Britax Max Way. Veldig fin i blankt sort, sort og rødt.

Er så trøtt at jeg nok kunne lagt meg nå. men så kjemper jeg mot følelsen av å ville strekke kvelden så det ikke skal bli søndag så fort.. Jeg er håpløs.

Har lyst til å komme litt inn i bøkene igjen, så jeg skal prøve litt forsiktig framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid så gøy å lese innleggene dine :popcorn: Nei, vi får bli gravide igjen så vi får tid til å henge her mye igjen :fnise: Så den kjekke mannen din på tv for litt siden. Fikk han beskjed om å si det han sa, eller fant han på det selv? De spurte jo hva han var opptatt av.

:klemmer: :klemmer:

Må nesten svare på denne :fnise:

Han spurte faktisk meg før han skulle dit hva han kunne si, så vi tenkte litt igjennom hva vi syntes var viktig. Men jeg tror faktisk ikke jeg hadde hørt det han faktisk sa.. :klo: Så enten fant han på det selv, eller så var det noen der som fant på det.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de måtte jo si forskjellige ting alle pappaene, så blir ikke sjokkert om de ble instruert godt ;)

Er slitsomt når jobben tar over alt. Jeg har og hatt en tøff oppstart på jobben. Kan nok ikke sammenliknes med det går igjennom, men er uanset slitsomt når det tar så stor plass i livet ditt. Hvordan er det å jobbe 80% da? jobber du 100% arbeidsmengde på 80% tid, eller klarer du å faktisk jobbe 80% ? Fri en dag i uka eller kortere dager?

Har kanskje moren din noen gode råd til deg ang situsjonen din? (kanskje ikke den manglende sexlysten, men det andre :fnise: ) Kanskje hun har kolleger å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter, uff ikke godt å stresse sånt da. Har du vurdert Yoga? det skal hjelpe noe sykt når man sliter med stress.

Spennende å prøve for en til da, vi blir nok ikke å prøve med det første.....men jeg har begynnt å komme meg dit der jeg ønsker flere da, om noen år :)

Håper du får slappet av litt innimellom, viktig det for alle sammen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...