Gå til innhold

From flab to fab


Vilette

Anbefalte innlegg

:velkommen: til min treningsdagbok! :goodbye:

Da vekten på et punkt i løpet av juleferien viste 60-tallet ble det klar at det var på tide med en livsstilsforandring! Målet er å få tilbake den form, og kropp jeg hadde før jeg begynte å studere. Og det skal jeg klare!!!

Elinea før studiene (juli 2006)

- 165

- 52/53 kg.

- Høyt aktivitetsnivå i hverdagen

- God form

- 3-4 treningsøkter i uken

Eline per. 01.02.10

- 165

- 58 kg.

- Lavt aktivitetsnivå i hverdagen

- Dårlig form

- 0-1 treningsøkter i uken

Mål:

- Gå ned 5 kg fett!

- Bygge muskler

- Veltrente armer

- Flat mage

- Stram rumpe

- God form

- Mer energi

- Høyere utholdenhet

- Vedlikeholde minst 3 treningsøkter i uka;

o Herunder svømming minst 1 gang i uken

- Større bevisthet på hva jeg spiser

- Spise mer grønnsaker

- Kutte ut snop og chips i hverdagen

- kutte ut lettbrus!

Håper det vil være en god motivasjonsfaktor å oppdatere her for å se om jeg klarer å holde målet mitt :) Og så er det vel bare å kaste på seg treningstøyet og komme i gang! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1:

Vekt: 58 kg.

Aktivitetsnivå: vanlig - husarbeid + gått til og fra trening.

Kosthold: bra. Ikke falt for noen fristelser enda... :sjenert:

Trening: supert! 90 min på treningssenter fordelt på 70 min på elipsemaskin; 30 min hill - 5 min cool down - 30 min på moderat nivå - 5 min cool down. + 20 min sykling; 10 min fatburn(?) og 10 min moderat nivå. Pulsklokken viste 984 kalorier da jeg var ferdig. Supert!

= En knall start, mye lettere å begynne å trene igjen enn jeg hadde tenkt :) Deilig å ha begynt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2:

Aktivitesnivå: vanlig - husarbeid + gått til og fra trening.

Trening: 40 min på elipsemaskin: 35 min hill + 5 min cool down. 20 min sykling. Pulsklokken viste nesten 500 kalorier.

Kosthold: ok.

Litt hardere å trene idag, sliten etter gårdsdagen. Men greide å komme meg avgårde selvom motivasjonen ikke var på topp. Pluss i boken :)

Imorgen blir det forhåpentligvis svømming. Må bare mote meg opp til å prøve badedrakten på først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 (fortsetter):

Ble en tur til på trening på meg i dag(!) - hadde helt glemt at jeg hadde avtale med en venninne om å gå sammen. Så da ble det en runde til på elipsemaskin - 75 min fordelt på: 45 hill - 5 min cool down - 20 min på moderat nivå + diverse vektapperater.

Pulsklokken stoppet på 715 kalorier! Super fornøyd :)

Har på 2 dager forbrent nesten 2200 kalorier. Det må være ny personlig rekord!! Eneste minuset er at jeg kjøpte en liten cola light på vei hjem... Menmen i det store og det hele: en flott start!

Så nå er det bare å prøve badedrakten og gjøre klar treningsbaggen til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3:

I dag ble det kombinasjonestrening - først 75 min på elipsemaskin og deretter 1000 m svømming :) På elipsemaskinen ble det 35 min random hill program + 5 min cool down + 35 min på moderat nivå. Pulsklokken viste 674 kalorier! Svømming: rolig, brystsvømming til beina var som bly :gjeiper:

Var hardt å ta på badedrakten og innse at den var litt trangere enn sist. Men får se på det som en motivasjonsfaktor til å fortsette!

Planen for resten av uken er:

torsdag - dag 4: treningsfri

fredag - dag 5: svømming

lørdag - dag 6: treningsfri

Søndag - dag 7: treningsstudio.

Og målet for nesten uke: finne ut av vekttreningen! Aner ikke hvordan maskinene virker eller hva jeg skal stille de inn på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4:

Treningsfri. Støl etter gårdsdagen! Svømmingen tok helt knekken på meg. Men kjekt å kjenne at jeg har fått brukt meg litt :)

Kostholdet er fortsatt bra - ikke falt for noen fristelser enda. Men mer trening har selvfølgelig gjort meg mer sulten også. Får se på mandag(veiedag) om jeg har overkompensert med maten, eller ligger på et greit nivå.

Aktivitetsnivået er normalt = gå til og fra skole/trening/butikken - stillesittende lesing på dagtid + husarbeid. Men så snart været blit litt bedre (les: veiene mindre glatte) skal jeg prøve å få aktivitetsnivået opp. Vurdere også å lage meg et morgen- eller kveldstreningsprogram :trene:

Ellers kan jeg nevne at kroppen føles litt fastere og strammere :biggrin: Spesielt rundt hoftene og ribbene. Har belønnet meg med ti min sol. Føler meg sun og fresh - selvtilliten på vei tilbake? :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 5:

Sannsynligvis ikke tid til trening idag :( Men kroppen føles fremdeles litt fastere og strammere :biggrin: (og litt stølere)Vekten viste 57,8 idag. Woho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elinea! :hallo:

Kikker innom boken din, jeg!

Virker som du har fått en skikkelig kickstart!! Supert! :klappe:

Må passe deg så du ikke trener deg helt bort...:ler:

Jeg registrerer det jeg spiser og trener på www.vektklubben.no...

I starten var det for å passe på at jeg ikke spiste for mye, men nå er det faktisk for å passe på at jeg spiser nok! :ler: Når en plutselig begynner å trene masse, så trenger en jo mer energi også, for ikke å gå helt i dørken..

Deilig å kjenne at kroppen føles strammere, ja!! :) Trening - dusj - egenpleie - selvtilliten kan stige mange hakk! :)

Lykke til videre! Kommer til å titte innom :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Bee:

Heihei! :vinke:

Så kjekt at noen kikket innom!

Har fått en skikkelig kickstart ja - hadde helt glemt hvor kjekt det kan være å trene. En :5: til oss som skal komme i bikiniform! Men får prøve å holde litt igjen så jeg ikke bruker opp all motivasjonen allerede i uke 1... Trikset for min del er å gå å trene på tidspunkt der jeg vet det er noe kjekt på tv - da kan jeg stå på elipsemaskinen/sykkle og ikke merke at tiden flyr :trene:

Og takk for tipset om vektklubben! Det skal prøves. Merker jeg er mye mer sulten - enda jeg har innført flere mellommåltider + "dessert" til middag. Vann drikker jeg mye av også, så tror ikke jeg er tørst heller.

Og lykke til du også!! Tar meg en tur og titter innom deg også - kjekt å se at det andre som trener og styrer på også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Bee:

Heihei! :vinke:

Så kjekt at noen kikket innom!

Har fått en skikkelig kickstart ja - hadde helt glemt hvor kjekt det kan være å trene. En :5: til oss som skal komme i bikiniform! Men får prøve å holde litt igjen så jeg ikke bruker opp all motivasjonen allerede i uke 1... Trikset for min del er å gå å trene på tidspunkt der jeg vet det er noe kjekt på tv - da kan jeg stå på elipsemaskinen/sykkle og ikke merke at tiden flyr :trene:

Og takk for tipset om vektklubben! Det skal prøves. Merker jeg er mye mer sulten - enda jeg har innført flere mellommåltider + "dessert" til middag. Vann drikker jeg mye av også, så tror ikke jeg er tørst heller.

Og lykke til du også!! Tar meg en tur og titter innom deg også - kjekt å se at det andre som trener og styrer på også!

Ikke dumt med TV'en..! Tenk så mye tid vi sitter i sofaen og ser, som vi likså godt kunne brukt på en ellipse/spinning :hoppe:

PS! Det beste med www.vektklubben.no er at det er GRATIS! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7:

Søndag. I dag ble det to timer trening :) 1 time på elipsemaskin + 1 time sykkling. Pulskolkken viste 1103 da jeg var ferdig :biggrin: En god treningsøkt med andre ord!

Uke 1:

Trening: 5 treningsøkter fordelt på 4 dager. Økter på sykkel og elipsemaskin. 1 svømmeøkt. Ukesmålet er mer enn nådd. Gullstjerne i boken!

Kosthold: gjennomgående bra. Tok litt av lørdag - ikke akkurat usunn mat, men mye mat. Spist mye frukt, grønnsaker, magre kjøttprodukter og grove kornprodukter.

Av "synder":

- 1 liter lettbrus - mer enn 0 som var målet, men betydelig mindre enn en vanlig uke.

- 1,5 liter lettere sjokolademelk - ikke det sunneste en kan drikke. Men de har vært inntatt rett etter trening - trenger litt påfyll da :gjeiper: Og det nærmeste jeg har kommet sjoklade på 1 uke. Alt i alt: godkjent.

Aktivitetsnivå: som vanlig.

Totalt: en god start :)

Mål for uke 2:

- vekttreningsprogram

- svømme 2 ganger

- 1 gruppetreningstime

- 0 l lettbrus

- 0 l lettere sjokolademelk

- prøve vektklubben

- kjøpe kjøkkenvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Syns du er kjempeflink jeg :Nikke: Tror jeg skal låne ""se på tv" trikset ditt, mye bedre enn å se på hjemme i sofaen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8:

Mandag - veiedag: Vekt 56,5. Tviler på jeg har ned 1,5 kilo på en uke. Men er på vei ned hvertfall, har trent hardt, så noe av vektnedgangen bør være fett! Lurer på om det blir mer riktig å veie seg hver dag og regne ut et gjennomsnitt istedet for å veie seg en tilfeldig dag :idesmil:

Tror det blir svømming senere idag :)

Tusen takk Momseguri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow :klappe: Gratulerer med vektnedgang! Om det er 1,5 kg eller ei - så har du iallefall uten tvil gått ned i vekt!!

Kanskje det blir mer riktig å veie seg hver dag...? :klø: Men, for min del så tror jeg kanskje det er viktig å ha en veiedag å se frem til også...om en veier seg hver dag, så humper en liksom litt opp og ned på vekta...kan kanskje bli litt motløs av det også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få denne inn på mine innlegg. Er bra motivasjon å se hvor mye du får til. :)

Er to cm. lavere enn deg og har bikket et par kg over 60-tallet, så målet mitt er 7 kg av. Hvilken pulsklokke har du? Vurderer å skaffe meg en, tror det motiverer å se hvor mye man forbrenner for hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :vinke:

Så kjekt at noen er innom!

Bee - ja, jeg tror nok jeg er gått litt ned :danse: Woho!! Var litt utspekulert å trente hardt kvelden før veiedagen ;) Kjekt å se at "arbeidet" gir resultater. Men er nok egentlig ikke mer enn max 0,5 kg. Pleier å kunne merke det på bukser om det er mer enn det. Skulle ønske jeg kunne det nå...

Kan ikke jeg være så snill å få litt resultater på forskudd?!?! Så lover jeg å trene minst 3 ganger i uken etterpå!! :sjenert:

La femme: Jeg har en pulsklokke fra Pulsar. Er superfornøyd med den! Anbefaler det varmt!! Min er vel over 3 år gammel, men fungerer bra fremdeles. Hadde den innen for 1 år siden ca å bytte batterier og fikk oppdatert programvaren i samme slengen. Husker ikke om jeg betalte noe for det. Veldig motiverende å se hvor mange kalorier en forbrenner + følge med hva pulsen ligger på. Og dette kan du gå tilbake å se på senere.

Fant faktisk ut idag mens jeg knotet med den at den registrer treningen i ukesbolker også med hvor mange kalorier du forbrenner hver uke, hvor mye av dette som er fra fett, gjennomsnittspuls osv. Det tenkte jeg at jeg skal begynne å logge om på søndagene :)

Ble ingen trening i går - tiden strakk ikke til :(

Også over til dagen idag:

Dag 9:

Tirsdag: Idag ble det svømming - ca 1200 m. Jobber meg sakte opp mot 2500 - som er målet før sommerferien! Etter svømmingen i ettermiddag ble det en liten tur innom butikken på vei til jobb....og fikk med meg en lettbrus og en halv pose Malaco Truly sweet & sour. Belønning for en god innsats på svømmingen? Eh...ja, vi sier det sånn.

Er veldig hektisk både på jobb og skole for tiden. Men satser friskt på å få til enten svømming eller en tur på treningstudio imorgen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å få med at idag på tv3 kl 20.30 går det et kostholdsreality serie - spis deg sexy med ernæringsfysiolog Gillian McKeith. Det skal visst være mulig å spise seg sexy på 8 uker! ja,takk gjerne sier jeg! Kansje hun har noen bra tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10:

I dag ble det bare tid til en kjapp tur på trening: 1 time på elipsemaskinen - ca 550 kaloriere. Veldig lite motivert i dag, men greide å gjennomføre :) Sliten og litt hodepine.

Håper på bra vær til helgen!! Hadde vært kjekt å få til enn tur på fløyen elns. Trenger litt frisk luft og :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg kjøkkenvekt! Og er offisielt medlem i vektklubben. Tok utgangspunkt i at jeg har et lavt aktivitetsnivå i hverdagen + 20 trimpoen i uken. Da skal jeg ligge på meny 2 = 1600 kcal i dagen. Tester det over de neste ukene. Mulig jeg må opp en meny pga mer treningsmengde. Vi får se. Jeg er hvertfall igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11:

I dag glemte jeg både pulsklokke og ipod :( Så treningen ble dermed litt amputert. 50 min på elipsemaskin + 35 min sykling. 658 kcal ifølge vektklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...