Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene

Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Smil chewies - Som forventet. Seig karamell er ikke min favoritt konsistens, men funker. Blir nok ikke gjenkjøp, foretrekker orginal smil når det skal være smil. Vil jeg ha denne konsistensen så hadde jeg gått for dumle. 

Anonymkode: 37090...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tine har kommet med proteinrik ost. Jeg sammenlignet den med lettere gulost siden de begge har 16% fett. Næringsinnholdet er likt, de inneholder altså like mye proteiner. Den proteinrike osten er lagret i 8 mnd, og vanlig lettere gulost er tilsatt modningskultur. Det er forskjellene jeg fant.

image.thumb.png.f18e9f270fc9fb0f8c8b9cee256e8d8b.png

Anonymkode: 07883...d44

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne var god! Ikke sur i smaken som den fra Old el Paso, men salt og god og bittelitt spicy. Den med kun ost forblir nok min favoritt men jeg kommer til å kjøpe denne igjen. 7/10

PXL_20250214_180055953.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tine har kommet med proteinrik ost. Jeg sammenlignet den med lettere gulost siden de begge har 16% fett. Næringsinnholdet er likt, de inneholder altså like mye proteiner. Den proteinrike osten er lagret i 8 mnd, og vanlig lettere gulost er tilsatt modningskultur. Det er forskjellene jeg fant.

image.thumb.png.f18e9f270fc9fb0f8c8b9cee256e8d8b.png

Nyttig sammenligning, takk! Så den er ikke proteinrik. Er det falsk markedsføring da? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte nettopp på Battery rasberry & pomegranate, synes den var ganske god egentlig så kommer nok til å kjøpe igjen 😊

Anonymkode: 309c0...39c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet ikke hva som er nytt med den, og jeg kjøper ikke ting hvor kjendiser bukes så kommer ikke til å smake på den. 

Jeg skjønte heller ikke dette produktet. Lurer på hva med denne osten som er inspirert av Johaug. Og om man fjerner emballasjen, vil man fortsatt kunne assosiere den med Johaug? Jeg forstår ikke "story tellingen" her. Nå henger jeg meg sikkert litt vel mye opp i denne osten, men jeg irriterer meg over slik markedsføring. Produsenten har bare satt et kjent navn på en ost og kaller det en nyhet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smakt Dream is uten sukker med bringebær. Smakte akkurat sånn jeg trodde den skulle smake. Minner om en bringebærmelk Tine hadde for sånn 10 år siden ca. Kjøper nok igjen men hadde vært ennå bedre med jordbær. De to andre smakene trappe og salt karamell kommer jeg ikke til å prøve.

Har kjøpt fun light saft med smak av pære. Smaker pærebrus. Forsåvidt god men mulig jeg blir lei smaken etterhvert. 

Endret av Ludovica-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (1 time siden):

Nyttig sammenligning, takk! Så den er ikke proteinrik. Er det falsk markedsføring da? 

Det står vel «naturlig proteinrik» så jeg tipper at de bare fremhever en av fordelene med produktet men ser jo ganske teit ut når man ser sammenligning med tilsvarende produkter😆 Legger merke til at «protein» er poppis blant nyhetene dette slippet. Protein yoghurt, ost, melk… men det er ikke nødvendig is MER protein i de produktene enn andre tilsvarende / enn før…. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Smakte nettopp på Battery rasberry & pomegranate, synes den var ganske god egentlig så kommer nok til å kjøpe igjen 😊

Anonymkode: 309c0...39c

+1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (2 timer siden):

Den er jo proteinrik hvis det er 31g per 100g? Så de lyver jo ikke. Det er jo bare en måte å selge mer ost til de som er opptatt av at de må ha mat med proteiner men ikke evner å sette seg inn i at vanlig ost har en del proteiner tenker jeg 😄

Anonymkode: 41d15...00f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den er jo proteinrik hvis det er 31g per 100g? Så de lyver jo ikke. Det er jo bare en måte å selge mer ost til de som er opptatt av at de må ha mat med proteiner men ikke evner å sette seg inn i at vanlig ost har en del proteiner tenker jeg 😄

Vel, rik og rik. Vanlig Norvegia smaksrik har 27gr protein pr. 100gr så stor forskjell er det ikke. Det er mer men det er liten forskjell synes jeg. Men selvfølgelig, alle må få kjøpe mat på eget ansvar og å lese innholdet er opp til hver enkelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadet skrev (5 timer siden):

Fikk endelig smakt Yoplait kvarg med bjørnebær og vanilje. Den var så absolutt god og det blir nok gjenkjøp, men jeg syns den smakte skuffende lite av bjørnebær.

Hvor kjøpte du den? Var innom Kiwi her en dag, men fant den ikke :(

Anonymkode: 678d1...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (2 timer siden):

Den er proteinrik, men jeg synes det skurrer noe når den blir fremstilt som en mer proteinrik ost enn andre oster.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kjøpte du den? Var innom Kiwi her en dag, men fant den ikke :(

Anonymkode: 678d1...653

Coop Extra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mange kommentarer på denne nye oste til Tine. Jeg ser jo at mange kan føle det er falskt det de gjør, lansere mer eller mindre identisk ost i ny emballasje til dyrere pris. Men de skriver jo faktisk «naturlig proteinrik», som ikke er løgn. Jeg føler at ost ofte får litt dårlig rykte, masse kalorier og fett. Men det er faktisk også noe som inneholder en del proteiner, og gitt hvor populært proteiner er så forstår jeg jo at de prøver å belyse dette.

Og samtidig så har de da en 16% lettost, som nå er lagret dobbelt så lenge som den gamle 8 mnd i forhold til 4 mnd. Lengre lagring vil jo kunne gi mer smak og også kanskje kunne gjøre den mer smidig.

Jeg har troen på denne osten, fortsatt mindre fett og proteinrik, men lengre lagring 😄 syntes den smakte godt når jeg prøvde den. 10/10 kan jeg gi 👍🏻 god Norvegia smak, og vet ikke om jeg ville kunnet smakt forskjell på den og den orginale Norvegiaen. 

Endret av Ariana807
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Polyester skrev (1 time siden):

Vel, rik og rik. Vanlig Norvegia smaksrik har 27gr protein pr. 100gr så stor forskjell er det ikke. Det er mer men det er liten forskjell synes jeg. Men selvfølgelig, alle må få kjøpe mat på eget ansvar og å lese innholdet er opp til hver enkelt.

Men at noe er proteinrikt må jo ikke bety at det har mer protein enn andre liknende matvarer? Ost er jo proteinrikt, de vil vel bare treffe proteinshake-folka som målgruppe og gjøre det tydelig at lettosten deres har mye protein.

Det er jo mye som er merket "unødvendig" feks har jeg sett mange produkter merket VEGANSK eller GLUTENFRITT som bare naturlig er veganske eller glutenfrie uten at man egentlig skulle trengt merking av det :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop bacon snacks

Hadde ikke høye forhåpninger, jeg diskriminerer varemerker dessverre. Men ga den en reell sjanse. Skuffet. Veldig lite smak. Blir som å tygge på smakløs papp. 

Anonymkode: 37090...670

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsi skrev (14 timer siden):

Denne er vel ny? Men skjønner ikke helt hva som skiller den fra lignende produkter? 

image.png

Kjøpte denne idag, jeg er glad i brunost og liker p prøv nye smaker 

Men denne som andre Brunost.. ikke noe rope hei hurra for

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (4 timer siden):

Synes denne var god! Ikke sur i smaken som den fra Old el Paso, men salt og god og bittelitt spicy. Den med kun ost forblir nok min favoritt men jeg kommer til å kjøpe denne igjen. 7/10

PXL_20250214_180055953.jpg

Den der var ny i fjor, og er dessverre på vei ut igjen ☹️ Du har sikkert fått tak i et parti med redusert pris?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...