Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene

Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd et nytt brød på Kiwi. Nederst på bildet og helt til venstre. Grovt surdeigsbrød. Jeg er veldig glad i surdeigsbrødet med havre som det er bilde av på raden over, og det er nok bedre, men dette var bittelitt større, og veldig godt. Er jo ikke hevet så kjempelenge, så ikke ekstrem smak av surdeig på noen av disse, men er gode og holder seg godt. Ok på dag 3-4 også som er fint når en ikke spiser hauger med brød.

Om en er opptatt av kalorier så har dette nye grove surdeigsbrødet kun 191 kalorier per 100g. Det tror jeg er noe av det laveste jeg har sett på kjøpebrød. Det med havre har ca 235 kalorier per 100g om jeg husker riktig. Det er ikke det som avgjør hvilket brød som kjøpes her, men kan være fint å vite. 

Det har blitt gjenkjøp her på det grove surdeigsbrødsbrødet, selv om det med havre er enda saftigere. 

(Obs disse surdeigsbrødene skal ikke i brødskjæremaskinen på butikken, for de er for klissete til at det fungerer så bra. Særlig det med havre, men tror nok det gjelder det grove også 😉)

IMG_6087.png

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørlandschips Røkt Havsalt: Er denne egentlig ny, eller bare kommer tilbake? For jeg føler jeg har hørt om denne før. Har ikke smakt før tror jeg, og … meh. Jeg kjenner litt smak av … av grill, men foretrekker den normale havsalt fremfor denne. 5/10 - Kiwi

Sørlandschips Pommes Frites Krydder: Jeg synes første smaken som skinner gjennom er «sprø løk» 😅 minner litt om den sinnsykt gode chipsen de hadde med smak av Wienerpølse og Ketchup eller hva det var. Det er den sprø løk smaken med en gang, så føler jeg litt typisk «paprika» krydder smak kommer frem før den avsluttes med litt spice. Jeg kunne vært foruten chillien i. Jeg blir ofte oppgitt over at alt skal ha chilli i seg, men det er heldigsvis en snill chilli (evt. så har Buldak påvirket spice toleransen min 😅). Men denne var god, kan godt kjøpe igjen. 8/10 - Rema1000

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (2 minutter siden):

Sørlandschips Pommes Frites Krydder: Jeg synes første smaken som skinner gjennom er «sprø løk» 😅 minner litt om den sinnsykt gode chipsen de hadde med smak av Wienerpølse og Ketchup eller hva det var. Det er den sprø løk smaken med en gang, så føler jeg litt typisk «paprika» krydder smak kommer frem før den avsluttes med litt spice. Jeg kunne vært foruten chillien i. Jeg blir ofte oppgitt over at alt skal ha chilli i seg, men det er heldigsvis en snill chilli (evt. så har Buldak påvirket spice toleransen min 😅). Men denne var god, kan godt kjøpe igjen. 8/10 - Rema1000

Fikk du noen eim av ketchup-smak? Kunne tenke meg å prøve denne chipsen, men jeg liker ikke disse BBQ-chipsene som egentlig bare smaker ketchup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (12 minutter siden):

Fikk du noen eim av ketchup-smak? Kunne tenke meg å prøve denne chipsen, men jeg liker ikke disse BBQ-chipsene som egentlig bare smaker ketchup.

Sprø løk vil jeg si, ikke noe tomat eller ketchup. Den skal jo smake typisk pommes frites krydder, så føler ikke at sprø løk gir helt mening det heller 😅 men er ikke typisk bbq smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (6 minutter siden):

Sprø løk vil jeg si, ikke noe tomat eller ketchup. Den skal jo smake typisk pommes frites krydder, så føler ikke at sprø løk gir helt mening det heller 😅 men er ikke typisk bbq smak.

Takk, da kan det være jeg tester. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dream Yoghurtis Frappe uten sukker 450mlDream Yoghurtis Bringebær uten sukker 450ml

Disse var veldig gode! Kjøpt på Coop Extra. 

Anonymkode: 82793...b3d

Den med frappe og karamellsaus høres himmelsk ut 😋

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dream Yoghurtis Frappe uten sukker 450mlDream Yoghurtis Bringebær uten sukker 450ml

Bare vær obs på at den inneholder Maltitol. :) De var gode men jeg ble skamdårlig av dem pga søtningsmiddelet.

Anonymkode: 2ad34...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde disse idag og må si meg kjempefornøyd!

Daddelkulene var crispy på utsiden og myke på innsiden og ikke minst veldig gode på smak selv for meg som egentlig ikke er så fan av dadler😅

Fanta tutti frutti smaker faktisk som tutti frutti på en god måte. Vanskelig å forklare men veldig god😊

Blir gjenkjøp av begge🤩

Snapchat-1123268957.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 21.00):

Den falt ikke helt i smak her... 

Anonymkode: 8738c...64f

Kjøpte i dag og må si meg litt enig. Syns det var mer smak av paprika og chili enn pommes frites-krydder, men vanlig paprika-potetgull smaker bedre. Blir ikke gjenkjøp, det finnes mye annet digg potetgull som jeg heller velger.

Anonymkode: 6af3b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare vær obs på at den inneholder Maltitol. :) De var gode men jeg ble skamdårlig av dem pga søtningsmiddelet.

Dream is med salt karamell er mye verre for min del, da den inneholder isomalt. Jeg tåler helt fint å spise ganske store mengder sukkerfrie produkter med andre søtningsmidler i, men å spise noe med isomalt er som å spise avføringsmiddel.

Anonymkode: 9d479...060

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Smakte den øverste, synes den var forferdelig. Fettete konsistens og med den iskalde metalliske smaken som maltitol er kjent for. 

Men smaken er som kjent som baken ☺️

Anonymkode: 971bd...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er bra du sier ifra. Jeg reagerer også på maltitol, sorbitol, isomalt osv. Full tarmskylling. Må alltid lese bakpå. Dessuten synes jeg det ofte smaker kunstig også, så ja jeg er litt motstander. 

Digresjon: Ei venninne mener hun får migrene av all kunstig søtning, og har konsekvent kuttet ut alt, til og med tyggisen. Drikker heller litt brus med sukker hvis hun får fryktelig lyst på. Klart å kutte ut Pepsi maxen også. Gått ned 10 kg siden jul uten å gjøre noe annet. 

Ikke meningen at denne tråden skal skli over i en kostholds-debatt, men det er jo interessant når produsentene stadig kommer med noe nytt som er med kunstig søtning. De lager jo det de tror folk vil ha, for tiden proteinrikt og sukkerfritt som er "hypen". De prøver jo hardt å påvirke kostholdet vårt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lindt Dubaisjokolade:

Denne kom ut for litt siden hos Lidt Oslo Fashion Outlet, men nå denne uka har Rema1000 fått den inn. Jeg har hatt kjempe lyst til å smake, men Lindt nettbutikk har ikke hatt den inne. Men nå fikk jeg tak i. Og … sjokoladen er tip top. Men … jeg synes at dette fyllet smaker salte peanøtter 😅 det er noe pistasj smak, men også … ja noe mer. Er ingen peanøtter i den, men er både mandler og hasselnøtter, så kanskje det jeg kjenner. Og salt smak. Den forventet jeg ikke etter de andre jeg har prøvd.

Europris sin er veldig god, har mye fyll. Akkurat nå var det tilbud 2 for 100kr, 90g pr plate, så 180g sjokolade for 100kr.

Lindt sjokoladen er 145g, og den skulle de ha 149kr for. Så den er noe dyrere, men kanskje ikke kjempe mye dyrere enn orginalprisen Europris selger til når det ikke er tilbud. 

Jeg gir den 7/10. Har smakt bedre, men var også god. Dog tror jeg nesten at jeg foretrekker Kvikk Lunsj dyppet i pistasjkrem 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (32 minutter siden):

Lindt Dubaisjokolade:

Denne kom ut for litt siden hos Lidt Oslo Fashion Outlet, men nå denne uka har Rema1000 fått den inn. Jeg har hatt kjempe lyst til å smake, men Lindt nettbutikk har ikke hatt den inne. Men nå fikk jeg tak i. Og … sjokoladen er tip top. Men … jeg synes at dette fyllet smaker salte peanøtter 😅 det er noe pistasj smak, men også … ja noe mer. Er ingen peanøtter i den, men er både mandler og hasselnøtter, så kanskje det jeg kjenner. Og salt smak. Den forventet jeg ikke etter de andre jeg har prøvd.

Europris sin er veldig god, har mye fyll. Akkurat nå var det tilbud 2 for 100kr, 90g pr plate, så 180g sjokolade for 100kr.

Lindt sjokoladen er 145g, og den skulle de ha 149kr for. Så den er noe dyrere, men kanskje ikke kjempe mye dyrere enn orginalprisen Europris selger til når det ikke er tilbud. 

Jeg gir den 7/10. Har smakt bedre, men var også god. Dog tror jeg nesten at jeg foretrekker Kvikk Lunsj dyppet i pistasjkrem 😅

Jeg vet ikke hva jeg skal forvente av disse Dubaisjokoladene, den jeg har smakt virker bare å være søt på smak. Jeg kjenner ingenting til nøttesmak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (15 timer siden):

Jeg vet ikke hva jeg skal forvente av disse Dubaisjokoladene, den jeg har smakt virker bare å være søt på smak. Jeg kjenner ingenting til nøttesmak.

Har nå endelig smakt på den originale dubai sjokoladen og merket tydelig at dette var forskjellen, pistasj fyllet her i Norge virker å være veldig søtt og mangler den ekte nøttesmaken. Mens den originale har ordentlig pistasj smak

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sparks skrev (3 timer siden):

Har nå endelig smakt på den originale dubai sjokoladen og merket tydelig at dette var forskjellen, pistasj fyllet her i Norge virker å være veldig søtt og mangler den ekte nøttesmaken. Mens den originale har ordentlig pistasj smak

Hvilken er den originale? De jeg har smakt har ikke vært gode. 

Anonymkode: c3147...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var en nyhet i uke 8, men jeg har ikke funnet den før nå. Dessverre ble jeg skuffet, veldig smakløst. Det står at det er 2 porsjoner i pakken, men da blir det ikke mange skjeene på hver. 

image.thumb.png.45f44b75c9a6c64f896b96d3af37b4d4.png

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig start på uken med sår hals og feber, så jeg ga blaffen i at det er mandag og åpnet posen jeg skulle spare til helgen igjen:

Sørlandschips Med en ny vri - Creme Fraiche og Hvit & Sort pepper: Denne var helt grei, kanskje litt lite smak. 5/10

*Nesen er ikke tett så antar at smaksløkene mine er på plass, men det kan kanskje ha en påvirkning 😅

Endret av Ariana807
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (11 minutter siden):

Dårlig start på uken med sår hals og feber, så jeg ga blaffen i at det er mandag og åpnet posen jeg skulle spare til helgen igjen:

Sørlandschips Med en ny vri - Creme Fraiche og Hvit & Sort pepper: Denne var helt grei, kanskje litt lite smak. 5/10

*Nesen er ikke tett så antar at smaksløkene mine er på plass, men det kan kanskje ha en påvirkning 😅

God bedring 😊

Det var en superchips en kort periode med noe rømme og sort pepper. Par år siden eller noe. I for var det en med pepper og sitron som var veldig god, tross den ikke smakte så mye sitron da. 

Håper formen kommer seg raskt, og lov med litt ekstra kos både generelt og enda mer som syk 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...