Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene

Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Jaaaaa! Nam! Tror vi må kontakte Freia altså! Tennene mine løper i vann her nå, hehe! :P

Veldig dårlig ide å snakke så mye om sjokolade ja! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp det går helt fint an det, ellers hadde jeg jo ikke sagt at jeg er hyperallergisk. :) Jeg har "omvendt laktoseallergi", altså jeg tåler laktosen, men ikke det animalske fettet. Får jeg i meg 0,001 gram med fløte får jeg helt vanvittige magekramper og må løpe på do og blir sittende der i ubeskrivelige kramper. Lett og skummet melk går fint, samme med mager kesam og yoghurt og ost laget av melk, fetere melkeprodukter blir jeg kjempesyk av. Tåler ikke smør heller, så bruker kun olje og blå soft flora margarin til steking. Tåler også fett kjøtt veldig dårlig, mens magert kjøtt går fint. Hvor vanlig dette er vet jeg ikke, men jeg har hørt om flere som har det i tillegg til hveteallergi som jeg også har. Jeg tåler gluten fra andre kornsorter, men ikke hvetemel. Så er ikke cøliaki jeg har, men hveteallergi. Så spiser glutenfritt siden det er hvetemel i det meste ikke-glutenfrie knekkebrød og bakervarer, suppeposer osv.

Men dette ble fryktelig OT. :)

Tusen takk for info :blomst: dette skal jeg grave litt mer i - skulle ikke forundre meg om det kan gjelde noen av de mageplagene som er i omløp omkring meg. Og til mitt "går det an også?!" fulgte det egentlig med et frydefullt hvin altså, er litt småpervers sånn sett og synes allergier og intoleranser og sånt er fryktelig interessant. Ser nå at det kunne leses som om jeg tvilte på det du sa, men det var virkelig ikke sånn ment altså :)

Tilbake til topic :)

Prøvde den nye greske youghurten fra tine med skogsbær - ble skuffa - hadde ikke fått med meg at det var youghurt med skogsbærsmak..... :fnise: altså, jeg tenkte vel det var sånn kli/nøtteblanding med tørka bær i tillegg tror jeg? Ikke stygg egentlig, bare ikke sånn jeg hadde sett for meg - veldig glad i den syrlige smaken på naturell gresk youghurt :)

Byggrynslunsjen fra Fjordland - hvor pleier den å stå? Sammen med de andre fjordlandproduktene, eller et annet sted? Fant dem ikke her i butikken :(

Anonymous poster hash: 5d4da...270

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Tusen takk for info :blomst: dette skal jeg grave litt mer i - skulle ikke forundre meg om det kan gjelde noen av de mageplagene som er i omløp omkring meg. Og til mitt "går det an også?!" fulgte det egentlig med et frydefullt hvin altså, er litt småpervers sånn sett og synes allergier og intoleranser og sånt er fryktelig interessant. Ser nå at det kunne leses som om jeg tvilte på det du sa, men det var virkelig ikke sånn ment altså :)

Tilbake til topic :)

Prøvde den nye greske youghurten fra tine med skogsbær - ble skuffa - hadde ikke fått med meg at det var youghurt med skogsbærsmak..... :fnise: altså, jeg tenkte vel det var sånn kli/nøtteblanding med tørka bær i tillegg tror jeg? Ikke stygg egentlig, bare ikke sånn jeg hadde sett for meg - veldig glad i den syrlige smaken på naturell gresk youghurt :)

Byggrynslunsjen fra Fjordland - hvor pleier den å stå? Sammen med de andre fjordlandproduktene, eller et annet sted? Fant dem ikke her i butikken :(

Bare hyggelig. :) Hehe, ingen fare jeg trodde ikke det var sånn at du tvilte på meg, men dette er jo sikkert ganske sjeldent selv om det kanskje er vanligere enn folk tror. Det er mange som syns det er rart at jeg tåler melk, men ikke fløte. For laktoseintolerante er det jo omvendt, men det er jo ikke det jeg er selv om folk tror det. Selv er jeg bare glad til, jeg liker ikke fløtesauser og bløtkake uansett jeg, men jeg eeeelsker sjokolade! :)

Ikke perverst å syns sånt er interessant da, det er jo en grunn til at folk blir leger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har stått sammen med rislunsj og yoghurt i alle butikker jeg har vært i. Har ikke sett den i nærheten av de andre fjordlandproduktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har stått sammen med rislunsj og yoghurt i alle butikker jeg har vært i. Har ikke sett den i nærheten av de andre fjordlandproduktene.

Jeg har derimot sett den ved siden av de andre fjordlandproduktene, så det er kanskje litt forskjellig fra butikk til butikk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smakte den greske go'morgen yoghurten med skogsbær i dag, skjønner ikke hvorfor de skriver det skal være nøttekrønsj i? Vil kalle det helt vanlig müsli jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har derimot sett den ved siden av de andre fjordlandproduktene, så det er kanskje litt forskjellig fra butikk til butikk?

Takk til dere begge :blomst: må sjekke litt flere hyller da, så kanskje :)

Bare prøve å holde meg unna den hylla med kick salt lakris...... Men sunn luch krever kanskej usunn dessert? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et nytt potetgull i dag. Lay's med smaken French Garlic Baguette, smakte ikke så verst.

Ser at Synnøve Findens greske yoghurt nå kommer med granola.

Leste også i et blad at Orangina kommer i en ny smak, rød appelsin. Den kom visstnok for et par måneder siden, men har ikke sett den i noen butikker der jeg bor enda. Håper den dukker opp snart.

http://www.haugen-gruppen.no/produkter/11777/19723/19575/19535/cretan-crisp-med-lok-og-hvitlok.aspx

Disse er vissnok også nye, håper de kommer i en butikk nær meg snart. Ser ganske gode ut.

Anonymous poster hash: b987d...7cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, selges Orangina i Norge?! Både blodappelsin og grapefrukt variantene er gode.

Anonymous poster hash: e6072...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare kaste meg over sjokoladepraten her jeg!

Syns ikke boble karamell var så god som smil, og som PecanPie sier, umulig å knekke i skikkelige biter jo!

En sjokolade jeg virkelig savner er Walters nr 107 (?), den hadde pecannøtter og chili i seg, den var min favoritt! Elsker pekannøtter i sjokolade!! Den nøtteplata til Nidar er også god, men skal den bort? Så den i ei tilbudskurv på matbutikken "min".

Har lyst til å teste smash creamy pepper og mokka-plata, men jeg SKAL ned 10 kg, så det må vente :jolie:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en del av det merket på ICA supermarked

Har dessverre ikke den butikken i nærheten. Mega her selger også noe, men tror ikke de hadde fått disse, hvis de ikke er gjemt bort en lur plass.

Orangina har jeg sett på Rema og Rimi, så etter den med smak av rød appelsin på Rema i dag, men de hadde kun den originale med appelsinsmak.

Anonymous poster hash: b987d...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips ang. boblesjokoladen med karamell. Jeg hadde den i en skål (oppdelt i biter) sammen med noen andre smågodt. Eh - ikke gjør det. Noe av karamellen rant ut av sjokoladen, og alle de andre smågodtene festet seg til bunnen av skåla. Og ALLE smaker karamell nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg likte Boble med karamell, og syntes det gikk greit å brekke av. Karamellen var ikke for grisete heller. Vet ikke om jeg var heldig, eller om det er fordi jeg oppbevarte den i øverste hylle i kjøleskapet. Men hvis ordinærpris er 45 kr er det ikke snakk om å kjøpe igjen for min del, kun hvis den er på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke noe stor fan av den boble karamell.. ble jo bare tull og kliss, og alt for mektig i smaken. Men den mokka platen fra nidar derimot... NAM! Jeg elsker mørk sjokolade, og mokka er jo nydelig. Blir mange gjenkjøp av den!

Har også smakt den nonstop yoghurten fra Q, syns ikke den var så værst, men blir ikke noe om blir ofte spist. Var veldig søt syns jeg.

Anonymous poster hash: ab90b...060
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...