Gå til innhold

Fått sertifikat, men hater å kjøre

Gjest nybilist

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bjørn_*

Som med alt annet her i livet må du trene for å bli flink.

Finn en åpen plass uten andre folk/biler og tren på igangsetting og rygging.

Nå som det er snø kan du legge noen snøklumper slik til at du må lukeparkere imellom dem.

Bilkjøring er enkelt bare du får litt "føling" med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker VELDIG godt den første kjøreturen jeg hadde etter at jeg tok sertifikat, selv om det er over 10 år siden. Først kom jeg til et trafikklys som var satt opp pga veiarbeid. Lyset skiftet fra grønt til gult akkurat da jeg kom nær nok til å være usikker på om jeg burde stoppe eller kjøre videre. Jeg valgte å stoppe, DET skulle jeg visst ikke gjort, iflg. han som lå bak meg. Han tutet som bare det. I tillegg kom jeg såpass nær trafikklyset, at jeg i solskinnet ikke hadde mulighet til å se når lyset skiftet til grønt igjen. Jaja, da måtte jeg jo bare vente til fyren bak begynte å tute igjen da lyset skiftet og jeg ikke beveget meg.

Etter en stund skulle jeg svinge av veien, inn til venstre. Det kom en bil i motsatt kjørebane, men fersk som jeg var så var det vanskelig for meg å beregne om jeg ville rekke å krysse over eller ikke. Jeg valgte da å vente til bilen hadde passert og veien var klar. Da ble det selvfølgelig tuting bak meg igjen. Men jeg kom meg da helskinnet frem den dagen!

Litt av en jomfrutur! :fnise:

Men, som alle andre her sier: Man blir vant til ting, og det kjøretekniske går etter hvert av seg selv. Jeg skal innrømme at jeg fortsatt er engstelig for å kjøre på nye steder, det er nok noe jeg bør trene mer på, men med litt planlegging går det som regel bra.

Et lurt tips jeg har fått er at når man kjører, så skal man innbille seg at alle andre i trafikken er idioter, som ikke kan trafikkregler eller vet hvor de skal. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt opp til sertifikat grunnet jeg har en jobb jeg MÅ ha det i.

Har hatt lappen i 2 uker nå, men får hjertebank bare jeg setter meg inn i bilen og skal starte:S

Idag klarte jeg å gjøre 2 bommerter;

1. Bilen foran stoppet og jeg kvelte motoren og måtte starte på nytt(med masse biler bak)

2. Skulle rygge opp en liten skråning(trangt) og klarte ikke det(kvelte igjen 2-3 ganger), måtte få venninna mi til å rygge den opp for meg:S

Føler meg så misslykket:( Er kanskje ikke meninga at jeg skal kjøre bil..

Sånn var det med meg også. Det går over;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt opp til sertifikat grunnet jeg har en jobb jeg MÅ ha det i.

Har hatt lappen i 2 uker nå, men får hjertebank bare jeg setter meg inn i bilen og skal starte:S

Idag klarte jeg å gjøre 2 bommerter;

1. Bilen foran stoppet og jeg kvelte motoren og måtte starte på nytt(med masse biler bak)

2. Skulle rygge opp en liten skråning(trangt) og klarte ikke det(kvelte igjen 2-3 ganger), måtte få venninna mi til å rygge den opp for meg:S

Føler meg så misslykket:( Er kanskje ikke meninga at jeg skal kjøre bil..

Dersom du hater å kjøre bil bør du ikke ha en jobb hvor du er nødt til å kjøre bil. Ingen blir dyktige til noe de ikke vil gjøre. Hadde jeg fått lappen og måtte ha hjelp til å rygge ville jeg vurdert å levere tilbake sertifikatet til jeg hadde tatt flere kjøretimer. Det er ingen skam å ha mange kjøretimer.

Jeg skjønner meg ikke på folk som skal dulle med andre som er en fare for meg i trafikken. Dersom du fronter med meg og tar livet av barna mine nytter det ikke å skylde på at du er fersk. Sertifikatet er et kompetansebevis på at du kan kjøre bil. I tillegg koster andres uhell meg mer i forsikring hvert år. Ikke interessert. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...