Green Skrevet 3. september 2003 #1 Skrevet 3. september 2003 Vi hadde bestilt det perfekte lokalet og fått prisar på ditt og datt og NO kjem dei plutseleg med at dei skal ha 5000 kroner ekstra for berre å leige lokalet. Det er eit hotell. Er dette vanleg? I tillegg skal dei ha 45 kroner per pers viss vi skal ha med eigne kaker, og det er faktisk i tillegg til 35 kr per pers for å sette opp kakebordet/kaffi. :o Er dette heilt urimeleg eller heilt vanleg og akseptabelt? Eg synast iallefall at dei kunne ha opplyst om det i utgangspunktet når vi vurderte fleire lokaler! No er eg frustret. Kanskje vi skal sjå oss om etter ein annan stad? :veldigsur:
Gjest MrsL Skrevet 3. september 2003 #2 Skrevet 3. september 2003 Synes det høres urimelig ut ja. Trodde ikke man måtte betale lei for å ha bryllup på hotell. Du må jo kjøpe mat og drikke gjennom dem så. Å ta ekstra for at man bringer med egne kaker har jeg hørt at de gjør flere plasser, men ikke at de tar betalt for å sette opp kakebordet!! Høres urimelig ut for meg. Vi leier et vertshus og det vi betaler utenom mat og drikke er kr.2000,- for at de skal være åpne til kl.02.00 for normalt stenger de kl.24.00. Vi har med egne kaker og vi betaler ikke en døyt ekstra for det. De stiller med kokk og serveringshjelp og setter opp både kakebord og gavebord uten ekstra kostnad. De er kan også skreddersy menye om vi vil ha noe annet enn det de har på sin festmeny uten at det heller koster oss noe ekstra. Tror jeg ville sjekket ut andre hotell og etablissementer i nærheten for å høre om det er flere som gjør det på samme måte som deres hotell gjør det. En avtale er vel en avtale og det er urimelig at de skal komme etter at dere har bestilt lokale med flere summer som de absolutt skulle ha informert om da dere sjekket ut lokalene.
camie Skrevet 3. september 2003 #3 Skrevet 3. september 2003 Jeg syntes det hørtes helt sykt ut. :o Da vi var og hørte på lokaler på hotellet fikk vi opplyst at prisen vi betalte pr kuvert (som variert fra 300-500 kroner) var inkludert leie av lokale, at de pyntet lokale etter våre ønsker, pluss at vi fikk brudesuiten med champagne og jordbær helt gratis! Men vi gikk bort fra det alternativet, da det ble sååå dyrt. Hørte aldri snakk om ekstra pris for å sette ut kakebord selv! Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok sett meg om etter andre lokaler.... Men nå er det ikke lik praksis på alle hotellene rundt om i landet!....
9na Skrevet 3. september 2003 #4 Skrevet 3. september 2003 Vi har middag og fest fest på samme sted. Vi betaler ingenting for å leie lokalet, men kjøper maten og all alkohol gjennom dem. Pynting og oppdekking, servering under middagen, barpersonale på festen og rydding er inkludert. De tar 500 for å ha med egne kaker. Har inntrykk av at det er vanlig at steder tar en liten sum for det, men 45 pr. gjest var mye! For oss som skal ha over 100 gjester på festen, hadde det fort blitt over 5000 kr... Skrev dere under kontrakt da dere bestilte? Slikt skal stå i en kontrakt! (Forøvrig et veldig godt tips til alle. Sørg for at alt står i kontrakten, da kan de ikke komme med sånt som dette i ettertid!)
Snorkie Skrevet 3. september 2003 #5 Skrevet 3. september 2003 Jeg synes det er urimelig, men har faktisk sett et par plasser som skal ha tillegg for lokalleie, i tillegg til mat, drikke, servitører etc. Normalt burde kuvertprisen dekke alt slikt etter min mening.
ringblomst Skrevet 3. september 2003 #6 Skrevet 3. september 2003 Har faktisk aldri hørt om noen som skal ha bryllupsmiddagen på hotell som også må betale lokalleie, dette pleier jo å være innbakt i kuvertprisen. To priser for kaffegjester har jeg heller aldri hørt om. Selv betaler vi lokalleie, men så er det ikke på et hotell, men et lokale vi fikser så og si alt selv.
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2003 #7 Skrevet 4. september 2003 Vi hadde bestilt det perfekte lokalet og fått prisar på ditt og datt og NO kjem dei plutseleg med at dei skal ha 5000 kroner ekstra for berre å leige lokalet. Det er eit hotell. Er dette vanleg? I tillegg skal dei ha 45 kroner per pers viss vi skal ha med eigne kaker, og det er faktisk i tillegg til 35 kr per pers for å sette opp kakebordet/kaffi. :o Er dette heilt urimeleg eller heilt vanleg og akseptabelt? Eg synast iallefall at dei kunne ha opplyst om det i utgangspunktet når vi vurderte fleire lokaler! No er eg frustret. Kanskje vi skal sjå oss om etter ein annan stad? :veldigsur: Hvorfor ikke se seg om etter noe annet?
Gjest Tex Skrevet 4. september 2003 #8 Skrevet 4. september 2003 Synes det høres pussig ut jeg. Sjekk kontrakten din du.....
Kaktus Skrevet 4. september 2003 #9 Skrevet 4. september 2003 Vi betalte lokalleie på hotellet der vi hadde bryllupet vårt - og prisen varierte etter hvilke saler og rom vi ønsket til vårt bryllup. Men dette var vi klar over helt fra begynnelsen av, fikk tilsendt alle prislister fra første stund.
minniepus Skrevet 4. september 2003 #10 Skrevet 4. september 2003 Vi betaler en kuvertpris, drikke kommer utenom, og så tar de 60,- per gjest for kaffe og kakebord til kakene vi har med selv. Kaffe til desserten er inkludert i kuvertprisen. Vi har ikke egen pris for leie av lokalet, men kuvertprisen er ganske høy. Har sjekket noen andre steder som tar en pris for lokalet, også kommer maten utenom, så det er nok ikke helt uvanlig. De burde likevel opplyst om det når dere spurte om prisen i første omgang.
hallingbrud Skrevet 4. september 2003 #11 Skrevet 4. september 2003 Jeg spurte samboeren min (han jobber på hotell). Han sa det er vanlig med lokal-leie dersom dere ikke skal ha middagen der, men ikke hvis dere skal ha middagen der. Han sa i tillegg at det er helt vanlig med et gebyr dersom dere har medbrakte kaker. Men de skulle selvfølgelig ha gitt beskjed om dette når dere bestilte. Grunnen til lokalleie og gebyrer er at asjetter, kopper og glass må vaskes (i tillegg til lokalet). Dette tar selvfølgelig tid og dermed penger.
Green Skrevet 5. september 2003 Forfatter #12 Skrevet 5. september 2003 Takk for svar! No har eg skreve mail til hotellsjefen som kom med dei ekstra utgiftene og sagt at eg synast det er urimeleg å kome med desse opplysningane i ettertid. Så eg er spent på kva ho svarar! Jo,vi kan sikkert ha bryllaupet ein annan stad og, vurderer det viss dei ikkje går tilbake på dei ekstra-utgiftene sine. Faktisk så veit eg ikkje heilt kva som står i kontrakten for det var ho mor som ordna med det. Men som den nøyaktige personen ho er, reknar eg med at ho ikkje har skrevet under på den utan å lese han nøye! Og ho synast og det var sprøtt med dei 5000 kronene. Eg synast det er heilt greit at dei tar litt for oppsett av kakebord/kaffi, men det vert jo 80 kroner per gjest det! Vilt! :o Andre stader eg har sjekka tar dei rundt 30 kroner for det. Jaja, vi får sjå kva som skjer...
Green Skrevet 10. september 2003 Forfatter #13 Skrevet 10. september 2003 ville berre oppdatere kva som har skjedd i saka. Eg skreiv altså ein mail til hotellsjefen og sa at eg synast det var urettmessig å opplyse om ekstra prisar i ettertid. Omsider fekk eg svar! Dei var ikkje villege til å gå tilbake på krava men kunne gje betre tilbod på overnatting for gjestane. Men det hjelper jo ikkje oss! No kjenner eg at eg er LITT irritert :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå