Gjest Eldre enn meg jo! Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Bare jeg som synes "barna" så litt vel voksne ut? Link
Gjest Invicta Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 På det ene bildet stod det at de er i alderen 15 til 18 år. Og i selve artikkelen står det mindreårige. Jeg synes ikke de så noe eldre ut enn det.
Brunhilde Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Bare jeg som synes "barna" så litt vel voksne ut? Link Nå vet ikke jeg hvor ung du er, men reflektert virker du ikke å være.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Nå vet ikke jeg hvor ung du er, men reflektert virker du ikke å være. Nei, vel. Var bare det som slo meg. Sorry hvis det blir tatt ille opp.
Harlekin Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Skjønner ikke poenget her. Selv om det hadde vært voksne, er det ikke ok å ake på samme akebrett for det?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 Hvem er det som skal ta hånd om alle disse "barna" som kommer hit egentlig? Er det meningen at de skal få norske fosterforeldre? Eller skal de på barnehjem? Eller skal de bare få en bolig et sted av kommunen og bo alene der? Synes det hele virker som en oppskrift på store problemer i fremtiden for disse "barna". 99% av dem er jo gutter også. Mange av dem sendes jo også av foreldrene sine til Norge for å skaffe inntekter til familien i hjemlandet. Leste et sted at Norge nå tar imot fler av disse "mindreårige" enn noe annet land i verden. Selv flere enn mye større land som Tyskland, USA og Frankrike, og at hver "mindreårig" koster Norge 100 ganger så mye som å støtte en flyktning i hjemlandet. Bare å behandle en asylsøknad koster en halv million kroner.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Bare jeg som synes "barna" så litt vel voksne ut? Link Artikkel fra Aftenposten om bråk på asylmottak for "mindreårige" enslige asylsøkere. Bildet sier vel sitt om alderen på disse. Flere har da til og med gråstenk i håret. Under 18 år, ja helt sikkert. Jeg begriper ikke jeg hvordan UDI/UNE lar seg lure trill rundt. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2628340.ece
Gjest gjestdeluxe Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Bare jeg som synes "barna" så litt vel voksne ut? Link Jo, han på bildet kunne vel fint ha vært 19-20 år.
LilleBille Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Hvordan har asylsøkerne i mottaket råd til skiutstyr? Det ble avertert i lokalavisen om det var noen som hadde skiutstyr de ville gi bort - og det var sikkert mange som hadde ubrukt utstyr stående. Mor min feks. var lykkelig for å kunne sende sine og far min sine ski og støvler videre - og hun var opplagt ikke den eneste.
LilleBille Skrevet 1. februar 2010 #11 Skrevet 1. februar 2010 Jo, han på bildet kunne vel fint ha vært 19-20 år. På asylmottaket bor det ungdom opp til 18 - og jeg er imponert over at noen kan skille på 18 og 19 på et dårlig (i forhold til identifisering) bilde i avisen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå