Gå til innhold

Har det samme marerittet om og om igjen....


Gjest Gjest_Miamaria_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Miamaria_*

Jeg har det samme(eller nesten det samme) marerittet 1-2 ganger i uka, og har hatt det slik i flere måneder. Detaljene varierer, men som oftest er det noen som følger etter meg(vil ta meg) og jeg prøver å løpe, men det føles som beina mine går i slow motion, jeg prøver å løpe men det går bare så sakte! Ofte glemmer jeg det meste som skjedde i drømmen når jeg våkner, men den følelsen av å prøve å løpe vekk, men ikke få det til sitter i...det er utrolig ubehagelig, og jeg skjønner ikke hva det betyr. Er det noen som vet hva denne drømmen betyr, og hvordan jeg evt kan få den til å slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok noe dilemma inni deg. Som du føler du ikke blir kvitt, eller klarer å komme bort ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe å dikte opp en løsning i våken tilstand og øve på denne løsningen hver gang du drømmer. Har du et våpen? Finner du et åpent vindu og en fallskjerm? Kan du fly?

Tenk dataspill ;) Det fungerte for meg, men tok litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

ofte, eller som oftes når man har mareritt så betyr det at drømmene din prøver å fortelle deg noe. Og iallefall om du drømmer nesten det samme hver gang. Det kan være litt vanskelig for folk utenifra og si konkret hva det kan være. Men har du noen problemer i det daglige du går å tenker på? Noe du er urolig for eller kanskje du skal til/eller har tatt noen feile valg?

Jeg hadde det på samme måten som deg og hadde mareritt-liknende drømmer en til tre ganger i uken i et par måneder og skjønnte ikke hva det var. Nå husker jeg stort sett alltid hva jeg drømmer, men greide ikke å se hva de prøvde å fortelle meg. MEN jeg fant ut hva det var, gjorde noe med det og har ikke hatt et mareritt siden!

Det krever litt hodebry, men drømmene våre hjelper oss til å finne den riktige veien (den var dyp) :) så lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det beste er å konfrontere seg selv med det som er skummelt/ekkelt/utfordrende. Jeg ville rett og slett valgt å møte drømmen med "åpne armer" i våken tilstand. Tenke nøye over den som om den var en film og tillate meg å kjenne på frykten. Det verste jeg gjør er å prøve å fortrenge det/ikke tenke på det. Da blir jeg plaget mye lenger enn om jeg aksepterer drømmen, om du forstår hva jeg mener.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg i lange stunder drømt at jeg har truffet DEN DAMA irl etter å ha "sett henne" på nettet.

Men hun løper bare i fra meg, og hver eneste gang jeg akkurat klarer å ta henne igjen, og å strekke armen min ut i mot henne, så bare *POFF!!!!*, så er hun borte...!!! ;-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg i lange stunder drømt at jeg har truffet DEN DAMA irl etter å ha "sett henne" på nettet.

Men hun løper bare i fra meg, og hver eneste gang jeg akkurat klarer å ta henne igjen, og å strekke armen min ut i mot henne, så bare *POFF!!!!*, så er hun borte...!!! ;-))))

Er det DU som forfølger ts i drømmene hennes??? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg i lange stunder drømt at jeg har truffet DEN DAMA irl etter å ha "sett henne" på nettet.

Men hun løper bare i fra meg, og hver eneste gang jeg akkurat klarer å ta henne igjen, og å strekke armen min ut i mot henne, så bare *POFF!!!!*, så er hun borte...!!! ;-))))

Man drømmer ikke så my når man drikker mengdevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe å dikte opp en løsning i våken tilstand og øve på denne løsningen hver gang du drømmer. Har du et våpen? Finner du et åpent vindu og en fallskjerm? Kan du fly?

Tenk dataspill ;) Det fungerte for meg, men tok litt tid.

Det var et veldig kreativt tips! Skal absolutt prøve, men vet ikke hvor bra det går...jeg har aldri spilt dataspill, men får jo bare bruke fantasien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte, eller som oftes når man har mareritt så betyr det at drømmene din prøver å fortelle deg noe. Og iallefall om du drømmer nesten det samme hver gang. Det kan være litt vanskelig for folk utenifra og si konkret hva det kan være. Men har du noen problemer i det daglige du går å tenker på? Noe du er urolig for eller kanskje du skal til/eller har tatt noen feile valg?

Jeg hadde det på samme måten som deg og hadde mareritt-liknende drømmer en til tre ganger i uken i et par måneder og skjønnte ikke hva det var. Nå husker jeg stort sett alltid hva jeg drømmer, men greide ikke å se hva de prøvde å fortelle meg. MEN jeg fant ut hva det var, gjorde noe med det og har ikke hatt et mareritt siden!

Det krever litt hodebry, men drømmene våre hjelper oss til å finne den riktige veien (den var dyp) :) så lykke til!

Vel, jeg har forsåvidt et problem, om jeg kan kalle det det...jeg skal flytte til utlandet om en måneds tid og bli der ett eller flere år i jobbsammenheng. Dette innebærer å flytte hjemmefra for første gang, og enda verre, flytte fra kjæresten min. Veldig rart at du spør om jeg skal til eller har tatt valg, for jeg må jo faktisk velge om jeg skal fortsette forholdet, eller slå opp med kjæresten. Har utsatt det veldig lenge, og har på en måte bare prøvd å skyve det ut av hodet mitt, vil ikke tenke på det... :tristbla: Kanskje underbevisstheten min rett og slett har tatt tak i det for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det beste er å konfrontere seg selv med det som er skummelt/ekkelt/utfordrende. Jeg ville rett og slett valgt å møte drømmen med "åpne armer" i våken tilstand. Tenke nøye over den som om den var en film og tillate meg å kjenne på frykten. Det verste jeg gjør er å prøve å fortrenge det/ikke tenke på det. Da blir jeg plaget mye lenger enn om jeg aksepterer drømmen, om du forstår hva jeg mener.

Lykke til!

Du mener at jeg midt i drømmen skal stoppe opp og bare la den eller det som følger etter meg ta meg? Det tør jeg ikke altså!! Jeg vet at det bare er en drøm, men du aner ikke hvor redd jeg er i drømmen. Våkner helt svett :tristbla: Jeg tror ikke jeg klarer det altså. Det kan godt hende at det er det beste man kan gjøre, men det er nok ikke løsningen for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Mareritt dukkar som regel opp når ein er stressa på eit vis. Når det skjer så store endringar i livet ditt, så er det nok det som forårsakar mareritta. Tviler på at draumane betyr noko meir komplisert enn det. For meg hjelpte det å bli meir bevisst på draumane mine. At eg rett og slett var klar over at dei dukka opp når eg er stressa. Mareritta er ikkje så sterke lenger. Om du er anspent før du sovnar fordi du er bekymra for å få mareritt, så hjelper sannsynlegvis ikkje det. Kanskje du kan prøve å roe ned ein times tid før du legg deg? Ingen PC eller TV. Heller ei bok eller noko anna stille og fredeleg. Det har kanskje ikkje dokumentert effekt, men eg vil tru det hjelper å bevisst roe seg ned før sengetid. Då seier du til deg sjølv at du skal slappe av og ha gode draumar.

Elles vil dei nok forsvinne når livet ditt ha roa seg ned, men det kan bli ei stund til sidan du skal flytte. Når man har mareritt, så får ein dårlegare søvn og ein tar med seg litt av uroligheita når ein vaknar. Dei som ikkje har mareritt er meir avslappa på morgonane enn dei som har mareritt. Så det er ikkje konstruktivt, uroen blir ikkje bearbeida.

Endret av Cipheria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte slik i mange år at noen var etter meg og at jeg ikke klarte å løpe.. hvis jeg prøvde ble jeg bare sugd bakover.. :sleeping:

Var utrolig slitsomt.. men plutselig en dag så sluttet det..plutselig klarte jeg å løpe fra de som var etter meg.. vet ikke helt hva som skjedde, men tror livet mitt gikk inn i en ny og bedre epoke..

det er en side som det står om sympolikk og sånt ift drømmer.. droemmetydning.com.. du kan jo søke opp og se litt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...