Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har alltid vært glad i å bake, men det er èn ting som jeg alltid plages med, og det er å få kanelsnurrene til å holde sammen. Når jeg lager dette, kjevler jeg alltid ut deigen, smører fyllet på, og skjærer skiver som jeg legger på bakepapir. Men når de stekes glir ringene fra hverandre slik at det ikke blir èn tett "bolle" med snurrer, men løse ringer rundt hverandre. Hva kan jeg gjøre annerledes? Kanelsnurrene blir jov eldig gode, men jeg vil at de også skal SE fine ut
Gjest Marlo Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Om du pisker ett egg og smører dette på i skjøten på hver kanelsnurr så vil den kanskje holde bedre sammen?
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Putte de nedi en langpanne med kanter, og steke de inntil hverandre. Da kan man bare plukke de fra hverandre etterpå, og de holder seg mye bedre sammen!
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 takk for tips, skal prøve begge delene:)
Gjest namnam Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Hei Jeg føler jeg kan kanelboller - har lagd det såååå mange ganger! Det du må gjøre er : når du ruller sammen rektangelet etter at du har smurt og drysset på kanel og sukker er å klemme sammen skjøten og legge den nederst før du begynner å skjere opp kanelbollene:-) DET fungerer - her har de aldri gått opp i liminga Lykke til
Gjesten Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Jeg pleier å klemme sammen skjøtene littegrann etter at jeg har delt dem opp. Også etterhever jeg, men jeg vet ikke om det spiller noen rolle
Gjest Gjest_P_* Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Mine boller blir sånn hvis jeg kjevler for tynt. Det hjelper også om det er lite fett i deigen, og den får etterheve godt. Noen ganger skjer det motsatte og jeg får pervoboller hvor midten spretter opp og ringler seg bortover...
Xtra_lilje Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 jeg stapper enden under snurren, om du skjønner..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå