Gå til innhold

Kanelsnurrer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært glad i å bake, men det er èn ting som jeg alltid plages med, og det er å få kanelsnurrene til å holde sammen.

Når jeg lager dette, kjevler jeg alltid ut deigen, smører fyllet på, og skjærer skiver som jeg legger på bakepapir.

Men når de stekes glir ringene fra hverandre slik at det ikke blir èn tett "bolle" med snurrer, men løse ringer rundt hverandre.

Hva kan jeg gjøre annerledes? Kanelsnurrene blir jov eldig gode, men jeg vil at de også skal SE fine ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du pisker ett egg og smører dette på i skjøten på hver kanelsnurr så vil den kanskje holde bedre sammen?

Skrevet

Putte de nedi en langpanne med kanter, og steke de inntil hverandre. Da kan man bare plukke de fra hverandre etterpå, og de holder seg mye bedre sammen!

Skrevet

Hei

Jeg føler jeg kan kanelboller - har lagd det såååå mange ganger!

Det du må gjøre er : når du ruller sammen rektangelet etter at du har smurt og drysset på kanel og sukker er å klemme sammen skjøten og legge den nederst før du begynner å skjere opp kanelbollene:-) DET fungerer - her har de aldri gått opp i liminga Lykke til

Skrevet

Jeg pleier å klemme sammen skjøtene littegrann etter at jeg har delt dem opp. Også etterhever jeg, men jeg vet ikke om det spiller noen rolle

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Mine boller blir sånn hvis jeg kjevler for tynt. Det hjelper også om det er lite fett i deigen, og den får etterheve godt.

Noen ganger skjer det motsatte og jeg får pervoboller hvor midten spretter opp og ringler seg bortover...

Skrevet

jeg stapper enden under snurren, om du skjønner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...