Kitekat Skrevet 6. februar 2010 #21 Skrevet 6. februar 2010 Hei! jeg er fagutdannet kokk,og har laget mat til/vært kokk på stedet el servitør til sikkert over 50bryllup.. Det er helt normal prosedyre med forrett, 2ganger servering av hovedrett og deretter dessert... så kaker og kaffe.. den perfekte nattmat er jo god heimalaga betasuppe med brød og flatbrød til,kan forberedes dagen før,slik at den trenger bare et lite oppkok like før servering... :rødme: suppen er salt og god ,næringsrik og mettende.. serveres rundt kl 01...da er ofte folk begynt å bli brisen og betasuppe kan gjøre godt i mang en kropp jeg leser her til min store skrekk at det er noen som serverer hot dogs som nattmat...skrekk og gru,aldri om jeg hadde tillatt slik "mat"til mine gjester...men hvis de fleste av gjestene er "suset" så er de vel ikke så nøye... lykke til med bryllupet deres!
Anglofil Skrevet 6. februar 2010 #22 Skrevet 6. februar 2010 (endret) Noe mer kjedelig enn betasuppe kan jeg ikke tenke meg, men folk er forskjellig. Vi er ikke så "fine" på det, det skal være en fest og gøy, ikke et slottsball. Ergo kunne jeg godt servert pølser, selv om det ikke er det beste jeg vet. Mvh Yvonne Endret 6. februar 2010 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #23 Skrevet 7. februar 2010 Hei! jeg er fagutdannet kokk,og har laget mat til/vært kokk på stedet el servitør til sikkert over 50bryllup.. Det er helt normal prosedyre med forrett, 2ganger servering av hovedrett og deretter dessert... så kaker og kaffe.. den perfekte nattmat er jo god heimalaga betasuppe med brød og flatbrød til,kan forberedes dagen før,slik at den trenger bare et lite oppkok like før servering... :rødme: suppen er salt og god ,næringsrik og mettende.. serveres rundt kl 01...da er ofte folk begynt å bli brisen og betasuppe kan gjøre godt i mang en kropp jeg leser her til min store skrekk at det er noen som serverer hot dogs som nattmat...skrekk og gru,aldri om jeg hadde tillatt slik "mat"til mine gjester...men hvis de fleste av gjestene er "suset" så er de vel ikke så nøye... lykke til med bryllupet deres! Ja sånn er skikken her, men nå bor jeg på bygda å her er det tradisjon med suppe til nattmat, i den senere tid har spekemat å kommet inn som nattmat. Vi har heller ikke noe tidspunkt for avslutning av bryllupsfesten, kan være at det fortsatt er fest når frokosten serveres, for det bruker vi. Som regel er det 3 dagers her, en liten matbit av ett eller annet på fredagskveld, bryllupsfest på lørdag og frokost på søndag. Pølse og brød er enkelt men jeg synes det er litt "simpelt", suppe eller spekemat, der er vel suppe billigst om man skal se på pris. Lykke til med den store dagen .
Pomeline Skrevet 7. februar 2010 #24 Skrevet 7. februar 2010 (endret) Nå skal ikke jeg gifte meg med det første, men var i et bryllup i sommer hvor det ble servert nattmat rundt kl. 01, og det ble utrolig godt mottatt! Alt forsvant på null komma niks! Var snitter det var snakk om her. Forøvrig er jeg enig i at betasuppe er ganske så kjedelig.. Endret 7. februar 2010 av Pomeline
Sunshine Skrevet 7. februar 2010 #25 Skrevet 7. februar 2010 Hei! jeg er fagutdannet kokk,og har laget mat til/vært kokk på stedet el servitør til sikkert over 50bryllup.. Det er helt normal prosedyre med forrett, 2ganger servering av hovedrett og deretter dessert... så kaker og kaffe.. den perfekte nattmat er jo god heimalaga betasuppe med brød og flatbrød til,kan forberedes dagen før,slik at den trenger bare et lite oppkok like før servering... :rødme: suppen er salt og god ,næringsrik og mettende.. serveres rundt kl 01...da er ofte folk begynt å bli brisen og betasuppe kan gjøre godt i mang en kropp jeg leser her til min store skrekk at det er noen som serverer hot dogs som nattmat...skrekk og gru,aldri om jeg hadde tillatt slik "mat"til mine gjester...men hvis de fleste av gjestene er "suset" så er de vel ikke så nøye... lykke til med bryllupet deres! Pølser var god nok mat for de kongelige gjestene i kronprinsens bryllup, og jeg antar at ingen av oss andre har finere gjester enn det Betasuppe er triste greier altså...
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #26 Skrevet 7. februar 2010 Gjestene ble informert om at de som var sultne etter kakene kunne ta en Ola-pakke fra kjøleren. Bryllupet varte lenge etter at brudeparet forlot lokalet og matpakkene ble spist og mange ganger delt siden det er tre brødskiver i hver pakke. Brudeparet hadde avtalt med to bensinstasjoner om å levere pakker der hvis det ble noen igjen, men det ble ikke nødvendig.
Fluffe Skrevet 7. februar 2010 #27 Skrevet 7. februar 2010 har planer om nattmat ja. broren min og min folovede er matrak som må ha mat...
Fat Sally Lee Skrevet 7. februar 2010 #28 Skrevet 7. februar 2010 Ja til nattmat! Jeg har savnet det i de bryllupene hvor det har manglet. Sist jeg var i bryllup ble det servert en enkel elggryte rundt klokken ett, det var fantastisk godt! Vi kommer garantert til å servere nattmat i vårt bryllup, men matpakker blir det neppe...
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 8. februar 2010 #29 Skrevet 8. februar 2010 Kjøttsuppe av vilt eller en gryterett er enkelt og trenger ikke bli så dyrt. Bakte poteter, baguetter og salat er også et alternativ. Eventuelt et koldtbord med f.eks. suppe, gryterett, salat, spekemat, eggerøre, omelett, stekte karbonader, røyket laks, oster baguetter og brød. Gjestene kan forsyne seg selv og resten kan fryses til senere bruk.
LindaM Skrevet 8. februar 2010 #30 Skrevet 8. februar 2010 Vi har bestemt oss for spekemat til nattmat. Blir litt koldtbordaktig, så ingenting trenger å varmes opp, eller lages der og da. Supert valg synes vi! Blir en del tilbehør selvfølgelig. potetsalat, waldorfsalat osv. Mat er utrolig viktig i bryllup! Gjestene tilbringer hele dagen sammen med oss, og de fortjener å bli tatt vare på! Har hørt om bryllup der folk er kjempe sultne pga altfor "fisefin" middag (altså små porsjoner) og ikke nattmat. Kjedelig å måtte stoppe på Shell for å kjøpe pølse på vei hjem fra bryllup.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå