Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes dere man må innrede slik at det innvendige samsvarer med de utvendige, eller trenger man ikke ta hensyn til det?

Kan man for eksempel ha romantisk bondestil i et hus fra 70-tallet, eller 70-talls stil i et hus fra 2010?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg innreder av hjertens lyst, uten å ta hensyn til fasaden på huset.

Det går kun på hva vi liker.

Stakars dem som bor i en anonym stygg høyblokk om man må følge sånne regler.:)

Skrevet

Vi har hus fra 60 tallet - ikke spesiellt romantisk, men vi har malt det hvitt og fått på sprosser på vinduene - og syns nå det står litt mer i stil med den franske landstilen/shabby chic stilen vi har innvendig.

Men dette er noe hver og en må avgjøre - jeg personlig liker denne stilen, og vil gjerne ha den mest mulig utvendig også ;)

Men jeg syns leirbål sa det fint jeg - bor man i blokk, så kan man allikevel innrede/style hvordan man vil inne :jepp:

Skrevet

Jeg synes det er viktigere hvordan det ser ut innvendig, altså ikke "løst" interiør, men materialer i vegger, gulv, dimensjoner osv. Jeg må innrømme at jeg synes det ser litt komisk ut med masse store herregårdsmøbler/engelsk stil/dragestil/masse bondemøbler i en firkanta leilighet med lavt under taket, og synes det er naturlig å ta hensyn til rammene liksom, men man har jo endel spillerom likevel. Det aller viktigste er uansett at en selv trives med valgene, 99% av oss kommer uansett aldri til å få besøk av interiørblader eller interiørhistorikere hvis det finnes noe slikt.

Gjest Amarena
Skrevet

Jeg synes ikke man behøver å innrede i samsvar med hvordan boligen ser ut utvendig. F.eks. synes jeg godt man kan ha en minimalistisk/moderne stil innvendig selv om man bor i en gammel herregård. :)

Gjest Gjest_Marte_*
Skrevet
Jeg synes ikke man behøver å innrede i samsvar med hvordan boligen ser ut utvendig. F.eks. synes jeg godt man kan ha en minimalistisk/moderne stil innvendig selv om man bor i en gammel herregård. :)

Jeg mener at man bør være tro mot husets stil for å lykkes med en gjennomført innredning. Det er IKKE pent med bondestil i et enkelt funkis-hus eller en moderne byleilighet ... for meg blir det helt malplassert og ser litt komisk ut.

Derimot så synes jeg det er flott om man har deler av innredningen minimalistisk selvom huset er et herregårdhus eller en gammel og ærverdig byleilighet. Har sett mange flotte løsninger hvor man kombinerer minimalistisk med en mer overdådig stil.

Har man et moderne funkishus eller en ny moderne leilighet så kan man gjerne ha enkeltelementer i overdådig stil, eks. et vitrineskap eller kjøkkenbord - men i hovedsak bør man holde en gjennomgående minimalistisk stil.

Synes jeg :)

Skrevet

Men hva gjør man med et kjedelig Moelvenhus som ble bygget på 70-tallet?

Står man fri til å gjøre som man vil innvendig, eller blir det fullstendig kræsj?

Skrevet

Står man fri til å gjøre som man vil innvendig, eller blir det fullstendig kræsj?

Jeg syns du kan gjøre hva du vil :)

Er ikke så lett å få gjordt noe med utsiden uansett ;)

Gjest Spinell
Skrevet

Det er nok best å holde seg til orange og brune velursofaer, tredelt seksjon i mørkebrunt tremateriale og ikke minst hvitevarer i kraftig rød- eller grønnfarge i det huset. Husk også at nålefilt på gulvene er praktisk og uslitelig ;)

Neida, jeg synes en kan ta seg innredningsfriheter i slike hus. Det viktigste er at størrelsen på møblene står til rommene. (Dvs ikke altfor store møbler i en liten stue med normal takhøyde.)

Hadde jeg hatt full valgfrihet i et slikt hus, ville jeg satset på skandinaviske designklassikere fra 50-, 60- og 70-tallet.

Skrevet

jeg tror jeg hadde syntes et slikt hus var vanskelig å innrede, fordi jeg ikke liker rominndelingen i disse husene ("stor/for åpen stue med mange innganger, små soverom/kontor, lite kjøkken), men samtidig er det jo ganske nøytralt. Jeg ville innredet som jeg ville, men jeg innbiller meg også at man merker om noe passer eller ikke. Av den grunn har ikke vi brukt masse penger på sofa i huset vi har leid de siste årene, fordi den kanskje ville se malplassert og for stor eller liten ut der vi kjøper. Så selv om jeg mener jeg har en retning på smaken min ville jeg "måttet" tilpasse den etter huset (og igjen, dimensjoner o.l innvendig, samme hvordan det ser ut utvendig...). Jeg tror med andre ord du kan gjøre som du vil, særlig så lenge du prøver deg fram (ville ikke dratt på Bohus eller en eller annen shabby chic eller designbutikk og kjøpt et helt interiør i slengen :fnise: ).

Skrevet

Alle rommene er egentlig veldig store, unntatt bad/do/vaskerom. Og vi har store muligheter til å utvide med en kjelleretasje etterhvert.

Spørsmålet er hvor mye vi skal gjøre i starten, og hvor mye penger vi har til å pusse opp. (Huset er delvis arv, og prisen er ikke avklart). Vi kan rive alle vegger og lage ny planløsning om økonomien tilsier det.

Skrevet

Jeg synes igjen at dere kan gjøre som dere vil, og har råd til.

Det er mange jeg er på besøk hos, som ikke deler vår smak i innredning, uten at jeg egentlig bryr meg om det.

Bare de smiler kan de innrede med bruskasser for meg.

Poenget er: det er dere som skal bo der, og trives.

Og uansett hva dere velger er det noen som kommer til å synes det er perfekt, og andre som ikke synes det er så fint.

Tenk og drøm, og gjør det dere ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...