Gå til innhold

snart gravid?


annebirgitte

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg en sen fredagskveld(snart lørdag)og leser at en kan skrive dagbok.En fin ide,så her kommer litt om meg selv.

Jeg er 37 år og kommer fra Hordaland,gift og har 4 barn.Vi prøver nå på nr5,er midt inne i syklusen.Vi har snakket en god stund om og få en til før jeg ble for gammel,og fant ut at nå var tiden inne.Jeg skal ha mensen 7.mai hvis jeg ikke er gravid......?Skal i tilfelle ta en test 9.mai om morgenen.Hvis den slår positivt ut,så kan vi begynne og forberede oss på ett januarbarn.De andre er født mai-juni-juli og november.Vi har bare prøvd en mnd,men det gjorde vi med de andre også så vi får se.Vi stresser iallefall ikke med dette siden vi har 4 barn fra før,men det er kjekt hvis det slår til.

Klem fra mor til fire:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Annebirgitte icon_smile.gif

Velkommen hit som prøver!Spennende ikke sant?

Så herlig å høre at du vil ha flere barn!Dere er kjempeflinke som skal begynne på nr 5 syns jeg!Hvor gamle er barna dine da? Vet de at dere prøver igjen?

Jeg selv har en datter som fyller 5 år snart. Hun har spurt etter småsøsken lenge nå, det går nesten ikke en dag uten at hun snakker om det ("Når jeg blir storesøster så kan babyen få den og den leken", "Når jeg får lillesøster skal hun hete Mia og lillebror skal hete Pomba(?)" osv)

Vi har ikke sagt noe til henne at vi prøver, vil jo vente å se om vi får det til først. Men det er akkurat som om hun VET at vi planlegger fordi hun snakker sååå mye om det. Forleden dag spurte hun også om hvordan man lager barn...ble litt paff kan du tro.

Får håpe at dere slipper å vente særlig lenge før det klaffer, må jo tro at dere klarer det igjen!

Masse lykkeønskninger til deg icon_wink.gif

Klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

..og velkommen inn i gjengen som prøver!..Høres ut som du og mannen din blir lett gravide, heldigen!

Men jeg ønsker dere masse lykke til for det!

klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! icon_smile.gificon_smile.gif

Velkommen hit som prøver og dagbok-skriver.

Ønsker dere masse LYKKE TIL i jakten på 2 BLÅ!!!!!!!!

Syntes det er tøft av dere å gå for barn nr.5!!!

Håper dere ikke må vente lenge på mirakelet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Tusen takk for koselige hilsner her i dagboken min.Jeg har barn mellom 6-16 år(de blir 7-17 år iår)altså ganske store.Jeg har 2 jenter og 2 gutter,så kjønnet har selvfølgelig ingenting og bety.De vet ikke at vi prøver,men hun som er minst har ei venninde i klassen som har fått en jente,så hun spør veldig mye.Har også ei venninde som fikk nr3,en gutt for 2 dager siden.Den yngste gutten min som blir 11 år i mai ønsker seg også veldig mye en bror(må legge til at en i klassen hans ble storebror til en gutt(de er nå 3 gutter).Den eldste gutten min tenker nok ikke på det engang,mens hun som er eldst synes det er helt ok om det kom flere (hun er jo så godt vant til de hun er storesøster for idag,og hun kan ikke huske at hun har vært alene).Mannen min sier at jeg ikke bør ta en test før søndag den 12 .mai for å få skikkelig utslag på testen,men det spørs om jeg orker og vente...!Kanskje mensen er kommet før den tid,og da kan jeg "spare"testen til neste mnd.Vi får se.Hvis den slår ut positivt,så tror jeg ikke at jeg vil fortelle ungene noe før i juli mnd,det er jo 3 mnd som er den mest kritiske tiden.Hva mener dere om det?Ha en god natt og en riktig flott helg fortsatt!

Klem fra mor til fire.icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei igjen alle sammen!

Nå er det lenge siden jeg har vært inne her i dagboka mi,men her kommer en tilstandsrapport.

Jeg fikk mensen 14.mai-dag 35 i syklusen min.Jeg som bare har hatt 28 dagers sykluser,så var dette veldig rart.Tok 2 tester som selvfølgelig var negative.Hadde heldigvis "bare"4 dagers mens mot 7 før,så noe er da positivt.Er nå på dag 9 i denne syklusen,og jeg skal he EL den 28.mai(etter en syklus på 28 dager).Etter en syklus på 35 dager så er jo EL 4.juni.Vi får "stå på"til begge datoene,så får vi se hva resultatet blir den 11-18 juni.Stakkar's mannen min,han kommer vel til å bli helt utkjørt.Han er jo ingen ungfole lenger.....ha...ha!

Håper det står bra til med dere alle!

Klem fra mor til fire.icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OJ - fant ut at jeg ikke har ønsket deg velkommen jeg - *fy skam @*.

Så da får jeg gjøre det nå !

Velkommen inn i prøvegjengen og inn i dagbøkenes verden. Håper du vil ha stor nytte av både dagbok og oss andre som er her for deg icon_wink.gif Vi har en skulder å gråte på når frustrasjonen er stor. Håper du ikke opplever så mye av det da - men at det blir klaff så fort som mulig.....

_________________

*carpe diem*

vinke.gif@lfakrøll - på jakt etter to blå1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfakrøll den 2002-05-24 07:45 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss,

og lykke til med nr.5!

Hold oss oppdatert, og ikke slit ut gubben! *ler*

*klem*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen!

Tusen takk for koselige hilsner inne her i dagboka mi.Det er så godt og få dele sine erfaringer og tanker med dere,og dere er noen vidunderlige damer/jenter....det er godt og ha dere her inne!

Med oss går det bare bra.Har første EL dato i morgen 28.mai,så vi har "stått på"siden lørdag og skal fortsette hver dag frem til neste EL dag som er 4.juni(etter 35 dagers syklus).Jeg har aldri regnet ut når jeg har EL med de andre barna mine,så nå føler jeg meg litt "stresset"angående disse dagene.Hvilken EL dag bør jeg egentlig satse på av 28 eller 35 dagers syklus(har alltid hatt 28-29 dager men den siste var på 35)?Kom med råd!!??Ha en fortsatt flott uke alle sammen!

Klem fra mor til fire.icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hvordan går det annebirgitte?

(fortsätter på svenska) Det var ett tag sen du skrev sist?

Tänkte på det du skrev med cykeln din. Om du har använt p-piller brukar cyklen pressas in i 28 dagars intervaller, utan p-piller varierar det ofta mycket mer. Jag skulle räkna på den längre cykeln jag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei igjen alle sammen!! :D

Nå er det utrolig lenge siden jeg har vært her inne og skrevet i dagboken min. :)

Først,takk til alle dere som skrev ett innlegg før,det varmet meg veldig at dere tok dere tid til å sende meg noen ord. :P

Så vil jeg komme med en gledelig nyhet.Jeg er endelig blitt GRAVID :D :D :P:wink: etter 1 års prøving!! Vi venter nå nr 5 om ca 7 mnd,så det blir en utrolig flott førjulspresang.Jeg blir 38 år i sept,så dette føler jeg er på grensen når det gjelder og gå gravid.Mine 4 barn gleder seg veldig mye og dette blir jo en slags attpåklatt med 8 1/2 år mellom minstejenta som blir 8 i juli og nr5.De andre er en gutt som blir 12 nå i mai,en jente som fyller 18 nå i juni og en gutt som blir 17 i nov.Så jeg har liksom hele spekteret oppover.Føler meg fin og håper alt går bra videre. :wink: :D Ønsker dere alle en fortsatt flott og varm uke og det hadde vært veldig kjekt om noen ville skrive noen ord til meg.Skal årøve og bli flinkere til å gå innpå siden.

Masse klemmer fra mor til 4 og som venter på nr5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Trulselinemor

Gratulerer med to blå og masse lykke til. Kommer til å titte innom for å se hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...