Gå til innhold

Skal ta silikon snart


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Jeg må jobbe inn 6 uker (stønn) fordi jeg får ikke sykmelding for silikon innlegg.. Hva jobber dere andre med? Får dere sykmelding? Jeg fikk beskjed om å ikke løfte på 4 uker. Skal ha anatomiske innlegg. Fikk også beskjed om å ikke få flere unger. Men hvordan kan det ha seg at alle stjernene kan han unger som ammer, hvis ikke jeg kan? Jeg glemte å spørre legen, men regner med det kanskje er fordi formen på brystet kan endre seg?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen får sykemelding når de skal gjennomføre private plastiske operasjoner.

Skrevet

Årsaken til at du ikke bør amme kan være at du har nesten ikke fett i brystene. Om melkekjertlene vokser mye, så har de ikke noe fetvev og skyve på i stedet vil de presse veldig på selve huden. Det er en egenskap med hud som gjør at om den strekkes over et vist punkt så mister den helt elastitet. Jeg snakker ikke her om den vanlige strekkingen av brystene som gjør at de blir litt slappere etter amming, men mer den effekten du kan se på enkeltes mager som også har vært veldig overvektige. Jeg skal ikke prøve å overtale deg til å la være, selv om jeg er litt fristet. Men ikke overdriv størrelsen på innlegget, da ser det veldig rart ut :)

Skrevet
Jeg fikk sykemelding pga dette.

Var dette en privat operasjon? Eller har du fått en henvisning fra lege?

Skrevet
Var dette en privat operasjon? Eller har du fått en henvisning fra lege?

Det var en privat operasjon. (på privat klinikk)

Jeg hadde med "papirer" på at jeg ikke skulle løfte på 6 uker.

Var ikke noe problem, men det er vel fra lege til lege ;)

Skrevet
Det var en privat operasjon. (på privat klinikk)

Jeg hadde med "papirer" på at jeg ikke skulle løfte på 6 uker.

Var ikke noe problem, men det er vel fra lege til lege ;)

Å, få faen. Hadde NAV fått snusen i det, hadde den legen vært uten sykemeldingsrett før man hadde rukket å snu seg.

Det er ikke lov til å sykemelde for ikke medisinsk begrunnet kosmetiske operasjoner. Har man ikke avspassering eller ferie til gode, må man søke om ulønnet permisjon og håpe at sjefen er grei.

Skrevet
Å, få faen. Hadde NAV fått snusen i det, hadde den legen vært uten sykemeldingsrett før man hadde rukket å snu seg.

Det er ikke lov til å sykemelde for ikke medisinsk begrunnet kosmetiske operasjoner. Har man ikke avspassering eller ferie til gode, må man søke om ulønnet permisjon og håpe at sjefen er grei.

Må si at jeg var student, og at jobben var helgejobbing... Det hadde nok noe å si. Men jeg vet at det er fler som har fått sykemelding for dette, av andre leger.

Gjest Gjest_Mabel_*
Skrevet

Bare tull at man ikke bør få barn etter å ha fått silicon.:) Men brystene kan selfølgelig endre seg litt etter amming...

Skrevet
Bare tull at man ikke bør få barn etter å ha fått silicon.:) Men brystene kan selfølgelig endre seg litt etter amming...

Hvis man skjærer i området rundt brystvorten kan det hende man ikke kan amme, men det er noe legen opplyser om. Vanligvis går man jo inn under brystene.

Og selvom man går inn rundt bryst vortene, kan melkekanaler "festes" igjen fikk jeg innrykk av når jeg snakket med plastikk kirurg.

Skrevet
Det var en privat operasjon. (på privat klinikk)

Jeg hadde med "papirer" på at jeg ikke skulle løfte på 6 uker.

Var ikke noe problem, men det er vel fra lege til lege ;)

Ok jeg har ikke hørt om noen som har fått sykemeldinger ut fra slike operasjoner før. Tror nok ikke denne sykemeldingen var av det lovlige slaget. Men det overrasker meg ikke at noe sånt forekommer.

Skrevet
Ok jeg har ikke hørt om noen som har fått sykemeldinger ut fra slike operasjoner før. Tror nok ikke denne sykemeldingen var av det lovlige slaget. Men det overrasker meg ikke at noe sånt forekommer.

Har egentlig ikke tenkt noe over det jeg, men det er jo selvvalgt, så ser at det kanskje ikke skulle blitt skrevet ut en sykemelding.

:)

TS, jeg hadde spurt legen din og kirurgen, kan jo hende ;)

Skrevet
Det er ikke lov til å sykemelde for ikke medisinsk begrunnet kosmetiske operasjoner. Har man ikke avspassering eller ferie til gode, må man søke om ulønnet permisjon og håpe at sjefen er grei.

Hvor i lovverket står dette? Er man syk, så er man syk - eller? Selv om det er etter en kosmetisk operasjon.

Skrevet

Men man er jo ikke syk. Man velger selv å legge seg under kniven når man er frisk.

Skrevet
Hvor i lovverket står dette? Er man syk, så er man syk - eller? Selv om det er etter en kosmetisk operasjon.

Om du blir syk av operasjonen type betennelse der puppen detter av, får du nok sykemelding.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)
Er man syk, så er man syk - eller? Selv om det er etter en kosmetisk operasjon.

Selvsagt skal ikke skattepenger gå med på å sponse fravær begrunnet mer eller mindre i folks forfengelighet. Men jeg begynte å tenke på noe: dersom en får alvorlige, uforutsette komplikasjoner av en eller annen svært lite sannsynlig type som følge av den plastiske operasjonen: er det da lov for en lege å skrive ut sykemelding?

Edit: jeg ser at Vilma har tenkt på det samme samtidig.

Endret av Spinell
Skrevet

Jeg har snakket med legen min ja. Han sier at jeg ikke får noen sykmelding. Så her blir det masse ekstra jobbing før operasjonen.. Jeg "puppene" etter amming og slanking. Jeg har en liten b 70 nå. Før hadde jeg 75 dd, så vet dere grunnen.

Kirurgen sa også at jeg ikke kan gå noe særlig heller på disse 4 ukene, så her blir det sofa og seng. Selv om det er vanskelig med en 2 åring i hus

Skrevet

ops.. jeg skulle skrive at jeg mistet puppene etter amming og slanking..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...