Gå til innhold

akutt diare


Gjest Gjest_vinter_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_vinter_*
Skrevet

Jeg har nå hatt spysyken i et par dager, med akutt diare. Det begynte med at jeg kastet opp på mandag, fikk diare på tirsdag og så ble bra igjen. Natt til fredag kastet jeg opp igjen, og på fredag fikk jeg diare. Diareen har jeg hatt siden, med unntak av i går hvor jeg ikke var på do i det hele tatt. Beklager detaljene, men diareen har blitt gradvis tynnere og nå er det så tynt som vann med litt "klumper" i. :spy: Jeg rekker ikke alltid på do før det kommer heller. :( Jeg tok 1 spiseskje med medisinsk kull for noen timer siden, men det ser ikke ut til å hjelpe. Har ikke fått i meg så mye disse dagene, bare litt Cola, noen få brødskiver, saltkjeks, banan og french fries. Nå begynner jeg å bli bekymret for å bli uttørket, siden jeg drikker lite og det eneste jeg drikker er Cola.

Noen råd? Har ikke lyst til å kontakte legevakt, føler det ikke er viktig nok. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bland Farris og eplejuice, da får du i deg stoffer du mister mye av når du har diare. Cola inneholder koffein, som har en vanndrivende effekt. Spis det du klarer - litt er bedre enn ingenting ;)

Du kan jo forsøke Imodium, som har en stoppende effekt på magen.

Spysjuka pleier jo å gå over av seg selv, men hvis det trekker ut kan du jo kontakte fastlegen din og høre om han vil gjøre noe

God bedring :)

Gjest Gjest_vinter_*
Skrevet
Bland Farris og eplejuice, da får du i deg stoffer du mister mye av når du har diare. Cola inneholder koffein, som har en vanndrivende effekt. Spis det du klarer - litt er bedre enn ingenting ;)

Du kan jo forsøke Imodium, som har en stoppende effekt på magen.

Spysjuka pleier jo å gå over av seg selv, men hvis det trekker ut kan du jo kontakte fastlegen din og høre om han vil gjøre noe

God bedring :)

Takk for råd. :)

Fikk ikke gjort dette i går siden jeg var for syk til å ta vare på sønnen vår og mannen ikke kunne ta med den syke gutten ut ... Nå har jeg fått Imodium, eplejuice + vann med kullsyre og ritzkjeks. I tillegg har jeg prøvd å spise en skje med kanel, har ingen tro på slike kjerringråd- men det skader forhåpentligvis ikke.

Gjest Gjest_vinter_*
Skrevet
Bland Farris og eplejuice, da får du i deg stoffer du mister mye av når du har diare. Cola inneholder koffein, som har en vanndrivende effekt. Spis det du klarer - litt er bedre enn ingenting ;)

Du kan jo forsøke Imodium, som har en stoppende effekt på magen.

Spysjuka pleier jo å gå over av seg selv, men hvis det trekker ut kan du jo kontakte fastlegen din og høre om han vil gjøre noe

God bedring :)

Takk for råd. :)

Fikk ikke gjort dette i går siden jeg var for syk til å ta vare på sønnen vår og mannen ikke kunne ta med den syke gutten ut ... Nå har jeg fått Imodium, eplejuice + vann med kullsyre og ritzkjeks. I tillegg har jeg prøvd å spise en skje med kanel, har ingen tro på slike kjerringråd- men det skader forhåpentligvis ikke.

Det er en ting som jeg synes er litt rart, og det er at jeg blir alltid dårlig i magen på natta, våkner av mye luft og magevondt og så får jeg akutt diare på morgenen og utover formiddagen før det gir seg på ettermiddagen. Er det vanlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...