Gå til innhold

Visa-kortet ble bøyd, hvordan rette ut igjen?


Miko

Anbefalte innlegg

Glemte igjen Visa-kortet mitt i lomma så det ble med i vaskemaskinen! Nå er det helt bøyd, dvs. det er "buet". Jeg har lagt det i "press" natten over med stekepanne og tunge bøker over, men like buet er det. Noen tips til hvordan jeg kan få det flatt igjen? Lurer på om jeg kanskje kan varme det opp litt i mikroen eller komfyren (!!) før jeg igjen presser det ut, men vet ikke helt om jeg skal ta sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Glemte igjen Visa-kortet mitt i lomma så det ble med i vaskemaskinen! Nå er det helt bøyd, dvs. det er "buet". Jeg har lagt det i "press" natten over med stekepanne og tunge bøker over, men like buet er det. Noen tips til hvordan jeg kan få det flatt igjen? Lurer på om jeg kanskje kan varme det opp litt i mikroen eller komfyren (!!) før jeg igjen presser det ut, men vet ikke helt om jeg skal ta sjansen.

Forsøkt strykejern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke var ødelagt før så tipper jeg det blir det nå... ville nok bestilt nytt kort tenker jeg. Tviler på at strykejern på kredittkort er anbefalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, strykejern ja.. Bra metode det om du vil brenne opp microchippene i kortet

:) He-he, hadde ikke akkurat tenkt full guffe på jernet og trykk på chipen da. Jeg prøver å presse det litt ned i kantene jeg tenker jeg, ikke der hvor magnetstripen og chipen er. Sliter jeg i kassa i butikken i morgen så vet vi at kredittkort ikke tåler 40 graders vask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde et elektronisk gavekort som ble med i tørketrommelen og ble temmelig bøyd. Jeg var snar med å bøye det tilbake og det funka faktisk etterpå. Du kan jo prøve å varme det opp og evt bestille nytt om det ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd om det fremdeles virker etter turen i vaskemaskin? Sånn før du sliter deg ut med å få det flatt igjen, mener jeg ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd om det fremdeles virker etter turen i vaskemaskin? Sånn før du sliter deg ut med å få det flatt igjen, mener jeg ... :)

Nope - men kan fortelle at strykejern ikke var rette verktøyet! 15 sek. i mikroen på 500 w. derimot myknet kortet og etter 10 min. under stekepanna (ikke varm da!) ble kortet flatt og fint igjen :)!

Om jeg får handlet noe gjenstår å se, er søndag så har ikke vært i butikken, men ser frem til tidenes mest effektive sparing fremover om det IKKE funker! Det er nemlig et Trumf Visa-kort jeg bruker til så godt som alle innkjøp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope - men kan fortelle at strykejern ikke var rette verktøyet! 15 sek. i mikroen på 500 w. derimot myknet kortet og etter 10 min. under stekepanna (ikke varm da!) ble kortet flatt og fint igjen :)!

Om jeg får handlet noe gjenstår å se, er søndag så har ikke vært i butikken, men ser frem til tidenes mest effektive sparing fremover om det IKKE funker! Det er nemlig et Trumf Visa-kort jeg bruker til så godt som alle innkjøp :ler:

Obs! Du har garantert tatt knekken på både chipen og magnetstripa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs! Du har garantert tatt knekken på både chipen og magnetstripa.

Da bare bestiller jeg et nytt kort og sparer masse penger mens jeg venter på det! At jeg ikke har tenkt på å vaske det kortet før, jeg øyner nå en unik mulighet til å komme til bunns i både fryser og kjøleskap - og samtidig spare en god slump penger :ler:

Og skulle det drøye for lenge så har jeg vel et par andre kort på lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får visst ta i bruk litt mer tradisjonelle sparemetoder fremover likevel, for 40 graders vask, mikrobølgeovn og lett stryking er ikke no` problem for et Visa-kort. Kortet funker som bare det.

Det hører med til historien at også sønnens visa/bank-kort fikk seg en runde i vaskemaskinen forrige uke - funker helt fint nå det også, men skal bli litt flinkere til å sjekke lommer før vask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...