Gå til innhold

hvordan klare å jogge?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg overbevise meg selv om at det ikke er dumt å jogge?

Har så lyst til å begynne å jogge, men føler at JEG ser dum ut og at folk tenker "haha skal den lubbene saken der slanke seg nå" De tenker jo helt sikkert ikke det, men alikevel.

Jeg hater å gå ute om dagen til og med. Kunne fint jogget på kveldstid og natten, men jeg er i tenårene å er sikkert mange som da tenker "hun løper vekk pga hun har gjort noe galt å er redd for at noen skal oppdage henne" haha jeg vet vel egentlig at det for det meste er JEG som tenker sånn om MEG men ja..Hvordan kan enn egentlig klare å drite i hva alle andre tenker og mener, å bare gjøre det en vil? Jeg vil ned noen kilo å jogging trengs. Har også en ellipsemaskin hjemme, men den kan vel ikke gjøre hele jobben med magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mulig å slanke vekk fett bare på ETT sted. Fettet over hele kroppen minsker proposjonalt ettersom man blir slankere, så jo, ved å trene på ellipsemaskinen blir hele kroppen, også magen, slankere. (Og uansett kan vel heller ikke jogging gi større effekt spesifikt på magen enn en elipsemaskin?)

Selvsagt kan du jogge ute i full offentlighet! Det er større sjanse for at folk tenker at det du gjør er flott, at det er beundringsverdig at du holder deg sunn og frisk og vil gå ned noen kilo hvis du er overvektig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg overbevise meg selv om at det ikke er dumt å jogge?

Har så lyst til å begynne å jogge, men føler at JEG ser dum ut og at folk tenker "haha skal den lubbene saken der slanke seg nå" De tenker jo helt sikkert ikke det, men alikevel.

Jeg hater å gå ute om dagen til og med. Kunne fint jogget på kveldstid og natten, men jeg er i tenårene å er sikkert mange som da tenker "hun løper vekk pga hun har gjort noe galt å er redd for at noen skal oppdage henne" haha jeg vet vel egentlig at det for det meste er JEG som tenker sånn om MEG men ja..Hvordan kan enn egentlig klare å drite i hva alle andre tenker og mener, å bare gjøre det en vil? Jeg vil ned noen kilo å jogging trengs. Har også en ellipsemaskin hjemme, men den kan vel ikke gjøre hele jobben med magen?

Eh.. Du høres mer ut som et barn enn en tenåring.. Hvorfor skulle noen tro du har gjort noe galt bare fordi du jogger om kvelden?? :klø:

Uansett, du er nødt til å lære deg mer om trening (og sikkert også kosthold) før du skal ha håp om å bli sunn og få utbytte av det du driver med. Verken jogging eller ellipsemaskinen "gjør jobben" med magen. Som vedkommede over meg sier, magen blir slankere i takt med resten av kroppen. Du kan jogge hvor mye du vil, og ta tusen situps hver kveld, men dersom du ikke spiser riktig og går ned i fettprosent vil du aldri få fin mage.

Lån deg noen gode bøker om kosthold og trening før du setter igang, så slipper du å kaste bort tiden din på noe som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bryr seg om hvis du er ute og jogger. Hvis du ser folk som jogger, tenker du at de ser dumme ut ? Jeg tenker at folk som jogger er sporty og at jeg vil være en av dem; derfor jogger jeg også.

Ellipsemaskinen kan du også bruke, så får du variasjon. Selv bruker jeg begge deler. Nå på vinteren bruker jeg ellipsemaskinen, og ellers jogger jeg ute.

Tenk mer på helsegevinstene og hvor godt det føles å kjenne at du kommer i form, og at pusten blir bedre etterhvet som du trener : ) Mitt slankefokus forsvant så fort jeg kjente at kroppen trives mye bedre med seg selv, og fikk mye bedre energi. Da glemmer du slankefokuset, og da kommer vektnedgangen også : ) ( hvis du passer kostholdet )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogg når det måtte passe deg best!

De som evt. ser på deg er nok bare misunnelig på at de ikke klarer å dra "ræven" sin ut på joggetur selv.

Vær fornøyd med deg selv og ikke bry deg om hva andre evt. tenker, du jogger for din egen helse og velværes del og ha det i tankene ved neste tur!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...