Gå til innhold

hvor mye synes det?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ok, jeg er litt fortvilet her.

Den siste uken har jeg lagt på meg 3 kilo(!)

Dette kan komme av at jeg til vanlig spiser ekstremt lite, men den siste uken har jeg sikkert spist bortimot 2000 kalorier pr dag.

Det jeg da lurer på, er hvor tydelig vises det for andre? jeg ser jo selv at magen er litt større nå enn den var sist lørdag, men har gått med litt vie klær, redd for at andre skal se det er litt mer enn det pleier.

I dag feks har jeg spist masse,sikkert 200 gram seigmenn, 100 gram sjokolade, 1 stor posjon med potetbåter..

Men da lurer jeg, siden min normale vekt er på 66(er 165 cm høy)å de siste dagene har vekten steget seg opp til 69, hvor tydelig er det for andre?

Og en ting til, hvor mye er det fysiskt mulig å gå opp i vekt i løpet av en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud.. Du må ha en eller annen form for spiseforstyrrelse.. Du virker jo helt hysterisk?

For det første: 2000 kalorier er ikke mye!

For det andre: Hvorfor i alle dager kaster du bort tiden din på å telle kalorier? Hvor kaloriene kommer fra, hvordan din individuelle forbrenning fungerer, hvor aktiv du er osv osv osv er med på å avgjøre om du går opp eller ned i vekt, og kaloritelling alene gjør deg neppe noe klokere uansett hva det er du forsøker å oppnå.

For det tredje: Det skal godt gjøres å legge på seg 3 kg FETT i løpet av én uke. Sannsynligvis har du bare lagt på deg litt vann. Slapp av noen uker, og se hvordan det utvikler seg. Ingen blir feite av å spise noen seigmenn en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med innlegg over, bare med en hyggeligere tone! Du kan bare slappe av, det er bare vann-vekt og det er helt naturlig at kroppen enkelte ganger samler opp mer vann. Seigmennene kan du bare glemme, det er jo lov å kose seg litt i helgene vel! Som over nevnt også, så er 2000 kaorier normalt inntak for en kvinne! Bare ro ned, ikke vei deg så mye, legg vekten vekk, om du absolutt må, så holder det vel med 1 gang i uken, bare for å ha litt kontroll, men ikke tenk for mye på kalorier, maten og forbrenning, det er ikke sunt for noen. Spis regemessige og næringsrike måltider, legg inn trening og hverdaksaktivitet og få nok søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...