Hårek Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Grønne oliven er omtrent det eneste jeg ikke liker, men i går var jeg ute og spiste tapas og fikk servert grønne oliven som faktisk var rimelig gode. Kan noen anbefale meg noen gode oliven? Og noen som vet hva som er gjort med grønne oliven når de serveres på spansk vis? Tipper de var marinerte på et vis..
Beauté Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Jeg ELSKER grønne oliven med paprika i midten. Spiste 1,5 kg med oliven i romjula.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Jeg vet ikke med de spanske, men endel innvandrerbutikker og større matbutikker har en egen olivendisk med ulike typer marinert oliven. Noen med stein, noen uten, noen med hvitløk, paprika eller fetaost inni osv. Jeg synes det meste er godt, men det går sikkert an å spørre om å få smaksprøver Ville kjøpt fra en slik disk og ikke på glass (noen av dem er ok, men hvis du "egentlig" ikke liker det er det bedre å smake de beste), men jeg synes også de marinerte olivenene fra Apetina som de selger enten i oste- eller grønnsakshyllene er gode.
Gjest navnelapp Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Dei beste syns eg er dei store spanske med stein som ikkje har den matte mosegrøne fargen men er litt klarare grøne. Dei er også større enn dei du får fylt med paprika. Dei får du ofte på tapasrestaurantar, og eg meiner eg har sett dei på glas på ICA MAXI.
ihearttom Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Ferskvaredisken på Meny selger marinerte store grønne oliven som er meget gode
Hårek Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2010 Takker! Skal prøve ut de fra ferskvaredisken, hadde helt glemt at de har slikt der, men når jeg tenker meg om husker jeg jo å ha sett det. Det er de med paprika i midten som kommer fra glass jeg ikke liker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå