Gjest Gjest_meg_* Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 kanskej dumt spm. men spør alikevel.. de 1-2-3 brødene, kan man tilsette litt "egne" ingredienser. f eks: gulrøtter, mer havregryn, solsikkekjerner osv. eller vil dette ødelegge brødet siden det liksom er "ferdig" laget.? håper på hjelp! ps: hvordan får man brød saftige??
Lærerstudent Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Trur det skal gå å tilsette eigne ingredienser, men pass på at brødene ikkje blir for tunge/tørre siden du tilsetter ting.
¤Pernille¤ Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Du kan gjerne tilsette egne ingredienser, blir kjempe godt, det! Saftig brød får du f.eks ved å tilsette gulrotstrimler Veldig veldig godt, da holder det seg saftig lenge!
Belima Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Tror jeg hadde vært veldig forsiktig med å tilsette mye i sånne pakker, ihvert fall ikke havregryn. Når en baker, så er jo væskemengde og mengde mel tilpasset så brødt skal bli godt og saftig. Jeg synes selv jeg baker gode brød og de smuler ikke heller. Kunsten for å unngå smuler er å elte det lenge, minst 5 min. i kjøkkenmaskin. Hvis du skal begynne å tilsette div i en ferdig blanding, kan du ikke like gjerne bake brød fra bunnen da?
Gjest ts Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 sant nok, men har du noen gode oppskrifter da? vil ha et brød meg GOG smak i
Gyda Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Jeg bruker en pose "dansk rugbrød" - tilsetter 2 kg hvetemel, ekstra solsikkekjerner og linfrø + 2 poser tørrgjær. Litt olje og så vann til passe deig. Blir knall - syns jeg da
¤Pernille¤ Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 Tror jeg hadde vært veldig forsiktig med å tilsette mye i sånne pakker, ihvert fall ikke havregryn. Når en baker, så er jo væskemengde og mengde mel tilpasset så brødt skal bli godt og saftig. Det er ikke værre enn at du kan tilsette litt mer væske Det gjør jeg, funker kjempefint. Bare kjenn litt etter på deigen og føl deg frem!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå