Gjest ho-derre Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Noen som har peiling på om det går an å få en mann i 40 årene tvangsinnlagt på psykriatisk? Har prøvd å ringe selv, men de er stengt i helgene.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Det går nok sikkert bra. Kontakt legevakt eller vakthavende kommunelege, alt etter hvor du bor.
Gjest ho-derre Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 men jeg har jo ingen ide om hvordan jeg skal gå frem med dette. hvordan jeg skal forklare det til de jeg må kontakte. Noen innspill? Trenger virkelig litt hjelp
Cygnus Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 (endret) Ring legevakten! Det er rette veien å gå, selv om det kan virke frustrerende å måtte innom flere ledd, man kan ikke ringe psyk direkte. Edit: ser jo at ikke det var det du spurte om nå.. Det beste er bare å forklare situasjonen slik du oppfatter den. Har vedkommende vært i kontakt med psyk eller andre institusjoner før, så regner jeg med det er registrert og da tar legevakten det som regel seriøst. Ellers må man dessverre stå litt på for å bli hørt, ikke gi opp og ikke godta et nei eller et 'se det an' hvis du føler situasjonen er alvorlig! Endret 30. januar 2010 av Cygnus
Betina Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 men jeg har jo ingen ide om hvordan jeg skal gå frem med dette. hvordan jeg skal forklare det til de jeg må kontakte. Noen innspill? Trenger virkelig litt hjelp Du kontakter legevakten og forklarer situasjonen (altså hvor ille det er) Så vurderes det av en lege. Lege er pliktet til å komme hjem hvis ikke pasienten selv kan komme til legevakten. Et problem kan jo oppstå hvis pasienten nekter hjelp. Men dette kan nok legen hjelpe til med.
Supraspinatus Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Regner med de er ganske restriktive når det gjelder innleggelse mot pasientens vilje. Selv om du gjerne føler de trenger hjelp er det ikke sikkert pasienten føler det. Tror kriteriene er strengere enn bare til fare for seg selv og andre. Politiet har en oppgave her også. Så hvis du mener de utgjør en fare, enten for seg selv eller andre, så kan du alltids ta kontakt med politiet.
Gjest ho-derre Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Regner med de er ganske restriktive når det gjelder innleggelse mot pasientens vilje. Selv om du gjerne føler de trenger hjelp er det ikke sikkert pasienten føler det. Tror kriteriene er strengere enn bare til fare for seg selv og andre. Politiet har en oppgave her også. Så hvis du mener de utgjør en fare, enten for seg selv eller andre, så kan du alltids ta kontakt med politiet. Pasienten vet selv at det trengs hjelp. ting går på gli nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå