Gå til innhold

Psykriatisk


Fremhevede innlegg

Gjest ho-derre
Skrevet

Noen som har peiling på om det går an å få en mann i 40 årene tvangsinnlagt på psykriatisk?

Har prøvd å ringe selv, men de er stengt i helgene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok sikkert bra. Kontakt legevakt eller vakthavende kommunelege, alt etter hvor du bor.

Gjest ho-derre
Skrevet

men jeg har jo ingen ide om hvordan jeg skal gå frem med dette.

hvordan jeg skal forklare det til de jeg må kontakte.

Noen innspill?

Trenger virkelig litt hjelp :tristbla:

Skrevet (endret)

Ring legevakten! Det er rette veien å gå, selv om det kan virke frustrerende å måtte innom flere ledd, man kan ikke ringe psyk direkte.

Edit: ser jo at ikke det var det du spurte om nå..

Det beste er bare å forklare situasjonen slik du oppfatter den. Har vedkommende vært i kontakt med psyk eller andre institusjoner før, så regner jeg med det er registrert og da tar legevakten det som regel seriøst.

Ellers må man dessverre stå litt på for å bli hørt, ikke gi opp og ikke godta et nei eller et 'se det an' hvis du føler situasjonen er alvorlig!

Endret av Cygnus
Skrevet
men jeg har jo ingen ide om hvordan jeg skal gå frem med dette.

hvordan jeg skal forklare det til de jeg må kontakte.

Noen innspill?

Trenger virkelig litt hjelp :tristbla:

Du kontakter legevakten og forklarer situasjonen (altså hvor ille det er) Så vurderes det av en lege. Lege er pliktet til å komme hjem hvis ikke pasienten selv kan komme til legevakten. Et problem kan jo oppstå hvis pasienten nekter hjelp. Men dette kan nok legen hjelpe til med.

Skrevet

Regner med de er ganske restriktive når det gjelder innleggelse mot pasientens vilje. Selv om du gjerne føler de trenger hjelp er det ikke sikkert pasienten føler det.

Tror kriteriene er strengere enn bare til fare for seg selv og andre. Politiet har en oppgave her også. Så hvis du mener de utgjør en fare, enten for seg selv eller andre, så kan du alltids ta kontakt med politiet.

Gjest ho-derre
Skrevet
Regner med de er ganske restriktive når det gjelder innleggelse mot pasientens vilje. Selv om du gjerne føler de trenger hjelp er det ikke sikkert pasienten føler det.

Tror kriteriene er strengere enn bare til fare for seg selv og andre. Politiet har en oppgave her også. Så hvis du mener de utgjør en fare, enten for seg selv eller andre, så kan du alltids ta kontakt med politiet.

Pasienten vet selv at det trengs hjelp.

ting går på gli nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...