Gå til innhold

anemi


Gjest Anematiker

Fremhevede innlegg

Gjest Anematiker
Skrevet

Hei

Jeg er plaget av anemi. Har både lav jerninnhold og lav blodprosent.

Tar jerntabletter, halvt år om gangen, for så å ta pause noen mnd, så må jeg på igjen med jerntabl.

Det jeg lurer på da er om jeg burde ta jernsprøyte? (Vet ikke om det heter det engang)

Noen som har erfaring fra dette? Har prøvd å søke på nett, men fiiner bare gamle sider, og at de ikke anbefaler dette.

Noe som vil svare meg?

Med håpefull hilsen

fra

"anematiker"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om sprøyter, men har du vurdert å bytte merke på jerntabelettene? Eller ta flytende jerntilskudd?

Noen klarer ikke å ta opp jern ifra tabeletter så godt.

Skrevet

Det kan være andre grunner til anemien din, f.eks mangel på B-12, det gir anemi.

Hva slags merke er det du tar?

Er det veldig ille og alt er prøvd kan du få blodoverføring, det pleier å hjelpe.

Jeg ville ihvertfall ha snakket med legen.

Skrevet

Takk for svar :)

bruker ferro-max, to tabletter daglig. Har prøvd forskjellige merker. Er hard for magen uansett hvilket merke jeg bruker.

Ble vurdert blodoverføring, men så klarte jeg å få opp ferritinet etterhvert. Men nå er det nede igjen, merker at jeg ikke orker noe :(

blir så lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...