Gå til innhold

Gå ned litt?


Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*

Hei!

Jeg er en jente på 24 år som er 167 cm høy og veier 56 kilo. Jeg vet

egentlig at jeg ikke er tykk, men sliter litt med følelsen av at jeg

gjerne skulle vært_litt_tynnere.

Problemet er at jeg synes det er vanskelig å gå ned i vekt. Trener 3 ganger i uken (derav 1 ren styrkeøkt), og går endel ellers. Hvis jeg prøver å trappe ned på matinntaket blir jeg så utrolig sulten. Og siden jeg er student og sitter og leser en del blir det vanskelig å konsentrere seg hvis man er sulten. Synes ikke det hjelper å pøse på med grønnsaker, og protein sammen med litt sunt fett heller, det er akkurat som om kroppen skjønner at den ikke har fått like mye som vanlig...

Lurer på om noen har noen bra tips, f eks til mat som virkelig metter lenge og er sunt, trenger litt inspirasjon. Og jeg vil ikke ned mye i vekt, bare bli litt tynnere. Jeg vil f eks ikke bli svakere (mht styrke) eller få dårligere kondis..

Setter pris på konstruktive innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være helt ærlig skriver du som om du ligger på kanten til å utvikle en spiseforstyrrelse. Vekten din er midt i blinken og ut i fra det du skriver virker det som om kostholdet og livsstilen din er veldig bra også. Og det at kroppen din gir beskjed når du ikke gir den det den trenger, det er et veldig godt tegn! Jeg er ganske sikker på at om du aktivt går ned i vekt, så vil du før eller siden føle at allmentilstanden blir dårligere, enten du gjør det på en slik eller sånn måte. Og risikoen for at hverdagen din da etterhvert stort sett bare handler om mat og kropp er stor. Det er klart du kan holde det gående en stund, men...