Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 I dag morges ble jeg altså tante, bestevenninna mi fikk sin førstefødte! Jeg har så lyst å gi dem noe, men aner ikke hva... Både klær og bamser har de allerede fått av både meg og alle andre, så det trenger de egentlig ikke. Men da var jeg omtrent tom for ideer. Så om noen har noen tips, hadde det vært kjempeflott!
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Hvis hun skal amme: - Ammeinnlegg i ull til mamman - Ammetopp til mamman - Ammete Evt: - Gavekort på spa (tenk så deilig når barseltiden er over!) - Hjemmebakte boller o.l. (slipper de å styre med det selv) - Hjemmelagd middag til de første dagene (har jeg gjort med stor suksess, de slapp å tenke på middag i noen dager - jeg fylte også opp kjøleskapet) - Første innskudd til kontoen til minsten - Bæresjal (har hørt det er uunværlig); ikke gå for bæresele, er slitsomt med en nyfødt i bæresele - Album - Fine rammer til alle bildene de kommer til å tapetsere veggene med Det var det jeg kom på i farten Gratulerer som tante!
Joe Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Noe spiselig hun liker tror jeg er lurt. En fin kurv med masse god frukt, og kanskje noe hjemmebakt
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Jeg satte veldig pris på selvpleieprodukter (uten parfyme.) Man vasker seg mye på hendene, så en deilig håndkrem er uvurderlig. Ellers var ammeinnlegg fra apoteket en høyt verdsatt gave, for de billige variantene løsnet og satte seg fast i de såre brystvortene. (*AU!) Bæresjal ville jeg kun kjøpt om jeg visste at det var noe de ønsket seg. Jeg hadde det, men brukte det aldri, av ulike grunner. Om de ikke har kjøpt babybok til å fylle ut detaljer det første året kunne det vært en ide? Eller hva med gavekort på fotobutikk slik at de kan lage fotobok eller få skrevet ut bilder av den nyfødte?
Gjest TS Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Takk for mange gode tips! Tror kanskje jeg skal prøve å lage en velværekurv til venninna mi, med tips herfra, som håndkrem, kanskje en body lotion, ei god bok og den slags. Men har man tid til å lese og den slags når man har en nyfødt? Eller går det kun i søvn og baby...? Ellers likte jeg tipset om gavekort på fotobutikk! Tror kanskje jeg går for den også! Også skal jeg tilby meg å lage noen middager de kan ha i frysen. Boller og kaker hjalp jeg henne med for noen uker siden, så det har de nok en stund, forhåpentligvis! Til babyen tror jeg at det kanskje bare blir noe lite noe. Jeg har blitt bedt om å være fadder, så må spare de helt store gavene til dåpen! Dere må gjerne fortsette å komme med gode ideer!
Anglofil Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Henger meg på denne, da bestevenninna mi føder om ikke så lenge. Jeg blir altså tante jeg også. Mvh Yvonne
Aftensol Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Tror en sånn kurv hadde gjort susen ja! Du kan også gjerne kjøpe noen forbruksvarer og ha i den! Feks store bind, også vanlige til senere, ammeinnlegg (både engangs og i ull), det finnes også sånne "muffer" man har til vognen når man er ute og triller, men de koster titt, ca 400kr... også diverse kremer Hvis du vil ha tips til en god håndkrem så er dr.greve sin helt utrolig! Det er den eneste som hjelper meg! Også er det greit med en flaske med antibak gele eller skum til å ha i stellevesken Engangs stelleunderlag er også veldig greit! Bleier og smokker kan også være greie ting å få! Gratulerer som tante! Og kjempegod ide å gi noe til mammaen også! Jeg fikk ikke noe fra andre en samboeren min
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Gratulerer som tante! Og kjempegod ide å gi noe til mammaen også! Jeg fikk ikke noe fra andre en samboeren min Det er det jeg tenker også Vet at hun nesten kun fikk babyting til jul og bursdag, så har litt lyst å få fokus på henne også! Hun har tross alt gjort en fantastisk jobb!
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Takk for mange gode tips! Tror kanskje jeg skal prøve å lage en velværekurv til venninna mi, med tips herfra, som håndkrem, kanskje en body lotion, ei god bok og den slags. Men har man tid til å lese og den slags når man har en nyfødt? Eller går det kun i søvn og baby...? Ellers likte jeg tipset om gavekort på fotobutikk! Tror kanskje jeg går for den også! Også skal jeg tilby meg å lage noen middager de kan ha i frysen. Boller og kaker hjalp jeg henne med for noen uker siden, så det har de nok en stund, forhåpentligvis! Til babyen tror jeg at det kanskje bare blir noe lite noe. Jeg har blitt bedt om å være fadder, så må spare de helt store gavene til dåpen! Dere må gjerne fortsette å komme med gode ideer! Angående kremer så kan jeg tipse om en nyoppdaget favoritt: nemlig et gavepakning med håndkrem, fotkrem og body lotion fra Ahava, som selges på bl.a Vita parfymerier. Koster rundt 200 kr for settet. Utrolig god kvalitet synes jeg! Ellers er jo body shop også bra, men litt dyrere. Jeg kjøpte et sånt gavesett til venninna mi da hun fikk barn, pluss tulipaner, hjemmelagde boller samt litt klær og kosedyr til babyen. Hun ble veldig glad! Hmm, i etterkant burde jeg kanskje kjøpt noe til barnefaren også..? Et annet tips er champagne som evt kan spares til dåpen!
Hedda-78 Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Ja, man har tid til å lese bøker når man har nyfødt. Jeg leste mye mens jeg ammet. Når ungen spiser 45 minutter 9 ganger i døgnet, så blir det mange timer tilsammen, og da kan det være greit å ha noe å gjøre mens man sitter fastlåst i sofaen. Jeg slukte noen bøker i den perioden, ja!
Nienna Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 Den kurven virker virkelig som en super ide, det vet jeg at jeg hadde blitt glad for i alle fall. Om du vil gi noe lite noe til babyen, så kan du jo kjøpe inn en bleiepakke, noen våtservietter eller babyolje eller sånt. Jeg ble i alle fall veldig glad når en venninne av meg kom med en nyttepakke til det lille gullet. =)
Concertina Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Sånn velværekurv høres supert ut! Og bøker er veldig greit, som sagt er man gjerne litt låst til sofaen i starten... Jeg hadde satt veldig pris på DVD med favoritt tv-serien, jeg pløyde meg gjennom flere sesonger de første ukene
Chiquita Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 sjekk ut produktene på www.sapebobla.no Helt nydelige
Vibi Skrevet 31. januar 2010 #14 Skrevet 31. januar 2010 Har dessverre ikke så mye å komme med - syns du har fått mange gode tips allerede - ville bare si at du virkelig er en fantastisk venninne, og jeg ble skikkelig sjalu! Her i gården var det babyen som dro i land alle gavene
Miss I.W. Skrevet 31. januar 2010 #15 Skrevet 31. januar 2010 Har dessverre ikke så mye å komme med - syns du har fått mange gode tips allerede - ville bare si at du virkelig er en fantastisk venninne, og jeg ble skikkelig sjalu! Enig! Hva med en lydbok hun kan høre på, hvis du er redd for at hun ikke har tid til å sette seg ned med en bok. Jeg har satt også satt pris på et gavekort på klær, sånn at jeg kan gå å kjøpe meg noe nytt og fint når kroppen begynner å finne tilbake til seg selv. Ellers var det mange gode ideer, jeg kan drømme om å kanskje få...
gizmoo Skrevet 31. januar 2010 #16 Skrevet 31. januar 2010 Ammetopper er noe man virkelig setter pris på som nybakt ammende mamma hvertfall. Kjøp f.eks ammesingleter fra Lindex (koster 150 ca.). Finnes på HM også får de med litt små pupper. Eller så er Boob ammeklær populært (men litt dyrt). Eller produkter til å pleie kroppen, f.eks en god krem til å smøre inn kroppen. Man trenger å smøre magen og sånt etter fødsel. Til babyen bør man styre unna upraktiske søte små plagg som kjoler og sånt. Blir veldig lite brukt i begynnelsen. Kjøp f.eks ullbodyer fra Nøstebarn eller andre ullbodyer, ullstrømpebukse eller varme sokker. Strikkedress fra Lille Lam (litt dyr) som selges på Barnas hus har vært favoritten her. Brukes i vogna hele tiden. Korthåret, ubehandlet lammeskinn til baby er en fin gave. Kan brukes når baby ligger i senga, vogna, på gulvet... ja til overalt. Blir mye brukt her hvertfall, så jeg skal kjøpe et til. Babygym er også noe man får mye bruk for etterhvert! Fisher price sine er supre:)
tommeline Skrevet 1. februar 2010 #18 Skrevet 1. februar 2010 Masse bra ideer her! Vi satte pris på at ikke alle klær vi fikk var i størrelse 56-62. Så kjekt å kunne plukke fram klær vi fikk rett etter fødselen seinere. F.eks i str 68-80. Bare pass på å beregne sommer/vinterklæ3 (er liksom ikke vits i med tykk ulldress som ikke passer før til sommeren..).
Gjest jest Skrevet 1. februar 2010 #19 Skrevet 1. februar 2010 Jeg fikk ikke noe fra andre en samboeren min Ikke jeg heller Litt oppmerksomhet til hun som akkurat hadde født er jo kjempe fint! Man føler seg jo ganske shabby rett etter en fødsel. Jeg hadde satt veldig pris på en god håndkrem, og andre pleieprodukter, også ammetopp som en over her nevnte. Noen sladreblader (hodet henger ikke alltid med i starten, og da er det greit med noe lettfordøyelig).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå