Gjest gjesta Skrevet 3. september 2003 #1 Skrevet 3. september 2003 Noen som har erfaring med laminat med fliseutseende? Ser det bra ut når det kommer på plass? Fikk litt sånn blandet følelse når jeg så det i butikken, men butikk-mannen hevdet at inntrykket ble veldig bra når det var lagt ned. Jeg er en smule skeptisk - er redd for at det skal se veldig "fake" ut, men samtidig høres det jo praktisk og lettvint ut. Så på en variant i mørk grå, den så faktisk ganske bra ut... Og hvor mye vannsøl tåler laminat? Vurderer dette på et kjøkken der jeg av ymse grunner ikke kan/vil ha fliser. Dessuten har vi et inngangsparti som volder oss litt hodebry. Der har vi fliser i dag og har tenkt fortsette videre med det innover i gangen. Men små nivåforskjeller og sånt gjør at både Miemannen og tømrer/murer klø seg litt i hodet. De skal nok få det til sier de, men det blir mye plukk. Kan laminat være et alternativ? Hvordan er det med laminat og våte sko som står og drypper? Og laminat og varmekabler? Puh...Dette var mye spørsmål tidlig på morgenen. Håper noen har svar :D
Nitha Skrevet 3. september 2003 #2 Skrevet 3. september 2003 Et vennepar har akkurat lagt mørk flise-laminat på kjøkkenet og det ble bare lekkert. Selvfølgelig er det ikke the real thing, det blir for eksempel en litt annen lyd når du går på det, men det var nytt og spennende og skjøtene måtte du lete etter. Personlig ville jeg nok ikke hatt det på kjøkkenet, men det er fordi jeg har en mening om det nye kjøkkenet vårt... De andre spørsmålene må andre svare på.... Fru Nitha
*marte* Skrevet 3. september 2003 #3 Skrevet 3. september 2003 Vårt nye hus har fliselaminat på kjøkkenet. Vi trodde det var ekte, og ble litt overrasket over plonk-lyden Det ser bra ut, men er selvfølgelig mykere enn vanlige fliser. Vet ikke hvor mye det tåler.
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2003 #4 Skrevet 3. september 2003 Hei Jeg hadde fliselaminat i gangen, har nå fjernet det pga ønske om skikkelig fliser, noe jeg er 100% mer fornøyd med. Men den gamle laminaten var lysgrå og var faktisk like fin nå etter 16 år, det tålte varmekabler og skitne sko og også væte, så det kan anbefales. Laminaten du får idag har ikke det fakeutseende en hadde før i tiden, så ikke vær redd for det, når fargen er litt mørk også så blir det nok lekkert. Lykke til!
*Lisa* Skrevet 3. september 2003 #5 Skrevet 3. september 2003 Skrev litt om det samme her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...p=558617#558617 Min mening er at det mørkeste (skifer) mønsteret er det helt klart peneste, men det er jo smak og behag.... Bare spør hvis du lurer på noe mer. *Lisa*
majan Skrevet 3. september 2003 #6 Skrevet 3. september 2003 Heisann jeg har ikke sett det annet enn på ei nettside, men jeg skal ha det da vi skal ordne kjøkkenet. Egentlig ville jeg hatt ekte fliser, men fordi vi har to små barn og ønsker et til. Regner jeg med at det er mange glass og tallerkner som kommer itl og gå i gulvet de neste årene. Og da med ekte fliser vil jo alt knuse, mens med laminat kan det jo være at noe holder ihvertfall. Og dessuten er det jo rådyrt og legge ekte fliser, for det er jo ikke bare flisene som koster men alt det som skal være under.
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2003 #7 Skrevet 3. september 2003 Takker og bukker for svar :D Etter å ha lest svarene deres + at jeg har tenkt litt selv i løpet av dagen, har jeg bestemt meg for at jeg i inngangspartiet skal ha vanlige fliser. Dette fordi vi har varmekabler og fliser der i dag, og det er jo kjempepraktisk, spesielt med tanke på sko som er våte av snø og slaps. Her er det som sagt bare et område som skal utvides. Men på kjøkkenet der vurderer jeg fremdeles den mørke skifer-laminaten. Kan uansett tenke litt på det, for først skal det legges ny parkett i stuen. En ting er ihvertfall sikkert - parketten som ligger der nå skal vekk.
Gjest Lea Skrevet 3. september 2003 #8 Skrevet 3. september 2003 Jeg har også sett på slike fliser. De ser "fake" ut på nært hold, men jeg så et utstillings-gulv som var skikkelig fint. Vi har en laminat av samme merke som disse flisene (klikk-system) og den holder seg utrolig bra. Lett å vaske og slitesterk. Har ikke sett noe til at det har blitt skade etter litt vannsøl heller. Det eneste jeg har å si på laminaten er at den "knirker" litt, men dette kommer sikkert av at underlaget ikke her helt jevn det det knirker.
majan Skrevet 4. september 2003 #9 Skrevet 4. september 2003 Heisann, jeg lurer på hva prisene ligger på rundt omkring i Norge?
Rufus Skrevet 4. september 2003 #10 Skrevet 4. september 2003 Jeg har brukt et laminatgulv fra Byggma som heter Augusta azul Novofloor (vårt er sandfarget, men jeg tror prisen var lik for alle farger...), som vi er veldig fornøyd med....det kostet 229 pr m2 i Fredrikstad for et par (kanskje 3-4 forresten) måneder siden.... Det kan forresten sees her: http://www.byggma.no/maindesign.asp?aid=50...lev1=&laid=&sl=
*Lisa* Skrevet 4. september 2003 #11 Skrevet 4. september 2003 Ville nok også gått for fliser i gangen, er jo deilig med varmekabler også. Ang. priser så varierer det sikkert med merke og butikk, vi kjøpte Alloc skiferlaminat på Maxbo til omtrent 240,- pr m2. *Lisa*
philippa starck Skrevet 4. september 2003 #12 Skrevet 4. september 2003 Personlig hadde jeg ikke engang vurdert falske fliser. Det blir helt feil for meg! Jeg er opptatt av at ting skal ha en viss kvalitet, og fakefliser tror jeg er noe av det verste jeg har hørt om... Sorry - men det er mine tanker! Fliser er ikke så dyrt at det ikke er verdt det! Men uansett: lykke til med valget.
Gjest Lea Skrevet 4. september 2003 #13 Skrevet 4. september 2003 Det finnes flere grunner til å velge laminatfliser fremfor vanlige fliser. Vårt er at det rett og slett hadde blitt for mye jobb og for dyrt å rive opp underlaget for å støpe gulv. Vi har flytende gulv i hele etasjen og kan ikke legge fliser rett på dette.
Gjest gjesta Skrevet 4. september 2003 #14 Skrevet 4. september 2003 Vurderer laminat av samme grunn som Lea. Vi skal ha nytt gulv på kjøkkenet, men parkett og vanlige fliser er utelukket. Det har ingenting med pris å gjøre, vanlige fliser kan fåes mye billigere pr kvm enn fliselaminaten jeg har sett på ihvertfall. Valgene vi står igjen med da er enten flise-laminat, vanlig laminat eller gulvbelegg. Tror jeg kommer til å satse på den mørkegrå laminaten. Dessuten er ikke "tre" laminat noe bedre enn flise laminat hvis man først skal snakke om "ekte".
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2003 #15 Skrevet 14. september 2003 Jeg har vært på "Bergen-by-rundt" runde og sett på slik laminat nå, og vil bare si at det finnes mange forkjellige typer. Noen er ikke fine i det hele tatt, ligner på gammeldags respartex som var så pop på 70-tallet. Men jeg har funnet en type jeg liker veldig godt, og som ser veldig flott ut når det er lagt på et gulv. (fikk se det utstilt) Ikke var det det dyreste som var penest heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå