Gjest Gjest_redd_* Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hei! Jeg har aldri hatt noen problem med huden min. Verken iform av kviser eller uren hud, men de siste ukene har det vært en stor forandring! Det begynte med at jeg fikk et sår i øret som ikke ville gro. Deretter har det dukket opp 4 forskjellig sår rundt nesen, på kinnet og under haken. De starter som små "kloremerker" og på en måte "etser" utover iløp av noen dager. Deretter komme det gule skorper på de. Jeg har smurt med sårsalve og renset, men det dukker stadig opp flere. Kan dette vere hudkreft? Er bare 21 år, men har oppholdt meg i australia over en lengre periode. Dette er noen år siden, men var veldig dårlig med å smøre ansiktet i den perioden. Kan dette vere hudkreft?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Det høres egentlig mer ut som helvetesild eller brennkopper eller noe sånt, men gå til lege du. Det finnes ulike typer hudkreft, den vanligste (?) utvikler seg i tilknytning til føflekker, men det finnes andre typer jeg har null kunnskap om.
Asteria Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Jeg tviler på at dette er hudkreft.. Jeg tenker heller brennkopper eller noen form for infeksjon.. Bruk Klorheksidin oppløsning for å rense og noe sårsalve.. Du burde vel oppsøke lege dersom problemet vedvarer.. Hvis sårene ikke vil gro må du også oppsøke lege.
Gjest Gjest_Redd_* Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Men brennkopper utvikler seg vel egentlig ganske fort? Og det ligner ikkje på dei eg har sett bilder av. Apoteket mente det ikkje var brennkopper også. Kan vere så mye Har brukt sårsalve i ca en uke.
Dulcess Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 kan være herpes. det oppstår som små blemmer som blir større og væsker gult. ganske vondt:)du kan bruke zovirax(resept) eller antix på dette. Er det brulidine du smører på? det bør du smøre på hvis det er brennkopper. og husk, ikke klem på det og sprit henda godt! det sprer seg..
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Det ser egentlig ikke ut som herpes heller. Det har aldri vert blemmer på huden, det bare dukker opp et sår. Akkurat som et lite klor.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Hva skjer etter at det har blitt skorpe på sårene da? Gror de mer da? Jeg synes også det høres ut som en eller annen form for infeksjon, men har ikke skikkelig kunnskap om dette. Sårsalve fungerer ikke noe særlig om det er virus eller sopp. Ettersom dette bekymrer deg og du antagelig ikke får noe entydig svar her, synes jeg du skal ringe til legen på mandag og be om en time
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå