Gå til innhold

Mus i gammelt hus


Gjest Fropessor Snurre

Anbefalte innlegg

Gjest Fropessor Snurre

Bor i et gammelt murhus (1917). Det virker som om det ikke er særlig godt isolert. Når jeg sitter i stuen så hører jeg rasling i veggene. Det høres ut som noen slipper masse grus nedover veggene. Utrolig lite festlig. Har hatt problemer med mus før, men fikk da tatt knekken på dem. Nå er det verre.

Er det noen ting man kan bruke for å få dem vekk? Jeg bor rett ved en park så musene kommer sikkert derfra. Har sett sånne kontakter man setter i veggen som skal sende ut lyd som skremmer, men funker de? Andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få en av mine katter?!

Hvis du virkelig sliter, vil jeg anbefale deg å kontakte en skadedyrbekjemper. Det koster litt, men da slipper du å legge ut gift selv. I tillegg slipper du å pelle inntørkede, døde og ekle mus ut av vegger selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale "veggkatt" ihvertfall:):)

Her har vi og til tider problemer med mus, selv om vi har katt.

Det vi gjør er å legge glass-sprått der hvor de kommer inn(f.eks til kjeller, el lign.) og litt rundt omkring hvor de tusler(men sikre deg at det ikke kan skade andre dyr!). I tillegg legger vi ut møllkuler i ny og ne.

Funker som bare rakker``n, og det er sjeldent vi oppdager mus i huset nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mus i huser der jeg bodde før, og da kjøpte vi en sånn boks som sender ut lyd. Den rakk ikke over hele huset (stort hus), så vi måtte tenke strategisk med tanke på hvor vi plasserte den, men museproblemet var hvertfall ikke-eksisterende i oppholdsrommene. Så fikk vi katt en stund etter, og da var det virkelig ikke mus i huset lenger, heller ikke i kjelleren. Praktisk også at vi kunne ha musejageren samtidig som katten, siden katten visstnok ikke ble plaget eller hørte lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest quilte-rush

Jeg bor i et gammelt hus Begen, og vi hadde nettopp besøk fra skadedyrkontrollen for ikke så lenge siden. Etter de begynte å bygge Bybanen og graver over alt har vi et par ganger sett rotter i hagen.

Rådet vi fikk var å sett ut feller langs husveggen og inntil muren. Peanøttsmør som åte skal være ideelt, den holder seg frisk lenger enn annen åte og er veldig fristende.

Katt er supert, men må ikke kombineres med apparater med høyfrekvente lyder.

Om du hører dem i veggene (den er klassisk), bruk feller ikke gift, man får oftest en dø rotte eller mus i veggen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...