Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Treningsiveren går opp og ned - noen ganger er det godt og noen ganger er det ikke det - du rører deg da uansett og en times gårtur er jo helt knall! Skulle gjerne ha vært ute og nytt det flotte været i går ettermiddag jeg og istedet for å gå inn for å sykle.

Jeg er helt slakt i dag sjøl. Har da sovet godt og lagt meg tidlig, men er helt borte vekk i dag likevel :Gjesp: Er det dette som kalles vårslapphet??

:kaffekopp: gjør susen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøster meg også med at litt bevegelse er bedre enn ingen bevegelse. Rett og slett. Men skulle gjerne vært tilbake der jeg var på det mest aktive, det var jo deilig da! Får bare jobbe motivasjonen oppover, og se hva som skjer. Aner meg at det er flere faktorer som spiller inn her:

- våren og finvær = mer lyst til å være ute/gjøre andre ting

- roligere på mysefronten = ikke like stor ekstramotivasjon :sjenert:

- mer fokus på kosthold = behov for å ta en ting av gangen til kostholdet er på plass

- hektisk jobbvår = behov for å slappe av, roe ned

Og sikkert flere andre ting... Men det går seg gjerne til :)

Vårslapphet eller tirsdagsslapphet... Slapp er man i alle fall! Og trøtt som ei strømpe! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rett spor liker vi :jepp: Berømte sykkelturer likeså; håper den blir vellykket!

Høres ut som at du kan trenge en del virtuelle :kaffekopp: idag for å våkne til liv her :gjeiper: På en annen side, hvis du kan komme deg gjennom dagen i søvne, kan du jo late som at *tirsdag* ikke har eksistert denne uken :klø: ?? :ler:

Nææ; ønsker deg en bra dag på den ene eller andre måten, RR ;)

EDIT: liker at emotikonene vises ;)

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det visst lunsjtid! Det vil si at dagen sånn omtrent er halvveis, og det liker vi jo :jepp: Hadde glemt omeletten hjemme i dag, men dro en kjapp tur hjem og hentet. Så da skulle alt være klart!

Virutell :kaffekopp: hjelper litt, så resten av dagen skal nok gå bra. Foreløpig ikke vært sånn inderlig effektiv i dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du kan dra hjemom og hente gjenglemt mat :)

Håper omeletten smakte, og du går på med fornyet energi :klem:

Jeg glemte et øyeblitt å ta lunsj :fnise: men gjør det nuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornyet energi?

Eller bare mett og enda mer trøtt? :fnise:

Neida, går i grunn sånn tålig greit her nå. Men har fått et par arbeidsoppgaver foran meg som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal ta tak i, og i hvilken ende jeg skal begynne. Og akkurat det er jo litt frustrerende. Det er dessuten et par ganske så omfattende og tunge oppgaver... :sukk: Bittelitt oppgitt akkurat nå, men det går seg sikkert til.

Mye vind her i dag.. Kanskje det ender med "blåse-bort-på-sykkeltur" dag? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treningsmotivasjon går alltid opp og ned.

Jeg hadde nesten 2 års pause fra idretten jeg drev med, fordi jeg plutselig følte det var nok. Men iveren kom tilbake!

Kanskje du trenger litt variasjon i treningsformen? Det er ikke noe annet du kunne tenkt deg å prøvd? Svømming, fotball, rulleski, hesteridning...mulighetene er mange! Det viktigste er jo at du skal trives med treningen!

Og ang. arbeidsoppgaver så er det de du ikke føler du har kontroll over du lærer mest av! (syns iallefall jeg)

:klemmer:

Endret av Kanei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at på en måte er treningsiveren der, og på en annen måte så er den litt fraværende. Men har kanskje vært litt mye annet den siste tiden, som har tatt fokus på en litt kjip måte. Tror jeg bare må komme tilbake til det punktet der treningen var terapi, at jeg dro på trening rett etter jobb hver dag og det hele i grunn gikk på skinner. Nå prøver jeg kanskje i større grad å ta hensyn til andre, og dermed ender opp med å hive meg med på treningsøkter jeg egentlig ikke har enormt lyst til. Det sosiale er viktig, men tror kanskje jeg skal bli litt "egoistisk" igjen, og tenke litt mer på meg selv. Skulle gjerne kommet i gang med yogaen igjen også, men tror jeg rett og slett må prioritere det som passer best og som jeg har mest lyst til. Sånn at den solide treningslysten kan komme tilbake :jepp:

Har kommet i skikkelig "skyve-kjipe-arbeidsoppgaver-foran-meg" modus, så nå tror jeg at jeg bare safer inn den siste halvtimen. Rett og slett... Litt handling etter jobb, litt middagslaging, litt pusling hjemme og så ut på sykkeltur. Hei hvor det går! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Onsdag = halvveis! :danse:

Og i dag er Onsdag = totalvrak... Trodde jeg hadde nådd ukas bunnnotering i går jeg, men her var det tydeligvis mer potensiale. Henger nok sammen med at jeg lå lenge før jeg fikk sove i går, og da jeg først sovnet så gikk jeg totalt i koma. Våknet på "gale" siden av senga, med puta en meter unna (nesten oppå nattbordet på den siden av senga der jeg normalt ligger), og ei vekkerklokke som tydeligvis begynte å bli småhissig (hadde nok ringt ei stund ja). Jeg våkner normalt på første lille vekkerklokkelyd... :sjenert: Måtte kjøre en runde med snooze i dag, ellers hadde det ikke vært håp. I løpet av de 9 minuttene ringte pulsklokka (har den som backup, men ofte hører jeg den ikke i det hele tatt), og det hørtes ut som nærmest brannvarsler... Hadde visst lagt meg slik at jeg lå med ene øret på pulsklokka :fnise: Men kom meg da opp til slutt, og her er jeg! :fnise:

Fikk handlet litt matvarer i går, samt en tur innom XXL og fikk kjøpt meg hofteveske til sykkel- og turbruk. Greit med et sted man kan legge mobiltelefon, nøkler, mp3-spiller etc! Ikke noe nødbehov foreløpig, siden det stort sett trengs jakker etc, men etterhvert vil det bli veldig praktisk. Dessuten hadde den plass til en god vannflaske, og da er mye gjort :)

Vel hjemme laget jeg "Chicken Nuggets" med Bacongull som panering. Det fungerte gitt! God og mett, litt sløving i sofaen og vips var det tid for sykkeltur. Fikk ca en times tur, et par gode oppoverbakker med pulsen i taket og ei sliten og fornøyd jente stupte i dusjen da hun kom hjem. Fikk litt frosten i meg (selv om jeg ikke frøs), men dusjen hjalp litt tror jeg. Ble liggende og fryse ganske lenge etter at jeg hadde lagt meg, så tok lang tid før jeg sovnet. Men etter å ha funnet frem et pledd og pakket meg ekstra godt inn, så forsvant jeg inn i nattens koma. Småstøl i et par leggmuskler i dag, aner meg at det er en kombinasjon av rusleturen på mandag og sykkelturen i går :ler: Da får vi satse på treningssenteret i ettermiddag tenker jeg! :trene:

Nei, på tide med :kaffekopp: ( i bøtter og lass)

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føy for en heftig oppvåkning i dag da RR!

Høres ut som du trenger ekte :kaffekopp: og ikek bare virtuell i dag :ler:

Måtte virkelig fnise for meg selv med bildet i hopdet av RR med pulsklokka i øret og puta på nattbordet :hoho:

Høres da ut som du har rørt godt nok på deg når kroppen er litt øm og sår. Legge seg tiiidlig i dag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør absolutt komme meg tidlig i seng i kveld ja (la meg tidlig i går også, men lå jo bare og frøs...). Men må i alle fall se Luksusfellen først! :ler: Har sett reklame for dette programmet, og det ser ut til å kunne bli en højdare...

Kan også se ut til at den arbeidsoppgaven som i går så ganske overveldende ut, ikke er fullt så gal allikevel. Det hjelper veldig for ei jente som kanskje ikke takler stress like bra om dagen. Deilig! Så nå prøver jeg å senke skuldrene igjen, lade opp til trening og ta en dag av gangen. Rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte virkelig fnise for meg selv med bildet i hopdet av RR med pulsklokka i øret og puta på nattbordet :hoho:

Det aller mest fasinerende var i grunn at jeg og hodeputa befant oss i hver vår ende av senga. Var litt stiv i nakken da jeg våknet, men skjønte det jo fort da jeg åpnet øynene og kikket bort på puta som lå og slang en liten meter unna... :fnise: Stor seng? Jeg? Virker i alle fall som om jeg trenger all plassen jeg kan få... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det aller mest fasinerende var i grunn at jeg og hodeputa befant oss i hver vår ende av senga. Var litt stiv i nakken da jeg våknet, men skjønte det jo fort da jeg åpnet øynene og kikket bort på puta som lå og slang en liten meter unna... :fnise: Stor seng? Jeg? Virker i alle fall som om jeg trenger all plassen jeg kan få... :ler:

:hoho:

Da jeg var ganske liten sov jeg voldsomt urolig og våknet stadig med hodet i fotenden av senga, og ikke minst inne i dynetrekket :ler:

Men i voksen alder er det lenge siden sist gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig meningen at man skal få plass til to voksne mennesker i en sånn 180 cm bred seng? :sjenert:

Hodet inni dynetrekket? Den tror jeg at jeg har klart å unngå (og glad for det, for tror jeg kunne funnet noen av mine klaustrofobiske tendenser da gitt). Men jeg har fått en høyttaler i hodet i søvne (dro den ned fra hylla over senga...). Det var vondt det, og en sjokkerende måte å våkne på! :fnise:

Huff, er visst ingen prinsessesøvn på denne jenta nei... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brannvarsler i øret :skratte: Heftig, RR! Og her strømmer det på med puter og dynetrekk og høytalere og det som er :hoho:

Det verste jeg har gjort er å falle ut av en køyeseng på ei hytte da jeg var lita, og krøllet meg bare opp for å sove videre ( sammen med dyna da tydeligvis, som var med på fallet ).. Godt sovehjerte, jeg? :fnise:

Da det ble slutt med samboeren min fra før i tiden, spredt jeg meg *skikkelig* ut i senga vår og bare nøøøøøt all plassen jeg plutselig hadde til rådighet :ler: Det går fint an å fylle en dobbelseng alene :jepp: hvis bare viljen er der :fnise:

Næ,jobbe nå? Godt den store-store oppgaven ikke ser like stor ut idag, RR, og håper formen din blir bedre utover dagen. :klemmer:

Her er en :kaffekopp: i tilfelle du ikke har fått nok enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Det er ikke bare fredelig å sove seg gjennom ei natt nei... Nå har jeg ingenting hengende over senga :fnise: Men 180cm har nærmest blitt et minstekrav altså! Såååå deilig! Kanskje spesielt når man har gått fra en seng på 75 cm og direkte over til 180 cm...

Tror ikke det er mulig å få nok :kaffekopp: til å holde denne skrotten gående i dag. Men det går nå på et vis det også, og bare tre timer igjen. Så er det tid for trening før jeg skal hjem til middag, husarbeid og Luksusfellen. Og vips var den onsdagen unnagjort.

Får vel hive meg rundt her igjen tenker jeg!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå minnet du meg på hvordan jeg sov etter at det var slutt med eksen Fairy! Da lå jeg diagonalt over senga også og virkelig nøt å ha mye plass :ler:

Men nå ligger jeg stort sett på min side selv om kjæresten ikke er hos meg - merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: ikke sant, Suzy?

Og samme her ... Vi har dem vel ved siden av oss i tankene når vi sover tenker jeg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...