Gå til innhold

Tips til farger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nytt hus og trenger gardiner og oppheng til stua. Derfor spørs jeg her i håp om at det finnes noen som har tips og råd til hva som kan bli bra :)

I stua er det eikeparkett på gulvet, veggene er latte og taket er furu (malt med hvit lakk?). Det er altså mye bruntoner i stua og vi har også mørk brun sofa.

Så hva bør jeg da ha av gardiner? Vurderer å kjøpe noen i omtrent samme farge som veggen, altså veldig lys beige (muligens dette som heter ecru?) Tror dere det vil passe?

Jeg vil også ha gardinstenger, men det finnes ikke så mye brune gardinstenger (vil ikke ha furu). Sort blir vel kræsj med alt annet i brunnyanser, men hvit er kanske ok? Eller bør jeg finne noe i brunt? Er ikke så siker på om hvitt blir noe fint heller...

Ikke lett det her :sukk:

Jeg har også et karnappvindu så hvis noen har tips til bra måter å ha gardiner, persienner, etc i dette tar jeg gjerne i mot tips :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lyse vegger og lyse gardiner. Kjøpte gardiner og gardinstenger for kort tid siden og lurte på det samme i f.t. farge på gardinstenger. Det de sa i butikken var at det peneste var å ha lyse gardinstenger når jeg hadde lyse vegger og lyse gardiner. Hvis jeg hadde tatt sorte stenger (som jeg også så på) sa de at det ville bryte opp veggen/rommet rent inntrykksmessig.

Jeg kjøpte derfor lyse m/gullshimmer slik at de ikke blir helt ensfarget. På avstand har de ca. samme farge som vegg og gardiner. Fornøy med det - glad jeg ikke tok noen som brøt veldig med de lyse fargene, tror det ville blitt for mye blikkfang.

Skrevet
Jeg har lyse vegger og lyse gardiner. Kjøpte gardiner og gardinstenger for kort tid siden og lurte på det samme i f.t. farge på gardinstenger. Det de sa i butikken var at det peneste var å ha lyse gardinstenger når jeg hadde lyse vegger og lyse gardiner. Hvis jeg hadde tatt sorte stenger (som jeg også så på) sa de at det ville bryte opp veggen/rommet rent inntrykksmessig.

Jeg kjøpte derfor lyse m/gullshimmer slik at de ikke blir helt ensfarget. På avstand har de ca. samme farge som vegg og gardiner. Fornøy med det - glad jeg ikke tok noen som brøt veldig med de lyse fargene, tror det ville blitt for mye blikkfang.

Tusen takk for svar :) Tror jeg skal ta med en tur på Princess (som har 40% avslag på alt) og se om jeg finner noe sånt :shoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...